In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 dec 2020, 09:22

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :)
een grijze dag weerom maar we
modderen maar aan en we maken er
het beste van , het is niet anders :oops:

Vandaag de living nog en de trap en traphall
ieder doet het zijne, dus moet ik alleen
van 2e naar 1e poetsen, dat wordt
niet gebruikt omdat wie komt bijna
altijd de lift gebruikt :lol: maar de raam
in de gevel staat altijd open en dan is er
stof en zand... maar met een warm
sopje blinkt het weer... :)
in de living staat alles klaar om te dweilen
en dan naar de regenkamer :wink:
dan ben ik zelf ook weer fris

De kaartjes zijn mooi op tijd en niet lang
onderweg vind ik, dat is plezant :lol:
Dat geeft ook wat kerstsfeer in huis :)

iedereen heeft het druk dees dagen
ik moet niet voor eten zorgen, alleen
voor de gewone dagen want kerstavond
en oudjaar ben ik bij zoon en schoondochter
't hangt ervan af welk uur de avondklok
ingesteld wordt, dan zal het rap voorbij zijn... :roll:

Ik wou net als clive dat we al een paar
maanden verder waren :oops: dit is
ook niet mijn beste periode :oops:
straks ook de was uitsorteren
morgen is weer wasdag

Alle maatjes een fijne dag en maak
er een goed weekend van en vooral
"blijf gezond" :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

18 dec 2020, 11:11

Goede morgen-bijna middag, dames,
MH, kaartje 'met het gouden randjes is goed toegekomen 😊, mooie rendieren, maar met de sneeuw mogen ze wegblijven... 😉

Ga nog wat verder stof afdoen, en nog wat huiselijke taakjes.

Tot.... de volgende, hou het veilig en warm (hier is er heel veel wind, gelukkig ook zo'n) 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 dec 2020, 11:44

Hier schijnt de zon heerlijk.
In de strijkkamer is dat heel plezant.
Nog twee dekbedovertrekken en dan is de mand weer leeg.
Amai ik ga vandaag veel mensen zien.
Straks doet de middelste me naar de kliniek voor de mammografie.
Later komt de jongste de boodschappen brengen.
Het wordt hier een volkstoeloop.

Geen postbode vandaag en geen kaartjes.

Nog een fijne dag iedereen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

18 dec 2020, 16:09

Hallo iedereen,

MJ: was een heel mooi tekstje op die kerstkaart.

Mijn was hangt buiten, door die felle wind zal die droog zijn.

Deze voormiddag naar kiné, zelfde behandeling als vorige keer , en moet dezelfde oefeningen doen thuis.Ik voel toch duidelijk verbetering.Woensdag terug.

Verrassing deze voormiddag: de 2 vloerders stonden voor de deur.Ze kwamen nog een beetje afwerking doen ( hetgeen ze konden doen), de rest is voor half januari.Hopelijk zijn ze van hun woord.

Dank aan MM en Oma-C voor de kaartjes.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

18 dec 2020, 17:56

Dag seizoentjes allemaal , even binnen en buiten om de verzenders van de mooie kaartjes ( die vandaag zijn aangekomen ) te bedanken , Granny M, HVT , OMa C en Bobijntje .
Voor iedereen een fijne avond ... en een goede nachtrust ...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 dec 2020, 09:24

Afbeelding

Alle seizoentjes een aangename dag vandaag, :wink:
hier draait de wasmachine al en het zonnetje schijnt
straks alles buiten hangen hopelijk droogt het
want er is voorlopig nog geen wind :roll:
't is weeral weekend, de dagen vliegen voorbij...

Ik wens jullie allen een fijn weekend
en blijf gezond...we moeten het zelf doen!!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 dec 2020, 09:28

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Het is alweer weekend. Heb vandaag uitgeslapen tot 07.15H en manlief is nu pas opgestaan. En wat Matice betreft, die was wakker maar is terug naar zijn kamer gelopen en ligt daar een powernapke te doen in zijn zetel. Dat beestje is overwerkt denk ik :D .
We moesten een aantal dingen hebben uit de ACT*ON, zoals een box, kaarsenaanstekers, batterijtjes enz .
Maar hier is het nog altijd superdruk in die winkel, met nog steeds een hele lange wachtrij buiten. Er waren een paar dingen bij, die echt niet konden wachten, maar manlief heeft echt geen tijd om daar bijna een uur aan te schuiven. Dus stelde ik voor, dat ik met de fiets naar daar zou gaan en alles ging halen wat nodig was. Maar die dingen kon ik natuurlijk niet met de fiets mee naar huis nemen. Maar dat probleem was vlug opgelost. Manlief zei hem te bellen als ik met alles terug buiten stond, hij zou dan vlug met de auto komen en alles meenemen in de koffer. Dus zo gezegd , zo gedaan. Heb daar nog iets gevonden om voor het panoramavenster te zetten. Daar staat sinds het uitbreken van het virus een LED kaars voor het raam. Maar die stond op zo' n zielig plantenstaandertje en we hadden al dikwijls gezocht naar een niet te hoog tafeltje om daar te plaatsen, maar vonden niets naar ons zin. En door toeval zag ik gisteren in deze winkel de oplossing staan. Het is een metalen constructie met een rond houten deksel, zelfde kleur als onze meubels en vond het echt mooi. Kostte nog geen 8€. Dus dat nam ik mee. En nu staat het mooi te wezen voor het raam met 3 LED kaarsen een mooi plantje. En dat voor die prijs. Aan de kassa stonden heel veel mensen met vaak overvolle winkelkarretjes. Maar mijn oog zag zelfscankassa's waar niemand stond, buiten een verkoopster. Dus heb ik alles zelf gescand en was daar dan relatief vlug buiten.
Dan manlief gebeld en die was redelijk vlug daar, alles in de koffer gestopt en dan ben ik mijn fiets gaan halen die 3 dubbel gesloten was. Daar was ik dan toch nog een tijdje mee bezig + mijn fluo hesje en mijn helm aandoen, eer dat ik kon vertrekken. Besloot gewoon via de Autolei terug te komen en daar was een file van jewelste en ben manlief voorbij gereden die daar gewoon stil stond en was dus een stukje vroeger thuis dan hijzelf. Hij had mij ook gezien. Hij zei dat ik zo zichtbaar was, dat hij niet anders kon dan mij voorbij zien fietsen :D .
Ga vandaag de was doen, heb die gisteren bewust niet gedaan. Maar het is niet zoveel.

Heb het boodschappenlijstje aangevuld wat er nog moet zijn voor de feesten, ook dat is niet zoveel.

Zo, ik ga de slaap- en de badkamer opruimen en overal stofzuigen.

Ik wens zonder namen iedereen een gezellige zaterdag, stuur jullie veel liefs en een dikke knuffel.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 dec 2020, 10:00

Goede morgen seizoentjes,

Heb al met moeder gebeld, die was een beetje pinnig omdat de vaste telefoon uitgeschakeld is. Discussie over het al dan niet gebruik van batterijen in de hoorn ( dat heb ik niet nodig de mijn is electriek) maar dan heb ik gezegd; ja, 't is dan zo. Bevestigd dat we woensdag komen de week tussen kerst en nieuwjaar komen, maar dat ze niet voor eten moet zorgen want ik ga eerst binnen en ventje later en dat zinde haar niet. maar in elk geval blijven we er niet eten. Ventje zei dat het regelment zo is en wil niet afwijken. En daar was ze dan nog meer pinnig om.
Suus belde gisteren om me te bedanken voor het mooie kaartje en om te zeggen dat er weer een vriendin afgehaakt heeft. Ze had met twee afgesproken om op kerstdag samen te komen en iets te eten en Suus zou dan die avond blijven slapen. nu is alles gesloten en had ex- vriendin dus geen kadootje kunnen scoren. en dan verwijderde ze Suus uit hun whatsapp groep en de bal ging aan het rollen. Ze gaat dan twee dagen bij d'r moeder doorbrengen. Ze was blij me alleen te treffen want als ventje thuis is, trekt die het gesprek naar zich toe en dat vinden wij twee niet erg leuk omdat we enkel bellen voor elkaar. Als ze ventje wil spreken zei ze zal ze dat zelf wel zeggen. helemaal mee akkoord. want vrouwenzaken daar heeft een man geen zaken mee. daar denkt N. anders over: die zegt van ventje dat die een halve vrouw is. antwoord ventje: ik heb geen zin me te laten ombouwen.
Die zou vrouwenkleren maat 60 nodig hebben. en op hoge hakken met zijn knie? I do not think so.
Ventje is nu naar de beenhower om de bestelling van de hustsepot voor de 25 ste door te geven.
Nog twee dagen werken, maandag & woensdag en dit tot 4 januari.
Straks de afwas doen van het scampi in de looksaus met friet waarvan ik de buikloop kreeg. het was beter geweest met een stukje stokbrood. mijn rug is nog altijd niet 100%. maar vandaag mag ik zo geen nurofenpleiser kleven, daar moet 48 uur tussen zitten, bij voorkeur nog langer.
Ventje kreeg gisteren zijn kerst aan de poort. een bamboo mok met een zakje zeevruchten in. er stat een joekel van een schrijf-fout op. het is niet Navy- academy maar Naval. Ondertussen heeft de Godesia ook een blunder geslagen met flessen gepersonaliseerde Gin. ( die gaan volgend jaar uit de vaart)
Ventje is terug, we eten kippen gyros deze middag maar het zal met rijst zijn. geen zin om nog eens buikloop te krijgen.
We gaan naar de boerderij. maar eerst Koffie!
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 dec 2020, 13:12

Hallo iedereen,

Net veggie gegeten, manlief heeft mee geholpen.Die is van plan om morgen een biscuittaart te bakken
(onder mijn leiding natuurlijk :D ).Dat is zijn lievelingstaart

Spaanse woef is al gaan wandelen, voor het begon te regenen.Nu is het hier beginnen regenen.

Ik hoef eigenlijk de deur niet meer uit voor de feestdagen, we hebben alles in huis.Alles zit in diepvries.Onder ons 2 kunnen we het ook gezellig maken.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 dec 2020, 13:59

Ik heb net mijn "feestmaal" besteld bij de beenhouwer.
Ik ga de 30ste mezelf verwennen en "lekker eten" eten.
Ik ga zelf voor mijn dessert moeten zorgen, want onze goede patissier is met verlof.

Oef, de strijkmand is leeg!

Straks nog een kooksessie houden en dan is het chillen deze namiddag.
Het regent toch.

Hou jullie haaks!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 dec 2020, 14:00

Afbeelding

Net toen de was nog niet helemaal droog was
is het beginnen regenen :oops:
Wat gestreken kan worden heb ik eruit gehouden
de rest is in de droogtrommel gegaan
Ik ga de strijk ineens wegwerken nu die
nog vochtig genoeg is :) weg is weg...
uit de linnendroger is het al opgeruimd
dat was alleen vouwwerk...

Helena, groot gelijk waarom zou je niet lekker
mogen eten ook al ben je alleen, laat het
smaken zeg ik nu al :lol: :lol:
en iets lekkers vindt je nog wel tegen dan :)

anjelierken, je hebt een goeie leerling kok en bakker :lol:
Plezant is dat en zo kan hij z'n plan trekken als het
ooit nodig moest zijn.... mannen kunnen dat zeker
ze moeten willen dat is alles :wink: de meeste
grote koks zijn mannen :lol:

Ik ga beginnen aan de strijk groetjes allen en tot..... :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

19 dec 2020, 16:08

Eindelijk, kerstboom staat binnen opgetut en wel. En natuurlijk is het toch wel gezellig. Wist alleen niet meer dat ik lichtjes had, die geregeld kunnen worden, weer heel dom - kort van memorie . Het begon met flikkeren, dan aan/uit, allez nog 7 andere mogelijkheden. Dus nog geprobeerd ook wèl mooi :even op heel langzaam uit; dan weer langzaam aan. En nu gewoon aan.
Daarnet even aan de buurjongetjes laten zin (met mondkapjes met Kerstman) , die waren van de week al al bang dat ik geen boom kon/zou zetten.
" En waarom liggen er bij jou geen pakjes onder ?" De theelichtjes had ik even allemaal aangestoken, ook op de trap : die had ik wel genoeg vonden ze. Kwamen ze naderhand nog even 2 pakjes brengen, die ik pas met K. mag opendoen....
Heb veel meer post dan vorige jaren gehad, ook via mail vooral uit buitenland. Hartverwarmend ! En de post gaat eigenlijk best vlug, mag ook wel eens gezegd worden.
En nu ga ik lekker zitten genieten met koffietje en stukje kerststronk ...
Tot de volgende dames, heb allemaal een fijne avond !

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 dec 2020, 08:45

Goede morgen seizoentjes,

we zijn maar opgestaan omdat we niet langer konden blijven liggen.
heb gisteren de gyros met rijst opgediend en de afwas daarvan is gedaan door mij.
vandaag brochettes. voor maandag geen idee, ventje moet werken en het kan zijn dat ik een pak spieringen uit de diepvries haal. Een blik perzikken staat toch in de kast.
Ja, het begint te korten, de "feestdagen". Zie daar ieder jaar tegen op en nu kunnen we eens "normaal" doen in de mate van het mogelijke.
Zal wel blij zijn dat ventje gedaan heeft met werken. hij heeft verlof tot 4 januari. de regering zegt wel thuiswerken is de norm, maar de onderbevelhebber van de kazerne beslist wat er met zijn kazerne gebeurt, sluiten of niet. En het is al een paar keer tijdens de eerste lock-down gebleken dat de kazerne toch vroeger open ging dan voorzien. Ventje vertelde me gisteren dat als hij "ziek" valt er een medisch team komt kijken of je dat effectief wel bent, vooral als de diagnose "burn-out" is.
maar dat kan lang duren eer die oproep komt en dan is ventje al lang op pensioen. hij hangt het soms echt uit, vooral als hij vroeg moet opstaan. hij heeft al heel zijn leven last van ochtendhumeur. best dat ik dat niet heb. Gimly heeft daar soms ook last van. is dan met zijn verkeerde poot uit zijn zetel gesprongen. ik heb eerder last van " avondhumeur" vooral als ik moe begin te worden en de film/serie nog niet ten einde is. gisteren gekeken naar Guardians of the Galaxy . vol 2. was best leuk.
Vandaag weer enkele series erdoor jagen want er is niets anders op tv dan melige kerstfilms.
Sommige zijn wel goed, maar de meeste zijn uitgemolken. ventje kijkt boven naar een documentaire over Canada. dat is veel gezelliger dan al het andere. we hebben hier beneden nog een hele documentaire reeks over de planeet aarde. elk continent komt aan bod.
Granny M: de boom dan toch gezet met de nodige hindernissen.
Anjelier, leuk dat manlief een bisquit wil bakken. ik wil hier al een eeuwigheid pannekoeken bakken, maar slaag daar niet in. En als ventje hier kookt wast hij zeker niet af. ik heb geen afwasmachine.
en de kaboutertjes komen niet. Maar vandaag heb ik niet veel afwas want de brochettes gaan de oven in. een twee-tal borden en wat bestek en dat zal alles zijn.
Moet maandag nog dringend naar de brievenbus. wat gepost moet worden staat klaar maar telkens ventje de deur uit gaat, heeft hij ze niet mee.
Ik ga straks na een kopje koffie nog eens met moeder bellen om te zien of ze nog pinnig is.
( die vaste lijn toch, hè- hoe vasthoudend ze zijn aan bepaalde dingen)
Gimly is opgedoken. had een stinkiepoo gelegd In de bak. dan wil hij niet in zijn eigen stank zitten.
En straks ook naar de boerderij ons kerstkado nr 20 gaan afhalen, de advent in klondike en de sims een taak laten doen. Daarna misschien criminal case want ik wil nu weten die die mysterieuze "nightwalker" wel is. dat duurt nog wel een paar spelbeurten.
Zo, tijd voor koffie en een belletje.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 dec 2020, 09:43

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes
hier was het een regenachtige nacht
zachte regen, maar er liggen grote plassen
op de garagedaken hier achter mij
maar nu begint het op te klaren :wink:

M-M je zal blij zijn als je ventje in pensioen is :)
misschien wordt z'n ochtendhumeur dan iets beter
niet leuk is dat, maar ja we moeten mensen
nemen zoals ze zijn hopelijk wordt het beter
hoewel het dan ook niet allemaal goud is wat blinkt :oops: :roll:
Pensioen brengt ook z'n ongemakken mee...
En de "feestdagen" zullen we sober houden ...het moet wel :roll:

granny M eindelijk de boom gezet, geniet van de schittering
en de lichtjes... het is rap genoeg weer voorbij... :oops:
en cadeautjes van de buurjongetjes, leuk is dat :lol:
een aangename zondag, het klaart op.

anjelierken, hopelijk lukt het gebakwerk van je man :lol:
onder toezicht van jou... :lol: en laat het nadien heerlijk smaken...
een fijne zondag...

Alle seizoentjes een gezellige zondag, als het
verder opklaart en de zon zou erdoor komen
dan ga ik vanmiddag weer een toerke wandelen
zoals altijd alleen maar dan zie je veel,
vooral nu overal alles versiert is voor Kerst :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 dec 2020, 09:54

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ook ik had gisteren gewassen in plaats van vrijdag, had een heel deel dat ik moest ophangen, spullen die niet in de droogkast mogen. Die waren deze ochtend droog en heb dus nu al gestreken.

Morgen komen ze een nieuw plafond steken in de badkamer. Dat is nodig want de transfo van de spotjes is stuk en bovendien heb ik de afwerking van het huidige plafond nooit mooi gevonden. Heb gisteren alle deuren ingepakt met een stevige plastic, zodat die kamers hermetisch afgesloten zijn. Plus leg ik daar nog vochtige, oude badhanddoeken voor.
Ga vandaag na het HH, alle badkamerkasten leegmaken, heb daar in de ACT*ON 2 van die opplooibare boxen voor gekocht en een kleine box voor de spulletjes die we nodig hebben. Dat werk gaat niet zolang duren, dus hoop ik dat ik s ' avonds al alles kan stofzuigen daar en de douche uitwassen. De dag erna heeft Walter ook verlof genomen en gaat mij helpen de tegels af te wassen. En daar de kasten dan toch leeg zijn, was ik die dan meteen ook uit. En zet dan alles terug in de kasten en dan is de badkamer terug Spic & Span.
Ik ben blij dat er een nieuw plafond komt, maar vind de datum een beetje verkeerd gekozen.

Manlief was gisteren gaan winkelen en was ook naar de bloemenwinkel geweest om een kerststukje te laten maken voor op de feesttafel. Daar had ik echt niet meer aan gedacht. En van die winkel had manlief mij een mooi geschenkje mee gebracht. Een mooie kabouter met zijn muts over zijn ogen en net boven zijn dikke neus. Echt wel heel mooi. En hij heeft een mooi plaatsje gekregen in de living. Was er echt blij mee.
Voor het kerststukje heeft hij gekozen voor pastelkleuren, want mijn tafellaken is oudroze. Vind dat hij goed gekozen heeft.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Sorry voor het ego- bericht.
Ik wens jullie allemaal een heel mooie zondag. Liefs en een dikke knuffel voor allen.