Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

02 mei 2021, 09:11

goeie morgen iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

02 mei 2021, 09:53

Goeie zonnige morgen... nu toch nog;
we moeten ervan profiteren.

Veve, een bloesemwandeling, om het even waar het is, het is altijd even mooi hé.

Meme-Rietje, gisteren zijn we met de fiets langs Provinciaal domein Bergelen gereden, 'k moest natuurlijk meteen aan jou denken. Daar moeten we zeker ook eens gaan wandelen.

Vraagje : waard werd deze foto genomen ? Vlaanderen of Walonië ?

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

02 mei 2021, 09:56

Ik zie nog altijd geweldig af van mijn getrokken ondertanden.
Zo zag ik er vrijdag uit en dan was de zwelling al wat minder en kon mijn scheve mond al terug dicht:

Afbeelding
Die afschuwelijke buitenkant nog daargelaten maar ik moet dat voorlopig onderste gebitje op die genaaide wonden zetten om te eten en dat doet pijn!
Ik heb wel geen goesting om te eten maar ik moet antibioticum nemen "bij mijn eten" dus moet ik me verplichten om wat te eten maar zo moeilijk want knabbelen gaat niet!
Misschien goed voor mijn lijn maar plezant is anders!
Weet je nog dat ik enthousiast maandag naar de tandartsenpraktijk trok?
Ik had het me inderdaad niet zo pijnlijk en verschrikkelijk voorgesteld.
Ik moet maar binnen 2 maanden terug om 2 stifttanden te plaatsen dan zal mijn mond toch al wel genezen zijn zeker?
Tot daar mijn klaagzang, één ding is zeker: het kan alleen maar beter worden en ik zal nooit meer tanden moeten laten trekken!
Ook: voor mij is het mondmasker momenteel een zegen!
Nog een goeie zondag allemaal
Ivette

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

02 mei 2021, 13:04

Goeie middag

Niet te doen Ivette, wat een mens allemaal moet ondergaan on er goed uit te zien.
Daar hadden onze voorouders geen last van, tanden rot, tanden eruit en dat was het :wink:
Wat acht ik me gelukkig dat ik nog zo'n ouderwetse prothese heb waar ik nog een minuut last mee heb gehad.
Courrage, 't kan alleen maar dag bij dag beter worden.

Straks wandelschoenen aan en op stap
't zou daarna voor een tijdje kunnen gedaan zijn want men kondigt herfst :evil: aan.
Oud maar niet Out

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

03 mei 2021, 08:34

Goede morgen allemaal !

Yvette, ik heb met je te doen, ja dat moet wel lastig zijn voor jou, en dan nog die pijn als je moet eten, ik wens je heel veel goede moed, zal iedere dag wel een beetje beter worden. En ja dat maskertje kan het een beetje verbergen .

Om 9u30 afspraak met 3 vriendinnen om een uurtje te tennissen, het weer zit mee deze keer, dus ik kijk er al naar uit. Alle deuren zijn nog steeds gesloten, dus om 10u30 onmiddellijk huiswaarts.... verlang toch tot zaterdag, dan wil ik toch eens op het terras van de club iets gaan drinken, en dan zullen de toiletten ook wel open zijn, denk ik zo.

Zaterdag komt mijn oudste dochter op bezoek. Kijk er naar uit, ook Lennert, mijn kleinzoon van 16 komt mee. Zals we de weerberichten mogen geloven, 't zal zeker een buitendagje worden, zal maar een plaatsje reserveren .

Voor jullie allemaal een mooie dag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

03 mei 2021, 09:24

goeie morgen iedereen
ze komen mijn verwarmingsinstallatie kuisen
is ook nodig, ieder jaar
Ivette toch dat moet pijn doen
zaterdag naar V.,
heb ze een jaar niet persoonlijk gezien
een etentje voor Moederdag

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

03 mei 2021, 09:43

Goedemorgen

Gisteren alleen een korte wandeling gemaakt, deed goed en ook pijn nadien.
Ken de reden.
Babette, ons opvang hondje komt de laatste 14 dagen van juli op logement, ze hebben niemand anders voor haar te zorgen, een wederdienst .

straks afspraak maken met dokter PJ Vandekerckhove en hopen dat deze me in augustus kan opereren.
Kan gans de maand augustus operatie laten inplannen, wacht op juiste datum.

Ivette, was is dit allemaal, het blauw gaat nog zakken de zwellingen verdwijnen, zoveel mogelijk gemixte voeding eten, ook minder gebonden pudding.
Courage met geduld en pijn kan je terug kijken op vóór en na 👍

Heb binnen grondwerken binnen al gedaan.
Nu rugrust, dan voor eten zorgen, na de middag broeken kopen voor mijn ventje, zijn buik is mist water ophoudend zwaarder geworden, zal zo blijven.
Ook hemden zijn krap, ga ook meerdere t shirts aanschaffen.

De wind is al het aan opladen, voet van parasol weeg 100 kg toch rem opzetten en korter bij ons huisje parkeren.

Groetjes en tot later

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

03 mei 2021, 10:19

Bedankt allemaal voor uw medeleven met mijn tandenmiserie.
Het betert wel "van buiten" maar om te eten vraagt het nog moed en verdragen van pijn!
Ivette

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

03 mei 2021, 11:02

Goedemorgen allemaal!
Yvette amai zeg, troost je alles komt goed!
Heb gehoord van de weerman dat het volgend weekend 25° zal zijn, hopelijk is het waar en zijn we eindelijk eens verlost van die koude wind!
Heb gisteren in mijn oude foto’s gesnuisterd en zijn er heel wat zo een 14.0000 staan er op mijn IPad, en heb deze nog gevonden...
Afbeelding
En wat gaan we doen vandaag...weer eens wandelen zeker en deze avond naar de les!
Zo ik ga richting badkamer, tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

03 mei 2021, 12:42

Goeie middag

Mooi hé die oude foto's, dat doe ik ook graag daar eens in rondneuzen.

Meme-RIetje, iets om naar uit te kijken, 't zal feest zijn; hier komen ze ook allemaal af zondag, voor het eerst sinds okt verleden jaar.

Gisteren gewandeld zo'n, 13 km, vandaag dan weer fietsen.

Beelden van gisteren :


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

03 mei 2021, 19:07

Vandaag : Ritje rond Ploegsteert (gekend vd koers ?) , goed voor 60 km.
Oud maar niet Out

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

04 mei 2021, 09:09

Goeie natte winderige morgen

'k zal eens beginnen met hier boven te stofzuigen.
Wat het deze namiddag zal worden zal van de regen, de wind en mijn teen afhangen. Een ingroeiend
nagelhoekje ...ai ai
Oud maar niet Out

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

04 mei 2021, 12:46

Goede middag

Ritepetietje. mooie vooruitzichten, ook Rietjes is in blijde verwachting. Ik doe mee onze zoon komt volgende maand op bezoek, wij zijn dan gevaccineerd en hij heeft zijn eerste spuit. Mijn hart maakte een vreugde sprongetje.

Ivette toch ze hebben je nogal toegetakeld.
Weldra met een stralende glimlach 😀

Veveke, heb ook oude foto’s bij mijn opruimen gevonden. De fut zat er toen niet in om ze te tonen , wie weet later.

Augustus de maand om het voor de 4 maal te proberen, knieprothese.
Heb al contact gelegd , wordt opgebeld voor verdere afspraken.

Ga frietjes bakken met stoofvlees en verse appelmoes.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

04 mei 2021, 14:11

goeie winderige dinsdag iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

04 mei 2021, 16:06

Hier heeft het ook al flink gewaaid en gelukkig ook een beetje geregend…
Gisteren heb ik een samenkomst gehad met de werkgroep van onze gepensioneerden groep…
We hadden geluk met het weer. Fijn kunnen wandelen aan de Molenvijvers in Genk en buiten kunnen picknicken – coronaproof allemaal. Deed deugd om ook nog eens met meerdere mensen samen te zijn. Van ons zessen hebben we met vier al onze eerste vaccinatie gehad. Veel plannen kunnen we nog niet maar we hopen dat we in het najaar toch een grote activiteit voor de ganse groep kunnen organiseren. Een wandeling zou toch moeten lukken hé?
Afbeelding

Afbeelding

Zondag heb ik een wandeling gemaakt op de Venusberg in Lummen. Wat is alles droog! De boer ploegde in een wolk van stof…
De natuur in en rond Lummen is mooi maar nu hebben we toch alles al meerdere keren gezien. Vanaf volgende week gaan we wat verder van “huis” wandelen. Als de terrasjes open zijn dan zullen sanitaire voorzieningen ook wel open zijn zeker? Want dat is meestal het grootste probleem van ver van huis wandelen dat je nergens een wc hebt… aan wildplassen doe ik niet (meer) 😉

Oh Ivette dat ziet er pijnlijk uit. Dat blauw zal wel wegtrekken maar wennen aan nieuwe tanden duurt wel even. Wens je snel beterschap en dat je zonder pijn kan eten. Goede moed!

Vandaag is de straat geveegd. Dat gebeurt om de paar maanden. Ook de haagjes zijn bijgesnoeid en de stoep is proper gemaakt. Ben benieuwd hoelang het duurt voor er weer een blik op de haag gegooid wordt. Ik vraag me af wie dat toch doet. Ik zie het nooit gebeuren…

Veve, heel mooie foto. Als ik eenmaal begin te neuzen in oude foto’s dan verlies ik er altijd veel tijd aan. Ik heb nog vele dia’s liggen. Zou die eens moeten sorteren en (laten) inscannen. Want dia’s kan je niet eens spontaan opnieuw bekijken hé.

En nu ga ik nog even buiten, Humo halen en medicamenten halen bij de apotheker. De zon komt er momenteel door hier.

Groetjes,

Viv

Wandeling Venusberg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding