Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

23 apr 2021, 09:10

goeie morgen allemaal
dag Elly

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

23 apr 2021, 13:45

Goedemiddag allemaal:
Weer een mooie zonnige dag vandaag maar veel te koud voor de tijd van het jaar!
Viv, mijn oprechte deelneming bij het overlijden van je schoonbroer.
Parsifal is inderdaad geen makkelijke opera, mijn allereerste opera was “ Nabucco” een prachtig verhaal die nu nog actueel is en ook heel begrijpelijk, ook “La Bohème”en “Carmen” en “ Figaro” zijn lichtere opera’s, “ Les contes ‘d Hoffman” heb ik ook gezien, maar bij alle opera’s die ik gezien heb was er eerst in een andere zaal een voorwoord waar verteld werd hoe het verhaal ging van die opera, dus dat is dan meteen al een stuk begrijpelijker hé!
Mooi Yvette je collage voor de jarige Jolien!
Michelly, weer een lastige tijd voor je, dikke knuf!
Niet speciaals te melden...
Heb bloemen gekocht en deze staan nu mooi te wezen in onze living...
Afbeelding
Wens nog een fijne dag aan Corry, Rietjes, Meme-rietje, Omadina, Viv, Erika, Yvette, Michelly, Majoker en al degene die komen lezen, daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

23 apr 2021, 19:45

Deze voormiddag mooie wandeling in Vladslo met twee wandelvriendinnen; helaas zonder fototoestel.

Deze namiddag wandelen rond de abdij van Affligem.

2 maal ongeveer 9 km. 'k zal goed slapen.

Waarom zover gaan om te wandelen ? Omdat we daar afspraak hadden met ons dochter, elk een stukje van de weg en zo zien we elkaar weer eens want door die Covid kan dat anders niet.


Afbeelding

Afbeelding

moeder en dochter
Afbeelding

vader en dochter
Afbeelding

wij tweetjes
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

hoera ! een winkeltje waar je een streekbiertje kon kopen want van wandelen krijg je dorst :wink:
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

nee ! er was geen modder

Afbeelding
Oud maar niet Out

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

24 apr 2021, 09:24

Goede morgen

Iedereen naar buiten, ook aan zee was het goed, beschut voor de wind in ons tuintje gezeten, de geplande wandeling in de duinbosjes afgelast, mijn knietjes zeker de rechtse is slecht en ik zit ermee.
Gisteren eventjes verzucht omdat de operatie welke die dag was gepland weer was uitgesteld.
De volgende keer gaat hij door, anders moet er voor mij ook hulp ingeschakeld worden.

Ik droom van dingen waarbij de werkelijkheid ver weg zit, word wakker en voel met slecht.



Afbeelding

Onze kindjes hun main coon poes is op den draai, garagepoort open en ervandoor.
Een kat welke je normaal op straat niet tegenkomt.

Ivette proficiat aan de jarige , mooie kaart.

Michelly, jou gevecht tegen die verdomde cellen, wens je moed om door tegaan met maximum resultaat .


Nog een fijne dag , doe wat je kan en laat het andere maar voor de jongere en sportievelingen.

Vivke wat erg voor je zus, jij weet hoe het voelt. Ze zal je nog nodig hebben.

Tot later.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

24 apr 2021, 09:27

goeie zonnige morgen allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

24 apr 2021, 12:36

Timmeke is terug thuis 🤩
Appelboompje is klaar om in volle bloei te komen.

Afbeelding

Hebben buiten gezeten, werd te warm in de zon, schaduw nog te fris.

Smakelijk eten iedereen.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

24 apr 2021, 20:05

't was hemels wandelweer en dat hebben wij dus gedaan : Drie Kastelenwandelroute in Tillegembos, goed voor 13,5 km ook al staat er op het bordje 12.

Wandel je mee ?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meer ??? ZIe fb
Oud maar niet Out

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

25 apr 2021, 10:04

Goeie morgen

Hier maar frisjes, de zon neemt blijkbaar ook een vrije dag.
Vandaag wordt er eens niet gewandeld, 't is al genoeg geweest hé de laatste tijd.
Wat dan wel ???
We zien wel :lol:
Oud maar niet Out

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

25 apr 2021, 10:34

goeie morgen allemaal
heb een plek gevonden hier op de gemeente
die de zondagnamiddag olliebollen verkoopt
dus deze namiddag olliebollen, yes :lol:

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

25 apr 2021, 11:56

Goedemorgen allemaal!
Grijs weer, had gedacht om buiten te zitten en genieten van het zonnetje...
Gisteren zijn we ook gaan wandelen...het was tussen de velden en ik had gelukkig een jeansjasje aan want er stond een ijzige koude felle wind!
Terug thuis hebben we buiten koffie gedronken in de zon en in een afgeschermd hoekje en daar was het aangenaam warm!
Rita mooi daar in Tillegembos...een prachtige foto van die eend en geen wandeling vandaag? Willy zal naar de koers kunnen kijken het is Luik Bastenaken Luik!
Meme-rietje dat zal smaken die oliebollen deze namiddag!
Wat een mooi appelboompje Corry, heb het opgeslagen ga het eens tonen aan ons tuinarchitecte want de tuin word opnieuw aangelegd in het najaar, zijn dat eetbare appeltjes?
Volgende week gaan we weer eens wandelen aan zee, is van vorig jaar dat we er kwamen, hopelijk is er niet veel volk want ik hou sowieso niet van drukte en nu al helemaal niet!
Op 4 & 5 mei krijgen wij ons eerste vaccinatie, ik Pfizer en mijn man AstraZenica, ik krijg dan al op 9 juni mijn 2de spuit en mijn wederhelft krijgt dan pas in juli zijn 2de spuit!
Mijn wederhelft zit al voor de buis, hij kijkt naar de vrouwen die nu rijden en ik ga nog eens mijn breiwerk uithalen, zou toch graag hebben dat die trui af is tegen eind volgende week!
Wens jullie allen nog een gezellige zondag daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

25 apr 2021, 19:16

Wat het geworden is ?
Strijk wegwerken
koers kijken
uurtje buiten zitten met boek
klein fietstochtje ....

en zo raakt het toch weer avond !
Oud maar niet Out

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

26 apr 2021, 08:35

AfbeeldingAfbeeldingGoedemorgen

Lang geleden , heb gans de nacht slapend doorgebracht.

Veveke, het is een mini appelboompje, appeltjes zijn eetbaar. Onze kindjes namen ze eens mee naar hun tekenles. Bij het aanvang van de les waren ze uitgedeeld en opgegeten. Vogels eten in de winter alle appeltjes op.
Krentenboompje of struik is ook een aanrader, vroege bloeier, prachtig blad. Eetbare krenten zeker voor de vogels. Herfstblad kleurt prachtig.
Mooi boeket op je tafel.

Straks naar tuincentrum eens gaan kijken wat ze hebben voor onze plantenbakken. Aan zee vriest het niet meer.
Na Staf zijn laatste onderzoeken en de uitslag ervan, ga ik een afspraak maken om mijn operatie weer in te boeken. Het wordt moeilijk om zonder Bruffen te functioneren en ontstekingen te voorkomen. Neem deze medicatie alleen als het echt niet meer kan.

Nog een mooie zonnige frisse dag en tot later

Gelukkig is poes Timmeke terug, zat niet ver van huis tussen een stapel planken waar ze aan het verbouwen waren.

Corry
Laatst gewijzigd door corry op 26 apr 2021, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

26 apr 2021, 08:42

Goede morgen,

Ik zal nog maar eens proberen, ja het is een paar dagen geleden, maar had dan iedereen een woordje geschreven, Yvette, felicitaties voor de jarige Jolien, voor de mooie foto's van Ritavdm, Mijn steun aan jou Michelly, en mijn bewondering voor jou, dank voor de mooie plaatjes van mémérietje, en ook proficiat met de heraanleg van je tuintje Corry, en hopelijk kan de operatie toch snel plaatsvinden.... en de rest ben ik vergeten.

Ik wou mijn berichtje versturen, waar werd geweigerd, mijn naam was blijkbaar geschrapt voor ik weet niet meer welke reden ???? Ik heb nog een paar keer geprobeerd, maar tevergeefs... ik begrijp er echt niks van, heb hier toch niemand gekwetst of zo, dat denk ik toch.

Het weekend weer voorbij, aan zee dan toch zonnig geworden gisterenmiddag, maar een koude wind, niet veel volk op het strand en de dijk, dus goed aangekleed vond ik het de max om te wandelen. Er waren wel veel windsurfers en ook mensen te paard waren in hun nopjes.
Voor de rest, eens met de kinderen gechat en gebeld, hopelijk kunnen we binnen enkele weken eens een afspraak maken. Voor Nathalie zal het moeilijker zijn, want naast haar reeds full-time job helpt ze nu nog in het vaccinatiecentrum.

En nu proberen dit te versturen, hou jullie allemaal goed en gezond !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

26 apr 2021, 09:21

groetjes allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

26 apr 2021, 10:13

Omadina wat heb jij dat goed en bondig samengevat, ik sluit me daar helemaal bij aan!
Met het goede weer zaterdag zijn Jolien en Jonathan van Izegem naar hier gefietst.
Ze wilde haar mooie nieuwe elektrische fiets komen tonen, geen probleem want we konden buiten zitten.
J; heeft nog een gewone fiets maar kan haar nog bijhouden! Ze zijn al 9 jaar samen.

Afbeelding
Ik ben heel gelukkig met het goede weer, als we kunnen buiten zitten is die coronavrees toch al veeeeel minder en zal ik rapper iemand zien!
Gisteren at ik bij Christa heerlijke moussaka (heb er trouwens nog mee voor vanmiddag) ze had die speciaal voor mijn tere maag niet "straf" gemaakt, veel werk maar ze kookt graag speciale dingen, dit vond ik lekker!
Ik had onderstaande foto's met mijn smartphone genomen en ik had die wel vergeten zeker! Omdat ik deze namiddag naar de tandenkliniek moet en moet bellen als het maat nemen enz; klaar is heb ik die nodig dus Sander heeft die gebracht. Hij was natuurlijk blij dat hij ook eens kon preken: oma ge moet beter opletten hé, meer zorgen voor uw smartphone, die niet achterlaten... de omgekeerde wereld kortom!
Hier die beelden van de jeans die Christa opgevuld en geschilderd heeft, dit schijnt nieuwe mode te zijn:

Afbeelding
Floppie ligt te rollebollen in de zon, een echte huiskat die graag bij het volk ligt.

Allez, deze namiddag zal ik zoveel praat niet hebben bij de tandarts!
Oh ja, ik wil Viv van harte feliciteren met haar subliem Genk, dat zal deugd doen daar!
zonnige groetjes uit Gits!
Ivette