Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

26 apr 2021, 10:35

Goeie voormiddag

Die poetsvrouw van mij :lol: :roll: , niet te doen vanmorgen stond ze om 5u15 al naast mijn bed vandaar dat ik nu al klaar ben met mijn maandagse kuis.
Deze namiddag de fiets op, eindelijk mogen we terug met zijn 10 op pad maar het drankje zullen we toch weer zelf moeten meenemen.

Ivette, herbegint dat tandenverhaal van jou nu weer ????
Laat maar komen, we leven mee :lol: :lol:

Mooi zo'n mini-appelboompje en krentenstruik, 't eijn precies reuzeboeketten in je tuin Corry.

Hier wordt ook meer en meer buiten geleefd, LEVE DE ZON !
Oud maar niet Out

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

26 apr 2021, 10:55

Rita, mijn onderste nog eigen tanden zitten los, die zullen vervangen worden, op een prothese gezet, op 2 stifttanden. Ik heb 425€ betaald voor een voorlopig gebit om geen 3 maanden zonder tanden te moeten lopen.
Boven moet ik dat veel te groot gebit altijd inplakken, is al tamelijk afgesleten en wordt dus ook vervangen om te passen bij het nieuwe onderste gebit.
Vanmiddag beginnen ze er aan.
Ik kon een afspraak maken om 15u zo kan ik met de Lijnbus hier aan ons Rustoord naar het station in Roeselare, daar moet ik in de Lijnwinkel navragen wanneer ik een stadsbus heb naar de Spil en waar ik moet opstappen dus ik moet wel vroeg weg maar dan ben ik wel op mijn gemak. Na de behandeling mag ik Christa bellen om me te komen halen want als ze tanden zouden trekken enz ben ik dan niet geschikt om weer met die twee bussen naar huis te komen. Maar het is goed weer, ik zal die klus wel klaren!
wordt vervolgd...
Ivette

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

26 apr 2021, 12:35

Goede middag,

Zo’n vroege poetsvrouw heb ik niet… en zeker niet op een maandagmorgen.
Vandaag had ik wel een vroege chauffeur nodig want mijn auto moest al om 8 uur in de garage zijn voor zijn jaarlijks onderhoud. Die chauffeur had nog klein oogjes want die had maar een korte nacht na de mooie bekeroverwinning van KRC Genk. Dat deed inderdaad deugd Ivette.
Mooi krentenboompje Corry.

Veel nieuws heb ik niet. Probeer zoveel mogelijk te profiteren van het mooie weer. Dus ben ik veel buiten geweest en gewandeld samen met mijn zus. Heb zelfs weer enkele foto’s genomen.
Gisteren hebben we gewandeld in de bossen van Hees bij Zelem en aan het Sint-Janbergklooster.
We proberen de conditie weer wat op te bouwen… Toch een 9 km op het gemakske afgelegd.


Afbeelding
Een beetje zoals de paarden in de Camargue...

Afbeelding
Of Stonehenge in het klein...

Afbeelding
Coronaproof picknicken in het veld tussen de herderstasjes

Afbeelding
Het Sint-Janbergklooster (voorgevel)
http://www.sint-jansbergklooster.be/

Afbeelding
De Onze-Lieve-Vrouw-ten-Onrustkapel, in de volksmond ook Tutter- of Schreeuwkapel is een bakstenen kapel bij Zelem in de Belgische provincie Limburg. De kapel staat in de boomgaard voor het Sint-Jansbergklooster.
Er wordt nog altijd gebeden en kaarsen gebrand in de hoop "huilbaby's" rustig te maken...

Afbeelding

Nog een aangename en zonnige lentedag!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

26 apr 2021, 18:58

Hello

Goed zo Viv, het wandelen een fotograferen herpakken

Wij vandaag niet gewandeld, niet gefotografeerd dus ook
wel 60 km gefietst met flink wat wind
Mijn wangen gloeien ervan :lol:
Oud maar niet Out

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

27 apr 2021, 07:51

Goeiemorgen

De maan gezien vannacht ?
Een supermaan PRACHTIG
volgende nacht nog te zien hoor.
Oud maar niet Out

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

27 apr 2021, 09:06

Op schoolfeest van kleintje, was toen een moeilijke periode na de scheiding van haar ouders.
FB zette het op herinnering, niet dadelijk iets om daar te activeren.
Gelukkig is hun leven weer op rails.
Afbeelding

Vivke, op wandel met je zus, mooie foto’s horen erbij, wij eindelijk rust aan zee, de masse is terug thuis
Noch nooit meegemaakt zoveel volk tijdens deze periode

De zon is er , ga boodschappen doen, na de middag een zomer petje voor Staf kopen, beter voorkomen dan genezen.

De bloemen zijn in bakken gezet, de tuin is klaar, genieten maar !

Ivette, hoop nog jaren te overbruggen met eigen tanden, al zijn niet zo mooi ze doen nog altijd hun dienst.
Succes met je nieuwe eetkamer.

Omadina, heb zulk ook al eens voorgehad, wat ook reden was ? Soms terug aanmelden. Al moet ik zeggen de kinderziektes zijn eruit.

Nog een fijne zonnige dag, aan zee bewolkt .

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

27 apr 2021, 11:09

Ik heb spijt dat ik aan mijn nieuw gebit begonnen ben!
Ik kan nog altijd niet goed zwelgen, niet eten , mag nog niet spoelen
Mijn opgezwollen mond ziet helemaal blauw, tot onder mijn kin dus kan ik niet buiten!
In feite begrijpelijk alle tanden eruit onderaan en die 2 bruggen moesten er hardnekkig uitgespit worden. Nu, ik zal toch wel binnenkort mijn mond weer dicht kunnen doen zeker.
Zo'n grote miserie had ik niet verwacht en brengt me helemaal uit mijn gewone doen!
Nu ook dat zal wel beteren zeker!!!

Gelukkig had ik mijn verjaardagskaartje voor Sarah (Nik's oudste)al gemaakt want vandaag ging me daar de courage voor ontbreken:

Afbeelding

nog een prettige dag allemaal Oh ja ik ben vanaf het station gewandeld naar de Meense steenweg het weer was goed en die 2 bussen reden te ver uit mekaar! Ik heb er deugd van gehad!
Ivette

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

27 apr 2021, 12:42

Goedemiddag allemaal!
Alles bijgelezen!
Mooi die paarden Viv!
Deze voormiddag naar de pedicure geweest, en straks naar de kapper Joepie!
Anders niet speciaals te melden, tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

27 apr 2021, 17:55

Hello

Ivette, op je tanden bijten en doorzetten zou ik zeggen maar dat eerste zal moeilijk zijn zeker, het tweede lukt wel hé .

Bij dergelijk zonnig weertje kan en mag je toch niet binnen zitten dus zijn wij op stap geweest ....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

27 apr 2021, 19:12

Ritavdm schreef:
27 apr 2021, 07:50
De maan gezien vannacht ?
Een supermaan PRACHTIG
volgende nacht nog te zien hoor.
rond welk uur was die prachtige maan ????
mijn gebuur gisterenavond ook over die bloedmaan
ik naar buiten moest dat zien
het was zo rond 22h.30, ik heb geen bloedmaan gezien
en was ontgoocheld :cry:
is wel door de ruit van de veranda gemaakt,
maar je ziet geen bloed
goeien avond allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

28 apr 2021, 09:19

goeie morgen allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

28 apr 2021, 09:40

Hey meme Rietje, geen avance dat je me verleidt met uw tas koffie, ik mag nog geen warme dranken drinken. Heb gisterenavond al wel een bananenboterham in niet te warme soep gedoopt, met koude dranken kan ik niet eten, idem vanmorgen met koffie.
Allez, ik kan mijn mond al veel beter toedoen, openen nog niet zo goed. Ik heb toch vanmorgen die tanden gepoetst en gespoeld, had ik nog niet gedurfd met al dat bloed!
Dus, ik ga vooruit in mijn tandenverhaal!
Sander komt wel nog niet eten vanmiddag, misschien fietst hij eens tot hier om een te kaarten, we zullen wel zien. Volgende week zal ik vis moeten klaarmaken want dikwijls zal hij niet meer kunnen komen als zijn terras weer open mag. Hij verlangt om aan de slag te gaan en zijn klanten weer te zien na zo'n lange tijd!
Voor één keer zal het mondkapje een zegen zijn als ik het morgen voor mijn blauwe, gezwollen mond kan doen als ik naar de kapper mag.
Ivette

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

28 apr 2021, 10:06

Goedemorgen allemaal!
Heb die volle mooie maan ook gezien, en heb ook geen bloed gezien Meme-rietje :lol:
Ben dus gisteren naar de kapper geweest en heb weer een korte coupe vind van mezelf dat ik er zo jonger uitzie en pittiger :D
Hier schijnt de zon af en toe maar er is veel bewolking, in het weerbericht gisterenavond zeiden ze dat het wat warmer ging zijn vandaag maar ik vind het toch nog koud hoor!
Yvette ik ben vorige week één wijsheidstand getrokken van de tandarts, had er geen pijn in maar bij de halfjaarlijkse controle had ze gezien dat die wijsheidstand voor de helft afgebroken was, dus die rest tand moest eruit, heb er gelukkig geen hinder van ondervonden, maar bij jou al die tanden eruit dat is andere koek amai!
Niet speciaals te melden, gaan deze namiddag weer eens wandelen...tot later daag...
You only have one life...live it!

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

28 apr 2021, 10:12

Goedemorgen

Staf naar het ziekenhuis gebracht, is voor een dagopname, meerdere onderzoeken zullen vandaag gedaan worden.
Hoop dat ze eindelijk de reden van de bloeding vinden en de behandeling kunnen opstarten.

Wat mis ik onze dochter om mijn bezorgdheid met haar te delen. Onwaarschijnlijk maar waar , Waarom ?

Ze hebben Staf ondervraagd om te testen of hij nog alert was, bij de vraag ben je gelukkig mijnheer bleef het stil. Heb in zijn plaatst geantwoord met het volgende : Wij peppen mekaar op.

Ga de verzameling van tekeningen, knutselwerkjes en veel snuisterijen van onze kindjes sorteren.
Er is veel wat weg kan, een bezigheid om de tijd te verdrijven.

Ivette, je bent een plantrekker, een positief ingesteld persoon.


Groetjes

Corry
Laatst gewijzigd door corry op 28 apr 2021, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
ik tel alleen de zonnige dagen.

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

28 apr 2021, 10:13

🧐
ik tel alleen de zonnige dagen.