In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 mar 2021, 14:58

Hallo iedereen,

Bekske: je was vroeg uit de veren.Als ik niet kan slapen, blijf ik toch in bed liggen, ik ga niet vroeger opstaan.Soms val je toch nog in slaap.

HVT: viooltjes in plantencentra en bloemenwinkels.Die vind je nu volop, het zijn de eerste lentebloeiers.

Firma was van hun woord, ze zijn gekomen.Ondertussen bij dochter ramen gepoetst.Toen ik op het terras stond, even gekeken naar het terras ernaast, en was werkelijk heel mooi.Overal lentebloeiers in mooie bloempotten en kleine tuinornamentjes.De 2 poezen van dochter hadden zich verstopt achter de tv, dat is het vaste verstopplekje.Als je dan even over de tv kijkt, begint de ene te blazen, de andere niet.

Vanavond vis, was even gestopt bij de viswinkel.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 mar 2021, 15:05

Afbeelding

Goede middag alle seizoentjes, :wink:
zopas een mail-bericht gekregen dat ik een datum
kan uitzoeken voor de vaccinatie tegen corona
zoon komt een van de dagen met zijn agenda
zodat we een datum kunnen prikken, hij rijdt
met mij naar het centrum waar ik de prik krijg
dus bijna veilig.... :wink:

Helena, hier is het ook verstoppertje met
de zon en de regen, we hebben al enkele
heftige buien gehad...
Normaal gezien in de tuincentra vindt je viooltjes
en in sommige supermarkten zijn ze meestal
rond deze tijd ook te koop, maar aangezien ik
daar weinig of niet kom weet ik het niet... sorry :oops:

Alle maatjes een fijne dag verder, :lol: ik heb nog wat
reparaties te doen, en opgeruimd is netjes

Groetjes allen en tot morgen, laptopke gaat toe voor vandaag
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

15 mar 2021, 15:24

Tegenwoordig kun je bijna alles on-line bestellen.
Maar weet iemand, waar we eens een paar dagen goed weer achter elkaar kunnen "kopen" ?
Het hoeft geen 23° graden warm te zijn en met een paar uur zon ben ik ook al tevreden.
Er mag wel regen zijn, maar liefst 's nachts dan. Geen storm-wind, een zacht briesje volstaat.
Ik ben altijd bereid dit met anderen te delen.
O ja, een emmertje extra goed humeur mag ook altijd bijgeleverd worden...
Tot zover mijn verlanglijstje :D

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 mar 2021, 15:49

GrannyM laat ons zeggen dat je alles behalve bescheiden bent, zeg nu zelf! :lol: :lol: :lol:

Brico geen viooltjes en tuincentra te ver met de fiets.
Openbaar vervoer: 45 minuten en twee bussen...
Zal dus iemand moeten lastig vallen...

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 mar 2021, 08:18

Goede morgen seizoentjes,

ben gisterenavond vroeg gaan slapen, ten minste dat was het plan maar ventje wilde tuutje verzetten en dat had wat voeten in de aarde. Er was immers nergens plaats dus wachten tot er een wegreed om dan zo rap mogelijk te gaan verzetten. En daarna om de haverklap kijken of iemand anders ook al gedraaid was van kant want anders heb je kans op een "zantje".
de film was in een vreemde taal en ik kreeg de wubbels. het was dus tegen 9 uur 30 eer de rust werder keerde. ben dan in een soort dommeling gevallen, kreeg het dan koud en heb weer de ene rare droom na de andere gehad. Gelukkig herinner ik me er niets meer van.
Mijn nek spartelt tegen, die wordt niet meebehandeld. en gisteren met de aanloop tot de regen had ik wel wat meer pijn. maar het was draagbaar.
vandaag kippenboutjes en voor vanavond zien we wel. de soep is bijna op. zal een nieuwe moeten maken.
de ring die ik besteld had bij wish zat in de bus, dus geen recamatie. hij is echter te klein. maar ik heb wel mijn trouwring terug gevonden. ( zat in schuif van nachtkastje) dus die dan maar aangedaan. paste weer ondanks dat mijn vingers nog steeds een beetje gezwollen zijn. schoonbroer vreest dat ik op lange termijn mijn fijne motoriek zal verliezen.
straks de afwas doen. deze keer was de saus rap gelukt. de room van de aldie vind ik stukken beter om pickelssaus te maken. heb er ook nog een lepel mosterd bijgedaan voor een extra smaakje.
Morgen is het de verjaardag van de man van nichtje. kaartje is al opgestuurd en het is ook st-patricks day. Bo-frost komt ook, heb soepballetjes van kip nodig. nu komen ze vanaf 13 uur vroeger was dat 12 en kon je je lunch niet plannen.
omdat het morgen st-patricks day is plan ik een pistacheijsje. ( is ook groen - qua kledij staat alleen mosgroen en donker groen mij.)
Zo, ik ga nog even verder doen want mijn sims hebben een opdracht en die moeten ze voltooien anders kan ik weeral opnieuw beginnen.
pillenontbijt en een doosje bramen.
Oma C: mij intreseert het niet meer wanneer of met wat ik gevaccineerd wordt. het duurt al veel te lang. beloven en beloven. mijn moeder moest al lang ingeënt zijn volgens haar dokter.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 mar 2021, 08:58

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, ring is dus op het nippertje aangekomen, maar is te klein, dat is spijtig. Jij voelt je beter en Gimly ook, fijn zo. En jouw spelletjes houden jou goed bezig :D . En groen is qua modekleur niet de gemakkelijkste kleur om te combineren, ook omdat er zoveel tinten groen zijn. Als ik val op een groen kleedje bijvoorbeeld, koop ik me daar meteen iets in een bijpassende tint groen bij om erover aan te doen. Daarom alleen al, vind je in mijn dressing weinig groen.

Oma-C, nu is de wind volledig geluwd. Dat werd tijd. Fijn dat jij een aantal data hebt gekregen voor jouw prik. Nu even de agenda van zoon checken. Succes zou ik zo zeggen.

HVT, dat is vaak zo, enkele dagen windstil en dan plots alles en iedereen op elkaar. Eigenlijk als ik jou zo lees, is dat openbaar vervoer toch niet zo best geregeld, toch niet om in een stad te wonen. Vind ik vaak spijtig voor jou.

Anjelier, dochter zal tevreden zijn met zo'n lieve mama die de vensters poetst terwijl ze wacht op de firma.
En de poezen hun stekje achter de TV :D . En de ene wat bozer dan de andere.

Granny M, jij kunt dat vinden, op voorwaarde dat je heeeeeel goed zoekt op B*L.C*M. Wel een hoop verzendingskosten betalen. Zal straks eens op hun site gaan. En geef een deeltje van mijn goed humeur aan jou voor in jouw emmertje :D :D :D .

Hoop dat alles oké is met Wilde eend, heb haar al een hele tijd niet gelezen. En met MJ en Mammyretro.

Geen plaatje van Bekske vandaag ?

We moeten een afspraak maken met de dierenarts deze week. Matice had vorige keer last van een rood ooglidje. We hebben dat moeten behandelen met druppeltjes. Maar gisteren was ik hem zo'n beetje aan het nakijken, zijn tandjes en zo controleren en deed dat met zijn oogjes ook en zag opnieuw roodheid daarin. Dat is geen drama, maar ik ga vooral omdat ik gerustgesteld wil worden dat die roodheid zich niet uitbreidt of erger. Manlief heeft daar pas wel vrijdag tijd voor. Zijn agenda staat vol.

Vandaag boven alles poetsen en nieuw beddengoed leggen. Gisteren een reuzenstrijk gedaan. Die kan ik vandaag wegleggen.

Zo, ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Ik wens jullie allemaal een fijne dinsdag. Liefs en een dikke knuffel voor elk.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

16 mar 2021, 09:00

Afbeelding
nu heb ik een 4 uurtjes geslapen waarom ik zo vroeg opstond gisteren kwam .Om het volgende als je van iets na 23 uur met de nacht wakker lig en lukt niet.Om de oogluiken te sluiten dan alleen maar draaien en keren dan krijg je pijn van dat gedraai .Heb zelfs in de dag niet geslapen maar ja dat zal waarschijnlijk komen door de pijn aan rug moet nu andere pijnstillers nemen want de vorig waren niet meer te verkrijgen voor een paar maanden volgens de apotheker.een fijne dag verder groetje

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 mar 2021, 09:33

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
jammer, weer een grijze dag maar we zien
wel wat er komt :roll:

clive dank voor je overzichtje, ik ga het niet herhalen
en wilde eend is op 13 maart nog iets komen schrijven,
ik heb even terug gescrold :wink:
het is op vorige pagina dat het staat... :)

M-M ik was ook niet bezig met die inenting maar ineens
zaten er gisteren 2 mails in de box, dus ja...

Bekske, erg vervelend als medicatie :oops: die je nodig hebt
niet verkrijgbaar is ik heb dat ook al mee gemaakt en
toen heeft de apotheker een vergelijkbaar iets meegegeven
Sterkte want pijn is lastig... :oops:

Ik wens allen een aangename dag, en we gaan zelf
voor zonnetje spelen als het moet.... we kunnen niet
alles bestellen bij B*l dot Com :lol: :lol: tot later :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 mar 2021, 10:45

Hallo iedereen,

Hier regent het en het is grijs.Nu niet het plezantste weer.

Boodschappenlijstje ligt klaar, deze namiddag naar de winkel.

Toen ik deze ochtend de achterdeur opende voor Spaanse woef buiten te laten, hing er een vreemde geur.Volgens mij een mazoutgeur, kwam van de buren, denk ik.Daar heeft gisteren een firma gestaan voor chauffage.We zullen enkele dagen afwachten, als het blijft duren , even de buren erop aanspreken.Je kunt geen raam openzetten om te verluchten.Manlief denkt dat het van voorbijgaande aard is.We zullen zien.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 mar 2021, 13:54

Goede namiddag iedereen.

Al druk bezig geweest deze voormiddag.
Kast nummer één in de koele berging is nagekeken en afgewassen.
Veel moeten weggooien van toiletartikelen over datum.
Ik moet nog opzoeken in welke fractie van het gesorteerde afval dat nu weer thuis hoort.
Ik heb wel veel plaats nu in die kast.
En proper dat die is.

Seffens rustig verder doen.
Ik heb de hele week uitgetrokken voor die berging.
Een stuk plafond en een deel muren is ook al afgewassen.
Samen met de gezinshulp gaat rapper vooruit.
Gezien de besmettingen weer dapper aan het stijgen zijn, zijn die hier nog even niet welkom.
Ben er dan maar zelf aan begonnen.
Je kan niet blijven uitstellen tot na corona.

Ik laat al dat gedoe pre mij heengaan.
Ze weten het zelf allemaal niet goed met hun gecijfer.
Ze doen maar wat.

Nog een fijne namiddag en avond.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

16 mar 2021, 20:02

Afbeelding
Dag seizoentjes allemaal ,
Hier niet veel nieuws ..
Daarom kom ik minder schrijven , maar ik lees mee en leef met jullie mee hoor.
Ben een boekenreeks aan het lezen met zeven dikke "turven " van boeken over " de zeven zussen" // niet het beste wat ik ooit las, maar zo gaan de dagen sneller voorbij .
Hiernaast zijn al sinds donderdag luidruchtige werken aan de gang / ook op zaterdag en zondag ... Ik hoop maar dat het niet meer te lang duurt . Had gehoopt dat het hier rustig zou zijn ........................... :roll: :roll: :roll: :roll: 8O
Groetjes aan iedereen ...

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

16 mar 2021, 22:27

Fijne avond dames
Vanavond hier rustig....
Na 2 dagen 'hondsitting' is dat welverdiend 😉. Het zijn lieverds, alle 2, maar als je zelf geen dieren hebt, buiten de vogeltjes buiten, steek je daar al je energie in. Schoonzoon had ze gebracht en ineens genoeg eten meegebracht voor enkele dagen. Het ambetante is dat wij 'de slechterikken ' zijn die ze naar de kapper brengen..... En ze weten het hoor, als we ze in de auto zetten. We rijden nog niet weg of ze zitten te tillen tot we ginder zijn...... Naar het schijnt zijn ze daar wel heel rustig en braaf, maar dat zie ik niet, als ik weg ben, he 😊😉.
We hebben ze deze namiddag naar huis gedaan en in het afkomen bij de bierstekker gestopt, de palm 0,0 brengen we steeds van daar mee, ergens anders moeten we er niet achter vragen, ze willen/kunnen het wel bestellen maar dan moet je er nog eens achter......
Morgen eens opdweilen, want met dat regenweer en acht pootjes die dikwijls buiten en binnen willen ......
Nu even bijlezen hier...... nog niet veel kans voor gehad.... Intussen toch al 10.30 u, zie ik, hier niet meer te lang zetelen dan 😉.
Sorry voor het ego berichtje, volgende keer beter....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende 😉😊.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

17 mar 2021, 06:55

We zijn al woensdag Goedemorgen ,
De helft van de maand voorbij
Het regent hier ook weer
Weet we hebben water nodig ,maar dat steekt toch rap tegen :cry:
Fijne dag
En als ik smorgens wakker kom , ,kan ik ook niet langer in bed blijven :evil:

Afbeelding
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

17 mar 2021, 07:42

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 mar 2021, 08:20

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren niet volledig klaar geraakt met mijn HH, maar vandaag is ook een dag en kan ik alles afwerken waar ik gisteren moeten stoppen heb. Die arm werkt nu ook niet bepaald mee.
Wel gaan wandelen met Matice. Had hem zijn jas aangedaan en daarover zijn tuig. Zag er grappig uit. Was natjes toen we terug binnen kwamen. Echter koud vond ik het niet . Was met hem door het bos gelopen en wat oefeningen met hem gedaan. Die waren niet schitterend want de grond was natuurlijk nat en hij had niet zoveel zin om op dat nat te gaan zitten, laat staan liggen. Kan tijdens het wandelen nu moeilijk een plaidje meenemen, zeg nu zelf.
Zo, het is al 08.17H, tijd om plaats te maken voor de andere Seizoentjes en zeer zeker tijd om te gaan douchen.
Ik wens iedereen een mooie dag. Liefs en een dikke knuffel voor ieder van jullie.