In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 mar 2021, 09:08

Afbeelding

Goedemorgen alles seizoentjes :wink:
een zonnige groet, het is wel nog fris buiten
maar 't is nog steeds maart....
Ik kan straks de was buitenhangen en als
het droog is opruimen want er is geen strijk bij
allemaal plooiwerk....

clive ik ben blij dat Matice geholpen is en dat je weet
wat je kan doen als het weer eens voorvalt, sterkte
een soort pollenallergie dus :roll: ik heb dat ook
maar het doet mij snotteren .... :)

M-M, al gebakken, ruikt heerlijk binnen dan hé :lol:
ik bak alleen nog mijn broodje want andere dingen
zijn toch om weg te geven :roll: een fijne dag... :)

Ik ga nog even rondkijken en de mail leegmaken
Voor iedereen een fijne dag en een mooi weekend :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

20 mar 2021, 09:53

Afbeelding
het was nog niet van gisterenavond genoeg .Dat ik vanmorgen zonder elektriek en water zat .Gisteren avond heeft de huisarts nog eens duidelijk uitgelegd over wat er met de rug is .Mocht ik een paar dagen niet aanwezig zijn niet ongerust zijn want ik moet dit nieuws nog allemaal trachten te verwerken enz .
geniet van jullie weekend
Laatst gewijzigd door Bekske op 20 mar 2021, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 mar 2021, 11:01

Afbeelding

Bekske: het komt allemaal samen.Heb je iemand waarmee je eens kan praten?Dat kan deugd doen.

Clive: Matice allergie? Daar hebben veel honden last van.Ik vind nu meer dan vroeger.Hopelijk helpt de medicatie goed, want je kunt hem moeilijk altijd binnen houden.

Straks gaan we even fietsen, niet te lang en te ver , want manlief wil het einde van de koers zien.Dus tegen 16u moeten we zeker thuis zijn.En dan koken,dochter komt eten en tevens een bad nemen.Nu heeft ze geen warm water, komt door de brander die deze week nog een onderhoudsbeurt heeft gehad.
De firma zal nog eens moeten langskomen :roll: .

Gisteren bij vader stonden de narcisjes al volop in bloei, in een warme kamer gaat dat heel vlug.Tegen Pasen zijn die zeker uitgebloeid.Zal volgende week dan nieuwe kopen.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 mar 2021, 14:36

Goede middag allen, :wink:
de was is opgeruimd en ik heb al een 70tal km meegefietst
met de renners van Milaan-San Remo, wel op de home trainer natuurlijk
seffens nog de rest van de koers zien, het spannendste komt nog :lol:

Het is heerlijk buiten ik had deze voormiddag nog
mijn dagelijks uurtje gewandeld zalig....

Voor allen een fijne zaterdag verder, geniet van wat kan
en tot later :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

20 mar 2021, 14:49

Voor Bekske : veel moed en sterkte / jammer dat je zo moet afzien
Clive : ben blij voor jullie dat het oog van Matice kan genezen worden met druppels. kan goed begrijpen dat je dan ongerust bent . XXX
Groetjes aan alle seizoentjes .

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

20 mar 2021, 15:01

Vandaag : 20 MAART ! start van de lente !! :-)
Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 mar 2021, 20:26

Afbeelding

Na een fijne zaterdag een goeie nacht allemaal
en slaapwel straks...tot morgen.. :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

21 mar 2021, 07:30

Afbeelding
ps ik wil zeker niet klagen maar aan mijn rugpijn is ook niks meer te doen .Heb verschillende aandoeningen in rug ..Die er voor zorgen dat ik nu pijnstillers moet nemen op basis van morfine .
Om toch te proberen om de pijnen onder controle te houden mag niets meer doen wel nog zelf eten maken .Maar voor de rest moet ik hulp inschakelen .Maar dat is wel kostelijk daardoor datik toch nog zelf tracht te wassen en stuk voor stuk uit wasmachine haal om op droogrekje te hangen b.v .Ik heb nu weliemand uit de buurt gevonden voor de tuin te doen .De boodschappen worden gedaan alsook poetshulp dat ik heb .Ondanks ik nog niet zo lang op pensioen ben .Maar ja te zwaar werk gedaan vroeger eindelijk volgens huisarts was dat mannen werk .Maar ik was vroeger blij dat ik werk had .Meer ga ik er niet over schrijven .Het is zeker niet om medelijden te hebben hoor sorry je moet niet lezen als je geen zin in heb sorry voor dit bericht een fijne verder iedereen groetje

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 mar 2021, 08:08

Goede morgen seizoentjes,

Bekske, je hoeft je zeker niet te verontschuldigen voor je berichtje.
Operatie Cake bakken is gelukt! :D Ventje had een stuk geproefd voor hij naar bed ging en zei dat die yummy was! vond het wel jammer dat de chocoladekorrels naar de bodem waren gezakt maar dat was juist lekker zei hij.
Op naar ons volgende bakproject!
Heb gisteren via ventje van schoonmoeder een bedanking gekregen voor mijn kaartje. via zijn neus weg heeft ventje dan gevraagd waar de man van nichtje werkte en hij zou elke dag naar G. moeten rijden. nichtje werkt afwisselend in knokke of in de praktijk van haar vader. dus die zien elkaar eigenlijk ook niet veel. daarom heeft hij waarschijnlijk geen tijd gehad om een messenger bedankje te sturen. anders is hij onder de noemer 'de jeugd van tegenwoordig' geschrapt. schoonmoeder vertelde ventje dat ze het kerstkaartje ook nog staan had op de kast. tast nu m'n zakken af!
als we een kadooke gaven voor haar verjaardag en het was iets anders dan een orchidee van een bepaalde bloemenwinkel ( lees duur) dan zag je het na verloop van tijd als je eens bij haar thuis kwam nergens meer. Zo had ze een antiek pop van mij uit engeland aan iemand meegegeven en de troll van ventje stond na 5 jaar niet meer in het drankkarretje. :?
ventje vertelde zijn moeder dat mijn handen soms niet mee willen. ze schrok daarvan zei hij. ze wist niet dat de arthose zo erg was. nu met die drukpuntbehandeling is dat wel al, beter maar schoonbroer vraagt zich af of er toch geen fybro mee gemoeid is. moet toch naar de dokter en ga vragen welke test dat uitwijzen.
vandaag dus kippenbillen in de sudderpan. ik heb een nieuwe kruidenmix in mijn hoofd nu ik geroosterd paprikapoeder heb gekocht. als dat een schot in de roos is, die mix, zal geroosterd paprikapoeder voortaan ook op het kruidenlijstje staan. zou wel eens durven aan mijn canadese fb vriend Craig vragen of hij enkele produkten uit canada zou kunnen opsturen. er is daar een kant en klare marinade die me ook wel intressant leek maar die bij o&v uit het assortiment is genomen.
of was het bij een andere webwinkel? tegenwoordig als je je fb opendoet krijg je zoveel "op u afgestemde reclame", niet waar HVT? ( bij mij nu momenteel T-shirts met katten en sarcastiche opmerkingen)
Gimly heeft zijn eerste ontbijt gehad en is waarschijnlijk naar boven. aan mijn kant is het nog lekker warm. ha, neen, hij lag aan de voordeur. wil nu zijn "second breakfast" maar ik heb tegen hem gezegd dat hij nog wat moet wachten. raar, maar bij mij luistert hij naar wat ik zeg bv als het nog geen 11 uur is of hij te vroeg is voor zijn vieruurtje.Ventje trekt zich daar vierkant niets van aan en is dan verbaasd dat Gimly over zijn g*t ligt.
vandaag kippenbillen maar wat eten we morgen? ik heb geen idee. ik doe immers geen boodschappen meer. ik zou begot niet meer weten hoe onze ldl er van binnen uitziet! laat staan de carref. erg hè. en ook mede dankzij de verlengde lockdown en dat je maar met 1 persoon binnen mag. de blonde filliaaleidster zal weer mogen roep tegen de "terroristen" van de campings die zich echt van geen bal aantrekken. ( ze doet dat ook tegen klanten- maar ik had daar al iets op gevonden voor ze mij ging viseren- ik zei haar gewoon vriendelijk gedag.)
moeder wist te zeggen dat er weer een meisje die in haar ldl werkte en waar ze een beetje bevriend mee was, veranderd is van Job.
ook kreeg ik weer het semi- verwijt dat ze me heel de week niet gehoord heeft. ja, als ventje hier in de living werkt....
de duiven zitten al achter water te koerren en ja, het gaat opnieuw regenen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 mar 2021, 08:50

Afbeelding

Bekske en Muddy Maddy, veel beterschap. En als het niet betert, zo weinig mogelijk last of pijn.

Heb niet zoveel te vertellen vandaag. Dadelijk overal eens met de stofzuiger door zodat alles weer netjes is. Moet wel nog een strijk doen. Doe ik onmiddellijk na het licht HH en ga nog een machine 95°C instoppen met de keukenhanddoeken . Namiddag gaan wandelen met Matice en als we daarvan terug zijn, een aperitiefje met een klein hapje nuttigen en even bijpraten met manlief. Door de week heeft hij erg weinig tijd daarvoor.
En ik ga kleuren voor volwassenen , voor mij is dat ontzettend rustgevend.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens iedereen een mooie zondag toe. Liefs.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 mar 2021, 09:39

Afbeelding

Goede zondagmorgen alle seizoentjes :wink:
vannacht regen gehad maar nu is het droog
en de zon zoekt nog haar weg :roll:
Ik ben nog niet buiten geweest maar ik denk dat
het niet "echt koud" is natuurlijk is het nog vroeg
en de lente is er pas, die moet zich ook nog aanpassen :lol:

clive, doe rustig aan en geniet van de zondag
die is zo rap voorbij... :oops:

M-M fijn dat je ventje de cake lekker vond :lol:
maar alles wat zo lekker is ... is niet bevorderlijk
voor de buikomvang, jammer maar helaas
maar 't kan maar gesmaakt hebben :lol:

Bekske, wij zijn hier "lief en leed" gewoon en iedereen
die wil mag z'n hartje komen luchten, we kunnen goed
"luisterlezen" maar fysiek helpen kunnen we helaas niet
Heel veel sterkte gewenst, en probeer het rustig aan te doen :roll:

Aan alle seizoentjes een aangename zondag, ik heb geen
nieuws dus dat is goed nieuws...ik probeer het zo te houden :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 mar 2021, 10:59

Dames en dieren, meelezers en schrijvers:

De lente begint vandaag.

Dus ik ga verhuizen.

Wie gaat mee?

Slotje wordt aangevraagd.

We doen verder op de lentetopic.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

21 mar 2021, 11:08

Afbeelding

Ik vond de lente topic niet, waarschijnlijk zijn we beiden op het zelfde moment .

Bekske: je klaagt toch niet, je schrijft gewoon hoe de toestand is.

MM: dat heb je vaak dat bv. fruit onderaan de cake zakt.Voor chocoladekorrels weet ik het niet, maar voor fruit kun je wel het fruit net voor je het in het deeg doet, even in bloem wentelen, naar het schijnt zakt het dan niet naar onder.Heb het wel zelf nog niet geprobeerd.

Ik heb net soezen gebakken en had mijn recept aangepast , en het ziet er beter uit.Straks nog vullen met banketbakkersroom en chocoladeglazuur vanboven.

Dames, maak er een fijne zondag van, weet nog niet wat wij gaan doen.Tot op de lente topic.

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

21 mar 2021, 13:39

We sluiten een bange winter,
een hoopvolle lente is in zicht


In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021

Afbeelding