seksistisch of racistisch taalgebruik op Seniorennet

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

erretje
Lid geworden op: 21 feb 2021, 15:13

21 feb 2021, 15:27

Hallo,

Ik ben nog niet lang 'geabonneerd' op de grapjes van seniorennet en ik was vandaag dus bijzonder ontgoocheld door het racistisch woordgebruik in een 'grapje' over 'een neger' in bouwbedrijf.
Wat vind jij van dergelijk woordgebruik? En wat vindt de eindverantwoordelijke van SENIORENNET van dit woordgebruik? Ik stoor me eveneens aan de stereotiepe en seksistische grapjes over domme blondjes (ook al is dat voor sommigen minder erg, ik vind het 'achterhaald').MVG,
erretje

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

21 feb 2021, 16:29

Gewoon niet te vlug op je tenen getrapt zijn. We zijn allemaal senioren die groot gebracht werden met de term 'neger'. Niet omdat we niet beter wisten, gewoon omdat het zo was. Het is niet onze schuld dat al die termen niet meer mogen, net zogoed als Zwarte Piet ook niet meer mag. Dus dat in gedachte moet je niet te vlug én al te snel de racistische kaart trekken. En als er al eens niet meer mag gelachen worden van jou, dan denk ik dat je op het verkeerde forum zit.
Zie ik iets staan dat ik niet gezellig of plezant vind dan scroll ik gewoon door.
Er zijn al genoeg muggenzifters, mierenneukers, zeikers genoeg overal.
Zelf gebruik ik die term ook niet meer maar ik stoor mij er niet aan. Het is wat het is.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

21 feb 2021, 17:24

Er is in Vlaanderen ook geen goed alternatief voor neger toch?
Je kan een donker gekleurde medemens hier toch moeilijk een zwarte noemen ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

grootjegerda
Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Locatie: seniorennet

21 feb 2021, 17:44

Prima Vera schreef:
21 feb 2021, 16:29
Gewoon niet te vlug op je tenen getrapt zijn. We zijn allemaal senioren die groot gebracht werden met de term 'neger'. Niet omdat we niet beter wisten, gewoon omdat het zo was. Het is niet onze schuld dat al die termen niet meer mogen, net zogoed als Zwarte Piet ook niet meer mag. Dus dat in gedachte moet je niet te vlug én al te snel de racistische kaart trekken. En als er al eens niet meer mag gelachen worden van jou, dan denk ik dat je op het verkeerde forum zit.
Zie ik iets staan dat ik niet gezellig of plezant vind dan scroll ik gewoon door.
Er zijn al genoeg muggenzifters, mierenneukers, zeikers genoeg overal.
Zelf gebruik ik die term ook niet meer maar ik stoor mij er niet aan. Het is wat het is.
Helemaal mee eens :)
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 feb 2021, 10:53

Lap, de Muppets hebben het ook zitten.


Afbeelding

Afbeelding
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

25 feb 2021, 20:30

Maar erretje toch,
Neem het toch wat luchtiger op aub...
En lees gewoon een ander item op dit forum, er zijn er meer dan genoeg i.p.v. U te ergeren :D
Of geef zelf eens een voorbeeld van een volgens U wel leuke grap.
U blijft toch ook niet naar een t.v. programma kijken, wat U niet leuk vindt ?

tjue
Lid geworden op: 23 feb 2013, 12:25
Locatie: wuustwezel

26 feb 2021, 10:29

wij moesten vroeger in onze school wel zilverpapier inzamelen voor de negertjes,
waar is de tijd,,, (goeie tijd) nu komen er dagelijks nieuwe regels,, wie weet nu nog wat mag en niet mag,
laat ons toch nog eens lachen,het is allemaal al ernstig genoeg.
moppen kunnen over van alles gaan,, dat is als carnaval....
kijk af en toe achteruit,zo zie je hoe ver je al geraakt bent....

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

26 feb 2021, 12:14

Tjue,
ik heb een PB naar U gestuurd, zie gebruikersprofiel/prive bericht.
Mvg.