In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 jun 2021, 09:20

Afbeelding

Goede morgen allen, maandag alweer.... :wink:
Een zonnige dag, het is al 19° hier achter
Geniet van jullie dagje en hou het veilig :wink:

M-M, ik heb ook een vaste telefoon en die
bestaat uit 2 toestellen, allebei draagbaar
die kan ik meenemen waar ik ben en nadien
weer op het laadstation zetten, zo heb ik
die altijd bij de hand, net als een gsm
heel gemakkelijk als je het nodig hebt, je kan
er alleen geen sms mee versturen maar
bellen en opgebeld worden...
misschien een idee voor jouw mama :roll:

Hier geen nieuws, dus alles oké...
Groetjes en tot later.....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 jun 2021, 09:47

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Alles met veel plezier bijgelezen, dank je wel voor de overzichtjes.
Wou op het boven terras gaan zitten, waren daar onze koffie aan het opdrinken, maar ben moeten binnen komen omdat de zon veel te veel in de laptop scheen.
Manlief heeft vorige week zijn 2° spuit Moderna gehad en die voelde zich toch een dagje niet lekker zonder veel erg. Ik moet 30 Juli mijn 2° gaan halen, Astra Zenica, kan alleen maar hopen dat ik er dan niet zo ziek van ben, heb voor alle veiligheid de 4 dagen na de spuit , 4 dagen aangeduid in mijn agenda met een dikke streep erdoor.
Vandaag de was allemaal doen en buiten hangen natuurlijk en misschien meteen strijken als het gaat. Ga ook de waskamer onder handen nemen, een stuk vandaag en een stuk donderdag.

Gisteren naar de hondenschool geweest. Buren konden niet mee, er is een andere zondag afgesproken. Matice heeft echt zijn best gedaan. Er zijn wel nieuwe ( moeilijke ) oefeningen bij, die moet ik echt wel oefenen met hem, want daar had hij geen kaas van gegeten. We waren maar met 3 honden op dat stuk plein
Dit terrein is niet afgebakend, behalve in het struikgewas, daar is de straat en daar staat een draad, maar dan moeten ze echt wel bijna lopen gaan. Maar de parking is dus ook niet afgesloten en dat maakte me een beetje zenuwachtig tot P. zei dat de auto' s daar, net zoals wij, zeer langzaam rijden en dat er genoeg kijklustigen zijn om in geval van nood, hem tegen te houden. Hij sprak me streng toe, want hij zei dat ik mijn zenuwachtigheid overdroeg op Matice. Enfin, na het gesprekje vielen de zenuwen van mij af. En heb ik mij een uur geamuseerd met Matice, waren na dat uur beiden moe. Waren dan nog iets op een terrasje gaan drinken waar Matice in de schaduw in slaap viel.

In één van de vorige berichten = onze huwelijksverjaardag foutief gezegd. Maar had toen echt geen zin om hem te corrigeren door het overlijden van Granny M.
De juiste datum = 6 juli 1990.

Zo, denk dat mijn eerste wasmachine is uitgedraaid, kan ik meteen mijn 2° instoppen en de natte buiten op de paraplu gaan hangen.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen, meelezertjes incluis.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

15 jun 2021, 06:36

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 jun 2021, 08:09

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske , dankjewel voor het mooie plaatje :)

Ik heb de strijk, dit X een normale portie, al gestreken, was om 05.45H op en ben dan daar maar onmiddellijk aan begonnen.
En nu moet ik gaan douchen en dan naar de tandarts voor mijn halfjaarlijkse controle en dan na de tandarts nog even naar de Horta fietsen , want manlief zou graag een kortere vleestang hebben voor de BBQ. En die hebben veel BBQ spullen.
Nu meteen na de douche boven al meteen al alles opruimen en daar de slaap- en badkamer + gang stofzuigen en de pyjama's voor vanavond al klaarleggen en dan is het tijd om te vertrekken.

Zo, ik wens zonder namen iedereen een aangename dinsdag. Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 jun 2021, 08:41

Goede morgen seizoentjes,

Normaal moest gisteren poetske komen maar die had vergeten te bellen dat ze naar de dokter moest en het was dan veel te laat om mij te verwittigen. Ventje heeft gezegd dat het geen tweede keer meer mag gebeuren tegen TT. dan kuist hij liever zelf. al zal dat wel veel voeten in de aarde hebben. :roll:
hij moet nog een zeer vettige bakplaat van gisteren afwassen. :? de plantjes zitten ook nog niet in de aarde. maar het is weer veel wolken en weinig zon. Morgen moet ventje zijn tweede prik halen en ik zit te wachten ( huisarrest voor volwassenen) op de man van watergenius. het onderhoudt van de waterverzachter. Gimly zal wel weer de poten nemen naar boven.
nieuwe tuniek mag in de wasmand, is nu ook weer niet dringend en de rok wacht op een strijkijzertje. moet nog een aparte was van doekjes en dweilen gedaan worden dan is dat ook weer fris tegen dat er binnen 14 dagen iemand komt. want de vervangster heeft er heel veel gebruikt.
hier moet er juist een swiffer gedaan worden omdat Gimly veel haar verliest.
Straks moet ventje om mijn leesvoer en een broodje want er ligt nog veel beleg. de kippepylonnentjes kunnen koud gegeten worden als voorgerecht voor de yambalaya.
Buren V waren buiten aan het eten daar het raam in de badkamer ook opstond voor verluchting. maar er werd niet veel lawaai gemaakt. buurman heeft een gasbbq. de andere buurman niet, maar die heeft al zijn feestverlichting opgehangen dus zaterdag mogen we van hun kant lawaai verwachten.
ventje dacht van er eens vroeg in de kruipen maar ik moest nog wat te eten hebben. dus gordijnen weer open en tv aan. als ik 's avonds niet eet heb ik 's morgens last van mijn maag.
en daar gaat overbuurvrouw. waarschijnlijk boodschappen gaan doen. nog steeds niet naar de kermis geweest om goede dag te zeggen en ik zou op de trapjes van play-time kunnen. maar we stoppen daarmee, wisselen al onze punten in. we hebben nog redelijk veel punten. ook van het schietkraam bij Bjorn en Linda. en daarna oliebollen. hoe vettiger hoe prettiger dan :lol:
moet nog een afspraak maken met de pedicure voor volgende maand.
heb carolien zien vertrekken, die heeft een nieuwe vriend naar het station gevoerd.
Gimly weet niet wat 'em wilt. in de zetel, eruit, erin. achterdeur staat niet open. anders deed hij zijn inspectie. de papyrus groeit gestaag. misschien toch zo'n mini- serre kopen waar die kan overwinteren als we weer zo'n koude golf krijgen. van de plumbago heb ik nog niets gehoord. Denk dat dit maar voor volgend jaar zal zijn en tegen dan: wiens hoofd zal er dan pijn doen?
Clive: dan was Matice heel flink zondag. jammer dat de buren niet mee konden.
zo, ik ga de ochtendrituelen voltrekken. ik heb me gisteren kriek gelachen met de buikspreker met zijn achmed, the dead terrorist. die vent is heel goed. bij sommige buiksprekers zie je toch hun mond een beetje bewegen. van hem zie je niets.
Fijne dag seizoentjes, vanaf een bewolkte kust. Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 jun 2021, 09:06

Afbeelding

Alle seizoentjes een fijne dinsdag,
zon is er nog niet, we moeten het doen
met wat er komt :roll:
Hier is geen nieuws, dus alles gewoontjes
Ik ga de dagelijkse taken verderdoen en me dan
rustig houden na de dagelijkse wandeling....

Ik hoop dat iedereen nog goed gezond is en safe
Houden zo denk ik dan.... :wink: tot later :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 jun 2021, 12:13

Hallo iedereen,

Heb gisteren een eerste eitje geraapt van de nieuwe kippen, is wel vroeg, ze zijn hier nog geen week.Ze zullen hier graag zijn, zeker :D .

Deze namiddag naar vader, ga onderweg gebakjes kopen die we in de cafetaria kunnen eten.Zoonlief komt ook met ukkemeisje 2, vader heeft die nog niet gezien ( met al die coronatoestanden).
Ze kan al flink lopen, elke dag een beetje rapper :D .

Voor vanavond rijstpap als avondmaal, is gemakkelijk , dan moet ik niet koken.( heb die deze morgend al klaar gemaakt).En voor morgen maatjes, normaal gezien zijn de nieuwe maatjes er.( had het onlangs gevraagd in de viswinkel).

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 jun 2021, 07:54

Goede morgen seizoentjes,

Ventje moet vanmorgen voor zijn tweede prik met phizer. Hopelijk verloopt alles net zo goed als de eerste keer. ik heb "huisarrest voor volwassenen" met het wachten op de technieker. ofwel komt die rond 8 uur ofwel 10. ( zo'n onderhoudsbeurt duurt ongeveer 2 uur)
dan gaat ventje naar de drankencentrale en in de namiddag haalt hij de boodschappen van de ldl.
we gaan vanavond even langs de foor gedag gaan zeggen en onze punten inwisselen. daarna geen foor meer voor ons, of 't zijn de oliebollen. Er heeft zelfs iemand 7 kaartjes voor de kindermolen op fb gezet daar de kinderen er al te groot voor zijn en de rest van familie nog niet kan afkomen.
ja, daar heeft Covid een ferm stokje voor gestoken. de oliebollen zullen ook wel in prijs verhoogd zijn.
net als een pintje in het cafè. of een koffie op het terras.
ik moet nog de rest van de libelle lezen. gisteren ook niet naar de boerderij gegaan.
vandaag spaghetti speciaal. schoonbroer heeft gezegd dat hij sambal oelek bij de lepel eet dus zullen we bij zijn bord yambalaya een potje sambal zetten. ze hebben kleintjes bij de aziatische winkel. net zoals ik af en toe een lepeltje mieriekswortel bij een marinade doe.
ventje wil zijn tuutje wassen, maar dan zal het zeker regenen. Zaterdag is die jarig. ik zal de tijd dat ik hier zit te wachten een kaartje maken als de libelle uitgelezen is. en dat wegsteken onder de nog steeds niet opgehangen rookalarmen. ik moet daar toch dringend eens werk van maken om de vrijwillige brandweer te bellen en ze die te laten ophangen.
Zo, mijn druppeltjes zijn binnen, dan de afwas gaan doen want als het onderhoud gedaan is, moet dat ding 15 min draaien om het ontsmettingsmiddel zijn werk te laten doen.
ik ga me gaan klaar maken.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 jun 2021, 08:46

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, ik twijfel eraan of de vrijwillige brandweer jouw alarmen komt ophangen. Die zullen wel belangrijkere taken te doen hebben. En ventje jarig zaterdag, kaartje is al opgestuurd, want met de Post tegenwoordig kun je nimmer op een normale bediening rekenen. Dus sorry als het te vroeg komt.

Licht HH is al gedaan, met mijn longen kan ik beter geen zware dingen doen tijdens de hitte. Ga wel de waskamer opruimen en afvegen, daar is het erg koel en ze is echt wel toe aan een stevige opruimbeurt nodig.
Manlief gaat vandaag mee wandelen met Matice rond een uur of 16.00H als de hitte wat weg is, is trouwens ook niet goed voor Matice zelf. We hebben een nieuwe tour uitgedokterd daar de grote tour in het bos door overwoekering van planten over de paadjes echt nimmer te doen is. Dat komt naar het schijnt omdat de achterkant van het bos in privé handen is, alhoewel dat dat door geen enkele plaat wordt aangeduid. De voorkant van het bos is van de gemeente en dat is nu sinds een aantal dagen wel gemaaid. Maar die tour is te kort om te wandelen. Dan zijn Matice en ik al op 20 minuten terug. Hij kan dan wel doorspelen in de tuin, maar dat is toch iets heel anders dan een echte wandeling.
We hebben zijn tunnel zonet opgeruimd, het wordt veel te warm om daarin te spelen. En mijnheer heeft een nieuwe plaats gevonden om in de ochtend na het opstaan , nog een powernapke te doen. Op ons bovenste terras, staat zo', n loveseat. En daar gaat hij dan inliggen en slaapt dan rustig nog een uurtje door. In de ochtend staat daar de zon wel, maar het is daar dan nog niet warm. Straks wel het schuifraam dicht en de airco op. Manlief neemt om een uur of 15.00H verlof.

Heeft iemand een idee hoe je een vlek uit lichtgekleurd eikenhout krijgt ? Dacht ooit eens gehoord te hebben water met een scheutje azijn, maar ben er nimmer zeker van.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik hoop dat jullie het allemaal koel kunt houden. Ik wens iedereen een mooie dag. Beterschap voor diegenen die zich niet lekker voelen en sterkte voor hen die droef zijn.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 jun 2021, 08:56

Afbeelding

Alle seizoentjes een aangename woensdag :wink:
een stralende zon, maar het wordt tropisch warm
dus beschutting zoeken en de warmte buitenhouden
als het kan... :oops: :roll: Te is te hé....

Geen nieuws hier, er is mij gevraagd of ik iemand
wou binnenlaten in het appartement hieronder want
die dame is nog aan 't werk, dus zal dat mijn
taak zijn straks :wink: en nadien de boel weer
afsluiten....

Iedereen een gezellige dag vandaag en tot later... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

16 jun 2021, 09:12

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 jun 2021, 10:44

@ Clive: ik zou eens op de site van tante kaat gaan of googlen. ik ken wel iemand die bij de vrijwillige brandweer werkt maar dat is moeten stoppen wegens gezondheidsreden. die heeft ook electric gestudeerd en was bereid om ventje te helpen met het ophangen van onze plafondventiator, maar die is nog niet besteld.
ventje is nu volledig ingeënt, ik moet nog wachten tot 9 augustus. hij heeft ook met zijn collega gebeld en het is op het werk een chaos. dus zijn routine zal zijn: papieren binnen, de stempels en zo kunnen wachten.
Fijne dag aan iedereen.
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 jun 2021, 13:24

Hallo iedereen,

Deze namiddag binnen blijven, te warm buiten.
De was hangt op, zal ook rap droog zijn.

In de voormiddag naar een pasgeopende viswinkel geweest ( hier niet te ver vandaan).Heb er maatjes gekocht, er was wel redelijk volk, ja, iedereen komt eens kijken.En dan de typische opstartprobleemtjes.Maar ja, da's normaal, die verdwijnen wel :D .

Gisteren was het gezellig bij vader, we zaten buiten op het terras onder een boom, ideaal voor schaduw .Ukkemeisje 2 was ook in haar nopjes, wou steeds rondlopen.Ze hebben daar ook dieren, dus eens gaan kijken naar de ezeltjes en de geitjes.Vader was ook content, zo eens buiten zitten doet hem deugd.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 jun 2021, 14:47

Tot hiertoe is het hier binnen nog draaglijk.
Al veel gelezen, gestreken, een klein beetje, de kamerplanten drinken gegeven.
Morgen nog een stukje strijk.
Al water in de bidons gedaan voor straks.
Vaatwasser leeg gemaakt en gedeeltelijk terug gevuld.
Nu aan het prakkezeren hoe ik ga koken zonder veel warmte te verwekken.
Aardappelen en groenten kunnen in de microgolf.
Vlees zal ik moeten bakken denk ik.

Voor de rest nog en prettige warme dag verder.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

17 jun 2021, 07:50

Afbeelding