In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jun 2021, 08:36

Afbeelding

Een goede zaterdagmorgen , :wink: het is heerlijk buiten nu
een licht windje en 't geeft een koel gevoel, maar
de onweersbuien zijn nog niet weg, hopelijk heeft
niemand schade en blijft alles veilig.. :roll: :wink:
vanmorgen alles tegeneen opengezet zodat er een
trekje door het huis gaat, en het een beetje afkoelt
zolang het droog blijft, want vannacht heb ik het
gaan toedoen omdat het niet zou binnenregenen
als ik slaap want dan hoor ik het niet altijd.. :oops: :roll:

Ik wens jullie allen een fijn weekend, zonder onweerschade
en niet te heet zodat je kan genieten.....
groetjes en tot............... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 jun 2021, 08:49

Afbeelding

@ ventje van Muddy Maddy. Wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag. Geniet van deze dag en doe er nog ontzettend veel jaartjes in goede gezondheid bij.

Van harte gefeliciteerd van ons alle 3.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 jun 2021, 08:52

Goede morgen seizoentjes,

Kom vlug gedag zeggen want dadelijk de verplichte zaterdagse telefoon naar mijn moeder.
ik kwam gisteren om 5 uur naar beneden omdat er te veel lawaai was van kinderen op de foor en toen gingen de hemelsluizen open. gedaan met lawaai. wel sneu voor de kermis die dan niet meer is opengegaan. alleen het oliebollenkraam was open. de botsauto's waren al weg van zondagnacht. die had ik langs ons open raam weten passeren.
het is hier erg bewolkt en ik verwacht nog regen. ventjes verjaardag valt dus nog eens een keer in het water. hij zegt iets anders bedacht te hebben. we zullen zien. ik denk chinees of op verkenning gaan naar de nieuwe bistro al weet ik niet of die al open is. we gaan toch geen plafondventilator kunnen installeren want dat ding weegt 5 kg. ik denk dat mijn voeten zullen geplet zijn als dat ding 's nachts naar beneden komt. 't zal een gewone op steel zijn met afstandsbediening en 7 uur timer.
Morgen dan met moeder en vriendin 1 naar de wereld is klein waar ik niet weet hoe het daar zal verlopen. Gimly hoort ventje en wil deel 3 van zijn 1 ste ontbijt.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 jun 2021, 08:55

Afbeelding

Proficiat met je verjaardag en geniet van deze dag.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jun 2021, 09:04

Afbeelding

Een fijne verjaardag aan de man van M-M
Nog vele gezonde jaren om te genieten
van wat jullie fijn vinden :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 jun 2021, 09:06

Hallo iedereen,

Plaatje hierboven is voor ventje van MM ( was vergeten erbij te vermelden).

Ga de "herman-cake" bakken.Kennen jullie dat? Wel, ik kende dat voor enkele dagen ook niet.Ik heb van buurvrouw een deeg gekregen ( die ze zelf gekregen heeft), daar moet ik nu eieren, suiker, bloem enz. aan toevoegen en bakken . Als je het wilt doorgeven moet je een rest deeg aan iemand geven .Is een beetje hetzelfde als zuurdesem, een stukje deeg daarvan kan ook steeds herbruikt worden.
Hebben de cake deze week geproeft bij de buren , en smaakt wel lekker.

Het is hier bewolkt.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

19 jun 2021, 09:08

Iedereen een fijne zaterdag,
Hier bewolkt, en buiten best frisjes....

MM, wens je ventje een fijne verjaardag, en hopelijk kan hij iets vinden naar zijn gading, qua eten, alles zal nu wel zowat open zijn, zeker, he ? Of het verstandig is laat ik maar in het midden. Eens kijken wat de 'schade' is na het groot verlof......

Nu nog wat verder 'huishoudinkje' spelen 😊, beddengoed verschonen enz. We vinden nog wel andere 'werkjes'....., als het echt warm is komt hier niet veel uit mijn handen, dan is het ....... genieten 😉

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 jun 2021, 12:03

Alles overeen open en een pull bij aan gedaan.
Mijn parasol is geleverd.
Nu nog de voet, maar dat is wachten tot de jongste ergens tijd heeft om naar de Hubo te gaan.
Met de fiets is dat geen optie en zelfs met de wagen is dat geen optie.
De voet weegt dertig kilo.
Zelfs al legt een bediende die in de koffer, dan gaat die nog niet meegaan om die thuis uit te koffer te halen...

Een beetje frisser doet toch deugd.

Mijn linkeroor is doof vandaag ineens.
Wat gaan we nog meemaken?

Maak er een mooie dag van.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

19 jun 2021, 12:06

Een fijne verjaardag voor ventje van MM !
Afbeelding

Groetjes aan alle seizoentjes !

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jun 2021, 20:33

Afbeelding
Groetjes allen en tot morgen....
ik ga nog wat voetbal kijken straks :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

20 jun 2021, 05:41

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 jun 2021, 06:40

Goede morgen seizoentjes,

vanmorgen vroeg wakker geworden van het klank en lichtspel. slaapmasker aangedaan want tegen dat lichtspel kan ik niet. en moest ook nog hoognodig naar de wc!
Ons moeder heeft er zin in voor vandaag. het is lang geleden dat ze nog eens uit eten is geweest. Ik zelf zou het ook nog te vroeg vinden zoals MJ, maar ventje doet het voor haar. ( ligt hij dan ook meteen weer in haar bovenste schuif)
ging naar de wc en hoorde beneden luidkeels miauwen. hij houdt ook niet van klank en lichtspel en ik moest hem komen troosten. Eenmaal beneden begon hij direct te spelen ipv van te zeuren om vleesje. en maar beven met die staart: ik hou zo van mammie want ze is me komen troosten!
dan deur achteraan opengezet zodat hij nog eens een toertje kon doen op de koer waar nu alles naar zijn zin staat. nog enkele plantjes moeten in de grond maar dat is voor na de verjaardag. maandag of zo als alles weer normaal is.
ventje had als kado van mij een viking t- shirt gekregen en terwijl hij boodschappen gaan doen was had ik een kaartje gemaakt. van Gimly moet hij zijn kado nog krijgen. ventje heeft veel wensen gekregen ook op fb en toen zijn zuster belde was die net naar de wc en ik nam op: met de secretaresse van ventje. ze schoot in de lach want toen ventje nog moest thuiswerken en ze belden van het werk deed ik dat ook.
gisteren dan camenbert in de oven gedaan met een lookstokbrood. was allemaal op. 's avonds heeft hij nog een vieze goesting gehad in rauw gehakt en rauwe americain.
Na een paar afleveringen van angel zijn we dan naar boven gegaan en dan is het meteen 11 uur eer het licht uitgaat. wou lezen maar had niet veel zin.
straks voor de kleerkast staan en denken wat ga ik nu aandoen dat geen kritiek krijgt. bordeaux jeans en grijze sterrenshirt met lange mouwen en een zwart jeansjasje. Als dat niet wel is, dan weet ik het niet meer. dan nog make-up aandoen zodat ik er nog deftiger uitzie. want ik doe volgens moeder geen moeite om me leuk te kleden en mijn gezicht te doen. ( wat was er de laatste tijd te doen? je mocht niet buiten dan moet je ook geen make up aandoen en mooie kleren vond ik.
mijn make up loopt toch uit door die allergie ( tranende ogen) en ik trek meestal iets heel makkelijks aan. we gaan de kleerkast toch nog eens uitmesten want ik kom maar bij. dan gaan de
truien bovenaan liggen, de t-shirts in het midden en de broeken beneden. zo, ik ga me even bezig houden met de sims en criminal case maar eerst zien of mijn boottaak gedaan is.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

20 jun 2021, 07:35

Goedemorgen :) , vandaag vaderdag in France , ,deze nacht veel geregent en geonweerd, , :cry: een plannen, vandaag , met een weertje zoals dat is binnen blijven de beste optie
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 jun 2021, 09:24

Afbeelding

Goede zondagmorgen alle seizoentjes :wink:
De zon probeert zo nu en dan na de hevige
donder en bliksembui van gisteravond :roll:
Rond 23u begon het, dus dan ik het bedtijd ....
hevige regen en lightning met donder tussendoor
niet leuk maar ja 't was te verwachten, 't was beloofd :twisted:

Dag mammyretro, fijne Vaderdag voor papy, maak
er een aangename dag van (als het kan ).... :lol:

M-M laat het etentje smaken met de familie en maak
je geen zorgen voor de commentaar van je moeder :oops:
Je weet dat ze altijd iets moet zeggen wat negatief is
trek het je niet aan als jij je goed voelt gooi dan dat
minderwaardigheidsgevoel, weg het zal toch nooit goed zijn... :oops: :roll:
Leef je eigen leven en laat brommen, maar geniet van het lekkere etentje :wink:

Alle seizoentjes een fijne zondag.... maak er het beste van
we kunnen niet kiezen, ze brengen het zo..... :oops: :wink:
Groetjes allen en tot later :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 jun 2021, 10:33

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ze zijn bezig chape aan het leggen in de hal waar de grote vloermat moet komen. Neen, er wordt nimmer gebroken of geslepen, anders kunnen de witte mannen me komen halen en een dwangbuisje aandoen :D :D .
Overmorgen mag de mat erin. En dan zijn alle problemen opgelost.

Om 11.40H vetrekken we naar de hondenschool. Hier is deze nacht alles redelijk rustig gebleven, ofwel heb ik er doorheen geslapen. De airco stond op, dus het raam was dicht. Hoop dat niemand van jullie schade hebben geleden.
Alles van het licht HH is al gedaan, behalve de hal, dat is voor na de hondenschool.

Gisterenavond had manlief uitzonderlijk gekookt. Hij had hamburgertjes tussen broodje met veel groenten erin gemaakt en nog wat salade en tomaat op het bord. Heb daar 1/4° van opgegeten; Was wel lekker maar ik vond dat nogal zwaar en wou mijn maag niet overbelasten. En het was al redelijk laat.
Het slagveld in de keuken opgeruimd en de keuken afgeveegd zodat alles weer blonk.

Zo, ga even naar de " werken " kijken en vragen of ze iets willen drinken.

Ik wens iedereen een mooie zondag. Liefs en een dikke knuffel voor elk.