In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 jun 2021, 14:33

De winterjassen hangen aan de draad.
Die kunnen dan in de kast tot hopelijk oktober...
Mijn bureau tafel is opgeruimd.
Met die wind was er allemaal fijn stof op gewaaid.
De bloemenvaas is leeg gemaakt.
Toch nog een paar bloempjes in een klein vaasje gezet.
Jongste en ik hebben er flair voor om een afgeprijsd boekt toch nog een vrij lang leven te geven.
Tegen de avond in de Colruyt zijn die altijd serieus afgeprijsd.
En toch kan ik soms een boeket twee volle weken houden.

Ik zou niet weten wat het vannacht gedaan heeft.
Ik heb geslapen.
Het was wel nat vanmorgen.

Ik zou kunnen strijken maar ik heb er geen zin in.
In de zon is het toch nog warm genoeg me dunkt.

En loffelijker gewoonte op zondag stinkt er ergens weer een bbq.
Heel mijn huis ruikt mee naar verbrand vlees.
Ik vertik het van de vensters toe te doen.
En vanavond de vuurkorf met van alles en nog wat in verbrand....

Brei nog een gezellig vervolg aan jullie zondag allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 jun 2021, 19:28

Afbeelding

Slaap lekker allemaal en morgen weer een
leuke werkweek :lol:
Hier was het vandaag 25° en overwegend zonnig
maar redelijk wat wind.... (en ik kan niet tegen trek)... :oops:
Hou het allemaal safe :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 jun 2021, 20:32

Hallo iedereen,

De herman-cake was lekker, zoonlief en gezinnetje zijn hier geweest na lange tijd en ze vonden het ook lekker.
Vond dat ukkemeisje 1 flink gegroeid was, en babbelen , ze had veel te vertellen tegen oma :D .En ukkemeisje 2 heeft gans de tuin afgestapt, ( met Spaanse woef in haar kielzog :D )sinds ze kan lopen, is ze er echt op vooruit gegaan.
Ukkepuk had voor mij 1 visje mee( een echt visje hé).Hij had 2 visjes thuis , en deze week op een ochtend lag er een visje op de vloer dood ( waarschijnlijk eruit gesprongen).Dus zat dat ene visje daar zo alleen in die viskom.Hij kwam op het lumineuze idee om het visje mee te nemen naar oma, dan kon het in de vijver bij de andere visjes zwemmen.Dus zo gezegd, zo gedaan.Na een tijdje zwom het inderdaad mee met de groep vissen.

Deze nacht wakker geschoten van de donder.We slapen met het raam open, en het was hier in de buurt.Hoorde het daarna flink regenen, daarna nog moeilijk in slaap geraakt.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

21 jun 2021, 05:58

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 jun 2021, 08:05

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, wat een mooi plaatje.

Ik lees dat iedereen zijn zondag op een leuke manier heeft kunnen invullen, fijn zo.

Ga vandaag terug een poging doen, de waskamer volledig af te wassen en uit te wassen. Met dat wit stof vorige week = er dat niet van gekomen. Dus doe ik dat vandaag.
Zo, ik ga eraan beginnen. Ik wens jullie allemaal een mooie maandag . Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 jun 2021, 09:09

Goede morgen seizoentjes,

Hier een verslag van het etentje. eerst mag binnen in een camera kijken. die meet je koorts en dan ga je door een soort metaaldetector. dan is daar de kassa. het systeem is als volgt. je gaat je eten halen met je mondmasker aan en plastieken handschoenen. de tafels staan zeker ruim uit een en bij het eten halen moet je afstand houden. ja, nu met die handschoenen, dezelfde die bij de pakjes DIY haarkleur zitten kreeg ons moeder niet goed aan. maar het was lekker en iets wat we allemaal nodig hadden. Moeder heeft geen enkel commentaar gegeven over kleren, haar en ik weet niet of het haar opgevallen was dat ik make-up droeg. ventje kreeg een fles champagne van vriendin 1.
De gerant zei tegen ons dat het eten dat niet meer mag worden opgewarmd meestal wordt meegegeven aan de mensen die als ze sluiten er nog zijn. die weten daar van en hebben bakjes mee.
Goed dat we dat weten zei ventje tegen vriendin 1.
En we waren redelijk vroeg thuis want we hadden hier nog parking!
daarna naar law & order gekeken met een pintje. dan Angel en goed dat we een nieuwe afstandsbediening besteld hebben voor dat type toestel want de "last memo" knop doet het niet meer. maar we weten ongeveer waar we gestopt zijn.
dan gelezen en eenmaal boek weggelegd, in slaap gevallen. ventje kon vanmorgen niet lang meer slapen en was op voor mij.
Zo, dat was het. zo gaat het er nu aan toe in de Horeca bij buffetten. die koortsmeter aan de ingang van state of the art maar werkte niet zo goed. als hij niets toonde mocht je toch door. en ik maak al weinig koorts. maar we hebben lekker gegeten, er zijn wat aanpassingen gebeurd in het menu en waar de frieten enzo staan. vriendin 1 zei dat het voor herhaling vatbaar was en omdat ventje haar uitgenodigd had, doen we het nog eens over zei ze, weer met ons 4.
Ventje zal dan wel in onkosten geraken en een nieuwe jeans moeten kopen. deze is al te klein door de corona en pensioenkilo's. :D
Clive: zo'n trauma gehad dat er niet geklopt en geklieft of afgebroken mag worden of de witte jasjes moeten je komen halen?dat moet dan serieus zijn. wat manlief gemaakt heeft klinkt lekker maar ik zou ook zoveel niet eten vooral ook niet 's avonds.
Hvt: zo'n boeket afgeprijst nog 14 dagen in leven kunnen houden? hier lukt dat niet. zelfs niet met en enkele roos van uit de bloemenwinkel!
Anjelier: verstandige ukkepuk. jullie zullen ook blij zijn geweest ze te zien.
Zo, ik ga rap kijken of ik nog iets aan de boerderij kan doen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 jun 2021, 09:15

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
Ik heb geen onweer gehoord of gezien
hoewel ik dikwijls moet opstaan 's nachts
wel veel regen maar die viel mooi recht
naar beneden, dan konden de ramen open blijven :roll:
Niks aan te doen, de tuinen hebben ook
hun water nodig en dat hebben ze de
laatste dagen ook wel gekregen...

We zijn al bijna half het jaar, 't gaat weer vooruit :?
Ik hoop dat niemand schade heeft gehad
van het onweer en de windhoos :roll:
Als je de beelden op tv zien mogen we weer
blij zijn om eraan ontsnapt te zijn :oops:

anjelierken, goed dat vissen elkaar verstaan hé
zo kunnen ze samen zwemmen :lol:
wel lief van ukkepuk 1 :)

clive dat witte stof zal je nog wel even tegenkomen
niks zo vies als breekstof, het gaat overal door :oops:

Alle seizoentjes een aangename maandag
ondanks het weer..... groetjes allen en tot later :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 jun 2021, 10:42

Terug na scan en Ccleaner, wel opnieuw moeten
inloggen wat normaal is na deze handelingen...
Nu weer verderdoen met de huistaken :wink:
en straks een koude schotel met kip
met sla en tomaten.... smakelijk eten.... :wink:
Nog steeds regen...... niks aan te doen :oops:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

21 jun 2021, 10:47

Hallo iedereen,

Bekske: bedankt voor het mooie prentje.

Al de ganse ochtend regen, een langdurig mals regenbuitje.

Heb al ramen gepoetst aan de binnenkant en de veranda gedweild.
Ik heb daar een palm staan waarop een beetje spint zit.Dat zie je aan de vloer errrond ,
waar je blijft aanplakken.Heb met water de spint eraf gedaan, weet nu niet hoelang het zal helpen.En anders de plant deze zomer buiten zetten, is er ook goed voor.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jun 2021, 11:05

Dames hebben jullie gemerkt dat de zomer vandaag begint?
Wij gaan dus lopen van de regen en verhuizen naar een nieuw hoekje.
Hopelijk klan het een mooie zomer worden met aangenaam weer.
En anders is het ook maar zo.

Ik laat een slotje zetten op dit hoekje.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 jun 2021, 11:11

Oké Helena, we volgen... :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".