Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

05 mei 2021, 16:21

Beste mensen,


succes met jullie nieuwe hoekje in 2021

Afbeelding
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

05 mei 2021, 17:33

Hallo allemaal!
Ik kwam nog eens loeren en zie dat we een nieuwhoekje hebben waarvoor dank Redpoppy!
Straks om 19u30 mijn eerste spuit halen, en anders niet veel speciaals te melden uitgezonderd dat ze met onze tegels gekomen zijn voor onze nieuwe tuinkamer en tuinhuis, en ze komen dan morgen de tegels leggen voor binnen en het terras!
Heb nog een foto bij van ons oogappeltje, ze is zondag gaan wandelen met haar ouders en haar mama heeft dan meestal haar fotoapparatuur bij en zodus ben ik ook weer een mooie foto rijker...
Afbeelding
En nu ga ik nog efkes zingen, mijn wederhelft kijkt toch naar een film op zijn IPad met zijn oortjes in :lol:
Wens jullie nog een fijne avond daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

05 mei 2021, 19:49

Dankjewel Redpoppy.
Wees gerust we krijgen het weer vol.

Veve, oei we zien je oogappeltje niet !

Vandaag was ik ook weer van dienst bij een van mijn oogappels, dus geen wandeling of fietstocht, wel koken, strijken, latijnse les opvragen, boodschappen..... en ondertussen wat lezen.
Rustig dagje dus.
Oud maar niet Out

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

06 mei 2021, 09:09

goeie morgen allemaal
het weer ziet er beter uit
vandaag varkenswangentjes voor in de diepvries maken
en voor deze middag
kleine oogappeltjes worde grote oogappeltjes :D

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

06 mei 2021, 09:58

Goede morgen en een fijne donderdag !

Redpoppy, dank je wel voor het openen van ons nieuwe hoekje !

Ik ben toch nog eens gaan loeren in het vroegere hoekje en genoten van de mooie foto's en de mooie natuur, zowel van Viv als van Ritavdm. Dank om ons te laten meegenieten van jullie mooie wandelingen.

Het nieuwe hoekje,daar viel de foto van het oogappeltje van jou, Vera-Maria natuurlijk direkt in het oog. 't Wordt een heel mooie meisje, en ze heeft zo een mooie glimlach !
En ja, het is zoals Mémérietje zegt, ze worden zo vlug groot hé, dus geniet er maar van ! Maar ook al worden je kleinkinderen jong-volwassen, de liefde voor hen blijft, en je blijft ze steunen, zo zie ik het toch.

Aan de westkust is het nog zonnig, maar nog steeds iets te fris voor de tijd van het jaar. Gisteren was het uit de wind en in de zon toch gezellig. En als ja wandelt of sport , en goed aangekleed is het best te doen.

We naderen het weekend, morgen krijgt G. zijn tweede inenting, wordt opgehaald om zich naar Veurne te verplaatsen, zoals bij zijn eerste vaccinatie. Ik zal maar meerijden, dat alles goed kan verlopen.

Ik kijk het meest uit naar zaterdag, zal zo blij zijn als mijn oudste op bezoek komt. Ze belde gisteren om te vragen waarmee ze me plezier kan doen als moederdagcadeau. Ik vind het al een cadeau op zich om de kinderen en kleinkinderen terg te zien.... en ja, een bloemeke is altijd mooi hé !

Veel groeten aan jullie allemaal, Yvette ik denk speciaal aan jou. Hopelijk is het al wat beter met je mond en trekken die blauwe plekken vlug weg, en vooral die pijn als je moet eten. Heb als vaak aan je gedacht.

Corry, voor jou en Staf ook het allerbeste, goed nieuws dat je zoon op bezoek komt. Geniet er maar van !

Hou jullie goed allemaal en geniet zoveel mogelijk van de lente en de ontluikende natuur !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

06 mei 2021, 13:21

alles afgewassen en weer op zijn plaats
mijn wangentjes waren zeer lekker
maar........de deze die ik normaal koop in de winkel
zijn hele mooie grote en als ik er negen vraag
dan is dat genoeg voor drie maal
twee voor mij en eentje voor Quickie
maar nu had ik ze op de markt gekocht
en toen ik ze gereed maakte zaten er twee grote in
en de rest kleintjes, dus dat was niet genoeg voor drie maal
in de winkel zie ik wat hij in het bakje doet
maar op de markt is dat kraam hoger en zie ik niet wat hij doet
dus niet meer op de markt maar in de winkel kopen
maar ze waren lekker
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

06 mei 2021, 13:47

Goeie middag

Ah nu staat het oogappeltje van Veve er wel, mooie meid !

Hier heeft 't ook gesmaakt, konijntje met appelmoes.
Overbuur kwam eergisteren zeggen dat hij verse konijntjes had klaar voor de slacht en de vraag of ik liefhebber was. Tegen zoiets zeg ik nooit nee want zo vers en goed gekweekt kun je ze in de winkel niet krijgen.

Jadi, 't lijkt me veel te ingewikkeld dat "uitje" van jou
'k zal het voorlopig op mijn eigen terrasje houden, we zijn het nu zo gewoon :wink:

Nee hoor ik ken geen latijn, opvragen is makkelijk hé ik mag in het boek kijken :lol:

Deze voormiddag naar het tuincentrum geweest, bloembakken zijn weer mooi gevuld; nu mag het ff zachtjes regenen.
Oud maar niet Out

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

06 mei 2021, 15:45

Dank u wel redpoppy voor ons nieuwe hoekje, hopelijk komen nog enkele "oudgedienden" terug erbij om het vol te schrijven.
Bedankt omadina om met me mee te leven!
Dit is hoe ik er momenteel uitzie:
Afbeelding

Afbeelding
Natuurlijk al verbeterd (slechter kon nog moeilijk) maar ik zie nog altijd af!
Ik eet niet wat ik wil maar wat ik kan: dat voorlopig gebitje onderaan kan ik nog altijd niet verdragen op die knoopjes van die toegenaaide wonden!
Kon ik maar terugkeren in de tijd: ik was zo goed voor die ingreep maar ik kon toch niet vermoeden dat die dokters/tandartsen me niet zouden verwittigen dat de ingreep zo verschrikkelijk ernstig was, integendeel me verzekeren dat alles vlot zou verlopen!
Ik ga er niet verder van zagen ik moet toch afwachten tot die wonden genezen zijn!
Nik is gisteren onkruid komen wieden, niet te geloven hoe groot de zak was van die luttele twee stroken, onkruid heeft blijkbaar geen last van de droogte.
Mijn twee buxus bollen zitten vol larven, die moeten er uit en ik weet niet wat hij er in de plaats zal zetten, ze staan er al jaren!

Afbeelding
Zie je ze staan achter dat wild gras? nu staan ze er al verdroogd en bruin bij, aangetast door die larven die al zoveel buxus hagen enz verwoest hebben.

Christa helpt bij Sander, alle glazen nog eens afwassen en afdrogen, alles proper maken buiten voor-en achter. Hopelijk voor alle horeca uitbaters heeft het weer toch wat compassie en wordt het toch een blij weerzien met de klanten!
Ivette

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

07 mei 2021, 09:11

goeie morgen iedereen
toen ik opstond scheen het zonneke
maar nu is ze weg
knufje Ivette

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

07 mei 2021, 10:06

🤪
Laatst gewijzigd door corry op 07 mei 2021, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
ik tel alleen de zonnige dagen.

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

07 mei 2021, 10:21

Redpoppy, bedankt 👍

Goedemorgen

Buurman is voor twee dagen aan zee, zijn vrouwtje beloofde een lading boeken mee te geven, ze staan nog thuis. 😟


Afbeelding

Elise start ons nieuwe hoekje met haar mooiste glimlach.

Had me voorgenomen de ruiten onder handen te nemen, ze zijn gezandstraald, wacht nog even.

Wat mis ik mijn volk, kleinzonen komen nu en dan hebben hun eigen leven. Onze kindjes misschien volgende maand , hebben we beide onze vaccinatie.
Ook Bianca heeft beloofd langs te komen als T. op zijn boot zit.

Hoe ouder we worden hoe meer nood aan een afleiding, zeker nu we zo geïsoleerd zitten.

Komt goed 👍👍👍

Zon aan zee, weinig wind, als de wolken in minderheid zijn even naar buiten.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

07 mei 2021, 14:19

Goede namiddag allemaal!
Hier schijnt de zon volop, af en toe zijn er stapelwolken maar de zon overheerst!
Niet speciaals te doen vandaag, zolang we werkmannen rond ons huis hebben blijven we thuis kwestie van die mannen op tijd en stond een natje of een droogje aan te bieden...ventje heeft hen deze morgen al verse soep aangeboden die hij had gemaakt...ja mijn wederhelft maakt de beste soep, deze keer was ze gemaakt met broccoli, courgette en ajuin en ze is heel lekker!
Ben deze voormiddag een bloemetje gaan kopen voor mijn beste vriendin die efkes in de kliniek gelegen heeft en heb natuurlijk ook mezelf verwend met dit minivaasje met witte bloemen...
Afbeelding
En heb een vraagje...ik wou daarstraks een foto afdrukken van Elise en per abuis is die eerst afgedrukt op gewoon A4 papier en dan op fotopapier, en zoals jullie zien heeft de foto op het gewone papier een mooie zwart-wit kleur en op het glanzend fotopapier is dat geen zwart-wit maar eerder naar de paarse kant, hoe zou dat komen!
Afbeelding
En nu ga ik koffie zetten, tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

07 mei 2021, 17:56

Hello goeie bijna avond



Ivette, 'k heb zojuist je tanden-foto getoond aan W. Hij schrapt je voorlopig op het lijstje van nog aantrekkelijke vrouwtjes (voor hun leeftijd dan toch) :lol: zegt hij
en
hij vreest dat je zo nooit meer aan een vent zal raken :lol: :x
Goed dat je hem een beetje kent hé.

Hier is het al de hele dag zonnig maar frisjes, goed voor de was en om te wandelen.

Deze voormiddag dus weer op stap, over de schreve :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De grens over gaan betekent ook een "baguette" meebrengen want nergens zijn de stokbroden zo lekker als de echte Franse.

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

08 mei 2021, 09:09

goeie morgen iedereen
een heel epistel geschreven over mijn broodmachine die ontplofte
ik verkeerd knopje gedrukt en mijn epistel was weg
hhmmmm stokbrood, wij zeggen flutebrood
en allemaal een knufje

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

08 mei 2021, 09:13

Goede morgen,

De straten liggen nog nat, en het is nog een beetje aan het druppelen, hier aan de westkust.
Maar ik zie precies al lichtere strepen in de lucht, dus hopen maar dat de zon straks komt piepen .
Gisteren namiddag was het echt mooi weer, zeker mooi wandel- en fietsweer, zon en weinig wind.
Maar ja, ik heb G vergezeld voor zijn tweede vaccinatie, en alles bij elkaar was het toch wel zo een twee uur, veel volk , dus een beetje in de rij staan wachten, maar alles is zeer goed gepland, daar in Furnevent, een grote evenementenzaal in Veurne, en iedereen is zeer behulpzaam en vriendelijk.
Ik bewonder die mensen zeker, van dokters, verpleegkundigen en ook de vele stuarts en vrijwilligers die echt hun best doen.

En ja, vandaag zal ik dan toch eens mijn oudste dochter en haar gezin terugzien. Ze komen vanmiddag.
Ik heb al een plaatsje op een terras gereserveerd, Ik kijk er al naar uit !

Yvette, ja, je kan tegen een grapje hé, en wat W van Ritavdm hier schreef, ik moest daar tcoh ook mee lachen hoor ! Maar die blauwe plekken zullen wel helemaal wegtrekken,en hopelijk ook geen pijn meer als je moet eten, alles komt wel goed .

Voor jullie allemaal een heel mooi gezellig weekend ! En ja, een zomerjurkje of bloesje, lang geleden !

Vera-Maria, raar hé dat die foto ander kleur heeft op fotopapier. Vroeger heb ik ook nog foto's afgedrukt, maar mijn printer is nu weg. Ik weet echt niet hoe dat komt, maar misschien ons Viv, of Corry ?

Groetjes, omadina
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !