In de Vier Seizoenen reeks 23 Zomer 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jun 2021, 11:09

Afbeelding

Zomer!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 jun 2021, 11:13

Afbeelding

Dank je Helena voor de verhuis, we hopen
op een mooie zomer en niet "teveel" van alles :lol:
Smakelijk eten straks en tot later :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

21 jun 2021, 13:58

Bedankt Helena , voor de verhuis naar de zomer ...
Gelukkig zijn de temperaturen nu draaglijker ...
Hier is wel 30 liter water gevallen ... het was hoognodig ! Mijn regentonnen zijn terug vol !
Groetjes aan alle seizoentjes !!
Afbeelding

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

22 jun 2021, 07:51

En hier is ie dan : de zomer ! 😊....
Bedankt voor de verhuis, MH ! 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 jun 2021, 07:58

Afbeelding

@ HVT, dankjewel voor de verhuis en nu maar hopen dat het een mooie zomer wordt.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

22 jun 2021, 08:20

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 jun 2021, 08:26

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren de waskamer en alles wat er in staat afgewassen en uitgewassen, ook de tegels uiteraard. Kwam goed uit, want de technische dienst van onze boiler belde gisteren of het voor ons uitkwam, dat ze vandaag de ketel kwamen onderhouden , is jaarlijks. Dat kan. En ik heb gewoon doorgedaan in de waskamer waar ook de ketel dus staat. Want weet uit ervaring dat die mannen heel proper werken en niets vuil maken bij het onderhoud.
Ga vandaag boven poetsen en nieuwe dekbedovertrekken leggen. Zou heel graag de slaapkamer en de badkamer volledig afgewassen hebben voor 12.30H. Want moet om 13.00H bij de kapper zijn. En dan kan ik nadat ik daarvan terugkom, even uitpuffen en dan boven gaan dweilen. En dan is het daar ook daar weer proper. Want zondag vertrekken we een week naar TEXEL met Matice. Het zal ons alle 3 goed doen. Moeten dan vrijdag wel naar Wilrijk voor een PCR test gaan laten doen, dat mag niet vroeger. En de test moet negatief zijn natuurlijk. Vanaf 1 juli zijn deze testen gratis, maar daar wij voor de 1° vertrekken hebben wij ze moeten betalen, bijna 100€ voor de 2.

Muddy Maddy, dat van die mannen met witte jassen die me zouden komen halen, dat was een grapje natuurlijk. Alles is terug proper en het leed van wit stof is al vergeten. :D :D :D

Zo, ik ga terug beginnen en plaats maken voor de andere seizoentjes.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 jun 2021, 09:21

Goede morgen seizoentjes,


ventje heeft hèèl laat het licht uitgedaan, was al na 12- en en begon me te ergeren. Nu ben ik opgestaan want heel de week is er huisarrest voor volwassen daar ventje een shoppingspree heeft gedaan. akkoord, sommige dingen waren heel dringend nodig. hij had daar geen tijd voor, ja jong, je bent bijna met officieel pensioen en je begint je er inderdaad naar te gedragen! was het niet dat ik via de online shop topjes met spaghettibandjes nodig had dan was het er vandaag ook waarschijnlijk niet van gekomen. dus nu de mail goed in de gaten houden want we krijgen dan een datum en een uur tussen zo laat en zo laat.
Als ventje op is, mag hij boodschappen gaan doen.
we eten vandaag fricandellen ( curryworst) en vlammetjes. geen zin in iets anders. woensdag maak ik spaghetti carbonara. voor donderdag zien we dan wel. ( en vrijdag, zaterdag en zondag)
maar ja, ze spreken niet van mooie dagen dus we blijven wel thuis. ventje moet boekjes gaan halen vandaag en een paar kleine boodschappen en hij moet nog gaan tanken.
benieuwd of schoonbroer al een nieuwe lading speciale hoofdkussens binnen zal hebben. krijg er een aan de inkoopprijs en dat is dan nog 85 euro! maar hij verzekerde me dat ik dan niet alle dagen met nekpijn zal opstaan. vanmorgen sputterde de schouder wel tegen.maar het is boven koud genoeg om te kunnen slapen dus het raam langs voren staat niet meer open.
volgende week kunnen we dan terug een bezoekje brengen aan de knotwilg. we hebben nog potjes staan die we gevuld willen en bij fleur de lies zijn ze te duur.
denk dat ik al wachtende vandaag een paar kaartjes ga maken.
Clive: ik was echt geschrokken toen je dat schreef want jullie hebben al problemen gehad met aannemers en wat nog meer toen jullie verbouwden nietwaar? dat is wel erg duur voor twee testen!
ik wacht tot nederland groen kleurt en Suus gedaan heeft met verbouwen en haar 2 prikken heeft.
al is dat september maar dan vreest ventje weer voor een 4 de lock-down. nu we hebben ons etentje met zijn verjaardag gehad en dat pakken ze me niet meer af, zei hij. ik denk dat iedereen aan onze tafel dat nodig had. Zeker mijn moeder.
zie net op de app dat mijn tuniek en lavendelolie ook aan het afkomen zijn. dat wordt dus inderdaad een week huisarrest. ventje moet nog een jeansbroek bestellen maar dan zijn de pijpen te lang. hij vergeet dat ik een naaimachine heb.
ga de fricandellen en de vlammetjes uithalen zodat die ontdooit zijn zoals Sandro zegt, de beste manier van frituren anders spokt en spat alles. en voor vanavond zien we dan wel weer waar we goesting in hebben.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 jun 2021, 09:41

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, een grijze dag zover al
maar hoop doet leven, het is droog dat is ook al veel :wink:

clive, je zal plezier hebben van een weekje vakantie in Texel
geniet ervan en breng geen Hollandse vatriant mee
als je terugkomt (grapje hoor) :lol:

M-M ja met pensioen is er geen echte routine, of je
moest die er zelf inbrengen natuurlijk, ik hoop dat
je een heel goed hoofdkussen krijgt want een bed
is heel belangrijk, daar moet je voor zorgen.... :oops: :roll:

Dag M-J, wilde eend, anjelierken, Bekske, en alle seizoentjes
een fijne dinsdag en hou het safe :oops: :roll:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 jun 2021, 10:34

Hallo iedereen,

HVT: bedankt voor de verhuis, we kunnen weer verder.

De vogels vooral houtduiven vliegen hier nogal in de krentenbomen.Die hangen nu vol met kleine rode besjes waar ze dol op zijn.Wel mooi om te zien.

Ik merk dat er steeds meer auto's op de baan zijn, toen ik gisteren van vader kwam , was het de moeite.Je merkt niks meer van de rust op de wegen van maanden geleden.Alles is terug bij het oude.

De rode duivels hebben gewonnen tegen de Finnen, al hadden ze toch veel moeite.Die Finnen waren ook niet slecht.Nu moeten ze zondag spelen, maar weet niet tegen wie.Het voetbal leeft toch, tot in de créche toe :D .Kreeg gisteren van zus een foto doorgestuurd van haar kleinzoontje in de créche in rode duivel tenue :D .Vorige week mochten de ukjes ook naar school in voetbalkleding.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 jun 2021, 12:17

Al terug van de oogarts.
Oogdruk weer gestegen.
Druppeltjes bij gekregen?
Net om dat te vermijden had ik toegestemd in die laser behandeling.
Er werd niet geluisterd en het voorschrift was al getypt voor ik iets kon tegenpruttelen.
November opnieuw controle.
Heb voor de eerste keer met payconick betaald.
Met een beetje hulp van de oogarts.
Ik ga het allemaal nog leren.

Het is dat het zo nat is buiten, maar in feite zou ik nu de klinkers moeten schuren.
Moet ik niet afspoelen en geen water verspillen.
Heeft iemand van jullie al geprobeerd met waspoeder he onkruid te verdelgen.
Schijnt dat dat ook gaat.

Amuseer jullie nog de rest van de dag.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

22 jun 2021, 13:49

Gebruik goedkoop waspoeder net voor het begint te regenen lichtjes over je klinkers strooien, je kan altijd er ook nog lichtjes over schuren met een schuurborstel.Dit kun je doen om je klinkers proper te maken heb ik ergens gelezen groetje

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

23 jun 2021, 08:25

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 jun 2021, 09:30

Afbeelding

Goede woensdagmorgen alle seizoentjes :wink:
de week gaat weeral in de helft :oops:
Vannacht redelijk wat regen gehad,
alles lag nat bij het opstaan, nu hopen
op een zonnige dag, dan is het naar wens :lol:
Maar we hebben niet te kiezen hé

Dag bekske, dank voor je taske koffie :lol:
ook een fijne dag...dank voor de tip van de waspoeder :wink:

Alle maatjes een fijne dag gewenst, blijf safe
want we zijn dat beest nog niet kwijt..... :oops:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 jun 2021, 10:06

Goede morgen seizoentjes,

ben een beetje laat opgestaan, had geen zin.
ventje is zich nu gaan klaarmaken om op boodschap te vertrekken.
mijn lavendelolie zal later toekomen. ze zit nog in china zelf.
daar zal ik dan tax op moeten betalen want de tuniek is al bij B-post.
Morgen komt de parasolvoet van 5 kilo aan. hoop dat ventje dan al terug is van boodschappen want dat kan ik niet aannemen met die rug.
kreeg mail dat ventje zijn pantoffels terug zal moeten betalen wegens lange levertijd en nog iets. had ik met die topjes ook. de tijd om te betalen was verstreken. nu weet ik niet wanneer die zullen aankomen. Volgende week dinsdag naar de dokter. dan is ventje zijn routine gaan doen. Hopelijk krijgen we deftig weer volgende week al heb ik er geen goed oog in. 't is precies weer herfst.
vandaag spaghetti carbonara maken.
zo, ga eens aan de ochtendtaken beginnen. moet nog goed gevoel lezen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!