In de Vier Seizoenen reeks 23 Zomer 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 sep 2021, 14:03

Goede middag,

Al van alles en nog wat gedaan vandaag.
Niets van wat er gepland was.
Ik word met de dag minder georganiseerd.
Maar ja als je in de lommer wil werken, moet je dat doen zolang de zon daar nog niet schijnt hé.
Ik geraak er niet door. Soms wil je toch wel graag dat iets afgewerkt geraakt.
Nog zes meter oprit te doen, het terras moet geschuurd, de garage ziet er niet uit...
Maandag komt poets, maar die krijg ik niet aan hetgeen ze niet graag doet...
Wat er op de ramen plakt dat weet ik niet, maar die zien er ook niet uit.
Nog maar eens proberen de strenge werkgeefster uit te hangen.
Opdracht geven van alle ruiten van boven tot beneden te poetsen.
En de badkamer, die moet ze ook doen.
Eens zin of het gaat lukken.
De hele beneden moet nog geschuurd voor de vloerverwarming opnieuw aan gaat.
We zien wel.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 sep 2021, 14:53

Goede middag alle seizoentjes,
even pauze want ik vind het warm als ik bezig ben zweet ik
en die vochtigheid is niet goed voor m'n rug en benen :oops: :oops:
regelmatig wat rusten tussendoor anders gaat het niet goed.. :oops: :roll:
Het bed is verschoond en het beddengoed is
gewassen en droog geraakt buiten
De slaapkamer heeft een goeie dweilbeurt gehad,
de berging...toilet en badkamer is ook gedaan
het droogt slecht op :roll:
alles met nat elke week en je vraagt je af waar dat stof
telkens weer vandaan komt
Morgen vrijdag, alleen de living en de hall met lift nog
zaterdag het terras en dan ben ik weer rond
met de gewone dagelijkse werken elke week :wink:

Helena, soms gaat het vanzelf :oops: en andere dagen
geraak je niet vooruit.? ik heb ook van die dagen :oops:
en het zwoele weer helpt erbij dat ik soms niet
vooruit geraak :oops: :oops: heel vervelend :?

Zo, mijn pauze zit erop, nog wat terugzetten overal,
en dan zit mijn werkdag erop... :oops: een rare week :oops:
mijn 'huiswacht' ook niet vergeten natuurlijk straks :roll:
Het plooiwerk en strijk van de was is voor zaterdag...

Afbeelding

Voor alle seizoentjes :) en een aangename dag verder
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 sep 2021, 08:33

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Woensdag ben ik van de trap gedonderd, op de onderste. Vraag me niet hoe dat is gebeurd, want ik weet het zelf niet. Manlief was gelukkig thuis, want het was nog vroeg in de ochtend. Eigenlijk is die val nog goed meegevallen. Zijn wel dadelijk naar spoed gegaan, want had een lelijke en diepe snijwond opgelopen in mijn arm waar mijn vet en pees een stukje uitkwam piepen. Had mijn pyjama dan nog aan, vlug een joggingbroek over mijn pyjamabroekje aangetrokken en mijn pyjamashirtje gewoon aangehouden zonder er iets over.
Werd heel vlug geholpen op spoed door een zeer lieve en vriendelijke spoedarts die nog 1 uurtje moest werken, want hij had nog steeds nachtdienst. Hij vroeg me letterlijk of ik inderdaad van de trap was gevallen en of er niets anders aan de hand was. Ik werd ook wat slaperig op spoed, dokter zei dat dat door een lichte shock was.
Heb toen ik thuiskwam van spoed, alle bebloede kleding ontvlekt en in de machine gestopt. En alles was eruit. En om 11.00H werd ik verwacht door mijn dokter, maar die woont in Tielt - Winge, dat is dus een eindje rijden. En heb in de auto een beetje geslapen.

Zo, dat was mijn verhaal.

Ik ga niet alle namen noemen, maar ik wens echt iedereen een mooie vrijdag, het zonnetje gaat schijnen. En daar moeten we van genieten. Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

17 sep 2021, 09:31

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 sep 2021, 09:34

Goede morgen seizoentjes,

hier is het mistig. slecht voor de gewrichten. heb vannacht elke twee uur naar het toilet gemoeten. gelukkig viel ik dan rap terug in slaap. Ik ben blij dat ik gisteren mijn winterviooltjes gehaald heb! Paarse uiteraard maar met wit en een geel hartje. volledig paars had hij niet.
ze zijn nog klein, de bloemist zei dat ze dit jaar niet vlug gegroeid zijn. we hebben er 12 mee. omdat ze zo klein zijn. Ventje vertelde hem dat we erg content zijn van wat we in het begin van de zomer daar gekocht hadden. Hij was content met het compliment want als we plantjes gaan halen bij fleur de lys, zijn ze na een goeie maand kapot. prijs? 0, 50 cent per plantje. En er staan veel mooie bloempotten!
in de dranken centrale was inbev nog niet geweest. en in de standaard direct een mooie agenda met katjes meegebracht. 2 strips en een boek. had toch een agenda nodig. naar de veritas zijn we niet geweest. de wind kwam op en ik werd moe aan mijn benen. terug naar huis en we zagen iemand naar de gesloten schoenmaker dribbelen. Die stond daar met zijn mond vol tanden naar de foto's te kijken die Jan nog opgehangen heeft van vroeger. toen hij ons zag binnengaan vroeg hij ons waar hij nu terecht kon. Ja, sorry, meneer, Jan is met pensioen en je hebt geen ambachtelijke schoenmakers meer en toch niet meer hier. ik zei hem dat hij misschien in stad kon geholpen worden. hij bedankte ons vriendelijk en toen hij weg was is ventje de auto gaan uitladen.
Jan is in Juli met stille trom weggegaan. niets gezegd aan zijn buren. geen afscheid. Zijn zoon woont nog daarboven en ik heb geen idee of alle toestellen er nog staan.
ventje wilde gisteren nog de plantjes op hun plaats zetten maar die kwam zijne zetel niet meer uit behalve voor naar de frituur te gaan. En vandaag weet ik niet wat hij gaat doen. hij moet nog die lamp in de slaapkamer vervangen, zijn hemd passen en nog zo veel meer.
Oesje Clive! van de trap gevallen. dat is een ferme snijwonde. ze zijn nu verplicht te vragen als je in spoed komt of het wel een val was of geen verdoken vorm van huiselijk geweld. tijdens de lock-downs zijn meer gevallen van huiselijk geweld opgeteld dan alle andere 'normale' jaren. Ze moeten dat dus bij elk geval vragen die met wondes zich aanbieden op spoed. ik weet dat van schoonzus want de dokters op spoed hadden het haar gevraagd omdat schoonmoeder van 2 trapjes hoog is gevallen en dan haar heup gebroken heeft en het was JP ( alias de minnaar) die haar bracht en in het dossier stond die val met de schouder genoteeerd. Toen ik van de trap gevallen was en ventje weg was heb ik ook zo'n soort kruisverhoor gehad door een arts op de ICU. ventje had al gezegd dat ik geklaagd had van vermoeide benen omdat ik heel de week in de weer was geweest omdat mijn moeder net thuis was met 5 bypasses en vader toen erg ziek was. en toen ze mijn haar wasten om al het bloed eruit te krijgen van die 5 nietjes op mijn achterhoofd hebben de verpleegsters het ook allemaal gevraagd. Toen had de artse van spoed tegen ventje gezegd dat die infiltratie waarschijnlijk mislukt was. en ze kwam me zeggen dat ik veel bloed verloren had en twee zakjes nodig had. ook dat ik nog een tijdje veel hoofdpijn zou hebben van mijn hersenschudding. slaperig zijn na een schock,. dat is normaal.
Oma C en Helena, hier is het soms ook zo dat ik dit en dat doen ipv mijn to do lijst te volgen.
Gimly trekt niet meer met zijn pootje. wat het ook geweest is, het is over. ventje denkt aan de 'kozijntjes'.( jicht) hij heeft dat een paar jaar geleden ook al gehad. het voelde niet warm aan dus was het geen ontsteking maar misschien is die verkeerd neer gekomen. hij heeft gisteren ook van een hammentje gesmuld.Jammer dat er veel vet aan was, maar dat zie je maar als je het snijdt.
Ventje moest gisteren om mondmaskers in de apotheek aan de carref. ze vroeg welk kleur. hij: komen ze nu ook al in kleur? ik heb geen idee welk kleur hij mee heeft: ze zitten nog in de verpakking van 10. ik heb er volgende maand nodig. ik moet naar schoonbroer en naar de dokter. voor nu heb ik er nog twee en 1 stoffen. (zwart) en 1 met beestjes ( ook stof maar daar moet een filter in en dat is een heel gepruts)
in de carref. vroeg de kassierster hoe die eristoff red smaakte die ventje voor mij meebrengt. dat is voor het weekend. met dat we niet naar delhais zijn geweest heb ik ook geen hard seltzers mee met braambes smaak en mango/ perzik.
de sapjes in de drankencentrale zijn van prik&tik en die waren ook nog niet geweest.
seffens gaat ventje eens naar daar bellen.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 sep 2021, 09:52

Afbeelding

Goede zonnige morgen alle seizoentjes, :wink:
hier schijnt een mooie zon, en daar ben ik blij mee
De vrijdagse werken gaan dan eens zo goed :wink:

Heel veel sterkte aan al onze zieken...
spoedig beterschap gewenst :wink:

clive, ai, een totter gedaan? dat is schrikken, ik wens je
van harte beterschap.... ja hoe gebeurt zoiets hé :roll:

Dag Bekske en M-M een fijne vrijdag voor jullie
en alle andere seizoentjes, :wink:

Ik ga verderdoen met het poetswerk en nadien
weer bij mijn toeristen alles in orde brengen :)

Fijne dag allemaal en geniet straks van het weekend :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

17 sep 2021, 10:05

Voor Clive : dat is inderdaad schrikken , zon' val ... Hopelijk heb je niet te veel pijn en herstel je goed .
Aan alle seizoentjes een goed weekend ! Hier schijnt de zon !

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 sep 2021, 10:22

Wie zijn ... verbrandt, moet op de blaren zitten...
Gisteren teveel gedaan.
Nu dus Latijn laten vallen.
Ach er waren al twee lessen voorbij en dit was de laatste inhaalles.
Je valt dan midden in het verhaal.
Vandaag rustig een boekje lezen en doen of we de rommel niet zien.
Morgen komt er nog een dag.
Ergens in de loop van gisteren mijn vinger voelen kraken.
Nu is die een beetje dik.

Jongste is gisteravond de "hangende tuinen" komen verwijderen.
Nu maar hopen dat die zonnewering geplaatst geraakt tegen de volgende zomer.
En de rolgordijntjes die nog steeds moeten vervangen worden...
Als een mens iets praktisch heeft is het toch zonde van de sleet.
En dezelfde bestaan natuurlijk niet meer.
Wat moet ik met twee meter en een half, als ik maar negentig centimeter nodig heb?
Goed gezien van de fabrikant want dan moet je willen of niet de duurste kopen...

Geniet van het zonnetje

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 sep 2021, 13:28

Hallo iedereen,

MM: zo'n oranje slazwieder heb ik ook en ik gebruik die nog .De knop om aan te draaien is al eens vervangen , maar verder is die nog prima.

Clive: gelukkig is het goed afgelopen, het had veel erger gekund .Rust maar extra met die arm .

Ben aan het poetsen, heb bijna gedaan . Manlief rijdt zo dadelijk naar de luchthaven, om dochter op te halen . Haar weekje vakantie zit erop .

Deze middag hebben we buiten onze boterham gegeten .Als het mooi weer is , proberen we toch vaak buiten te eten . Eenmaal het weer omslaat, is het voor lang gedaan.
Het is s' avonds om 8 uur al bijna donker.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 sep 2021, 13:43

voor Clive:

Afbeelding

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

17 sep 2021, 15:33

goede namiddag

clive gelukkig niks gebroken, ,maar hoe kwam je aan die snij wonde

hier droog,mijn was is zeker al droog ,zal hem maar binnen halen
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

17 sep 2021, 20:11

Fijne avond allemaal,

Oei, Clive, dit is al bij al goed afgelopen, denk ik. Het is soms zó vlug gebeurd en we weten dikwijls niet hoe het komt...... Je zal wel flink geschrokken zijn....
Terug wat langer revalideren, meer zit er waarschijnlijk niet op. Ik hoop dat de snede vlug en goed geneest, zodat je vlug terug alles kunt doen naar wens.

Vandaag flink gewerkt buiten, ik ben tevreden. Het gras is af, de tomaten die rijp waren zijn ook af, morgen de verwerking ervan, verse spaghettisaus gemaakt, 1 portie voor de vriezer en 1 portie voor vandaag over de spaghetti. 😊
Ook naar de tandarts geweest die mijn prothese toch heeft willen laten maken in een labo, of zoiets, woe.nsdag weggedaan en vandaag gaan afhalen. En het goede nieuws is dat ik mijn zoektocht naar een nieuwe tandarts mag staken, deze persoon wil onze tandarts zijn 😊, en hij is maar op 5 minuten te voet van ons deur. 😊
Hij had eerst gezegd van niet, maar is dus van gedachten veranderd, heb direct een afspraak vastgelegd voor begin januari volgend jaar, voor manlief en voor mij. Hij vroeg of ik het niet zou overwegen om een nieuwe prothese te laten maken, maar het is maar na 7 jaar dat je recht hebt op een nieuw, en het is nog maar 3 jaar. En allemaal omdat ik vermagerd ben.... 🙄 Voor het ene is dat goed en voor het andere weer niet.... We zien wel....

Nu wat tv kijken, de werkgoedring is over en het begint al duister te worden....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende. 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 sep 2021, 20:26

Voor alle maatjes een gezellige avond :wink:
en een goeie nacht straks, en voor
morgen een heel fijn weekend :lol: :)

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 sep 2021, 08:11

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, altijd leuk opstaan met zo'n mooi plaatje van jou.

Muddy Maddy, mooie winterviooltjes gekocht. En al een nieuwe agenda gekocht. Ga straks ook al kijken of ze zo'n agenda die ik nu heb, al binnen zijn gekomen.

Oma-C, het was een heerlijke dag gisteren. En inderdaad , het HH gaat dan eens zo snel.

Wilde eend, ja, het was verschietachtig die val. Dokter op spoed zei ook dat ik een lichte shock had. Ik hoop van harte dat bij jou alles een beetje oké is.

HVT, hopelijk voel je je vandaag terug wat beter. Dank je wel voor het mooie plaatje.

Anjelier, ik gebruik dat ook nog zo'n slazwierder, vind dat ferm handig. Vroeger had je zo 2 bolletjes die je dan handmatig buiten moest gaan uitzwieren herinner jij je dat nog :D . Ik hoop dat dochter een fijne reis achter de rug heeft.

Mammyretro, neen gelukkig niets gebroken. En wat die diepe snijwonde betreft, manlief en ik weten het ook niet, waarschijnlijk op zo'n sierijzertje van de omkadering van de mat.

MJ, wat ben ik blij voor jou dat jij een nieuwe tandarts hebt gevonden, dat is inderdaad nimmer evident. Ik hoop dat het een lieve is.

Zo, en nu wil ik eindelijk iedereen bedanken voor de beterschapswensen voor mijn arm. Ze hadden hem goed ingepakt, maar nu heb ik dat veranderd met een iets minder dramatische witte klever die ik bij de apotheek was gaan halen, heb er een aantal genomen. Het enige wat ik ervan ga overhouden is een minder mooi litteken . Maar heb toch overal littekens van operaties, dus dat eentje kan er ook nog bij :) .

Ik wens iedereen een mooie zaterdag en stuur jullie allemaal een heel fijn weekend en een dikke knuffel.
Liefs.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

18 sep 2021, 08:31

Afbeelding