In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

12 dec 2021, 00:27

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 dec 2021, 09:14

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

MJ, veel moed en sterkte voor jou en manlief in het bijzonder. Mijn grootste kerstwens is wel dat hij vlug terug beter is en geen complicaties nimmer doet. Jullie hebben nu wel jullie portie dubbel en dik gehad. Het mag wel eens ophouden nu.

HVT, niet panikeren op voorhand, misschien wordt het wel een Kerst om nooit meer te vergeten in positieve zin.

Oma-C, fijn gaan wandelen gisteren en dan terug in de behaaglijke warmte van jouw appartement. Heerlijk.

Anjelier, die ovenschotel ga ik morgen maken, heb net prei in huis gehaald. Jij bent echt wel een prinses in de keuken. Je zou een boek kunnen schrijven met jouw receptjes :) :) .

Mammyretro, fijn gesport gisteren. Het zal jou deugd gedaan hebben.

Muddy Maddy, druk bezig met de kaartjes.

Ik vond jullie reacties over het "drankgebruik" van Matice erg grappig. Heb het maar in huis :D .

Heb net in mijn papieren agenda ( ja, ik ben daar ouderwets in en schuw digitale agenda's) alle verjaardagen en huwelijksverjaardagen die ik ken, erin geschreven. Moet nu nog wat nota's erin schrijven en dan is hij klaar voor gebruik. Er staan al ik weet niet hoeveel afspraken in voor 2022, meestal doktersafspraken. Margriet haar verjaardag stond ook nog in mijn oude agenda, ik mis ze nog steeds.

Vandaag naar de hondenschool en ik heb buiten de bad-en de slaapkamer alles van het licht HH al gedaan.
Na de hondenschool ga ik wat kliederen met waterverf. Heb ik echt zin in en het maakt mij rustig.

Zo, ik wens elkeen een zo'n mooi mogelijke zondag. Liefs aan jullie allen en sterkte voor wie het nodig heeft.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 dec 2021, 10:10

Goede morgen 't is even zonder prentje want het is weer
hetzelfde van veel zondagen: geen toegang :roll:
Dat gebeurt wel méér op zondag :oops:
Ik heb dit alvast op een wordpagina geschreven
zodat ik het straks maar gewoon te kopiëren heb
Hier is het een donkere grijze zondag met regen
Maar ik maak er binnen dan maar het beste van.
Ik heb wat langer geslapen doordat ik vannacht
last had van diarree... steeds bed in -bed uit niet leuk
Maar het is over nu met een 'immodiumke'... :wink:

M-J, de kaarsen branden weer, met de hoop dat alles
goed mag komen het is al welletjes geweest,
maar één dag met de keer, en veel sterkte samen met je man :(

clive, Matice wil voortaan misschien geen gewoon water
meer, hij zal denken: in dat glas was het lekkerder ....
Ik gebruik ook nog een "boekje- agenda", om alles in
te noteren ik vind het een gewoonte en makkelijk :wink:

mammyretro, ik ga zelf niet naar de winkel mijn zoon
doet de boodschappen, maar ik herinner me dat er de
vorige week geen druivelaars in de Colr*** lagen en
enkele weken daarvoor wel nog, 't zou kunnen maar
ik koop die al verschillende jaren niet meer,
ik weet het niet :roll:

Anjelierken, ik ga dat schoteltje ook eens maken als m'n dochter
weer eens komt, voor mij alleen is dat niet de moeite ,
en ik eet geen aardappelen... :oops:

M-M amuseer je nog wat met de kaartjes, de mijne liggen klaar
om mee te geven naar de post.... :lol:

Helena, we zullen het moeten nemen zoals het komt en
geen zorgen op voorhand maken, :)

Alle seizoentjes, een aangename zondag , de regen is
gelukkig alleen buiten
Groetjes allen en tot later....:)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 dec 2021, 12:10

Ben al min of meer droog over en weer geraakt naar bakker en beenhouwer.
Heb voor alle valle voor toch maar een brood meer gekocht;
Student komt pas maandagavond.
Zou graag breien vandaag.
Zal afhangen van de goodwill van mijn handen.

Ja Clive ik mis Margriet ook.
Anjelier ik ga nog eens een apart mapje maken in mijn receptenmap.
Daar staan al veel dingetjes à la Anjelier in vermeld.
MJ wij blijven hopen op een voorspoedige genezing.
MM nog niet wakker?
Aan alle anderen prettige zondag.

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

12 dec 2021, 18:19

goede avond

oma c dank je wel voor het antwoord
niet veel uit gespookd behalve herstelwerk deze namiddag,was deze morgen al begonnen,
clive ja ,ik heb goed gesport,maar t'is rustige sport,en dat niet helemaal
wat ik zoek ,ik moet kunnen springen en meer bewegen
ik verveel me een beetje de dinsdag op de gym
sarah die had dans pasjes en konden ons goed bewegen,
dorothee en emilie zijn anders, ik mis dat toch een beetje
denk ook dat ik na de oefeningen, de pijn in de arm kreeg vrijdag,want het begon al
donderdag avond,
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

12 dec 2021, 18:21

het moet de donderdag zijn dat ik me wat verveel op de sport
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

12 dec 2021, 18:24

MM wat is een warmtespray,nog nooit van gehoord
als er geen anti onsteking in zit mag ik dat nemen
anders niet, niet goed voor mijn tere maag
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

13 dec 2021, 00:14

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 dec 2021, 09:55

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Bbbrrr weer een grijze en donkere dag vandaag
niks aan te doen, men noemt ze ook
"de donkere dagen voor kerstmis" ik wou dat
al die dagen al voorbij waren want al dat feestgedoe :roll:
ik heb dat niet nodig om me goed te voelen :oops:
Liever de gewone dingen en dagen, dan voel ik me best :?

Bekske, mooi winterplaatje, dat de sneeuw nog maar wat
wegblijft, 't is gevaarlijk om uit te schuiven en dat kunnen
we missen en liefst geen armen of benen breken :roll:
maar mooi achter glas en op een plaatje :lol:

mammyretro, nog zo'n jong spring in 't veld
oei-oei, ik word al moe als ik het lees
Een warmtespray is een spray die je uit een spuitbus
op de pijnlijke plaats spuit, dat verwarmt de
pijnlijke plek, zoals je ook met een tube gel
of zalf kan smeren, maar het verdeelt fijner
en dunner....het is dus niets om in te nemen :wink:

Alle seizoentjes een fijne dag en een nieuwe week
bijna de helft van december, 't gaat vooruit.... :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 dec 2021, 10:14

Goede morgen beste seizoentjes,

gisteren er een beetje te laat uitgerold. maar we kunnen er maar deugd van hebben.
Mammyretro: die spray bevat geen medicijnen maar als je die opgespoten hebt voel je na een tijdje dat je huid begint warm te worden zoals je een kersenpitkussentje ergens legt maar dan met vertraging. Perskindol is er een van maar wij gebruiken die van het kruidende vat omdat die stukken goedkoper is.

Clive: nu kun je er mee lachen zeker dat Matice je wijn heeft opgelebberd? vrienden van ons hadden een golden retriever Joy, die geleerd had de restjes bier en wijn uit te lebberen. was het een rood wijntje? ik zie jullie aan voor rode wijn drinkers. Ik heb het eens voorgehad met Titi waar ze een pint bier op zijn pels hadden gegooid en hij dat afgelikt en dus dronken werd. kwam naar mij zielig miauwend en steeds maar omvallen. tot de dierenarts nadat ze zijn temperatuur had gemeten hem omdraaide om in zijn bek te kijken en zei dat hij stonk naar de drank! en hij was redelijk zat. op een gegeven moment lag hij aan de waterbak met alle vier de poten gespreid zijn kopje nog net niet in het water. hij is wel nooit meer zo thuisgekomen. hij meet die mensen, de dezelfde trouwens waar spoetniek die steak van de bbq gejat had.
en ik mis ook nog altijd Magriet.

Vandaag gaat ventje een poging wagen om een jeansbroek te gaan halen hoewel het geen fantastisch weer is maar het is droog. hij moet dan ook naar o&v en naar deleis. en hij wilde ook naar het boekenvoordeel. we zullen zien met wat hij afkomt. ( want van boekenvoordeel heeft hij mijn lijstje niet mee)

ik ga verder mijn laatste kaartjes maken want de 15 moeten ze opgestuurd worden. en vanmiddag een sopje maken en hier flink moppen. eerst moet de batterij wel terug aan de stofzuiger want er moet natuurlijk even gestofzuigd worden. met al dat haar dat Gimly verliest en zand dat hier binnenkomt.... je zou de voordeur weer moeten zien met die aanhoudende regen. :roll:
het zand in de salon brengt ventje mee met zijn schoenen en ik met die sloffen die ik gebruik om naar boven te gaan op de trap. en daar ligt ook veel vuil en stof. Toen Peggy hier nog om de 14 dagen werkte zei ze dat ze net die trap had gedaan en dat die weer vol lag. het ligt niet alleen aan de schoenen maar we hebben ook mieter.( houtworm) en dat breng ik dan naar beneden met mijn stevige sloffen. ik had eens een offerte laten doen van zo'n 1 dags traprenovatie en die zei dat ik dus houtworm heb in die trap en dat ze niet eerder terug gingen komen tot we de trap ingesmeerd hadden met product. maar dat is giftig voor poezepootjes en als hij dan weer in paniek naar boven scheurt.... iemand is bezig om een bachbloesemtherapie voor hem samen te stellen. als ik wil dat neef en zijn madan en de klein hier van de zomer komen dan wil ik dat hij zich gedraagt. en netjes blijft zitten of liggen. hij komt wel liggen op zijn dweil als buurman hier is. hij blijft wel staan kijken als buurman v in het deurgat van de living staat en iets zegt. ( die anderhalve meter)
Buurmans oudste zoon is gisteren waarschijnlijk verhuisd. iemand kwam om 10 uur allerlei dozen en een wasmand ophalen. die vent die het kwam ophalen kwam mij bekend voor. ik heb die hier nog gezien.of ergens dat kan ook.

ik heb gezegd tegen ventje dat we nog tot de 19 de hebben om te weten wat we met kerst gaan eten. ik zou graag met kerstavond kreeftensoep en wat broodjes met beleg willen. de rest weet ik niet behalve nieuwjaar. dan is het eend in de oven.

MJ: de kaars brand.

ik ga nu mijn bonus halen bij gregg op de boerderij. mijn taak is al verbeurd. was gisteren vergeten die laatste ertsen uit de mijn te halen. ach wat, we zijn zowiezo toch al weer de groentjesklasse. en dan criminal case tot ik mijn pillen moet nemen en dan een kopje koffie.
Fijne dag seizoentjes, heep safe en knuffels
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 dec 2021, 17:24

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes, 't is droog gebleven
maar grijs en donker... :?
Zoon is de pc weer eens komen in orde maken
de updates die nodig zijn om alles goed in orde
te houden, hij doet dat regelmatig en ik ben blij
dat ik dat allemaal niet zelf moet uitvissen :oops:

Ik hoop dat jullie allemaal een goede dag hadden
en straks nog een goede avond en nacht
Slaapwel allemaal en tot morgen :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 dec 2021, 07:11

Goede morgen beste seizoentjes,

Operatie jeansbroek in 't stad is geslaagd. Ventje kan weer een jaar of 3 verder.
hij doet die toch enkel aan om naar ergens deftig te gaan. ( en waar moet je de dag van vandaag nog naartoe met al die ominkrontoestanden, cst en boosters?) Enfin, hij had ook chili-olie mee en twee visjes die we morgen al gaan moeten verorberen in plaats van omelet/spek. vandaag eten we spaghetti waarvan de saus is gemaakt met kippengehakt. en we eten de rest van die fettucini erbij. ventje lust die pasta niet graag. 't kan ook te maken hebben met het feit dat we toen er roomsaus bij aten ( met gesmolten gorgonzola erin en de room was maar 20% vet)

Operatie wat gaan we eten op 24 en 25 en op 31 is ook gelukt. best dat de ldl- shop bestaat. anders zaten we nu nog te discuteren nu de beenhouwer tot na nieuwjaar dicht is. ventje moet voor de 24 ste ergens een goei steak opsnorren. ik eet een kreeft(je) de 25 ste gaan we dan fonduen en de 31 ste maak ik voor de eerste keer een lamsbout in de oven klaar.

ik heb gisteren aan iemand gevraagd bachbloesems voor Gimly te maken. ze maakte uit de vragenlijst op dat hij boos en verdrietig is. Boos omdat mijn moeder me verdrietig maakt en verdrietig dat hij me niet op schoot kan troosten omdat hij vreest dat hij me pijn gaat doen met die arthose. het kost alleszins een stuk goedkoper dan een lezing door Monique. Vandaag dat betalen want mijn bank aanvaard geen i-deal. wij kopen meestal met paypal. maar daar moet ventje voor op zijn. die mag dan mijn leesvoer gaan halen. en aangezien toen ik opstond hij nog lustig lag te snurken zal dat wel nog een tijdje duren.

Gimly heeft weer last van diarree. dat betekend dus een haarbal op komst. en weer de mop uithalen en een sopje maken want anders ruikt het naar zieke kat. de maan is nochtans aan het afnemen dus daaraan zal het niet liggen. ik zal het moeten beginnen opschrijven. hoogst waarschijnlijk heeft hij zich weer zitten/liggen spiegelen aan mij want ik ben ook boos en verdrietig maar voor andere redenen. mijn moeder zit er natuurlijk voor wat tussen wat had je gedacht. ik kan er met mijn verstand niet bij dat haar dokter nog nooit opgemerkt heeft dat ze borderline bi-polair is. ik heb dat 25 jaar moeten ondergaan terwijl ik nog thuis woonde. en 4 jaar lang toen ze de lakens kwam ophalen in het appartement. die 7 jaar engeland was een soort bevrijding tot ze voor 3 dagen overkwamen. papa op een luchtmatras en zij in de zetel. zich wassen in de "cloakroom" ( wc-tje voor de gasten en een kleine lavabo. je kon in de wc een kapstok plaatsen dat was redelijk groot want de kast waar de jassen normaal moesten hangen was een soort bezemkast met een deur er voor. er kon een kirby stofzuiger in en een paar emmers en een trekker dat was het. In cheyenne montain waar ze het exterieur van de serie stargate hebben gemaakt is daar een deur waarop staat: SGC. en dat is een bezemkast. die soldaten die daar zitten lachen zich een kriek telkens een fan dat vraagt. die teleurstelling. velen geloofden dat die poort echt bestaat. Een amerikaan kan je toch veel wijs maken tegenover ons nuchtere belgen.

Vandaag de laatste kaartjes maken want iemand op fb vroeg een kaartje. Nog enkele te gaan dus. ik ben al naar de boerderij geweest voor de kerstbonus van gregg en nu moet ik straks voortdoen aan criminal case: the lake bride. Mijn fb-vriend craig uit canada speelt dat nu ook heb ik gezien. en Conny uit Nederland. ventje speelt ofwel the walking dead of de scape spelletjes: garden en home. ik heb dragonscape staan maar ben er al lang niet geweest. Die walking dead kan je in je eigen straat spelen en toen we bij neef waren toonde ventje aan hem hun straat waar hij ook zombies kon neerknallen. neef vond dat tof maar je bent op bezoek en dan is het onbeleefd om te gaan spelen. De kleine krijgt nu groentenpapjes en schijnt ze beter te lusten dan haar flesje. justine was de derde om per sms mij een gelukkige verjaardag te wensen. oudste nicht en moeders buurvrouw waren eerder.

MJ: veel moed en sterkte, ik denk regelmatig tijdens de dag aan jou. en ik vraag me dan af aan wat jullie dit verdiend hebben.

Oma C: de winter mag van mij al gedaan zijn en die "feestdagen" achter de rug. ik wens zon en licht. woensdag gaan we versieren.

Fijne dag seizoentjes, Keep Safe, Knuffels.
Cats Rule!

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

14 dec 2021, 07:25

Goedemorgen :wink: ,kreeg deze ochtend een visite van een ongewenste logée :? , Hij / of zij liep rap rap ,onder de meubelen in de keuken , :)
Geen gym vandaag , ,we gaan iets drinken om het jaar af te sluiten
Ik heb een pijnlijke arm van de derde prik, , fijne dag vandaag
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 dec 2021, 08:22

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, ja hoor, nu kan ik er hartelijk mee lachen om de wijn en Matice. Maar ik schrok wel op het moment zelf. Omdat ik niet wist of het kwaad kon of niet . Zouden we de Labrador en Matice niet aan elkaar voorstellen, dan kunnen ze samen op kroegentocht gaan :D :D :D . Fijn dat ventje een nieuwe jeans heeft gevonden.

Oma-C, hier was het ook grijs en somber. En we zijn er nog niet van af. En je hebt heel mooi kerstgerief gezet. Die gehaakte kleinoden aan de venster, heb jij die zelf gemaakt of is het ouder van jouw ouders thuis vroeger.

Anjelier, ik denk dat Spaanse Woef al zijn warme jas al aanheeft als jullie samen of apart gaan wandelen.
Die honden hebben het vlug koud hé.

MJ, zoals steeds, dat een wonder mag geschieden en dat er een flinke, zichtbare verbetering komt.
Heel veel sterkte.

Mammyretro, jij bent een sportief type, dat kan ik enkel maar toejuichen. En wat die kalender betreft, heb die eigenlijk nog nooit gekocht, dus ik kan je niet helpen, sorry.

HVT, nog wilde plannen op de menu :D ?

Wilde eend, Bekske en diegenen die ik vergeet, maak het binnen gezellig, buiten is het guur.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

14 dec 2021, 08:52

Afbeelding