In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 dec 2021, 09:56

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
weer een grauwe dag en misschien komt er regen...?
'tja niks aan te doen, nemen zoals het komt... :roll:

clive, die raamversieringen voor kerst zijn niet gehaakt
maar dat is fijne Plauer-kant met kleuren erin bij gelegenheid
probeer ik wel eens een fotootje te plaatsen
en dank voor je mooie overzichtje :wink:

Bekske, een mooi winterraam.... herinneringen aan vroeger :wink:

M-J, ik hoop dat elke dag jouw man ietsje beter kan worden
en dat alle goedkomt, veel sterkte.... :wink:

mammyretro, die pijne plaats van de prik dat gaat
weg na en paar dagen dat is heel normaal :)

Ik wens alle seizoentjes een fijne dag...
we tellen stillekes af naar een nieuw
en hopelijk beter jaar....
Groetjes allen en sterkte wie het nodig heeft :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 dec 2021, 12:51

Goede middag iedereen.

Clive, wilde plannen? Tot hiertoe niet.
Kerstkaartjes schrijven en nog wat strijken.
Kom net van de kine en boodschappen.
Met die mondmaskers, ik had niet eens mijn eigen nichtje herkend.
Ze stond al een hele tijd bij de beenhouwer, was net na mij binnengekomen.
Dat werd dan weer een hele "lammeer" buiten aan de deur.
Blij dat ik haar gezien heb.
Minder blij met het nieuws van: de ene pas genezen van darmkanker.
De andere nog bezig met chemo en bestraling na borstkanker.
Weeral blij zijn dat wij gezond en wel door het leven gaan.
Weliswaar met stijve knoken, maar voor de rest oké.
Zal ook eens de kerstversiering boven halen.
Ben aan het prakkeseren hoe ik die doorschijnende bollen met engeltjes kan ophangen met een lint.
Zal nog eens naar de Veritas moeten dan.
Ik zoek kleine kerststerren, zal toch nog naar Van Uytsel moeten.
Auto???? of met de fiets naar Aveve???

MJ we wensen jullie nog eens zoveel mogelijk moed.
Oma-c al klaar met versieren?
MM soms heb ik toch een fietsje nodig om te kunnen volgen met uw uitleg hoor!
Clive, blijft Matice van de kerstversiering af?
Mammyretro beetje lastig die arm.
Maar gelukkig moeten jullie nu niet turnen.

Aan allen: somber of niet maak er een prettige dag van, het is tenminste droog dat is al dat.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 dec 2021, 12:53

PS Bekske dat was een mooi plaatje.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

14 dec 2021, 13:59

Fijne middag iedereen,

Ben in ziekenhuis, in lunch garden, aan de koffie, tot 14 u, de deuren zijn tot dan gesloten......
Gisteren had hij een slechte dag, het wisselt altijd met een goede en een slechte..... Seffes eens kijken wat het vandaag is ...

Gisteren hebben ze alle plakkers voor het hart, dat op zijn lichaam plakte, afgedaan. Hij heeft nog steeds last van hartritmestoornissen, vandaag zouden ze de buisjes in zijn lichaam verwijderen die de pancreas moeten zuiveren, die komt niet goed overeen met de 'galmond' waar hij tegen plakt ( of zo iets). In de plaats van die buisjes zou hij een stomazakje opgeplakt krijgen waar het vuil van de pancreas in moet.
De eerste optie om, via de lies in een bloedvat, iets toe te branden of te schroeven, hebben ze laten varen, dat moest dienen om komaf te maken met de hartritmestoornissen. In de plaats gaan ze een peasmaker (weet niet of ik het goed schrijf) steken. Dat gaat volgende week dinsdag gebeuren. Zo'n operatie doen ze 1 x per week op dinsdag. Vandaag was wat te rap, hij zat nog met die buisjes.......

Zo, meer weet ik ook niet, straks ben ik weer wat slimmer, misschien 🙄. Zoals ik al zei : elke dag is anders.
Feit is dat we nog niet aan de nieuwe patatjes zitten en dat hij nog niet thuis is.....

Bedankt iedereen om de gedachten, de kaarsjes, de duimen, het doet allemaal deugd, ook al is het virtueel......

Morgen gaan mijn kaartjes op de bus, heb er nog enkele te weinig, dus tussenin er nog enkele maken.

Ik ga me klaarmaken voor naar de kamer te gaan..... Het is bijna 14 u.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende. 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 dec 2021, 14:26

Afbeelding

Goede namiddag alle maatjes, :wink:
ik moest een betaling doen en dan kan ik
het niet laten om even te komen kijken hé :)

M-J, wat een verhaal, en wat een mens kan meemaken :roll:
we kunnen zoals je weet alleen maar "luisterlezen"
en hopen dat je spoedig goed nieuws kan melden...
Kaarsen en duimen moeten hun werk gaan doen!

Helena, ja ik heb op een paar uurtjes de kerstversiering
aangebracht, zoveel was het niet, ik doe het al een aantal jaren
met minder .... je ziet dat het Kerst gaan worden :wink:
maar ik heb geen overdaad uitgehaald... :oops:
Geen boom en weinig lichtjes :oops:
En ja we moeten gelukkig zijn met onze lasten en pijnen
we leven nog en we kunnen nog veel....er zijn veel ergere dingen

Een gezellige dag verder, en hou het veilig... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 dec 2021, 15:17

Het is pacemaker MJ.Omdat je het je afvraagt.Anders lees ik over de taalfouten over...
Zal er zelf ook wel maken af en toe.
Ik ken verschillende mensen met een pacemaker die daar al jaren mee leven en goed mee zijn.
Moed!

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

14 dec 2021, 18:46

Hallo iedereen,

Ben hier geraakt, is al druk geweest de laatste dagen.

Gisteren een ganse dag bij zoonlief om ... ruiten te kuisen. Ik had hen gezegd dat ik wel de ruiten kwam poetsen , want er stonden veel kinderhandjes op. Maar ze hebben zoveel glas, daar ben je uren mee zoet .Ik doe dan zowel binnen als buiten. Maar allez, ze zijn terug proper. Nadien ben je dan moe maar tevreden.

Weet al wat we gaan eten met Kerst en Nieuwjaar. Zoon en dochter komen .Ben deze ochtend al naar de winkel geweest om benodigdheden te kopen, vooral dingen die lang houdbaar zijn. Dan moet ik enkel op de dag zelf of de dag ervoor nog de dingen kopen die je pas op het laatst kunt kopen. Vind dat gemakkelijk.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

15 dec 2021, 05:00

Afbeelding

Afbeelding
voor die het nodig hebben groetje

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 dec 2021, 08:41

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

MJ, nu moet hij een pacemaker hebben. Ik vind het naar te lezen dat er nog zoveel slechte dagen zijn. Laten we allemaal hopen dat heel binnenkort er meer goede dan slechte dagen zijn. Sterkte voor jullie beiden.

HVT, ja hoor, Matice blijft van de kerstboom af. We kunnen enkel zijn geschenkjes niet onder de boom leggen, want dat pikt hij , die voelt , waarschijnlijk door de geur, welk pakje het zijne is. Dit jaar krijgt hij een pluchen leeuw en een pluchen ezel. Ballen heeft hij beneden genoeg liggen en ik heb toch liever niet dat hij met een bal speelt in de keuken / living. Is me iets te gevaarlijk.

Oma-C, het hoeft niet altijd veel te zijn , die versieringen met Kerst. Een paar mooie dingen om bijvoorbeeld een kast is ook heel mooi. Op mijn kast heb ik allemaal kleine ornamenten in het zilver staan, vind dat mooi.

Anjelier, als je je echt niet kunt inhouden met vensters wassen, hier ben je van harte welkom hoor :D .

Bekske , een wondermooi plaatje.

Mammyretro en Wilde eend, ook voor jullie een mooie dag gewenst.

Zie dat het al laat is, spring meteen onder de douche. Liefs en een dikke knuffel aan jullie allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 dec 2021, 09:51

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
weer een grijze dag, maar we kunnen aftellen;
het jaar gaat vooruit... :oops:

M-J, ik denk elke dag aan jou en je man en ik hoop
dat alles spoedig eens mag keren.... ik kan je alleen
veel sterkte wensen, en moed om overal doorheen te komen.
Duim op!!

Anjelierken, hahaha
Hier zijn ook nog ramen te wassen als je zin moest hebben
laat maar weten, ik zorg dat alles uit de weg staat :lol:
Het is een heel werk maar je wordt er gezond moe van :wink:
(Het valt niet zo op als er lange witte glasgordijnen
voorhangen, ik doe het wel als de "feesten" voorbij zijn)

Allemaal een fijne dag, je moet hem zelf wel goed maken
Ik ga niet naar de markt, mijn zoon haalt de boodschappen :wink:

Een fijne woensdag en sterkte... het gaat allemaal voorbij
want er is nog nooit iets blijven duren! :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 dec 2021, 11:03

Goede morgen seizoentjes,

vrij laat opgestaan. zaten er voor ons doen vroeg genoeg in maar gisteren was ik weer te vroeg wakker vandaar dat je een fiets nodig hebt om mijn uitleg te volgen, Helena, mijn brein wil dit nog schrijven en dat enz.

Ik heb al een kerstkaartje gekregen van Wilde eend, waarvoor dank. de mijne zijn ook nog niet allemaal gemaakt en de versiering moet ook nog gezet worden. ( de "ijpegels" moet ventje hangen) wilde normaal een houten rendier buiten aan de deur zetten maar ik mag niet. een paar jaar geleden hebben ze een mooi gemaakte kerstballencompilatie naar de knoppen geholpen en stuk getrapt. ventje denkt dus dat ze met rendier er vandoor gaan gaan. dus ga ik die aan de voordeur zetten, binnen.

ik denk dat we dus morgen gaan versieren want ventje moet nog naar de drankencentrale en maakt geen aanstalten. ach, ja, alle dagen gelijken op elkaar de laatste tijd. en ze zijn zo donker.
we zouden een paar dagen een hoog drukgebied krijgen zei Den David, dus op hoop van zege want er staat nog een grote afwas op mij te wachten en ik moet weer een emmer sop maken voor Gimly's ziek zijn. het is weer een haarbal maar ik heb ze nog niet gevonden. En ventje heeft een hele andere versiering voor ogen dan ik dus mag hij het dan doen vind ik.

Vandaag eten we een visje. normaal zou het nu omelet/ spek zijn maar iemand die in Italië woonde heeft ons ooit gezegd dat ze in een restaurant een van het Vaticaan zag zitten en die at op vrijdag een grote biefstuk. ze was daar enorm geshockt door. ik eigenlijk ook. meestal eet ik iets van kip als er geen vis te krijgen is.

MJ: ze moeten dus een pacemaker steken bij je man. Hans had dat ook en loverboy van schoonmoeder heeft er ook ene. en in de plaats van dat buisje gaan ze weer een stoma steken waar die pus van de pancreas komt? ik heb pancreatitis gehad maar ze hebben bij bij alleen een buis in mijn neus gestoken en ik vraag me af voor wat? Dr Google zal het wel weten.

Clive: Matice zou wel een goed partij geweest zijn voor Joy, maar die is in 2008 overleden aan de ziekte van cushing. treft nogal veel golden retrievers en ook labradors. eerst had Zara dat omdat zij een broodfokhond was maar ook Joy is er dan aan bezweken. ze hebben ook 8 katten gehad. als je de link wil van zijn "beestenboel" geef ik die graag door. gelukkig liggen de pakjes voor Matice nog niet onder de kerstboom. bij Mies haar eerste kerst was de onderste rij ballen ( plastic) volgens ventje weg, maar ik meen dat we dan al dat mini boompje hadden met gekleurde lichtjes in de takken geïntergreerd. ik weet wel dat Mies helemaal geen intresse had voor het aquarium.

Ik ga nu mijn pillen pakken en daarna een lekker kopje koffie.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe, knuffels voor wie ze nodig heeft of gewoon ene wil.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 dec 2021, 15:48

@ Wilde eend een fijne dank u voor
de kaart die in de brievenbus zat vanmiddag :wink:
Fijn er hangen er al een20-tal aan de kaarthouder
plezant om te zien.... Hartelijk dank... :lol:
Mijn kaarten zijn vandaag op de post gegaan
ik hoop dat ze normaal aankomen en dat ze
niet tevoet gaan :roll: :oops:
Groetjes allen en tot.... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

15 dec 2021, 15:56

Dag seizoentjes allemaal .
Fijn dat sommige wenskaarten al zijn aangekomen . Het is wel vroeg maar met de post van tegenwoordig ........ :roll: :? :D
Heel veel groeten aan iedereen en heel veel sterkte voor diegenen die het moeilijk hebben.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 dec 2021, 16:29

Hier toch al één kaartje gekregen.
De rest zal nog wel volgen.
Ik dacht vandaag te beginnen schrijven.
Een vergeten courgette die begon te lekken gaf ander werk.
Bakje uitkuisen, vloer dweilen
Bwekes, en gewoontegetrouw kwam van het ene het andere.
Ik heb dan ook maar de container waar de vuilbakken in staan een beurt gegeven.
Ondertussen kan ik de was naar boven brengen, want die is voor geen meter droog geraakt buiten.
Een hele strijk weggewerkt en nu is het vat af.
Nog witloof met hesp en kaassaus maken.
Gezien op de herhalingskast zelfs op de Franse zenders niets te bekijken valt, kunnen we misschien deze avond nog wat schrijven.
Tenzij ik nog eens een romantisch kerstfilmpje meepik...
Waar blijven ze ze halen?
En de weeskindjes die door hun opa worden groot gebracht en ongelukkige liefdes beleven en dan, maar, maar toch, net met kerst de liefde van hun leven tegenkomen ergens in een boerendorpje...
Verstand op nul en blik op oneindig. :oops: 8O :? 8)
Ik vergat de sneeuwstormen nog te vermelden :wink:

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

15 dec 2021, 23:44

Dank aan allen die een kaartje stuurden voor beterschapswensen ...... Geloof het of niet, maar het doet deugd......

Nog geen verandering in de toestand van manlief. Waar de buisjes nog inzitten doet geen deugd als hij zich even wil verleggen.
Hij denkt dat hij Kortelinks naar een andere afdeling zal gebracht worden, ter voorbereiding van de inplanting van de pacemaker, hij heeft zoiets horen waaien maar zeker is hij er niet van.

Dames, ik zal maar gaan slapen, het zal een kort nachtje worden.....

Bekske, bedankt ook voor al de mooie plaatjes die je komt zetten hier, en ook sterkte voor jou. Zo ik gelezen heb, heb je het ook niet gemakkelijk.......

Tot .... de volgende..... 🙂
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen