In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

18 dec 2021, 12:38

om dekens of iets anders te wassen voor je hond of kat .Schud het eerst goed uit dan ga je er over met een rubberen handschoen droog of een papieren zakdoek dat je nat maak en wrijf daarmee erover .Als je dat van je dieren wast giet azijn erop en doe ook azijn in de machine om het wassen .Azijn help wel maar je zult wel een paar keren het moeten doen voordat je een beetje resultaat heb .Gebruik geen wasverzachter voor de spullen van je dieren maar azijn .Ik gebruik zelfs voor iedere wasbeurt voor mijn eigen ook azijn .Heb ondervonden dat ik geen last meer heb met mijn pulls waar elektriek in zat .Ik giet azijn op de was in de trommel niet in het bakje daarvoor afijn je doet maar wat je zelf wil doen ik laat het gewoonmaar weten .Met een rubberen handschoen kun je ook de haren in zetelenz verwijderen groetje

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 dec 2021, 14:40

Wat ook helpt is een aftrekkertje voor de ramen en daar mee over de dekens gaan van de hond of de poes.Ongelooflijk wat er dan aan haren meekomt.
Poes van jongste heeft wel tamelijk lange haren.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 dec 2021, 14:43

Nog vergeten MJ dank je wel voor je kaartje.
Wanneer zie je dat nog klaar te krijgen!
Gelukkig maak jij je kaartjes zelf.
Ik heb in mijn adresboekje nog een MJ gehuwd met R staan.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 dec 2021, 15:18

Afbeelding

Goede namiddag alle maatjes,
Allemaal een fijne dag mijn was ligt in de kast
en alles is opgeruimd :wink:
Morgen komt dochter uit Nederland, ​
nu het nog even kan want daar zijn rare dingen op komst... :oops:
(ze is 14 dagen geleden van Den Haag naar Delft verhuisd)
Dat is een paar km dichter naar hier :lol: :lol:

Nog een fijn weekend allemaal en tot morgen :lol:
laptopke gaat toe :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

19 dec 2021, 07:18

Goedemorgen :D :D ,
Een lach smiley, ,er is niks om te lachen weer hier
:evil: :evil: , ,goed maar kort geslapen :wink: ,
Geen wilde plannen vandaag, de zon zien we vandaag
Ook weer niet , , verdorie, ,we gaan nog vergeten hoe ze is
Fijne dag vandaag
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

19 dec 2021, 07:19

Afbeelding
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

19 dec 2021, 08:19

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 dec 2021, 09:24

Afbeelding

Goede zondagmorgen alle seizoentjes :wink:
Ja, grijs en grauw, we zitten in de donkere dagen voor Kerst
niks aan te doen, nog even geduld en de dagen gaan weer
een beetje lengen, met minuutjes per keer :roll: maar toch...... :)

Dag Bekske en mammyretro, jullie zijn vroeg op zondag :oops: :wink:

Ik wens alle maatjes een rustige dag, het weekend is zo weer voorbij :roll:

Groetjes allen en sterkte wie het nodig heeft
Ik denk vooral aan M-J en man.... :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 dec 2021, 09:51

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, dank je wel voor het mooie overzicht. En dochter verhuisd naar Delft. Wat leuk dat Delft iets korter bij ligt dan Den Haag. Wens haar proficiat van mij voor haar nieuwe woning.

HVT, wasjes buiten drogen, zal nimmer lukken, denk ik zo. De vochtigheidsgraad buiten is 92% volgens ons weerstationnetje. We gaan vandaag niet naar de hondenschool, want dit weer is echt wel nefast voor mijn longen , daar heeft mijn pneumologe op gedrukt , te proberen dit weer te vermijden. En trouwens, dit weer is voor niemand goed, ook niet voor de spieren en de gewrichten.

Anjelier, Ik ga vandaag die ovenschotel maken die je recent gepost hebt. Hebben we vanavond vlug gegeten en alles opgeruimd.

Muddy Maddy, daar twijfel ik eerlijk gezegd ook aan of martino goed is voor Gimly. Hij heeft al een zwak maagje :oops: .

MJ, zoals elke dag zijn jullie in mijn gedachten. Ik wou dat ik meer kon doen, maar dat is helaas niet mogelijk. Sterkte voor jullie beiden en probeer de moed niet op te geven.

Wilde Eend, heb ik jou al bedankt voor het mooie kaartje ? Het hangt te glinsteren aan mijn kaartenlint.

Ik moet zeer zeker vandaag met de kaartjes beginnen, ben echt laat dit jaar. Maar de dagen lijken allemaal hetzelfde voor mij, de ene dag vloeit over in de volgende dag voor je het weet.

Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

19 dec 2021, 10:35

Groetjes aan alle seizoentjes ...
Zeker , Clive , je had mij al bedankt voor het kaartje :-) /
Inderdaad ,dit mistige , vochtige weer is nergens goed voor ... Maar proberen warm binnen te blijven ..
We proberen er maar het beste van te maken hé .....
Veel moed aan iedereen !

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 dec 2021, 10:38

Goede morgen beste seizoentjes,

de laatste kaarten zijn verstuurd ( dus Clive, je bent niet alleen die laat is dit jaar) en de versiering hangt en staat. moet nog in de rapte een verjaardagskaart maken voor een man want buurman uit nummer 14 is vandaag jarig. gelukkig had ik bij sunitha al wat voor mannenkaartjes gekocht.
ventje is wakker maar verkiest niet om uit zijn bed te komen. het is hier weer aan het miezeren.
onze groenten/krantenboer bedankte ventje voor zijn kaartje en zei dat dat vriendelijk was. het jaar voor de pleuris uitbrak had ik hem al een kaartje gegeven en toen hij vroeg waarom zei ik dat ik dat deed voor alle handelaars waar ik het afgelopen jaar klant was geweest. hij heeft het dan aan de mandjes met ouderwets snoepgoed gezet. wij eten vandaag biefstuk. met pepersaus en jullienefrietjes. nu maandag gaan we op verzoek naar moeder en kan ik dus geen wulken bestellen.
hopelijk hebben ze er met de volgende prijslijst die 3 x per week veranderd. Kreeft kan je maar tot vandaag bestellen en is de dagprijs terwijl ik al een kreeftje gereserveerd heb voor kerstavond.
ventje wil van de maandag in Brugge gebruik maken om daar in de ldl boodschappen te doen en te kijken of er nog een fles pouilly fume te krijgen is voor bij dat kreeftje. anders wordt het een fles frascati die de carref. normaal heeft. ventje moet nog zelf zoeken wat hij gaat eten.
Buurman V heeft blijkbaar een echte kerstboom gezet want die is weer aan het stofzuigen :roll:

Anjelier en bekske: ik doe de plaid van Gimly eerst in de droogkast voor ik die was. daar komt meestal al heel veel haar af en we hebben nu een stofzuigerstuk voor die haren in "zijn" zetel. het trukje met de handschoen ken ik ook al maar ons beest heeft precies van dat plakhaar. als je hem aanraakt heb je een handvol haar.

Helena: ik had donderdag schrijfkramp van die kaartje te schrijven.

Oma C: wat fijn voor jou dat je dochter komt. ik had gisteren al gelezen dat ze een strenge lock-down willen en hier blijkbaar ook, vlak voor kerst dan nog. Er zal protest zijn, dat kan je toch wel denken, de mensen die een tafeltje in een restaurant hebben besteld. geniet er maar van.

ik ga nu de laatste twee weekendbijlage boekjes lezen en dan die verjaardagskaart maken tijdens het nieuws en vooral tijdens de discussie met de studiogast. en ik die dacht dat de tv zender ten aller tijde geen partij mag trekken voor welke politicus die ze voor de neus van de omroeper zetten.
Gimly heeft zijn goestingskes gehad en ligt terug in de zetel maar laat ventje zijn kont opheffen, die is direct weer wakker. en dan weerklinkt het van: maar Gimly....

dan nog een kopje koffie en een aflevering van lucifer want we hebben 55% op de digicorder gehaald met alles te bekijken.
na de koffie pillen pakken en dan is het ver tijd voor Chicago fire en de aperitief. we eten toch maar na het slecht weerbericht.

Clive: wij denken ook dat die martino niet goed is voor Gimly maar die at hij op na ziek te zijn geweest. we geven het hem dan ook omdat die ten slotte al 11 is en 12 wordt.

Fijne dag seizoentjes en keep Safe! zorg zelf voor voldoende licht want het is weer een donkere dag. Veel moed aan MJ en R.
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 dec 2021, 11:56

Goede bijna middag,

Grijs weer en de nieuwe rolgordijntjes en ik overslaap mij geregeld de laatste tijd.
Nu ja, voor wie of voor wat moet ik op tijd uit mijn bed?
Ik vind het dan wel zonde van de tijd die voorbij is.
De dag voor kerst wordt ik gehaald door de oudste.
En met kerst terug thuis gebracht.
Tenzij ze last minute nog ziek worden of besmet zijn.
Ze gaan, voor ze mij komen halen, nog een zelftest doen.
Volgens mij is het geen kwestie meer van: "Krijg ik het?"
Wel van: "Wanneer krijg ik het en hoe ziek zal ik zijn?"

MJ we blijven hopen op beterschap en sturen nog een pakje moed en volharing op.

Clive inderdaad niet echt het beste weer voor spieren en longen.
Pfff...we zijn er weer door geraakt...Valt toch iedere keer dik tegen zo een opstoot.

Oma-C geniet van het bezoek. Het gaat toch nog door?
Als die ezels aan het hoofd van ons land eens wat gezond verstand kregen hé, dan zouden ze die maatregelen niet altijd zo vlug lossen.
En neen de kinderen waren niet de motor...
Het zal nogal niet zijn.
Waren de scholen op tijd gesloten was er geen vierde golf geweest...
Als wetenschappers dat al bewijzen.
Daar moest ik geen wetenschapper voor zijn om dat te weten.

Ik ga verder doen aan mijn tienstappenplan: de versiering in de kerstboom hangen.
Als hij ineen geknutseld was gisteravond, heb ik eerst pauze genomen, voor ik de lichtjes er nog in gehangen heb.
Achteraf bekeken, gezien er geen volk komt, had ik dat ding beter niet uitgehaald...

Ik moet de kerstkussentjes nog afhalen.
Niet vergeten dat ministrijkje nog te doen.
Een strijkkamer is toch een gevaarlijk iets.
Eens de deur toe..vergeet je de strijk.
Al dan niet moedwillig.

Grijs of niet grijs, ik ga het mij knus maken vandaag.
Astrid et Raphaelle kijken deze namiddag.
Is ik weet niet hoe een goede serie, die veel te laat wordt uitgezonden.
Dus opnemen of in terugkijk tv kijken.
Trouwens ik denk niet dat ik veel programma's op het tijdstip van uitzending bekijk...
Die Play brengt zijn centen op hier.
Canvas heeft daar ook een handje van weg.
Is er een goede film, dan is het na 23 uur.
Wel zo af en toe mis ik de echte cinema.
Er is een tijd geweest dat ik echt mee was met de nieuwste films.
Nu niet meer. We gaan ons leven niet wagen.

Dames en dieren nog een fijne zondag iedereen.

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

19 dec 2021, 19:01

Afbeelding

Hallo iedereen,

Allemaal bedankt voor de tips ivm haar op dekens. Azijn gebruik ik ook voor onze was. Doe het wel in het speciale bakje daarvoor.

Clive: laat die ovenschotel maar smaken.

Enkele dagen geleden had ik me ingeschreven voor de boosterprik , en een paar uur later had ik al een afspraak. Ik mag nu donderdag gaan .Ik ben zelfs nog voor manlief.

Toen ik de tv beelden zag van op de Meir ( waar het zwart zag van het volk) dacht ik zo: het virus zal content zijn :oops: . Niet te doen. Dat mensen toch niet slimmer zijn.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 dec 2021, 20:28

Afbeelding

Goedenavond alle seizoentjes,
Mijn volk is rond 16u vertrokken ze wonen nu
20 minuten dichter bij mij (in Delft) maar ze
rijden niet graag in het donker, en gelijk hebben ze :wink:
Het was weer gezellig, en veel te rap voorbij,
maar het kon nog.......zolang België z'n grenzen
niet sluit kunnen ze weg..... dat zagen we wel op
de Meir en in de winkelstraten :roll:
en dan maar de beestjes naar hier brengen
en delen onder elkaar :oops:

Zo, slaaplekker straks en tot morgen :wink:
Heel veel sterkte aan M-J en man... en wie
het nog nodig zou hebben :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

20 dec 2021, 07:00

Afbeelding