In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 dec 2021, 08:40

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, fijn te lezen dat je het zo gezellig hebt gehad met de dochter gisteren . Leuk ook dat ze nu toch al iets korter bij woont. En ja, als het gezellig is, is het altijd te vroeg voorbij.
Heb gisteren beelden gezien van de Meir, dat was echt niet meer normaal. Dat is toch 1 grote broeihaard om covid op te lopen :evil: . Ik snap die mensen echt niet.

Muddy Maddy, alles leuk versierd voor Kerst, is gezellig hé ?

Anjelier, de ovenschotel was echt wel lekker. Ik heb een pluimpje naar jouw richting geblazen.

HVT, wou gisteren strijken, boem, mijn strijkijzer wou nimmer stomen. Maar ik heb zo'n ouderwets met stoom in reserve staan, dus dat maar gebruikt. Het mijne moet binnen voor reparatie. En net nu heb ik natuurlijk een hele strijk, maar normaal krijg ik van de winkel een deftig reserve toestel. Maar vandaag is die niet open, morgen wel. Natuurlijk heb ik net nu weer een reuzenstrijk, niets aan te doen.

Bekske, wacht vol verwachting op jouw plaatje.

MJ, heel veel sterkte voor jullie beiden vandaag, kaarsen branden al.

Wilde eend, ook voor jou een mooie dag gewenst.

Gisteren alle kaartjes geschreven. Manlief was zo lief geweest de tekstjes die ik geschreven had een degelijke layout gegeven en hij had ze voor mij geknipt, vond ik lief van hem.
Toen ze af waren , is hij naar de Post gereden om ze daar te bussen, want de lichting van de bus in onze straat klopt de helft van de tijd niet. En terwijl ben ik de overige gaan bussen bij de buren.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

20 dec 2021, 09:08

Goede morgen seizoentjes,
Vroeg voor mijn doen, maar slaap slecht tegenwoordig....... Niets aan te doen.
Durf precies niet meer slapen en sta steeds in
'wachtmodus' (of zo iets)........

Vandaag gaan ze de buisjes en zakjes wegdoen, voor morgen is de pacemaker voorzien.......
De laatste paar dagen waren geen goede voor manlief, heel moe, draaiering, bijna niets kunnen zeggen.....
Gisteren zelfs 2 maal gevallen in badkamer terwijl ze hem aan het wassen waren, naar het schijnt....... Door zwakte en zijn gedeeltelijke verlamming trappelt hij meer ter plaatse, gewoon om zichzelf staande te kunnen houden.
En morgen gaan ze dan tóch die ingreep doen? Zo verzwakt dat hij is???
Meer nog, daar heeft een 'slimme dokter' hem gezegd dat ze gaan zorgen dat hij vóór kerstmis thuis is...... Aan die woorden trekt hij zich op......
Ik sidder en beef al, stel dat ze hem naar huis laten gaan in een 'onverantwoorde toestand ' ? Dat kan ik niet aan op mijn eentje, en waar moet ik aankloppen als het misgaat? Juist, terug naar het ziekenhuis zeker..... Brrrrrr.....
Oei, ik zaag...... Is niet de bedoeling......
Zal maar eens in gang schieten, op automatische piloot......
Bedankt voor de kaarsjes & co, en voor te luisterlezen....... Iemand luistert hier toch.....😟

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot ..... de volgende.....😟
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

20 dec 2021, 09:54

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: ben blij dat de ovenschotel gesmaakt heeft, wij eten het ook graag.

Heb net de kaartjes voor de buren in hun brievenbus gestoken, daarmee is alles gedaan.

MJ: heel veel sterkte.

Oma-C: een leuke dag gehad met dochter kan deugd, zeker als je elkaar niet te vaak ziet. Wij zijn 2 jaar geleden enkele dagen in Delft geweest, een mooi klein stadje. In de winkels kon je overal Delfts Blauw kopen.

Grijs buiten, maar dat zijn we al gewoon. De laatste dag van de herfst, morgen beginnen we aan de winter. Het gaat ook kouder worden.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 dec 2021, 10:08

Afbeelding

Goede maandagmorgen alle seizoentjes,

clive dank voor je mooie overzichtje,, ik ga
niet alles herhalen, sterkte met je strijkijzer
je kan het niet missen hé, goede moed... :roll:

M-J, dat is niet zagen :roll: ik voel met je mee,
't is gewoon al erg genoeg en nu al die onzekerheid...
vreselijk moet dat zijn... :oops: :?
Ik kan je alleen maar sterkte wensen maar daar
heb je ook niet veel aan... konden we maar
daadwerkelijk iets doen...een knuffeltje en moedAfbeelding

Voor alle seizoentjes fijne voorbereidingen tegen
de feestdagen, ook al moet het met minder personen
doorgaan uit veiligheid.... beter dat dan niks hé :oops: :roll: :?

Sterkte wie het nodig heeft en goede moed.... hou het veilig!
Laatst gewijzigd door Oma-C op 20 dec 2021, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

20 dec 2021, 10:13

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 dec 2021, 10:48

goede morgen beste seizoentjes,

vannacht heeft ventje me ettelijke keren wakker gemaakt omdat die naar de wc moest rennen. een paar keer te veel met zijn vinger in de boter van de biefstuk gezeten. wie niet horen wil.... ooit heb ik eens een keer al de pan met afwasproduct klaar gezet om af te wassen en hij kwam vragen waarom die botersaus ineens naar citroen smaakte. heeft het dan een tijdje niet meer gedaan.
vandaag naar moeder voor kerstdag. zouden anders niet weten wanneer want ze wil niet weg en is bang voor die nieuwe variant nadat vriendin 2 besmet is geraakt in een blankenbergs ziekenhuis toen ze voor haar oog ging om te laten laseren.. en nu weten we niet wat we gaan eten... ofwel gaan we voor 12 even naar de chinees om haaienvinnensoep en elk een satè-tje ofwel rijden we voor we moeten afslaan aan de lichten de qwack binnen en doen de hamburgers mee om op te eten. er is toch geen taart. ( de qwack is omdat als je dan je broodje krijgt het er precies opgekwakt is ipv eruit te zien als de foto) Mc D is daar nog slechter in. we zijn het hier wel unaniem eens dat burgerking de beste heeft en die zijn er niet zo opgekwakt. natuurlijk weet ik via een oud bevriend fotograaf dat er kunstgrepen aan te pas komen voor ze die foto's nemen. wij zaten ooit eens met papa en moeder toen papa nog leefde en niet ziek was in hunn favoriete tearoom/restaurant te eten en juist hadden die toen een 10 van de Bellings gekregen voor hun vispannentje. was daar zo'n vlogger/blogger/ influencer die zeker 10 min bezig geweest is om dat mooi op de foto te krijgen. dan is uw eten toch al koud? onlangs las ik dat er iemand een recencie op tripadvisor had gezet: het vispannentje was kokende heet en de kaas bovenop te weinig gesmolten en dat het te rap aan tafel was voor zo'n ingewikkelde bereiding zodals die op de kaart staat. Kathy gaf daarop commentaar en zei dat dit niet waar was. komt de kat op de koord of uit de boom bij wijze van spreken: ik verneem toevallig van een ober die daar stage gedaan heeft dat ze die pannentjes vooraf gereed maken, komt er een bestelling dan gaat die in "chef Ping" ( alias chef microgolfoven) en een 5 tal minuten onder een grill zodat de kaas kleurt. het zal wel als je een gerecht met kaas in Chef Ping steekt je kaas er in rekkers uitkomt. ( allez, bij mij toch en die is 600 watt)
Ha, de kogel is door de kerk, we eten een pot noedels met zo'n smaakje. in de reclame zitten die in een jacuzzi met hun kleren aan dat te eten.

Oma C: ben blij dat je dochter toch is kunnen afkomen. had er al schrik voor toen we om 13 u hoorden dat Nederland op slot is. Maar ja, als wij onze grens niet sluiten kunnen zij inderdaad binnen. beelden van de Meir heb ik niet gezien maar kan het me voor stellen. of er hier koopzondag was weet ik niet maar de kapellestraat zal wel ook hetzelfde scenario geweest zijn.

Clive: ja het is hier gezellig maar ik denk dat het kattekerstboompje nieuwe batterijen zal moeten hebben. de ijspegels werken zoals de batterij van een rekenmachine. maar nu staan ze op uit denk ik.

MJ: Wat zijn ze daar aan het uitsteken met jouw man?

ik ga nu kado nummer 20 bij gregg gaan halen, vragen wat de kuikens willen en proberen een kip te vangen in de vallei. gisteren in criminal case heeft een huis een man vermoord. de huishoudster zei dat het huis rasistisch is. :roll: ( wie schrijft eigenlijk die scenario's? in pacific bay ook al dingen tegen gekomen die gebaseerd zijn op films) de vermoorde kunstenaar was een pure ghostbusters 2 scenario. Gisteren heeft ventje een film van Peter Jackson over de eerste wereldoorlog bekeken. het was opgedragen aan zijn grootvader.

Fijne dag seizoentjes, keep safe, kaars brand voor de zieken en zich zorgenmakenden, knuffel!
Cats Rule!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

20 dec 2021, 11:43

Voor MJ en echtgenoot : vol ongeloof lees ik wat ze daar in het ziekenhuis jouw echtgenoot allemaal laten ondergaan........ Met de Kerstdagen in zicht vraag ik me ook af of dat wel zal lukken dat hij naar huis mag , want dan moet jij voor de meeste zorgen opdraaien ...... niet te begrijpen .... Ik blijf duimen dat het de goede kant mag op gaan ......
Voor alle seizoentjes : veel moed en proberen niet te veel te piekeren .....
Groetjes aan iedereen ....
Afbeelding

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 dec 2021, 12:28

Was hangt toch buiten. Je weet maar nooit.
Straks haal ik die dan binnen en hang hem dan op het rekje boven om hem te vergeten.
En ik mij maar afvragen waar die twee pyjama's waren?

MJ ventileer hier maar.
Je kan het maar kwijt zijn.
Ach ja, de zorg is niet meer wat het was.
Laat ons maar weer het beste hopen.
Moed!

Verder wens ik iedereen nog een aangename dag.
Morgen verhuis naar de winter.
Is al half gedaan, gezien ik al een prentje heb, hé Bekske :)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 dec 2021, 13:54

Afbeelding

Goede middag allemaal, :wink:
ik ben net de brievenbus gaan leeghalen
en wil eerst en vooral dank zeggen aan de
zenders van de kerstkaarten :lol:
mammyretro, wingerd, anjelierken,
en vooral aan M-J want wanneer zij zich
nog de tijd permitteert voor het maken van
de mooie kaarten :wink:
Hartelijk dank allemaal.... en hou het veilig....
Ik vond het niks gezellig buiten, bbbrrr
Ik ga verder zien wat er nog in de brievenbus zat :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

21 dec 2021, 02:31

Kan weer niet slapen......
Kom ik hier dan maar even.....
Vanavond al een was gedaan dat morgen terug mee moet, enkel wat schorten en hemdjes ... Morgenvroeg is dat wel droog op het rekje, is enkel opplooiwerk.

Toen ik ginder binnen kwam zag ik direct dat het fout was. De buisjes en zakjes waren er nog , er was nog ontsteking en er was terug vuiligheid in de zakjes. Manlief was ook weeral gevallen in de badkamer, een black-out, hij wist zelfs niet dat hij gevallen was. Met 4 verpleegsters konden ze hem pas recht krijgen.......
Naar huis tegen kerstmis ? Vergeet het maar. Heb ik spijt dat ik die praat geloofd heb van die dokter, en een kerstmaal heb besteld. Die kan ik nu natuurlijk niet meer afzeggen. En in mijn eentje kerstmaal eten ? Nee, dank je wel. Geen goesting. Het interesseert me niet.
Het wordt gewoon een eenzame dag, ik vergeet dat het kerstmis is en ga morgen de kerstspullen inpakken.
Morgennamiddag ook naar de kapper , was al lang besteld. Daarna de eerste bus die komt op en weer op weg........
En nu toch nog maar proberen of ik wat kan slapen..... de wekker staat op 7.30 u, als ik al niet voordien wakker ben......
Slaapwel........
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

21 dec 2021, 05:40

Afbeelding
mj ik leef met je mee ik duim dat het toch veel en snel mag beteren voor je man en ook dat je beter nieuws ga krijgen de volgende dagen .Dat is een echte nachtmerrie wat jij nu meemaakt ik wens je enorme sterkte en moed groetje bekske

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 dec 2021, 08:33

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

MJ, wat vreselijk allemaal, kun je hem niet laten verplaatsen naar een ander ziekenhuis, want het lijkt wel dat ze daar niet echt weten wat ze aan het doen zijn. Ik vind het een pure schande, het is echt een horrorverhaal met jullie beiden als hoofdpersonages. En kom hier gerust alles schrijven , we kunnen inderdaad niet daadwerkelijk helpen, maar een kaarsje(s) branden voor jullie en luisterlezen kunnen we allemaal
Ook van harte bedankt voor jouw mooie kaartje, het is wat Oma-C zegt, ik vind het enorm moedig van jou om nog aan anderen te denken en hen een mooie kaart te sturen. Sterkte.

Moet door doen. Want moet mijn strijkijzer binnen brengen voor herstelling, moet om 11:00H bij de kapper zijn en dan heb ik nog heel wat te doen als ik daar vandaan kom.

Mammyretro, Anjelier, MJ , Wilde Wingerd, bedankt voor de mooie kaartjes en wensen. Ze hangen al te schitteren aan mijn kaartenlint.

Zonder namen, aan iedereen een fijne dag gewenst. Liefs en een dikke knuffel voor diegenen die hem kunnen gebruiken.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

21 dec 2021, 09:29

moeten we verhuizen naar een wintertopic ???? ;-)
groetjes aan iedereen /// heel veel moed voor MJ !!! en iedereen die het kan gebruiken
Dank voor de mooie kaartjes !

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 dec 2021, 10:06

Afbeelding

Goede wintermorgen allen :roll: bbrrr het is ineens winter nu
nog min 4° je voelt het verschil ik hoop dat iedereen die buiten moest
de gladde plekken heeft kunnen omzeilen :roll:
En dat er geen ongevallen waren, we zijn het nog niet gewoon hé :oops:

M-J, ik kan het niet meer volgen wat daar allemaal gebeurd
in die kliniek.... het is een horrorverhaal en nee, kerst is al
over een paar dagen...daar zou ik ook niet in geloven.....
En ik vrees dat een andere kliniek ook geen plaats zal hebben
met als dat coronagedoe.....Ik kan alleen hopen dat er
eens een verbetering komt, want voor jou is het ook een hel
veel sterkte en nog maar een kaars, ook al helpt het misschien niet :roll:

Allen, (sorry zonder namen,) een fijne dinsdag
ik ga vanmiddag de kelder poetsen (dat is om beurten om de 3 maanden
maar ik denk dat er bijzijn die hun beurt laten voorbijgaan), :roll: :oops:
maar ik die mijn plicht, wat moet dat moet!

Groetjes allen en tot in de winter :wink:
Een warme knuffel en goede moed, het mag niet blijven duren hé
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 dec 2021, 14:37

Ja dames ik heb het eventjes druk gehad.
We verhuizen direct se naar de winter en dan maar hopen dat het rap lente is.