In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)
Bert

11 jan 2022, 18:01

tja, ik weet al niet meer waar ik het eerst moet aankloppen om lekker te eten 😁
Overal lekkere dingen, gisteren rode kool, nu spruitjes bij ghyra.....En soms passeren er ook wel even dingen
die ik helemaal niet ken.
Bloemeke, mooi filmke!!
Seffens een boterham eten met wat beleg, dan een doucheke nemen en we zijn weer vertrokken
voor een TV avond.
Gaat allemaal veel te snel voorbij. Ik heb de indruk dat de dagen langer duurden vroeger.
Als alles zo snel blijft gaan zullen we nog rapper oud zijn.
Zo, zal stoppen met zagen...😁😁
marietteke, miesje, An-W, thijli, mama-inge, puzzel, grootjegerda,
Remie, Lenk, Sita, Bloemeke, jadi en ghyra
Fijne avond allemaal.

An-W
Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47

11 jan 2022, 18:19

Marietteke , als je leest ... wij denken hier allemaal aan jullie .


Afbeelding
Beterschap, moed en sterkte voor wie het nodig heeft Afbeelding

Remie
Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Locatie: Zuid-Holland

11 jan 2022, 18:50

Bert schreef:
11 jan 2022, 18:01
Als alles zo snel blijft gaan zullen we nog rapper oud zijn.
Des temeer 'n aanleiding om te proberen er dan toch iedere dag maar weer wat van zien te maken Bert. :wink:

grootjegerda
Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Locatie: seniorennet

11 jan 2022, 19:08

De auto is weer door de APK,
alleen nieuwe kentekenverlichting.

Ja An-W hoop ook dat alles goed is met Marietteke haar man.

bert lekker in de zetel voor de TV.

Hier eerst nog lopen met chelsea en dan ook lekker op de bank.

Voor iedereen een fijne avond verder.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

Lenk
Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Locatie: Hier

11 jan 2022, 19:08

Goede avond leuterkes

Deze morgen was ik vroeg op de markt, er is weinig volk dan maar ondanks zet ik toch mijn FFP2 masker op. Het was koud maar aangenaam koud. Even naar het groenten, het viskraam en het broodkraam. Moeder had gevraagd naar een moot kabeljauw zo met graat en vel nog rond. Gelukkig had viskraam dit bij

Daarna gewerkt, was redelijk druk 8O 8O 8O

Amai veel geschreven vandaag 8O 8O 8O 8O

Mij verveelt niemand hoor mijn zijn of haar schrijfsel. Ik lees alles, maar vergeten doe ik ook hoor. :oops: :oops:

Jadi sterkte voor je dochter en schoonzoon

Inge een zorgkindje, gelukkig bestaan er tegenwoordig aangepaste leermethodes in het onderwijs, dat zie ik op het werk ook. Studenten met een bijzonder statuut zijn niet vreemd meer in het hoger onderwijs. Ook medicatie kan helpen. Maar het blijft een grote zorg natuurlijk. Sterkte hoor

Remie ja ik ken Rutte ook hoor. Mocht dit niet zo zijn denk ik woonde ik onder een steen. :lol: :lol: :lol:

An dat heb jij goed geraden over dat koken. Ik pluis graag recepten uit maar ik maak ook graag zoals ze zeggen oude recepten met oude groenten. Ik heb veel kookboeken en recepten ook in het Engels en Duits. En ik heb in avond onderwijs een paar jaar kokschool gedaan voorgerechten/hoofdgerechten/bakkerij/desserten gevolgd. Gewoon uit interesse. Ben ermee moeten stoppen omdat de rug net meer mee wilde. 4 uur recht staan was teveel van het goede. Het is niet alleen het eten voorbereiden, bereiden, opeten of meenemen maar ook nog heel de keuken schrobben en schuren. Dit tot 22.00 uur en dan naar huis. Dit was er teveel aan.
Maar zoals Jadi zegt ik pas recepten aan aan onze smaak. Ala Lenk ipv ala Jadi :wink: :wink:

Sita neen toch niet goed geslapen hoor. Veel wakker geweest. En brr ik word bang van diene kiwi. Neen ik doe niet mee aan de alcohol vrije week. Ik ben 7 jaar geleden gestopt met roken nadat ik bijna 40 jaar gerookt heb. Dat vind ik van mezelf een hele prestatie. Dus mijn glaasje wijn geef ik (nog) niet af :mrgreen: :mrgreen:

zonnebloemeke vroeger keek ik heel veel formule 1, dat is dat laatste jaren er over geschoten, waarom weet ik niet :?: :?: :?:

Ghyra ik hoop dat jullie regering zo slim is om de winkels terug te openen. Anders komen ze toch naar België wat is het effect dan hier is geen Corona of wat. Jullie handelaars failliet en toch veel besmettingen :x :x :x :x Hmm lekker spruitjes, staat op het menu van volgende week

Bert, welkom hoor om mee te eten. Tis alleen dat het wat ver is hé.

Pff de rest ben ik vergeten

Marietteke natuurlijk niet hé, ik denk elke dag aan haar. Als is dan eens hier kom piepen hoop elke keer op een bericht met goed nieuws.

Zo nu verder aan het eten, het gasfornuis roept en dat is ene met zes branders als die roept kan je best luisteren :P :P :P :P :P :P :P

Op het menu, zelf gemaakte dikke frieten, met corned beef, een rauw witloof.

grootjegerda
Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Locatie: seniorennet

11 jan 2022, 19:47

Lenk schreef:
11 jan 2022, 19:08
Ghyra ik hoop dat jullie regering zo slim is om de winkels terug te openen. Anders komen ze toch naar België wat is het effect dan hier is geen Corona of wat. Jullie handelaars failliet en toch veel besmettingen

Ja Ghyra en Lenk wij hopen ook dat alles weer gauw open gaat :cry:
De gehele gemeenteraad stuurt brief naar Rutte.
https://www.zwartsluisactueel.nl/2022/0 ... te-leggen/
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

Remie
Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Locatie: Zuid-Holland

12 jan 2022, 05:23

Afbeelding

Remie
Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Locatie: Zuid-Holland

12 jan 2022, 05:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met vriendelijke groet,
Afbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie
Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Locatie: Zuid-Holland

12 jan 2022, 05:29

Lenk schreef:
11 jan 2022, 19:08
ja ik ken Rutte ook hoor. Mocht dit niet zo zijn denk ik woonde ik onder een steen.
Afbeelding

Remie
Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Locatie: Zuid-Holland

12 jan 2022, 06:27

Afbeelding

Afbeelding moet ik straks wat eerder wakker maken, ze heeft even over 8:00 uur alweer een afspraak bij de huisarts.
Bij haar zijn er gelijk al na de eerste coronavaccinatie nog onverklaarbare rare symptomen opgetreden. Nu zal ik niet in detail treden, maar het is voor haar donders vervelend, neem dat maar van mij aan..!
Voor onze huisarts (buurman) is het ook allemaal (nog ‘n beetje) abracadabra……

Jammer hoor, 't ging juist de laatste tijd, voor die vaccinaties, redelijk goed met haar en nu is het klote... terug bij af..! :(

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Met vriendelijke groet,
Afbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

12 jan 2022, 09:31

Goedemorgen iedereen,
Remie schreef:
12 jan 2022, 06:27

Bij haar zijn er gelijk al na de eerste coronavaccinatie nog onverklaarbare rare symptomen opgetreden. Nu zal ik niet in detail treden, maar het is voor haar donders vervelend, neem dat maar van mij aan..!
Dat moet zeker heel vervelend zijn, en dat is dan nog zacht uitgedrukt ...
Hopelijk vindt men een remedie waardoor de klachten van je vrouw opgelost raken.
Sterkte ermee!


Ghyra, ook jij nog bedankt voor de wensen 🌻

Lenk, ik vind die kiwi eigenlijk ook een beetje griezelig 😱 Het was wel prettig om hem te maken.

Deze kijkt wat vriendelijker.



Afbeelding

Fijne dag nog iedereen.
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

Remie
Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Locatie: Zuid-Holland

12 jan 2022, 10:01

Sita schreef:
12 jan 2022, 09:31
Deze kijkt wat vriendelijker.
Afbeelding
Nou Sita.. wat scheelt 't..? :wink:
'k Vind ze heel leuk en knap gemaakt. :)

miesmarpel
Lid geworden op: 28 dec 2006, 22:30
Locatie: antwerpse regio

12 jan 2022, 10:01

Goede morgen ,

koffie ? of tasje thee voor de liefhebbers


Afbeelding

Afbeelding

oei, remie , treed Sita bij ... hoop dat er snel een remedie gevonden wordt voor de klachten van je vrouw ...
duim alvast !

hoi, hoi , bertje ben blij dat je terug van de partij bent hier ... je niet nodeloos opwinden is goed voor je tikker !
hier ben je toch in goed gezelschap :D !

marietteke, we denken aan je ... hopelijk krijgen we eerstdaags goed nieuws te horen, en voor nu denk ik maar

geen nieuws is goed nieuws Sterkte !

fijne dag aan iedereen,

An-W
Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47

12 jan 2022, 10:10

Goedemorgen allemaal ,

Hier is het een kleine wereld want het mist . De zon probeert de mist te verjagen :lol:

Vervelend Remie , dat jouw vrouw nog steeds nare ( lange termijn ? ) bijwerkingen heeft van de 1e prik.
Welke prik heeft zij toen gekregen ? Hopelijk kan een arts haar verder helpen .

Sita , mooie boomkunst . Die kiwi vond ik ook eng :lol:

Z'bloemeke , mooi filmpje van het racen .

Ghyra en Gerda , hopelijk mogen de winkels en kappers legaal open zaterdag .
Hier in Noord-Holland zijn ze heel creatief geworden ondertussen om het hoofd boven water te houden .
De kappers komen op afspraak bij je thuis " koffie drinken " .
En als je voor een winkel staat en het code woord zegt ( " ik kom mijn bestelling ophalen " ) , dan mag je naar binnen om " je bestelling af te halen " :wink: .

Ha Lenk , dat dacht ik al . Jouw gerechten klinken zo culinair , af en toe loopt het water mij in de mond :P

Marietteke , ik denk aan jou hoor .

Gerda , auto weer goed gekeurd voor een jaar :D

Miesmarpel , dank voor de koffie . Hij smaakt goed :)

Fijne woensdag allemaal en toedeloeeeee.


Afbeelding
Beterschap, moed en sterkte voor wie het nodig heeft Afbeelding

Remie
Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Locatie: Zuid-Holland

12 jan 2022, 10:16

An-W schreef:
12 jan 2022, 10:10
Welke prik heeft zij toen gekregen ?
Wij hebben ieder 2 Pfizer-BioNTech gehad en de booster was 'n Moderna An.