In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 mar 2022, 12:38

Hallo, het was windop in het terugkomen van de boodschappen.
Voorlopig heb ik het hier wel warm genoeg.
Had een dikke jas aan naar de winkel, maar dat was een beetje teveel van het goede.
Lieve deugd heb ik al geniesd vandaag.
Welke pollen hangen er in de lucht?

Ik zou graag het laatste stukje van de border van zijn winterjasje bevrijden, maar ondertussen zit ik bijna zonder kleren omdat de strijk maar blijft liggen.
Dus zal ik maar strijkkamerwaarts trekken.
Enkel het hoogst nodige...
Ik hoop dat ons dochter mijn berichtje gelezen heeft met de vraag of ze de tuinafval wil naar het containerpark voeren. Nu het veldje opgeruimd is durf ik daar niet meer naartoe...
Buurvrouw van de haag ziet er geen graten in van dat wel te doen, gezien het al terug vol blikjes en Panospapier ligt.
Zijzelf heeft een plaats helemaal achter in de tuin waar ze de afval composteert nadat ze het verhakseld heeft.Ik kan het er moeilijk bij gaan leggen hé.

Deze week weer een tochtje naar de bib.
Tegen als ik daar aankom zijn al mijn ingewanden dooreengeklutst.
Ik heb nog steeds geen route gevonden zonder kasseien.
En ik ken veel binnenwegjes in het stad.

MM ik vrees dat mijn tuutje ook eens mag gewassen worden.
Ik woon niet aan zee, maar hij hangt vol zand.
Aan de ruitjes zit ook een randje mos.
Ik zal nog eens op mijn knieën moeten gaan zitten en aan de jongste smeken om hem te laten keuren...
Ik zie mij nog niet met een wasrek op de fiets naar huis komen en ik heb een nieuw nodig.

Toch maar proberen van het zonnetje te genieten, dames en dieren!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

13 mar 2022, 17:49

dag seizoentjes allemaal :
Oei , Clive : nog steeds problemen met de gezondheid , hopelijk gaat het nu weer beter .. ..
Ja , de loodgieter is uiteindelijk vrijdag gekomen maar nog steeds zijn niet alle problemen opgelost met de verouderde verwarming .Dat komt door gierige huisbaas die geen onkosten wil doen : dat is dikwijls zo ...
Hopelijk komt het ooit in orde maar het bezorgt me heel veel stress.... Moet dus ook weer naar de dokter voor bloedonderzoek want ik blijf maar vermageren ..... 8O :evil:
Ik weet dat hier nog verschillende seizoentjes sukkelen met hun gezondheid : ik denk dan ook aan jullie .
Voor alle lezers en mee lezers : veel moed .... en hopelijk een goede nacht zonder ongemakken ..
HVT : ik duim voor jou dat er hulp komt !

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 mar 2022, 18:05

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes,
de zon was vanmiddag al weg maar
het is voorlopig droog gebleven, 't zou
voor in de nacht zijn :roll: maar dan voel ik het niet
ik hoop goed te slapen en wens jullie ook een goeie nacht
Groetjes allen en tot morgen... :wink:

Helena ik heb ook ooit een droogrekje
naar huis gebracht met de fiets, maar dan wel
ermee tevoet ernaast, ik heb nooit een auto
gehad en moest wel mijn plan trekken in de tijd
dat ook de kinderen nog gingen werken :roll: :oops:
en het 2e rekje eb ik met de bus meegebracht
wegens slecht weer die dag...en ik gebruik ze nog elke wasbeurt :)

wilde eend wat vervelend dat de huisbaas niet
voor de verwarming zorgt...ja als je pech hebt dan
zijn het hartfretters (zoals men hier zegt) :twisted: :evil:
't is toch ook voor de goede staat van z'n huis
ik begrijp die mannen niet, als je elke maand je huur betaalt
schandalig is dat...ik weet ook niet wat je eraan zou kunnen doen :oops:

Een fijne avond verder en straks een goeie nacht...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

13 mar 2022, 18:09

Dank je , Oma C voor je steun .
Er zijn erger dingen en ik zou dat soort zorgen van mij af moeten zetten .... maar ja : de aard van het beestje hé ..... :( :(

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 mar 2022, 18:11

@ wilde eend maar je kan toch ook niet in de kou zitten
als het koude dagen zijn, nu gaat het nog, maar 't is nog geen zomer :evil:
En ja, niet teveel aantrekken maar dat is gemakkelijk gezegd hé :oops:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 14 mar 2022, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

14 mar 2022, 07:12

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 mar 2022, 08:50

Goede morgen seizoentjes,

het gekreun en gesteun naast mij begon opnieuw. gisteren had ventje het weer in zijne dirèlademe zoals ze in Brugge zeggen, vroeger was dat elke zondag boven van 'k ga niet kunnen slapen en gisteren was het over iets anders: de doop. volgende week is het zover en ventje ( ook ik) zijn buiten onze communie's en wat begrafenissen nog nooit in een kerk geweest voor een doop ( ook niet voor een huwelijk) en welke ceremonie gaat er daar zijn en ik ga niet ter communie enz, enz. daarna: we gaan ook niet lang blijven voor enkel koffie en gebak en later broodjes want welk beleg gaat er daar op liggen? en als 't slecht weer is, ga je je niet goed voelen en bla-bla-bla. :roll: we zullen dat allemaal wel zien als het zo ver is. ik maak me nu nog geen zorgen. alleen maar dat ik mijn outfit ( nog) zal moeten strijken en zijn boerenhemd. en dat ik mijn stylingsborstel zal moeten gebruiken. dat we naar een kerk in Marke moeten en daarna in de Menenpoort te Kortrijk voor de koffie en het gebak. ventje mopperde ook over de naft en de kilometers naar ginder. Pas op, ons Pa kon ook zo melken. maar wij leerden al snel dat "doof" zijn hem deed zwijgen maar ventje wacht op antwoord. ik heb alleszins een mini flesje contramal staan en er zitten duo pillen en andere medicatie in een plastic boterham zakje. zoals doperidone en loperamide. ik zal de dag wel doorkomen. Als ik maar kan zitten en het warm genoeg heb. desnoods plak ik een warmtepleister op mijn rug.
gisteren stootte ik op een artikel over babylon 5. bleek dat de doos op verkeerde orde te zat. je moet eerst de films bekijken en dan pas de serie. dat is nu ook in orde.
het gebraadje was lekker maar ik denk dat ventje de meeste sneetjes met look heeft opgegeten. 's avonds hebben we dan elk nog een half stokbroodje met crèmepatê gegeten. die moest op. nu Johan weet dat ik geen smeerkaas lust had hij een dik stuk crèmepatê gesneden. ( ik lust wel smeerkaas maar dan goudkuipje pikantje, die je raadt het al pikant is- philadelfia en andere smeerkazen niet, ik heb te veel van de lachende koe en kiri moeten eten thuis)
ik denk dat ik voor Gimly een brilletje ga moeten kopen want er zitten vogeltjes en hij ziet ze niet. hij is dan ook bijna 12. Ons Mies had een bloedvlekje in een van d'r ogen ( adertje gesprongen) en die zag nog alles. in het asiel hadden ze gezegd dat ze 2, 5 jaar was maar haar eerste dierenarts en ze was dol op die vent zei dat hij aan d'r gebit kon zien dat ze er twee jaar van afgelogen hadden. oudere katten vinden meestal geen gouden mandje daar. ze was dus 13 misschien 14 toen ze stierf. Ons Myrza is maar 2 jaar en 1 maand oud geworden door die rotfip. nu weet ik van Janet van de poezenhaven dat katjes met droge fip behandeld kunnen worden. Myrza had droge fip, die ze opgelopen had in dat asiel. ze zitten daar met te veel katten in drie kooien. ze hebben wel een topnotering gekregen van een onderzoekscommisie maar die beloofde bouw van een nieuw asiel blijft nog steeds uit. en 't is nodig! de pleister in de hondenhokken komt naar beneden. jammer dat die blauwe gemeenteraad nog steeds een boontje heeft voor die oosteroever. en ik vraag me af wanneer ze die rode blokkendozen gaan herschilderen. ze hebben misschien het geld voor de verf nodig om een waterloop van 480.000 euro op de oosteroever te zetten terwijl het herstellen van de waterloop van het verleyepleintje slechts 70.000 kost. die blokkendozen dat is kunst zei iemand. kan ik ook. Arno, de gekende zanger van TC Matic en ere-oostendenaar is stervende. zijn concert in de AB is afgelast. ben benieuwd of ook hij een buste gaat krijgen zoals Lucy Loes. Die heeft hier op het kerkplein nog opgetreden en de buurman van de buurman wilde ons mee naar daar. ze heeft met ons ook een praatje gemaakt. ze had helemaal geen sterallures. voor haar was een rodenbach met garnalen ook goed. heb ik al gezegd dat ze het kerkplein gaan verbouwen? moet meer groen ingepland worden. Hopelijk gaat de junifoor nog door. we moeten ons punten nog opmaken bij de muntjes daar ik niet langer kan spelen. en ventje wil toch nog eens gaan schieten bij bjorn en linda. daar hebben we ook punten. ze staan maar 1 weekend en een paar dagen.
we eten vandaag slavlinders op een broodje dus moet ventje naar Rita. als hij te laat is moet hij doorgaan naar Peter. die verkoopt hamburgerbroodjes zonder sesamzaad.
Er zit hier weer een duif te koeren naar water. die hoogtewerker zou vandaag komen. eerst zien en dan geloven.
Wilde Eend: wat jammer dat je zo'n krent van een huisbaas hebt. had je voordien ook geen krent van een huisbazin? verwarming is het minste wat ze je kunnen aanbieden voor de hoge huur die ze innen. je blijft maar vermageren van de stress zeg je. misschien kan een huurdersbond je verder helpen want ik weet het ook niet. veel moed en sterkte en beterschap.
Oma C: nog met een droogrek en fiets naar huis gekomen. ik heb er hier ooit ene gezien die een wasmand op zijn hoofd had ( de rest hing op zijn rug) toen er wasmanden in de promo's waren. aan de beide kanten van zijn stuur hingen de zakken. gelukkig is die geen politie tegengekomen.
ex vrienden van mij hadden een aanhangwagentje voor de fiets. als er voorraad moest gehaald worden. elk jaar lieten ze bloemen en planten en een keer zelfs een boom komen door een firma in Nederland. ook potten enz. ze kreeg dan een "geschenkje" en omdat ze niet graag Hortansia's zag heeft ze ze aan mij gegeven omdat die een beetje verslenst waren ook. ze zijn dan toch dood gegaan. een witte en roze en een blauwe. wit kan je niet kleuren. roze wel en bij mij vallen ze dan paars uit. en raar maar waar in het hoekje waar de kruipkelder is, kan je daar op die plaats geen pot bloemen in leven houden. ik heb zo'n rekje van drie bloempotjes en elk jaar gingen de plantjes dood. nu staat die ergens anders met het afdakje en daar bloeien ze wel. heb dat nog gekregen van mijn engelse buurvrouw Jill omdat die dat niet graag meer zag. Mark had dat in de tijd op een vakschool voor doven moeten maken. je kon dat makkelijk in een hoekje zetten.
wel, wel, de meeuwen wachten op de hoogtewerker die hier normaal vandaag zou passeren. denk dat ze niet veel respons gehad hebben op hun roosters. als die idd komt zal ons Gimly wel weer de poten pakken naar boven en 's anderdaags ziekjes zijn van de stress. hij heeft naast de bak gepoept, een teken dat ventje ( in zijn kattenogen) enorm te keer is gegaan gisteren en dat die al op voorhand zenuwen heeft om naar die doop te gaan. ik dacht dat ventje er naar uitkeek. ik wel omdat ik Justines familie nog nooit gezien heb. volgens schone zus is die familie begoederd. ( m.a.w ze hebben geld) voor schoonloeder is geld goed. toen ze te weten kwam dat schoonbroers vader een dokter was. wel een gewone huisdokter maar toch was schoonbroer meteen aanvaard.
op het verlovingsfeest zijn schoonvader en de vader van schoonbroer onder de vleugelpiano geëindigd studentenliederen zingend. Schoonzus wist niet waar gekropen van schaamte. ( beide heren hadden al een paar whisky's op) gaf je hun sterke drank dan had je prijs. Schoonzus en schoonloeder maakten dat de flessen drank al achter slot en grendel zaten tot de moeder van schoonbroer zei dat dit niet veel uithaalde. vader van schoonbroer kon een familielid ( er zijn 6 zoons en 1 dochter) overhalen naar een tankstation te gaan , zogezegd om sigaretten en dan stond er toch een fles cognac of iets in die trant op tafel bij familie feesten.
een van de afgaantjes passeert traag met een folder in zijn hand. moet zijn les nog leren! *facepalm* vrijdag wilde hun kleine zusje aanbellen bij de baron en de freule. ze zat aan die garagepoort te friemelen alsof ze die open wilde.
nu ga ik een kopje koffie maken en beginnen aan een kleine afwas.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 mar 2022, 09:20

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ben gisteren op het topic geweest hoor, kijk maar naar de vorige pagina, had een heel overzicht gemaakt :) .

Gisteren getekend en de tekening ingekleurd met waterverf en toen de tekening droog was, heb ik ze gecontourd met mijn speciale aquarelpotloden om zo diepte te creëren. Manlief was buiten bezig een houten kast in elkaar te zetten. Die komt uit het zicht te staan. Dat is eigenlijk een bezemkast waar voortaan het tuingerief, zoals harken, spade, gritsels enz. in gaan komen, dan moeten die dan niet in het tuinhuis staan. Maar de gebrekkige handleiding heeft ervoor gezorgd dat de kast nog niet helemaal klaar is.
Had verschillende keren gevraagd of ik hem niet kon helpen, maar dat moest niet. Ben dan gaan wandelen met Matice . Had de wandeling wat uitgebreid en terwijl zijn oefeningen gedaan. En dat deed hij gisteren goed.
Hij heeft zo' n pluchen konijn die een shirtje aanheeft en zaterdag was hij dan daarmee aan het spelen en plots was het shirtje uit. Die verbazing in zijn ogen, niet te doen. Dan kwam hij naar mij lopen met zijn uitgekleed konijn bij zich. Deed het shirtje terug aan en zijn wereld was weer goed. Die brengt elke dag meermaals een lach op jouw gezicht en dat is onbetaalbaar.

Zo, ik wens iedereen een zo'n mooi mogelijke dag. Liefs aan jullie allen en een dikke sterkteknuffel, vooral voor Wilde eend.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 mar 2022, 09:33

Afbeelding

Alle babbeltjes.... een fijne maandag vandaag
minder zon, maar voorlopig is het droog :)
We zien wel wat er op ons afkomt.... :roll:
de wind is precies ietsje minder...

Bekske een leuk platje alweer :wink:
een fijne dag en sterkte :)

Dag clive een fijne zondag gehad,
ik dacht dat je weer ziek was, sorry :?
sterkte en grappig is jouw Matice wel
ik zie het zo gebeuren :D

M-M, als ik jouw bericht zo lees, ben ik al blij
dat ik geen familie heb, en dat er zo geen
bijeenkomsten zijn :oops: :roll:
Maar ik denk dat jullie je wel gaan amuseren
en bij een doop wordt er geen communie gegeven :)
of ze moeten er een mis aan vastknopen
want raar zou zijn... hopelijk hebben jullie
mooi weer en geniet er maar van :)

Maak er een fijne dag van vandaag......een nieuwe week
en de zon komt er toch door gepiept.....hopelijk blijft ze :lol:
Veel sterkte aan onze zieken :)
Laatst gewijzigd door Oma-C op 14 mar 2022, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

14 mar 2022, 09:35

Hallo iedereen,

Ben al beter , maar nog niet helemaal genezen. Toch nog rustig aan doen.

MM: ik sluit de luiken langs buiten met een sleutel .Die luiken hebben we zeker al 20 jaar en zijn er heel content van. In de zomer bij hitte sluit ik die , er komt langs boven dan nog genoeg licht door door die spleetjes. Onderhoud is er niet aan want ze zijn van aluminium.

Ga straks wat eieren hard koken voor de kippen, heb er teveel. Je kunt ze toch niet weggooien, op deze manier worden ze toch nog gebruikt. Bij ons thuis deden ze dat ook altijd.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 mar 2022, 09:52

Hoi hoi, om MM gerust te stellen, enfin haar wederhelft:
bij een doop gaat het er gewoonlijk vrij gemoedelijk aan toe.
Je moet er gewoon maar zijn en zitten.
Tenzij je de meter of de peter bent.

Het is hier maar grijsjes.

Ik zie die verwonderde blik van Matice al.
Gezellige hond is dat.

Huisbazen tja, die van onze jongste zwemt in de centen, maar eer hij over de brug komt.
Maar, als hij over de brug komt is het het beste van het beste.
Zo heeft hij een nieuwe verwarmingsketel en thermostatische kranen en eindelijk warm gelijk hij wil.
Hij heeft wel een paar jaren bijna handmatig de ketel moeten besturen.
Hopelijk komt het in orde.

We zullen onze kousen en schoenen en onze jas eens aantrekken en brood halen.
Ik had er gisteren beter ineens twee meegebracht.
Maar oud brood in de brooddoos is niet echt lekker.

Maak wat van jullie dagje vandaag!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

14 mar 2022, 10:58

Dag seizoentjes allemaal ,
Clive : ik zie het ook zo voor me : Matice :-D met zijn konijn. Gelukkig dat we wat vreugde kunnen halen uit de kleine dingen van elke dag . Ik hoop dat je je weer beter voelt .
HVT en Oma C : betreft de huisbaas hier : hij zou elke cent in 2 bijten ,dus probeert hij altijd eerst zelf iets te repareren of bijeen te knutselen maar voor moeilijke dingen moet hij dan een vakman vragen en ondertussen is hij ook geld ( en tijd ) kwijt door zijn geknutsel . En als iets vervangen wordt , moet het van het goedkoopste zijn .
Voorlopig werkt de verwarming hier ... dus maar "hout" vasthouden ....Maar een oude installatie (ketel) verbruikt veel meer en dat is natuurlijk voor mijn rekening ..
MM : jouw ventje is ook een piekeraar : veel zorgen op voorhand : Zo ben ik ook , spijtig genoeg, .. en meestal valt het nog mee ... Een doopceremonie duurt niet lang en er is al zeker geen communie bij . Ik hoop voor jullie op een fijne dag !
Anjelierken : beterschap ! en ook aan alle seizoentjes : we moeten er het beste van maken hé ..

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 mar 2022, 16:37

Afbeelding

Goede bijna avond alle seizoentjes,
vandaag een beetje moeilijke dag :?
Maart is voor mij een maand met
slechte herinneringen, (al 30jaar lang)
Het ergste verdriet slijt een beetje
maar de littekens blijven pijn doen... :cry:

Maar we moeten verder, het leven staat niet stil
en net vandaag weer een bericht gekregen
van een overleden neef...familie die ver
in Nederland woont.... onze familie is
over de hele wereld uitgezwermd, en alleen hij
had nog sporadisch contact via mail....
Dat hij in vrede mag rusten... :( :oops:

Een fijne dag verder en slaapwel later.... :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

14 mar 2022, 19:20

Voor OMA C : heel veel sterkte ..... dat zijn moeilijke dagen ... en sommige wonden helen nooit helemaal .
Afbeelding

Een goede nacht voor alle seizoentjes ..

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 mar 2022, 20:39

Veel sterkte Oma-C! Oprecht gemeend.