In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

15 mar 2022, 05:29

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 mar 2022, 09:31

Goede morgen seizoentjes,

@Oma C: onze oprechte deelneming met het heengaan van je neef.


Stad Oostende heeft vandaag besloten om het onkruid dat tussen de tegels groeit weg te doen met grof materiaal. Ons Gimly is er niet gerust op en ik hoor boven ook al lawaai.
Dat machine heeft pinnen die zeer snel draaien en dan rukken ze dus het onkruid en mos van tussen de tegels, dan blaast er ene die uit de weg zodat de andere twee dat kunnen opscheppen. maar ik vrees dat het niet voor heel de straat is. neen, het is voor de Baron! ze zijn alleszins daar begonnen. die heeft zeker dit weekend een communicantje? als het idd zo is dat er dit weekend communies zijn. wij zijn naar de doop. ik heb nochtans ons moeder horen zeggen dat Gilles die ergens in april doet. ( plechtige). Mona zou eerder zijn en vroeger buurmeisje Noa viert een lentefeest. het prematuurtje van de nieuwe buren is al thuis.
en ja, ik denk dat Gimly de poten naar boven heeft genomen. van die hoogtewerker niets gezien. zal dus bedriegtdenboer geweest zijn.
Gimly heeft naast de bak gedaan en hij weet dat ik niet echt content ben. gisteren ook al. een klein hoopje maar toch.
de stickers zijn in het depot van Gls aangekomen.of ze ze vandaag verlaten moet ik straks bekijken. anders is het voor morgen. mijn boek is er ook nog niet. dat was 1 tot 5 weken. het is een herdruk. en dan duurt dat een tijdje. ik had ooit een site gevonden waar je oude sf boeken kon kopen. maar die leverden niet hier. dus in engeland er veel besteld. boek van harry harrison, 2 van Robert A Heinlein, Isaac Assimov enz.
De baron heeft al zijn garagepoort opengedaan en probeert eruit te rijden. de freule staat al klaar. nu is het gedaan met mutsen en sjaaltjes. Gisteren passeerde Joyce in een blinkend Jade truitje. vond ik mooi. normaal is groen mijn kleur niet.
ik heb vandaag geen afwas! straks als ventje eindelijk opstaat en om de boekjes en broodjes is, ga ik gaan strijken. dat is dan ook gedaan.
geen zon vandaag of ze moet nog afkomen. volgens het weerbericht zou het zondag een redelijke dag zijn , dus die overleef ik wel.
Helena: ik heb overgemaakt aan de wederhelft dat je bij een doop vooral moet zitten. wat hij nu moet weten is hoeveel het stoelgeld gaat. ik denk zo'n 50 eurocent? dat hebben wij betaald bij de begrafenis van schoonvader. als familie kan je niet met 10 eurocent beginnen. schoonmoeder legde een briefje van 20 in de schaal. vroeger moest je als er ter communie gegaan werd iets kussen maar ik weet niet meer wat. nu leg je een hand op het kruis. bij schoonvader was dat een antiek kruis die bij hen thuis stond en (volgens de lekenbroeder van het RVC) van sentimentele waarde voor schoonvader. Weet niet of het waar is. en dan worden de prentjes uitgedeeld en gaan de meeste naar huis. er blijft dan meestal niet veel volk zitten. bij schoonvader werden de prentjes pas uitgedeeld als je een wit rozenblaadje legde aan de urne. en dan was het handjes geven en eventueel kussen. er is geen foto maar een beeld van het stil ende. genomen door minnaar. ze vonden geen enkele foto die hem ere aandeed. mijn moeder heeft een jongere foto van pa genomen. zijn vriend leon had in de voormiddag nog een bezoek gebracht aan ons pa maar moeder wilde geen van die foto's gebruiken. ze kon ook die van hun 55 ste huwelijksverjaardag gebruiken, tegenwoordig kunnen ze met pc programma's veel. de begrafenisaannemer had alleen de foto moeten nemen zodat ons moeder er niet op stond want ze is een stuk kleiner. ach ja.
Ons pa had de gewoonte een hemd onder een polo te dragen en hoeveel keer we het hem ook zeiden dat dit geen mode was. hij luisterde niet. zo'n polo heeft meestal een zakje en daar stak zijn gsm en werd ik door hem gebeld terwijl hij aan het rijden was omdat zijn bril haperde aan de gsm en het nummer duwde. spooknummer zei ik dan. want hij belde niet terug. hij merkte het niet eens. enkel als zijn kaart van 15 euro rap plat was.
die van stad zitten in de auto. schafttijd. 't machine staat voor de garagepoort. de blazer, ook voor de bladeren in de herfst zit al in de aanhangwagen. maar nu eerst een sigaretje.
de 5 regeringen is ons land hebben weer iets totaal verkeerd uitgevogeld volgens ventje. dat het in Frankrijk en Nederland met een vingerknip direct in voege is, moet het hier lang, lang duren.
De Croo moet zelf een afbetalingsplan aanvragen aan luminus!!! 8O wie dat geloofd is een....
allez, ventje kan nog iets aan zijn rantlijst toevoegen.
Geen zon vandaag. donkere wolken hebben zich samengetrokken. en ik die wilde mijn voordeur afwassen. dat zal ook niet gaan. komt er wel eens van. denk dat we dadelijk regen gaan krijgen.
morgen zou het een schitterende dag zijn. dan zal de voordeur er wel aan moeten geloven.
onze gordijnen zouden ze in april leveren. ik denk tegen het einde van april.
moet nog 1 kaartje maken voor 1 jarige in april. maar daarvoor heb ik licht nodig. dit is hier een zeer donker huis. een bos bloemen die binnen staat, staat maar 3 dagen goed. wat het wel goed doet is die lisplant en het geluksbamboo-tje. maar die staan aan het raam en krijgen genoeg water.
Fijne dag seizoentjes, keep Safe en knuffel
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 mar 2022, 09:54

Afbeelding

Goede dinsdagmorgen alle seizoentjes,
Geen zon voorlopig maar wie weet komt
ze toch nog eens piepen, aan de lucht te zien
denk ik niet dat het erin zit.... maar hoop doet leven hé

Dank voor jullie medeleven, :( neef had een mooie leeftijd
maar voor welgekenden is het altijd te vroeg... :oops:
morgen wordt hij begraven....toch fijn dat ik verwittigd werd.

M-M, hier in de straat wordt het onkruid goed bijgehouden
ik vermoed dat er iemand in de straat woont die bij
de groendienst werkt, en dat die zorgt voor een propere straat.
We kunnen er maar plezier van hebben.....:)
Ik heb vroeger altijd zelf gezorgd voor een onkruidvrije
oprit een voetpad....je vond mijn huis altijd zonder
dat je het nummer wist :lol: maar niemand houdt
nu nog het voetpad proper, zelfs sneeuw wordt niet geruimd.
Ik weet nog dat we vroeger elke week het voetpad schuurden
met zeepsop, en water uit de regenput
iedereen wou netjes zitten, nu kennen ze dat niet meer :oops:
als ik het stukje voetpad voor de garagepoort onkruidvrij hou
word ik raar bekeken......mijn garage is achter de hoek van de straat...
ja ik ben ouderwets maar heb het graag proper :wink:

Allen een fijne dinsdag
....ik ga nog wat huistaken doen
en dan Mr M wat laten rusten :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

15 mar 2022, 10:08

Afbeelding
Oma-C: innige deelneming.

Hallo iedereen,

Een grijze dag, geen zon te zien.
Manlief was van plan om de oprit af te spuiten met de hogedruk, maar gaat ermee wachten tot morgen, dan voorspellen ze geen regen. Je ziet het verschil nogal als dat gedaan is, precies nieuwe klinkers. Wel moet ik daarna de beplanting die er staat besproeien met de tuinslang, want die is bespat. Manlief ziet er dan meestal ook lief uit :D :D .

Straks naar de viswinkel , ga eens rog kopen , is lang geleden. Ik eet dat eens graag, manlief minder.
Gisteren een artikel gelezen over Noma, het beste restaurant ter wereld in Kopenhagen. Je moet maanden op voorhand reserveren en 1 menu kost een kleine 400 €. Als je de menu leest , is mijn goesting al over. Als voorgerechtje rendierhersenen opgediend in een rendierschedel, een appelsalade met miertjes ( zijn even zuur als een citroen), eendenhersentjes, als hoofgerecht ragout met rendierpenis. Zal wel allemaal heel lekker zijn, maar het idee alleen al. De bordjes zien eruit als schilderijtjes.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 mar 2022, 10:44

Hallo,

Anjelier als ik die menu lees is mijn honger over.
Ik durf niet meer met de hogedruk werken.
Die schiet uit mijn handen.
De klinkers zijn trouwens niet goed meer bestand tegen die kracht.

Ik heb ook graag een proper voetpad.
Alleen krijg ik een bepaald soort grasachtig onkruid niet weg.
Al van alles geprobeerd.
Het is zo een taai wild gras, dat nog eens snijdt in je handen als je niet oppast.

Gisteravond samen met de student een crumble met kers en ricotta gemaakt.
Heel lekker. Een recept uit Libelle Lekker.
Nu moet de keuken nog geruimd.
Daar was gisteren geen energie meer voor.
Had hij toch een ei kapot gekregen toen hij een potje wou pakken in de kast.
Ei van onder tot boven...
Plakpotter-ei...

Hier ook grijze luchten, maar voorlopig nog droog.
Al duidde de buienradar anders aan.

Ik moet naar de bib. Calvarie...
Namiddag nog maar eens naar huisartsenpraktijk.
Heb lelijke insectenbeet sinds vrijdag en dat betert niet, integendeel.
Had er al zelf zalf aangedaan op aanraden van apotheek-mevrouw.
Meestal helpen haar oplossingen, maar nu blijkbaar niet.
Ik kijk de hele tijd op die zwelling net onder mijn oog.
Ziet er echt lelijk uit.Stukje paars en rood en gezwollen.

Zo we zullen eens in gang schieten.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 mar 2022, 17:18

Goede namiddag allen....
vandaag de dinsdagse taken gedaan
dan nog de kelder gepoetst, het was
weer mijn beurt....wat gaan die 3 maanden snel :roll:
Daarna nog even een wandelingetje gedaan
en nu even uitblazen... straks voor wat eten zorgen.....
en later op tijd naar mijn kofferke :wink:
Groetjes allen en slaapwel.... tot morgen

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 mar 2022, 08:28

Goede morgen seizoentjes,

Mooi weer zeiden ze op het weerbericht. laat me niet lachen. het is hier donker en bewolkt.
vandaag moet er gestreken worden. Willen of niet. we zullen wel strijken met onze drukhandschoenen aan.
ventje is weer geknipt en ze stond versteld dat hij na pas een maand al weer zoveel haar had!
het is weer ferm uitgedund en in model. hoe meer hij kan komen hoe meer ze het in model kan knippen zei ze . hij was 20 min. weg. veel vrouwen zouden een moord doen voor zijn haar, zei ze.
ze vroeg hoe het met mij was. de ene dag beter dan de andere zei ventje.
vandaag eten we spaghetti. nu ik weet waar de watt-knop zit zal het rap warm zijn. en hopelijk tesamen met de pastaslierten. ons moeder had eens pastaslierten naast het afvoerputje gegooid en een merel kwam die opeten. dacht zei moeder dat het wormen waren. nu was die gisteren met van alles bezig. ze moest een tomaat pellen nadat die in warm water gezeten had. vriendin 2 zat daar toen ik eerder belde en die zat te klagen dat haar dochter die getrouwd is met een vrouw haar niet zo veel meer belt of dat ze afkomt. vriendin 2 haalt moeders herhalingsboekje. het was dus weer een chaotisch gesprek. rond ik af zegt ventje: hoe lang heb je nu gebeld? zeg, we gaan toch weer die toer niet op hè. ik ben degene die veranderd is van abonnement om de landlijnnummers op te vangen. ze zijn niet allemaal 0800.
overbuurvrouw zit ook nog met de lichten aan. Gimly heeft zijn natje en droogje gehad.
vandaag een kaartje maken voor op de doop met zogezegd de centjes erin. ventje moet het nog overschrijven. ik ga kunnen werken met die letter mallen. in schuinschrift. ik heb toch verschillende kleuren stiften. en met de stempels. die inkt zal ik dan wel aan mijn vingers hebben. m'n nagels vandaag ook nog eens bijvijlen en ik zit te twijfelen of ik ze ga lakken. ik zou zo'n stift met disolvant nodig hebben voor de randjes. zal volgende maand eens gaan kijken op de site van het kruidende vat want ik zou die bril met lampjes willen bestellen. zal ventje dan helemaal geen last hebben als ik in het midden van de nacht weer wakker lig en het nog te vroeg is om op te staan. want ik zit in een leesdipje wat boeken betreft. ventje vraagt elke keer of ik al een mail ontvangen heb van de standaard. neen, nog steeds niet. want dan kan hij erom als hij naar de drankencentrale moet.
hij moet dan wel mijn klantenkaart meedoen. Sinds de ldl hier niet meer is, bekijk ik de promo's niet meer. ik zal dat pas doen de week dat we naar moeder moeten voor die afspraak met de bankmeneer en dan naar schoonbroer voor de behandeling. ventje moet boodschappen doen in de ldl, de aldie en biovita voor die miriekswortel. ik zoek ook nog knoflookvlokken die klonteren niet aan zoals die poeder. tip van grootmoeders tips: wijsheid en gezeligheid. en daarna gaat ventje eens naar die carref. express die op de plaats van de vroegere aldie is. kan die eens kijken wat ze daar allemaal hebben. nu stafke gestorven is, weet ik niet of biovita die etalages zal mogen houden. daar achter was er nog een groenten en fruit/kruideniers winkeltje en daar heb ik nog mijn botten afgedraaid voor 4 uur. madam liet de afwas van een hele week staan en ik doe al niet graag afwas. bovendien kwam die vent ( colavertegenwoordiger) op elk moment van die 4 uren mij controleren. ik vond dat echt vervelend. ik had eens de prijs van een blikje spuitwater op de kassa gelegd. ook geld onder de kassa legde ik op de kassa. zo konden ze me niet van diefstal bechuldigen. daar heb ik ook het kaartje van 't zoontje gevonden die er geweest was met een voorstel voor vuilniscontainers. zielig. van dat blikje heb ik het dan tegen haar moeder gezegd want ik moest daar de sleutel weer gaan afgeven. de volgende keer lag er een briefje dat ik mocht drinken en ik moest het niet betalen. toen ik naar Engeland verhuisd was heeft de schoondochter van Mia dat nog gedaan. de ene keer 's avonds de andere keer 's morgens. die had ook niet graag dat die vent kwam controleren. zo zei hij eens tegen mij: er ligt nog zand aan de bakken aardappelen. ja, maar daar ben ik nog niet geweest was mijn antwoord. hij keek ook in de frigo of er geen biertje in stond maar hij vond alleen frisdrank. en altijd zo'n doorzichtig excuus.
later heeft degene die dat winkeltje uitbaatte tegen mijn moeder gezegd dat ik beter poetste of de schoondochter van Mia. ik mocht ook geen water naar buiten trekken want het was niet geweten dat ik daar zat. dus het water naar de ingebouwd sleuf voor de mat trekken, opdweilen en als het droog was de mat weer erin. ze moesten hem maar zelf uitkloppen. Stofzuigen mocht ook niet want Stafke zou het kunnen horen.
Er staat hier een grote camion te toeteren want het is draaien van kant en niet iedereen staat al goed. Dove Paul is hem komen zeggen dat hij beter omrijdt. ( droeg vroeger twee hoorapparaten maar heeft nu een inplant) anders kan hij de "kar" nergens naartoe voeren. die dochter wil in de politiek. ( CDNV of zoiets?) op een zondag kwamen we de papieren halen bij schoonloeder en toen bleek dat ik een oproeping gekregen had om te moeten gaan zitten. 't loeder had niets medegedeeld anders had ik van de ambassade een brief gekregen. ze dacht dat ik een fikse boete zou krijgen. mis poes. mijn moeder was ook eens opgeroepen en degene die moest zetelen was doodleuk een uur te laat gekomen in de hoop er vanaf te zijn. de voorzitter zei: nu je hier eindelijk bent kan je beginnen dan kan madam terug naar huis. daar stond hij dan met zijn pis in de wind gelijk ze hier zeggen. ( dat is omdat het aan zee ferm kan waaien) een doktersbrief door de vrouw of de man laten afgeven durfden ze ook doen. Voor de gemeenteraad moeten wij niet meer gaan kiezen. enkel voor de 5 regeringen in ons land.
er passeert aan de overkant weer een gordijn. wij moeten nog wachten.
en voila het is nu helemaal bewolkt. die weermannen verdienen een klets op hun blote poep. 't is gelijk die sneeuw van geen betekenis: het lag 5 cm dik.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 mar 2022, 08:36

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, mijn late maar welgemeende innige deelneming met het overlijden van je neef.

Gisteren schrok ik mij ( en ook Matice) een hoedje. Plots binnen een keiharde knal. Ben dan met een bang hartje overal gaan kijken binnen, Matice in mijn kielzog, vond nergens niets. Naar de overbuurvrouw gebeld of ze zo lief wou zijn bij haar thuis naar boven te gaan om te kijken of de schouwen er nog stonden. Buurman naast ons gebeld, of hij iets gehoord had, maar die stond op dat moment onder de douche.
Gaf dus mijn zoektocht op met een bange hond aan mijn zijde. Een paar uur later kwam manlief thuis. Ik vertelde het hem van die klap die ik gehoord had, maar niets gevonden had. Enfin, een kwartiertje later willen we de garagepoort opendoen om de vuilbak buiten te zetten. En die gaat maar voor 1/4° open en dan pas zien we dat 1 van de veren van de garagepoort gesprongen is. Dus dat was de klap. Juist naar de firma gebeld, ze komen het morgen , ten laatste maken. Moet nu met de fiets ofwel door de hal ofwel door de tuin en dan door de buitenpoort. Vandaag is ook Matice terug de oude, zijn angstbui is over. En hij zit hier weer clowneske dingen uit ts spoken. Straks met één van zijn speelgoedboxen door de keuken en de living lopen en alles er terug ingooien. Want hij heeft er een puinhoop van gemaakt :D .

Zo, vandaag boven alles poetsen en nieuwe dekbedhoezen leggen. Ga goed doordoen, zodat ik namiddag een mooie wandeling kan doen met Matice op voorwaarde dat ik niet te moe ben, anders is het het gewone parcours door het bos wat we gaan doen.

Ik wens iedereen een zo'n mooi mogelijke dag. Sterkteknuffels voor hen die het nodig hebben. Liefs aan jullie allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

16 mar 2022, 08:45

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 mar 2022, 09:54

Afbeelding

Een zonnige groet van hieruit aan allen
Geniet van het heerlijke weer :wink:
(met een jasje aan natuurlijk)
Hier een heerlijke zon al heel vroeg... :wink:
maak er een fijne dag van...en ja ,
Het was te verwachten hé...mensen denken dat
het Corona beest dood is :roll: maar nee nog niet :?
er is weer meer besmetting... :( en meer mensen
in de ziekenhuizen....En dan een griepje erbij..... :roll: :oops:
Hou het toch nog maar veilig voor een tijd....
Zeker is zeker :(

Ik ga meneer M laten rusten vandaag... :oops:
Groetjes allen en tot later :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 mar 2022, 20:22

Goede avond allemaal, nog altijd koud buiten :roll:
na een hele dag grijs weer, alleen deze morgen
vroeg scheen een prachtige zon, maar de wind
was koud het werd niet warmer dan 12° hier.. :oops:

Seffens voor jullie allen een goeie nacht en
hopelijk morgen gezond weer op :wink:
Nu nog de vuilzak en het papier buiten zetten
en dan alle deuren op slot,..... slaapwel :wink:

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

17 mar 2022, 08:09

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 mar 2022, 09:17

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes :wink:
een grijze dag vandaag, en voorlopig geen zon te zien :roll:
't voornaamste is dat we (relatief) gezond mogen blijven....
voor de rest zorgen we zelf wel :)
want we hebben het nog heel goed... :|

Vandaag weer rustig aan want de laatste dagen
wordt ik geambeteerd door m'n ménière....
heel vervelend maar doet gelukkig geen pijn... :oops:

Leuk plaatje Bekske, en sterkte nu je Heidi moet missen :oops: :roll:

Fijne dag allen en
Sterkte aan al wie het nodig heeft... ...een aangename dag :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 mar 2022, 09:20

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ik heb gisteren tijdens de wandeling met Matice weinig gevoeld van de beloofde 20°C. Het was niet koud, maar het was ook geen 20°C.

Ze komen morgen de veren van de garagepoort vervangen. Want dit is wel vervelend, moet als ik met de fiets weg moet, ofwel door de achterdeur, tuin en buitenpoort ofwel door de hal. Ben blij dat ze zo vlug kunnen komen, is een prima firma. De tweede veer wordt dan ook vervangen, want die is even oud als die gesprongen is en heeft dus ook slijtage. En lang gaat dat niet duren dat ook deze gaat springen.

Zo, het is al laat en heb al wat van die kleine werkjes gedaan, zoals de vaatwasser leegmaken, de bloemetjes op tafel verzorgd, een apart wasje op zijdeprogramma gedaan en het droogrek leeggemaakt. Deze namiddag na de poets en na de wandeling met Matice een tamelijk grote strijk doen, morgen dan opnieuw wassen en die strijk doe ik zaterdagochtend heel vroeg, want moet dan om 12:00H bij de manicure zijn. Ik vind dat de weken vliegen.

Voilà, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens iedereen een mooie donderdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 mar 2022, 09:50

Goede morgen seizoentjes,

De strijk is gedaan: ein-de-lijk. veel werk gehad aan het hemd. dat moest normaal uit de wasmachine op een kapstok maar verstrooide professor had die in de droogkast gegooid. veel kreuken als resultaat. het was ook een strijk met onderbrekingen. telkens mijn rug pijn begon te doen, strijkijzer uit en even gaan liggen. maar nu is die mand leeg.
hebben teveel van de spaghettisaus dus we gaan broodjes met spaghettisaus doen. is ook lekker.
Ons beest heeft commentaar.
schoonbroer heeft Covid. hij hoopt morgen een negative test af te leggen of hij mag niet naar de doop van zijn kleindochter. hij heeft ook zijne Mercedes in de prak gereden. zijn uitlaatpijp zat in zijn koffer! te snel achteruit gereden en tegen een muurtje. ventje wou met hem mee omdat ventje niet graag in Kortrijk rondrijdt en de doop is in Marke, de taart is midden in stad. In de Menenpoort te Kortrijk. maar je kan er volgens ventje ook geraken via de ring. we gaan dus met ons Tuutje en kunnen weg wanneer we willen. ik wil blijven omdat ik weet dat ze achter mijn rug en die van ventje ( lees zijn haar) gaan praten. ik heb gezegd dat hij er maar een paardenstaartje in moet doen. en ik ken die ouders niet dus ik wil wel kennismaken op een deftige manier. en wil ik Matthias nog feliciteren met zijn aankomend oudersschap. Nichtje is doopmeter dus die zal je wel zien en 't buikje ook. want ze is nu 4 maanden. en met een tweeling zal je het rapper zien.
Dokter had gevraagd veel foto's te nemen. de kleine van neef is wel een mooi kindje met mooie oogjes.
gisteren heb ik ook ontdekt dat het kastje van de video's ook kan dienen voor dvd's. twee per keer. ik dacht het al! nu deze naar beneden zien te krijgen.
ventje is nu op boodschap. daarna wordt er eerst uitgepakt en weggezet. dan gaat ventje zetelen en de online krant lezen. dan doet ie een spelletje en als dat tegen tijd is, staat Gimly dan ongeduldig naast hem te miauwen. meestal ga ik dan mee naar zijn teljoor om die te vullen.
maar soms moet het pappie zijn.
ventje ging gisteren naar de beenhouwer en ik had gevraagd voor een snackballetje met kaas.( een mini-vleesbroodje met kaas) hij wist niet eens dat Johan die had. dus heb ik na de strijk een stukje er van gegeten. een van mijn films was zo verwarrend dat we die gewoonweg zonder uit te kijken weg geveegd hebben. en we zijn dan aan een nieuwe begonnen. ventje heeft het eten vroeg klaar gemaakt. die wilde er niet te laat aan beginnen. sinds kort eten we tegen 6-sen. vroeger was dat 5 u 30 maar dat was ik gewoon van thuis. nu beginnen we er pas aan tegen dat uur.
Voor we zondag vertrekken gaan we ook een kleinigheidje eten: een taske soep met een beschuitje. vandaag dat kaartje maken. met die lettermallen zal ik voor de zekerheid een proef maken. anders staan die letters schots en scheef. en dat is niet de bedoeling.
Buurman V is aan het stofzuigen. bij buurman hebben ze nog steeds een poetsvrouw. bij buurman V is er een tijdje iemand geweest nadat de moeder van buurvrouw was overleden. En ik ga nadat ventje terug is, mijn voordeur afwassen. spuitbus allesreiniger en zo'n microvezeldoekje. zal ook wel proper ogen tegen dat het terug gaat regenen.
ik zou nog eens een paar moeten bijkopen want met de velen die hier geweest zijn ben ik de helft van de doekjes kwijt. soms gebruikte Irina de doekjes van de afwas! maar die is dan ten prooi gevallen aan "het griepje" zoals ze covid noemde. maar nu doet de griep ook de ronde. ik ben ingeënt tegen de griep, mijn moeder ook maar ventje niet. Gisteren vroeg ik ventje waarom hij de klein zo rap aan mij gaf toen hij ze eens mocht vasthouden. ze wriemdelde te veel zei hij. 't is geen pop hè. die liggen stil. hij was bang dat ze uit zijn armen ging wriemelen. dus rap naar mij. maar bij mij wilde ze ook niet blijven. ik zat dicht tegen haar papa. hij zat naast de zetel in een stoel en naast die stoel stond de klein haar maxi cosi. veel meubels hebben ze niet. er moet daar ook nog veel veranderen aan dat huis. vandaar dat schoonbroer tweedehands meubeltjes wil voor als de kleinkinderen komen logeren. wij moeten nog een velux steken, en de overloop dichttimmeren met planken en extra isolatie en er zou een nieuw dak moeten komen. *¨zucht* maar met de prijzen en de oorlog....
met dat woestijnzand hebben wij gisteren geen zon gezien. het is ook bijna volle maan.
gisteren kreeg ventje met een vertraging van 3 maand zijn kerstkaartje van Iron maiden. nu hij niet meer in de fanclub zit, deels omdat hij dan invoerrechten voor het fan-t-shirt zal moeten betalen en deels omdat hij maar 4 magazines per jaar krijgt. voor dat alleen en de optie om als eerste kaarten van een concert te kopen.
heb hier net de zorgpremie in de bus gekregen. ventje zal vloeken. telkens er rekeningen zijn is het in een 5 weken maand.
ik ga een blikje fris halen. geen zin in koffie.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe+ knuffel
Cats Rule!