In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

19 mar 2022, 09:02

Afbeelding
degene die een hond heeft geniet ervan ik heb deze week eentje moeten laten inslapen groetje

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

19 mar 2022, 09:55

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske: sterkte bij het overlijden van je hondje. Ze zal gemist worden.

MM: Heel vervelend dat covid de ronde doet in jullie familie nu de doop eraan komt. Zou toch maar goed opletten, indien het kan plaatsnemen bij een open raam of deur voor verse lucht en voldoende afstand houden ( wil me niet moeien).

HVT: de conditie verdwijnt vlug als je het niet onderhoud. Mijn schoonouders zeiden dat vroeger ook. Dat waren fervente fietsers, en als ze eens een tijdje niet gefietst hadden door bv. slecht weer of ziekte kloegen ze daar ook over. De conditie gaat sneller achteruit dan ze kan opgebouwd worden.

Vandaag een dagje in de tuin, manlief gaat naar de koers kijken.
Heb al bloemkoolplantjes en slaplantjes voor in de serre. Zal 1 bloemkoolplantje overhouden voor ukkepuk , die is thuis in de serre bezig. Denk dat die ook graag in de tuin werkt.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 mar 2022, 09:56

Afbeelding

Goede morgen allemaal een fijne zaterdag gewenst :wink:
De was is gedraaid en die ga ik eerst buitenhangen
de zon zal de rest wel doen want ik hou me zoveel
mogelijk koest.... M- weet je wel.... maar stilzitten is
zo moeilijk, ik zal ondertussen maar af en tot een
taakje doen......en verder proberen mijn puzzelboek
vol te krijgen...dan kan ik in een nieuw beginnen :)

Ik wens jullie allen (zonder namen sorry) een
heel fijne dag, geniet van wat kan en mag en tot later :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

19 mar 2022, 11:35

Voor Bekske : heel veel sterkte bij het overlijden van je hondje .... hij /zij zal zeker gemist worden .
Aan alle seizoentjes : hopelijk een fijne , zonnige dag !

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 mar 2022, 15:19

Afbeelding


Alle maatjes een fijn weekend gewenst... :wink:
in de zon was het wel aangenaam voor
een wandeling maar de schrale wind
was niks aangenaam... maar ik heb ervan genoten
van mijn wandelingetje...nu terug wat rust
met de koers... Milaan San-Remo 't is daar ook mooi weer...

Mijn was is ook goed gedroogd en opgevouwen
in de kast gelegd :)
Fijne dag verder en tot morgen allemaal :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 mar 2022, 18:18

Hallo, Poesje van d buren komt hier weer eens heel doelbewust over het terras gewandeld.
Alle dagen rond hetzelfde uur.
Als je het het mij vraagt gaat ze ergens haar portie lekkers opvragen.

Vanmorgen gestreken en een paar wasjes buiten droog gekregen.
Opplooien en verder strijken is voor morgen.

Schoonbroer heeft mij uit de nood geholpen met de platte batterij van de auto.
Die moet vóór maandag van de oprit.
Maar met een platte batterij lukt dat niet best.
Maandag grote werkzaamheden.
Mijn terras wordt vervangen door een nieuw terras.
En een slechte muur wordt opgekalefaterd.
Het meeste is uit de weg gezet.
Morgen nog wat verder doen.
Ze zullen toch even moeten helpen met een tuinberging voor kussens en zo.
Enfin, ik heb daar mijn vuilbakken in geplaatst.
Netjes droog en uit het zicht.

Hopelijk verloopt alles naar wens....

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

20 mar 2022, 07:57

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 mar 2022, 08:28

Goede morgen seizoentjes,

vandaag de doop. ik ga straks gaan douchen en mijn haar met een speciale borstel in model leggen. alleen maar een lijntje onder mijn ogen,ik heb geen mascara nodig omdat ik lange en korte wimper tegelijk heb en daar kan je geen deftige krul in krijgen. ik had gehoopt die winperextensies bij Tinneke te kunnen doen, maar dat zal niet lukken. en trouwens er was daar zo weinig vraag naar de ze die niet meer aanbied. Neef heeft er zin in. er is een open bar. 't is nu te zien of ze plaatsen aanwijzen of niet want dan zitten wij aan het achterste van een tafel. met opzet want de minnaar dicteert waar wie moet zitten. echt waar. op een feestje werden wij bij schoonvader en Nonkel Jean gedumpt. ( heb daar trouwens nog een mooie foto van van Nonkel Jean en ik.) dat was die keer dat we naar zo'n haute cuisine restaurant zijn gaan eten. creme van aubergines en andere lif-lafjes. Schoon ogend op je bord maar je zou nadien nog een zak frieten op kunnen.
denk dat ik me discreet in de richting van Justine zal begeven vooral voor de klein. Want mijn dokter heeft opdracht gegeven veel foto's van Suzanne te nemen. ze heeft twee meters en twee peters. is nu de mode. degene met covid krijgen dus geen klank. ook ga ik de raad van anjelier opvolgen vooral in die kapel. ik heb mijn leesbril opgepoetst en er een nieuw brillenkettingke aangedaan. want we krijgen leesvoer voor de dienst te volgen. toch jammer dat je bril telkens bedampt door die maskers. er is een trukje voor maar ik heb nu geen tijd om het op te zoeken.
mijn moeder zei dat de man van naast de deur ( de nieuwe buurman dus) ook covid gehad heeft gehad en die klein is wel 2 maand te vroeg geboren maar is gezond. die hebben een bakfiets en zetten daar die klein van 21 dagen in. mijn moeder kreeg de raad me 6 weken niet in een wandelwagen te leggen voor de fontanel. die is idd niet dicht na de geboorte. en moeder zei dat tegen de apotheker. tijden veranderen zei die. vroeger waren die wandelwagens nog op veren met van die grote wielen. en in maar 1 kleur: zwart. de wielen waren wit en precies fietsbanden.
weet er hier iemand van de seizoentjes dat nog?
Clive: beterschap en bij mij is de pijn van de arthrose-opstoot zo goed als verdwenen. echter mijn handen doen nog steeds pijn. ga me na de douche ook terug inwrijven met flexium. Spijtig dat ik geen make-up tasje heb die groot genoeg is om de warmte spuitbus mee te nemen. dan zou mijne sjakos nog voller zijn en zwaarder. ik overweeg zo'n organizer te kopen voor in de sjakossen. nu moet ik de mijn bijna omdraaien om mijn huissleutels te zoeken.
Neef heeft er voor gezorgd dat wij nog geen 5 min moeten lopen om in de kapel te geraken. of hij dat ook voor zijn grootmoeder gedaan heeft weet ik niet want volgens schoonbroer gebruikt die een rollator omdat ze niet met die kruk durft lopen. :?
Enfin, we zien wel en we gaan ons proberen te amuseren en de covidpositieven blijven uit mijn buurt als ze weten wat goed voor hen is.
Ik schreef misschien al dat Gimly ziek is? zal wel komen doordat ventje vrijdag in de stress liep omwille van de tegenstrijdige berichten. en de volle maan. ik heb vannacht heerlijk geslapen, misschien door een luchtige film te bekijken: Second Hand Lions. als je een film over een disfunctionele familie wil zien, daar heb je er een. Michael Cain doet erin mee en ook dat jongentje uit the sixt sense. met die lugubere zin: i see dead people.
dus vanmorgen occupeerde ventje weer 't wc en ben ik naar beneden gekomen en hij zat voor de deur triest te kijken. hij liep me voor naar de zetel voor een knuffeltje. en dan heb ik zijn plekjes spuw opgekuist. het is alleen maar speeksel. hij drink ook heel veel.
omdat we vroeg moeten vertrekken heeft ventje haaienvinnensoep gaan halen en die lepelen we op. hij zei ook enkele marsrepen mee te doen opdat ik niet zonder suiker zou vallen wat de laatste tijd vaker voorkomt. nu ga ik douchen en dan een roereitje eten.
Fijne dag seizoentjes, keep safe ( ik ga dat ook doen) en knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 mar 2022, 09:03

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
minder zonnig vandaag, hopelijk wordt het nog beter :roll:
Hier wordt het een rustige dag met misschien
deze middag een wandelingetje, ik zie nog wel...

Voor allen een fijne zondag en sterkte aan hen
die last of pijn hebben :(
Groetjes allemaal en tot later... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 mar 2022, 10:03

Als ik hier vanmorgen naar buiten keek sneeuwde het.
Het is al allemaal gesmolten.
De zon doet verwoede pogingen om door het wolkendek te breken.
Ik was zinnens dadelijk na het ontbijt om brood te rijden.
Ga nog even wachten tot het niet meer nat ligt.
In gevelvan nood heb ik in de diepvries nog een brood.
Het terras verder leeg maken staat ook nog op het programma.

Aan iedereen nog een zonnige zondag gewenst.

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

20 mar 2022, 10:53

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ik dacht deze ochtend dat het hartje winter was :o , grijze wolken en dikke sneeuwvlokken vielen uit de lucht.
Als ik naar buiten keek, een echt winterlandschap, was mooi.
Manlief zei , dat hebben ze toch niet voorspeld, wel in het zuiden van het land, maar hier niet.

MM: die oude kinderwagens herinner ik me nog. Op oude foto's zie je ze ook staan.
Geniet van de doop en hou het veilig.

HVT: bij zoonlief hebben ze ook zo'n poes . Die gaat bij alle buren langs voor eten, en hij krijgt het dan nog ook. Bij zoonlief kopen ze daar eten voor, ( de ukjes zorgen er wel voor dat hij geen honger heeft :D ).
En o wee, als er eens een andere poes in de tuin loopt, die wordt direct achterna gezeten. Vorige week ( ik zag dat ineens) zat hij buiten te eten, en op dat moment passeert er een andere poes in de tuin, hij laat zijn eten staan, direct daar achteraan, eens de andere poes weg, kwam hij verder eten.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 mar 2022, 12:16

Afbeelding

@ Bekske, mijn oprechte deelneming voor het inslapen van jouw hondje. ik weet spijtig genoeg door ervaring hoeveel pijn dat doet. IK wens jou heel veel sterkte.

Liefs en een dikke sterkteknuffel.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 mar 2022, 12:23

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes,

Muddy Maddy, veel plezier op de doop en wees toch maar heel voorzichtig met de nieuwe coronabesmettingen, eerlijk gezegd, ik zou afgezegd hebben.

Mijn teken/ schildertas eens volledig uitgehaald en terug in orde gemaakt en de spullen verdeeld over 2 zakken, dat is beter.
Verder heb ik niets te vertellen. Wens jullie allemaal een mooie zondag. Liefs en een knuffel voor elkeen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 mar 2022, 14:05

MM dat was een Silver Cross indertijd
Ik heb voor de oudste twee nog zo een kinderwagen op hoge wielen gehad.
Ferm gemakkelijk om op het mandje van onder al je boodschappen te leggen.
Ik heb er zoveel mee rondgelopen dat de banden tot op de velg versleten waren.
Was wel een heel gedoe om die in de koffer van de wagen te krijgen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 mar 2022, 15:29

Afbeelding

Heb mijn dagelijks wandelingetje is gedaan :wink:
en ben net op tijd terug want het begint hier
terug te druppelen :roll: :oops:
't was 7° en een koude wind....ik was gelukkig goed gekleed...

Fijne dag nog aan allen en tot morgen.. :wink: .
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".