In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

27 dec 2021, 11:25

MJ : dat kan ik heel goed begrijpen dat je zo piekert , en zeker als je alleen in huis bent , lijken de problemen nog veel groter (vooral s'nachts helaas :cry: ) Zo'n "piekermolentje " : het zou mooi zijn als we die knop zouden kunnen UIT zetten . Ik heb naast mijn bed een notablok en een stift gelegd en als ik weer zit te piekeren probeer ik dat op te schrijven en dan mezelf te verplichten om dan die gedachten aan de kant te schuiven ...... soms helpt het een beetje ...
Ik stuur u een dikke knuffel .. In gedachten zijn we bij jullie !! positieve stralen zenden we naar jullie !///
Aan alle seizoentjes een fijne dag , liefst zonder pijn en ongemakken ...
Afbeelding

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

27 dec 2021, 11:27

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: kijk eens op de site van dagelijkse kost , daar staan verschillende recepten op voor lamsbout.

Manlief moet straks ook gaan voor de "oppepprik". Nu moeten we naar een andere locatie, is wel dichter bij huis, maar veel minder parking.

Manlief is al naar de apotheek geweest voor covid-testen, op het eind van de week heb je ze terug nodig.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 dec 2021, 15:13

lekkere traktatie voor wie wil vanmiddag :lol:
bedien u en smakelijk....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

28 dec 2021, 01:43

Slaaptijd...... (proberen toch.....)
Merci, omaC, voor de tractatie, heb een stukje genomen, en het is weer ..... aangegroeid 😉.

Morgen komt een nicht van manlief mij halen, zij moet ook in het ziekenhuis zijn voor een consultatie, zodoende. Haar dochter rijd wel, nicht rijd zelf niet. Mag ik wat langer thuis blijven. 😉

Mijn wasje hangt te drogen, maar ik ga niets ervan meenemen, er is nog genoeg in zijn kast, en nu bekijk ik het per dag.
Heb me al in 'de voorruit' gezet, de cassette is uitgekuist, enkel nog bakje as wegdragen, aanmaakhout en zipjes liggen klaar, al wat kon al omhoog gezet, ..... De stofzuiger staat klaar voor morgenvroeg en morgenavond heb ik ook vlug cassette aangestoken. Gezellige warmte en de chauffage moet niet zo vlug aanstaan.

Morgenvoormiddag dus de operatie, die gaat zo'n 2 u duren, en dan nog een uurtje wachten. Alles bij elkaar zo'n 3 u 'werk' dus, ik heb het op het bureau gaan bevragen. Kwestie van te weten wanneer ik ongeveer naar de kamer kan gaan. Ik vind het zo zot dat ik daar in de zetel ga zitten wachten tot ze met zijn bed daar toekomen. Ik zou daar toch maar mij zenuwachtig maken. Vermoed wordt dat hij tegen 14 u terug op de kamer is, als alles goed gegaan is. Altijd met 2 woorden spreken, he 😊
Hij is het daar zo moe als 'koude pap' .. kan ik goed begrijpen. Hij zei : morgen de operatie en overmorgen ga ik naar huis.......
Dag Jan, denk ik dan. Ze zullen daarmee niet zo akkoord zijn, vermoed ik .
We zien wel wanneer hij veilig naar huis kan en mag .......

Anjelierke, ik heb gelezen dat de colr...t ook Zelftesters verkoopt, in al hun filialen. Ze zouden €3,50 kosten. De apotheek zal wel meer kosten, vermoed ik.

En nu ga ik toch maar slapen, al voel ik me eigenlijk niet moe. Morgenvroeg er nog eens invliegen, dan kom ik morgenavond thuis in een proper huis 😊.

Tot..... de volgende 'editie' ! 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

28 dec 2021, 06:24

Goede morgen beste seizoentjes,

Ons bontjasje op poten had door dat ik weer niet kon slapen en is mij komen halen. dan moest hij naar buiten en tegen dan had hij honger. hij heeft nu zijn natje en droogje en ligt op zijn dweil.
Gisteren kreeg ik een messenger bericht van nichtje met wensen voor de feestdagen èn het feit dat ik weer groottante wordt, ditmaal van een tweeling. ze is 13 weken ver en is uitgerekend begin Juni. ik ben blij dat ze de familiale ettiquette gevolgd heeft en het mij zelf gezegd heeft. of het jongens of meisjes worden of van elk 1 weet ik nog niet. alleszins zijn de foto's van de receptie al klaar. wanneer we die gaan zien weet ik ook nog niet. Op de receptie had ze gezegd dat ze nog een beetje ging wachten met kindjes en zie nu. Maar het is haar gegund hoewel ventje niet begrijpt dat ze twee kinderen op de wereld gaan zetten terwijl diezelfde wereld een puinhoop is.

de fondue is op en de vissoep ook. moeder vond haar kreeft met kerst niet lekker ( het was een mannetje en ze is vies van dat groen rond diens kop.) ik had een vrouwtje met rood koraal en die was wel lekker. vriendin 2 had ook een kreeft gekocht en heeft die op een nogal speciale wijze opgegeten. eerst die fijne poten die ze met aardapppelbolletjes en groenten heeft gegeten en dan 's andersdaags de rest want zij lust geen koude kreeft. ik hoorde als het ware mijn moeder haar hoofd schudden. vriendin 2 is dus geen van de slimste. vriendin 1 was twee dagen gevraagd bij haar zoon. ze is 87 jaar en kan tegen niet veel lawaai meer, en zeker niet van kleine kinderen al laat ze het niet blijken. Buurvrouw 2 van moeder zou ook zwanger zijn. Buurvrouw Stefanie heeft twee communicanten dit jaar. Zoon wordt 12 en dochter 6. ze gaan binnen kort naar Parijs en moeder mag de kat eten gaan geven en de lattestoor naar beneden doen. Ze gaan naar Disneyland en ik dacht: en al die maatregelen dan? je moet je covid safe ticket tonen enz. Hier hebben ze gisteren de ijspiste afgebroken. gedaan met de pret want aan de kraampjes mocht je niets meer eten of drinken. alleen in die twee horecazaken kon je dat mits het vertonen van je safe-ticket natuurlijk.

Anjelier: dank je voor de tip van de lamsbout. en waarom moeten we volgende week zelftests in huis hebben? bij de apotheek zijn ze idd duurder en ook het kruidend vat verkoopt er. een vriend van ventje had eens drie verschillende testen gekocht en alle 3 toonden hem negatief. hij gaat naar het testcentrum: positief. ik denk dat je daar niet echt kan op vertrouwen op die zelftesten. en ze hebben tegenwoordig voor alles een zelftest. Zelfs je DNA kan je laten zelf testen hoewel je daar veel voor betaalt en het soms niet juist is. maar aan de andere kant kan het juist nuttig zijn als je drager bent van een erfelijke ziekte.

MJ: Veel moed vandaag. De kaars brand en de duimen staan omhoog. zoals Helena zei is dit een ander team die de pacemaker gaat plaatsen. kan geloven dat je man het daar beu is als koude pap. Toen mijn vader binnen ging voor een routine ingreep is hij uiteindelijk 11 weken moeten blijven. hij had de auto genomen omdat hij dan 's middags weer thuis zou zijn als het goed was, maar hij moest daar blijven. Dan heeft buurman Chris die niet ver van het ziekenhuis werkt die auto gaan halen en regelde voor moeder taxi-bons. Op het eind van die 11 weken was pa blij dat hij eindelijk in zijn eigen bed kon slapen. ik hoop dat alles heel goed verloopt en je dan jullie avontuur in de serviceflat kunnen aanvangen.

Bekske: jij maakt altijd van die mooie plaatjes.

Oma C: ik heb een stukje buche genomen en een tas thee. wij hebben hier bij de bakker zaterdag 4 mini-taartjes gekregen als kerstkadootje. ze zijn nog niet opgegeten en ik heb ze in de frigo gezet.
vandaag zijn het croques wat eigenlijk gisteren gegeten ging worden maar we zaten nog met die tweede pla fondue. nu moet ventje nieuwe fondue olie gaan halen. wij hebben ook een combi stel in de kast: fonduepan geintegreerd in de gourmetplank maar die werkt op van die blauwe olie. en die zouden we moeten halen. vroeger kuiste ik met een scheutje van dat blauw spul de ruiten. en in de kast in de keuken onder het gasvuur staat een electrisch gourmetstel dat maar 2 keer is gebruikt. gourmetten vind ventje niet leuk. het duurt hem te lang voor die marmer plaat opgewarmd is. en je kan je vlees nooit niet juist bakken. ook dit jaar hadden ze geen kwarteleitjes voor in die pannentjes onderaan. die warmen wel rapper op. wij moesten altijd in de keuken fonduen of gourmetten want met Vinny was er dan geen kot te houden. Hij krabte aan de deur naar de gang en als hij die open gekregen had begon hij aan de keukendeur te krabben en te miauwen omdat hij ook van dat eten wilde. Nick, hun eerste dierenarts stond versteld dat ze alle twee zelf de deur naar de gang konden opendoen. Mies deed dat ook. de deur wagenwijd openzetten want haar carriage moest er toen ook door en ze kwam van een huis waar alle deuren open stonden wegens te koud in de winter. die thermostaat stond op 26° en het was dan nog niet echt warm. de koude kwam uit de grond en die was niet geïsoleerd en een heel dun tapijt. Toen ons Pa ons kwam bezoeken zei hij dat alles goedkoop gezet was. onze patio had maar 9 tegels. evil landlord deed zou weinig mogelijk want ik had een uitbreiding gevraagd naar de garage toe. hij legde in de plaats daarvan tegels waar je op moest springen. de deurbel deed het vaak helemaal niet, dus was het kloppen. Vlak voor de verhuis kwam hij af met dit moet nog gedaan worden en dat. hij had dat veel eerder moeten zeggen want we moesten die haag vooraan onderhouden terwijl hij gezegd had dat hij dat ging doen. er groeide een boom in! gelukkig hebben we toen veel hulp gekregen van onze vriend chris en zijn kameraden. ik had gevraagd ook die haag weg te doen en er keitjes te leggen maar evil landlord zei dat the counsel( de gemeente) dat niet wilde. amehoela. de mensen die het twee jaar later kochten hebben juist dat gedaan wat ik wilde. leve google earth. al moet die wel eens geupdate worden want onze roze deur en de tuut van vroeger staan er nog op. zelfde met neef zijn huis. daar is er ook een nieuwe voordeur en meer ramen. en de lamellen zijn zwart en buiten is hout gebruikt aan het raam vooraan. Neef herinnerde zich die deur van ons nog heel goed.
we hebben dan een foto genomen want nu ziet het er helemaal anders uit. en toen ventje zijn madam vertelde hoe hij en mijn pa die boekenkast in elkaar gestoken hadden schoot zij in de lach. ze hadden er een sureale kunstwerk van gemaakt net als die rode blokken op de dijk. die zouden ze nu blauw moeten schilderen. want we hebben nu een blauwe burgemeester die ze hier soms de smurf noemen. die frietzakken met blauwe mayonaise moesten eigenlijk zeilbootjes zijn, maar ze hadden het punt van de aansluiting misrekend. dus hangen ze nu onderste boven. :roll: en dit al 16 jaar, zo lang wonen wij hier.

Suus heeft gevraagd of haar kaartje al is toegekomen. als ze de zegel er onderste boven heeft opgeplakt zoals de eerste keer zal hun koning er dan ook weer lang over doen om hier te geraken.
ik heb een begin gemaakt van de afwas en een kopje koffie en Gimly heeft de rest van zijn zakje kip gekregen. ik ga nu naar de boerderij, kijken of ik nog iets kan doen. en dan naar criminal case.

Fijne dag seizoentjes, Keep Safe , knuffels en de kaars brand.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

28 dec 2021, 07:49

Afbeelding
@ MJ, heel veel sterkte voor jullie beiden vandaag. De duimen staan hier omhoog en ik weet dat ze hem pas rond de middag gaan opereren, maar ik heb nu al letterlijk alle kaarsen hier aangestoken.
Probeer niet te bang te zijn, je zult zien dat alles goed gaat aflopen.
En met jullie in mijn gedachten, sluit ik hier vandaag af.

Liefs en een dikke sterkteknuffel van ons alle 3.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

28 dec 2021, 08:00

Afbeelding
mj ik duim voor jullie
Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 dec 2021, 10:31

Afbeelding

Goede voormiddag alle seizoentjes :wink:
alles gelezen en de mail leeggemaakt
't was weer de moeite :roll:
maar ja 't moet ook gebeuren....

Ik ben in gedachten bij M-J en man, en ik duim
de kaarsen branden in de hoop dat het helpt :roll:
Ik kan me zo goed voorstellen hoe jij je voelt M-J
de filmkes van vroeger komen dan terug en
ik weet hoe lastig het wachten is
(hoe lang het ook geleden is) :roll:
Ik ga de weg vandaag met je mee en ik hoop dat
het allemaal goed afloopt... maar naar huis gaan
dat zal nog een aantal dagen duren, en maar goed ook
Jij kan niet met alles alleen je plan trekken :roll:
zelfs al komt er hulp als het nodig is....
je slaapt nu al niet veel...Heel veel sterkte en we zijn
allemaal met onze gedachten bij jullie :wink:

Alle seizoentjes een fijne dinsdag en tot ........... :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 dec 2021, 11:18

Goede voormiddag,

Plan was naar de bib te gaan of ik heb boete en de boeken verlengen is geen optie want ze zijn uit.
Ik ga echter wachten tot na de middag want het miezert en blijft miezeren.
Straks gaat het uitklaren zegt de buienradar.

Verder niets te melden.

Ik sluit mij aan bij de anderen MJ.

Een fijne dag voor iedereen gewenst.

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

28 dec 2021, 13:00

Hallo iedereen,

MM: hetzelfde als met kerst , voor het feest testen of niemand positief is.
Manlief had er gisteren 4 gekocht bij de apotheek en kreeg een 5de gratis.

Straks naar vader, zoon en dochter gaan ook. Manlief blijft thuis, voelt zich een beetje ziek na de inspuiting.
Heeft vannacht niet geslapen, heeft hoofdpijn en weinig eetlust. Maar ja, hij had ook zoveel antistoffen nog, had het wel ergens verwacht .

Moet nog 2 kerstkaartjes schrijven , 1 voor iemand die al jaren geen kaartje meer stuurt, nu ineens wel 8O .En dan nog voor 1 iemand, als ze je ziet, doen alsof ze je niet ziet. Maar toch krijg je een kaartje. Raar.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 dec 2021, 15:58

Afbeelding

Goede namiddag allen, wat je god noemt... :roll: :oops:
regen a volonté al de hele dag...en waaien bbrrr
koud is het eigenlijk niet echt, maar gezellig vind ik anders....
Ik was in de brievenbus gaan kijken en daar zat
alleen mijn TV blad in zoals elke dinsdag.

Hopelijk heeft de man van M-J de ingreep goed doorstaan
en komt alles goed, ik wens het hen, 't is al goed geweest :roll:
Nu nog sterkte om de eerste dagen goed door te komen...

anjelierken, beterschap voor jouw man, die prikken kunnen
nijdig zijn... mijn zoon was er ook zo ziek van, 2 dagen
met koorts in bed en de 3e dag was hij beter...wel met
een paar dafalgans :wink:

Helena, hopelijk niet zo'n regen gehad als hier om
naar de bib te rijden? jij hebt toch een autootje :roll:
die zal lekker droog binnen staan waarschijnlijk :lol:

wilde eend, M-M, clive en alle seizoentjes allen een
gezellige dag verder en tot morgen... slaapwel straks :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 dec 2021, 17:41

Dat autootje staat nat te wezen op de oprit.
En ik heb allemaal ander kleren moeten aandoen toen ik thuis kwam.
Ben eventjes bang geweest met die onverwachte windstoten.
Ook al weet ik waar ik me daar kan aan verwachten onderweg.
Trouwens aan de bib is nergens parking.
Dan moet je ondergronds en dat durf ik al helemaal niet.
Ik dacht tussen de buien door en dat had gelukt.
Het lot beschikte anders.
Iemand kwam een overlijdensbericht afgeven.
Daar luister je dan maar even naar dacht ik.
Een kind moeten afgeven, dat zou geen moeder mogen overkomen.
Zo oud als mijn oudste...

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

28 dec 2021, 19:02

goede avond

kom even langs om wat nieuws van MJ te horen
hopelijk is alles vandaag goed verlopen,
ik duim ook ;
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

28 dec 2021, 20:13

Lieve seizoentjes,
Iedereen heel hartelijk dank voor de duimen, de kaarsjes, kortom, gewoon om met een warm hart aan ons te denken.
Dat doet goed, simpelweg.....
De operatie is geslaagd, nu kan de genezing beginnen.
Ze zijn hem vanmorgen om 9 u komen halen en om 12.10 u heeft hij persoonlijk gebeld met de mededeling dat hij al op de kamer was....... Vroeger zou hij nooit gebeld hebben om reden dat zijn stem rap vermoeid was en de mensen hem niet meer verstonden. Nu dus wel, en ik heb alles kunnen verstaan.
Ik dacht altijd dat het hart meer links zat, hij is vanuit het midden van de borst naar rechts ingestreken met ontsmettingsmiddel en zijn rechterarm is zo stijf als iets. Ook heeft hij langs rechts een doek dat langs de hals is vastgeknoopt. De bedoeling is dat hij dat aan laat (wat dus niet is gebeurd 🙄) omdat hij die arm niet mag omhoog doen. De verpleegster heeft hem dat goed uitgelegd, en de doek werd dus terug netjes aangedaan.
Morgen gaan ze een foto van de longen nemen en ook uittesten dat de pasemaker goed werkt. Vermoedelijk gaan ze dat monitoren vanuit hun bureau.
Hij maakt ook koorts en de bloeddruk was ook nog niet in orde, maar ja, ze hebben er aan gewerkt en dat zal allemaal wel terug normaal komen. Normaal heeft hij nooit 37° en nu was het 37,5°. Voor hem is dat dus koorts. Hij kon geen deken uitstaan en zijn lichaam voelde oververhit aan.......

Zo, morgen weer een andere dag en hopelijk gaat het steeds beter, zodat hij vlug naar huis mag/kan. Om dan nog wat af te zien, want in het ziekenhuis voel je je altijd beter en sterker dan in werkelijkheid...... Dat is ook al meerdere keren bewezen.....

Zo, we zijn 'bijgepraat' !

Nog dit, Anjelierke, van mijn derde spuit had ik een rode bubbel die heel warm aanvoelde. Had dat aan een verpleegster laten zien en die raadde me aan om er ijs op te leggen, wat ik dus gedaan heb. Het ongemak was vlug weggegaan en het ijs mocht terug weg.
Koorts heb ik niet gehad.

Ziezo, ik ga jullie laten. Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende. 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

28 dec 2021, 20:35

goede avond
MJ fijn dat alles goed is verlopen,
bisous ,en tot de volgende
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi