In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 dec 2021, 14:40

0a9ab350a544c319b9b420546ad9bf28.gif.jpeg
0a9ab350a544c319b9b420546ad9bf28.gif.jpeg (105.72 KiB) 4136 keer bekeken


Ziezo we zijn verhuisd!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 dec 2021, 14:54

MJ feit dat ze de buisjes en co hebben laten hangen, is dat ze juist bezig zijn.
Tenslotte kunnen ze niet meer doen dan naar de symptomen werken en die hebben ze zelf niet in de hand.
Het zou erger zijn als ze alles moesten wegdoen en hij zou een crisis doen met een extra buikvliesontsteking.
Maar ik wou gisteren al schrijven dat je je boontjes niet te week mocht leggen op dat ontslag met Kerst. Ik wou je niet ontmoedigen en heb dan maar niets gezegd.
Kan je niet zelf contact opnemen met de behandelende geneesheer?
Wat ik geleerd heb die elf jaar ziek zijn van grootvake is dat geneeskunde een grote voorwaardelijke wijs is. Het zou kunnen dat en misschien is zus of zo.DE ene teleurstelling na de andere.
Dat is heel ontmoedigend, want je hebt constant het gevoel dat je de controle kwijt bent.
Is er echt niemand die je eens naar ginder kan brengen?
Dan moet je niet iedere keer met bus.
Of komen halen?
Het is da tik niet rij anders zou ik dat gerust willen doen hebben.
Maar jou kennende is plan trekken de boodschap.
Wat ik in al die tijd ook geleerd heb is alle aangeboden hulp aanpakken.
Is het boodschappen doen, de strijk overnemen, poetsen, gelijk wat.
Als iemand vraagt, wat kan ik voor je doen: awel, neem ze op hun woord en vraag.

Sinds gisteren ben ik nog eens groottante geworden.
Het is wel een serieuze prematuur.
29 weken en 1500 gr.
Hopelijk komt alles met tijd en boterhammen goed.
De start was wat te vroeg, maar was wel goed naar omstandigheden.
Tja, nichtje zet de familietraditie van dreigend vroeggeboorte en vroeggeboorte verder.
Ons moeder, mijn zus, ik, mijn dochter...
We duimen dat ze voorspoedig mag groeien.

Ik ga verder doen of tik kom er niet voor vandaag.
Maar ja, dan is het voor morgen zenne.
Alleen koken dat moet echt...

De zon schijnt hier, maar het is frisjes.
Ben al op schok geweest deze voormiddag voor eten en kerstkaartjes.
Die gaan uiteraard al niet meer voor kerst aankomen.
Dank aan degene van wie ik al een kaartje mocht ontvangen.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

21 dec 2021, 15:22

Afbeelding

dank aan HVT voor de verhuis naar de winter ... Ook ik hoop dat we snel weer mogen overschakelen naar de lente ... maar alles komt zoals het komt hé ...
groetjes aan alle seizoentjes !!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 dec 2021, 15:32

goede middag beste seizoentjes,

Ik ben mee verhuisd naar de Winter. Gisteren was het in het paganisme Yule aangebroken en er is ook een volle maan.
heb gezegd tegen de dokter dat ik geen 6 weken afspraken meer aankan, met al dat covid gedoe moesten ze elke patiënt 2 weken minder zien. nu is het al wat rustiger. kerstkaartjes zijn geleverd dat van mijn vriendin /receptioniste heb ik gekregen maar ik weet niet of ik er ooit een van de Doc gehad heb. ( nu blijkt van niet) ventje moet morgen naar een andere apotheek want hydrogroton was bij de vaste uitverkocht. we hebben er een kapsalon bij en ja, ze doen ook heren dus ventje zal geen andere keus hebben.
gisteren bij moeder geweest en kattelam thuisgekomen.
Fijne verder dag nog, keep safe en ik kom morgen weer op de site van de winter.
knuffels en speciaal voor MJ.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 dec 2021, 16:40

Afbeelding

Ik heb ook de wintertopic gevonden
Dank je wel helena, en ik hoop ook op de lente nu... :wink:
En proficiat met je groottante-schap... :)

Goede namiddag, het begint al te "donkeren"
Ik wens iedereen een fijne avond en een heerlijke nacht

Ja het is nu ook moeilijk om behandelende dokters
te kunnen spreken, allemaal door dat coronagedoe :oops:
niet simpel natuurlijk, heel veel hoop en moed
Dat is het enige wat ik M-J en man kan wensen :?

Groetjes aan allen, en sterkte voor wie het nodig heeft...
Slaap lekker straks en tot morgen....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

21 dec 2021, 16:54

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: bedankt voor de nieuwe topic winter.

Bekske: bedankt voor het mooie winterplaatje voor deze topic.

MJ: wat een ellende , en het blijft duren. Kan heel goed begrijpen dat je geen zin hebt in de feestdagen , is normaal. Er zijn belangrijkere dingen. Hoop van harte dat het eindelijk keert en de goede kant uitgaat.
We blijven duimen en kaarsjes branden.

Je merkt het buiten dat we in de winter zitten, was goed gevroren. Er lag en ligt nog steeds ijs op de vijver.
De vogeltjes eten goed van hun pindakaas. Gisteren nog een nieuwe pot gehangen , op 4 weken tijd op. Da's rap. Maar er komt ook een specht eten, denk dat die met het meeste weg is :D .

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 dec 2021, 06:43

Goede morgen beste seizoentjes,

we zijn maar opgestaan omdat de slaap niet meer wilde komen. :? vervelend natuurlijk maar er zijn andere dingen.
vandaag wokreepjes in pittabrood. het zijn er met kip en dus makkelijker verteerbaar.
gisteren belde de visleverancier me op en ik heb een nieuwe ringtoon voor onbekende nummers: crazy frog: we schrokken ons een hoedje en toen zei die wie hij was en dat hij binnen 5 min kon aankomen. het zijn weer lekkere grote. moet ze nog uit hun schelp halen en opnieuw wassen en kuisen.
ventje mag vandaag naar de apotheek achter de hoek waar ze toch hydrogroton hebben.. is al betaald en al. ook schoonbroer is betaald. ik verlies 16 euro per beurt. technisch gezien betaal ik dus 16 euro voor 1 sessie van een half uur. pas in maart beginnen we aan nieuwe sessies. nu moet ik vooral binnen blijven met veel warmte. gisteren was het erg koud, mijn ogen traanden en ik kreeg door mijn lopende neus voortduurende walgneigingen. pas toen dus goed ont-snot was ging dat over maar ik heb dat altijd als ik bij extra koud weer naar buiten moet. en dat mondding helpt ook al niet. doordat ik dan geen lucht kan happen wordt dat erger. ook als ik me moet bukken en ik heb niets in mijn maag en moet gimly een nieuwe bord geven heb ik prijs. Maar die heb ik korrels gegeven. hij is dan terug naar zijn dweil gegaan. ventje moet hem dan maar vlees geven want dat natvoer stinkt. het kattenkerstboompje heeft nieuwe batterijen nodig. hij toont nu alleen maar rood en groen. we hebben dat ook voor met onze bollen. daar blijven de groene het langst brandden. de sterren zijn koud-wit evenals het wintertafelreeltje dat een heel jaar bovenop de lange cd- kast blijft staan. we hebben dan ook een van kleur veranderende plumeau en een toren.
warm-wit zoals die guerlandes die tussen de deuren van 14 & 12 hangen met veel groen dat bekoord mij niet. koud-wit of lichtjes die van kleur veranderen. dat is precies ook om er mee te treiten: wij zijn goed buufjes. voor zolang het duurt en/of die nancy weer een depri bui krijgt en buurvrouw v weer aan haar knie moet geopereerd worden. ventje zei maandagavond dan: ok als ze het zo spelen, dan aanvaard ik geen enkel pakje meer van buurman v. hetzelfde met die garages. Toen de kant van Hilda verkocht werd heeft niemand komen vragen van willen jullie een garage die op je koer uitkomt? neen, dat is in alle stilte gebeurd. wij moesten/mochten dat niet weten en ons tuutje mag op de baan roesten. ook haar zoon Luc heeft het me niet laten weten. de andere kant is van broer andrè. wij stonden op de wachtlijst voor een vrije garage van 700 euro per maand. en nu zien we ook achterkleindochter Heidi niet meer want die zou ook gewild hebben dat wij erbij waren. andrè is een beetje een eenzaat. mijn moeder zou het anders en bruut gezegd hebben: dat ze die garages in hun g.... steken. papa had een garage maar op het eind had hij zijn auto liever in zijn zicht want je wist immers nooit dat hij onmiddelijk met zijn ziekte naar het hospitaal moest en moeder kan niet rijden. dus hebben ze die garage bij mieltje opgezegd. er ging meer geld naar de medicijnen dan naar een gestalde auto. bovendien was die Gym daar en niet erg veilig 's avonds.
wij zijn ook nog naar die Gym geweest en nadien zag je ze. die mannen die aan gewichtsheffen deden met 20 kilo aan weerskanten en dan aan de bar pinten van 25 cl hijsen. 't schijnt dat dat ook een sport is: 100 meter toogzitten wat je na vandaag weer niet meer zal kunnen. Ze gaan weer verstrengen dat overlegcomitee en ik denk dat de horeca ook weer in de klappen gaat delen. gelukkig is ons eten besteld en mogen we er de donderdag om. Fondue. en de dag vooraf een kreeft voor mij en ventje en Gimly delen een kip aan 't spit. De klein ( zo noemen we Gimly soms) zal wel weer uit zijn bol gaan gelijk de laatste keer. Toen hij de kip rook en toen zag is die keiluid beginnen miauwen. hij was niet meer ziek.
vandaag nog een keer goed moppen en de keuken op orde doen. vandaag leveren ze ook ventjes kerstkado van mij. ik moet niet naar buiten en ventje moet alleen naar die apotheek.
vriesgewijs hebben we de pot van de plumbago op 2 isimo dozen gezet zodat de wortels niet bevriezen want in de late lente is hij er weer door gekomen. we hadden hem wel gesnoeid tot aan de grond. Tuutje staat hier voor de deur en is sneeuwwit van de vorst. het is -6° geweest.
ventje was om 5 uur naar boven gegaan en had de verwarming opgezet en de deur dichtgedaan want anders is de slaapkamer te koud. ventje heeft weer tot 5 min na middernacht dvd gekeken terwijl ik nog een 10 min mijn boek kan vasthouden. als die halverwege is dan zal dat wel beter gaan. maar ik wacht ook nog op het boek 'ready player one'. bestaat daar een film van. een of andere millinial had het boel gelezen en snapte er niets van. natuurlijk niet bozo! je moet opgegroeit zijn de de jaren 80 en de arcades en de muziek van toen kennen.
vandaag zou ik willen kijken naar deel 2 van the Betty Broderick story. Toen haar man haar verliet voor een 22 jarige ex- stewardesss Linda kolkana, heeft ze hun 4 kinderen een voor 1 bij Dan gedropt en ze had zei ze de reden omdat zij al die jaren het huishouden rundde voor hij aan de balie geraakte met haar hulp. Ze is toen een keer tegen zijn voordeur gereden omdat hij de echtscheidingspapieren niet wilde tekenen en haar de allimentatie niet wilde betalen. Ongeveer hetzelfde is in ER te zien als Dr Greene diensthoofd wordt wil zijn vrouw voor advocaat studeren en eist dat hij forenst naar milwakee. en dan bedriegt ze hem met een andere klerk. die krijgen een crash en worden naar het ziekenhuis waar Dr Greene werkt gebracht en dan komt het allemaal uit.
anders is het kerstfilm na kerstfilm en Home Alone hebben we liggen evenals the sound of music die ze nu gescensord hebben ivm de Nazi's in de film. we hadden geluk die originele versie nog te kunnen krijgen. met oude jaar is het dan Home Alone 2. de scene met Trump ( want dat was zijn hotel) die de weg wijst aan kevin hebben ze eruit geknipt. Een president mag niet in beeld komen in een film en promotie maken voor zijn Hotel. wij hebben wel de scene met Trump al moest ik twee keer kijken want die was toen jaren jonger. Pas toen ze het op tv toonden en zeiden waarom had ik het door. voor mij was dat een gewone zakenman. Toen Arnie gouverneur werd van california heeft hij bewust geen films meer gedraaid en wilde hij ook voor zijn werk als gouverneur niet betaald worden. Spijtig dat Cameron de alternatieve tijdslijn van the terminator niet heeft voort gezet want nu blijven de fans achter met heel wat vragen.

Koffie gezet en nu na te posten het nieuws lezen, dan naar de boerderij (weer 2 dagen niet gespeeld) en verder met criminal case. maandag ging niet omdat we naar moeder moesten en ze geen wifi heeft en gisteren de dokter en de wulkenlevering.
Fijne dag seizoentjes, keep Safe en warm knuffels en kaars voor MJ.
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

22 dec 2021, 08:54

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 dec 2021, 09:51

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Echt winterweer, het heeft goed gevroren
alles zag heel wit, nu maar hopen dat
het zonnetje de vries wegsmelt :roll:

Veel sterkte voor M-J, in de kou moeten
wachten op de bus is niet leuk maar je wil
toch elke dag bij je man zijn in de kliniek hé
Dat is goed te begrijpen.... :roll:
Sterkte en beterschap gewenst :?

Bekske, weer een leuk plaatje dank u
en een fijne dag ook voor jou... :)

anjelierken, Dank voor de kerstkaart
en mooi als het aangevroren is....

M-M, een fijne dag voor jou en je man,
en een garage huren, dat is wel echt veel,
of bedoel je 700/jaar? dat is dan weer weinig... :roll: :oops:

Allen een aangename dag, groetjes en tot later :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 dec 2021, 11:36

Ja het was bar koud op de fiets, maar niet glad, gelukkig!
Het hoorapparaat is iets minder scherp afgesteld.
Nu oefenen tot na Nieuwjaar!
We hebben een en ander geleerd over het onderhoud.
Nu weet ik tenminste waarvoor dat pinneke dient dat in het bewaardoosje stak.

Verder wordt het een rommeldagje vandaag.
Kleinzoon is de wandcontactdoos aan het vervangen.
Beetje geduld hebben en het komt in orde.
Nog wat strijk weg werken.
Een beetje stofzuigen.
Kerstkaartjes afwerken.
Verse spinazie met gehakt broodje voor vanavond op het menu.

De rest van de dag ga ik heerlijk van het zonnetje genieten van achter mijn raam...
Veel plezier met wat de dag jullie brengt.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 dec 2021, 14:42

@ M-M, Dank je voor de kerstkaart die vanmiddag
in de brievenbus stak, mooi.. Dankjewel...
Mijn kaartjes zijn nog onderweg denk ik
ofwel komen ze weer tevoet...?
Ook voor jullie de beste wensen voor 2022 :wink:


Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

22 dec 2021, 15:31

Ook dank aan MM en Oma C : jullie mooie kaartjes zijn vandaag toegekomen . ///
Hier werd al vermeld dat na 1 januari 2022 de postzegels weer maar eens duurder worden .
Een doosje van 100 zegels betaalde ik in 2018 84 EU , in 2020 kostte dat al 98 EU en nu , december 2021 betaal ik 107 EU en na nieuwjaar wordt het dus weer duurder. ...... Tja : ik ga ze beter zelf brengen volgende keer ..... :oops: :evil:
Maar toch vind ik het fijn om kaartjes te sturen en te ontvangen .
ze hangen hier allemaal te blinken aan een groen lint ..
Voor OMA C : uw kaartje is dus goed aangekomen , vandaag.. ik zie net dat je daarnaar vraagt ..
Groetjes aan alle seizoentjes !!

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

22 dec 2021, 16:55

goede avond , ,
ik dank ook oma c en clive van de mooie kerst kaarten ,en wensen
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 dec 2021, 21:13

Afbeelding

Goede avond, ik ga straks als allene banaan
in mijn bedje slapen :roll: zoals ik al jaren doe :?
lekker onder mijn donsje :wink:
maar ik vond het plaatje leuk :lol:

Dank voor de reeds aangekomen kerstkaartjes
en fijn dat er al kaartjes hier en daar aangekomen zijn.. :wink:
Dan is het werk niet voor niets geweest :roll:

wilde eend ik heb ook zegels gekocht en ja ze
worden maar duur en duurder :oops: maar als we
er allemaal mee stoppen geraken er weer zoveel
mensen meer zonder werk :roll:

mammyretro, graag gedaan :)

Slaapwel allemaal en tot morgen :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

23 dec 2021, 06:15

Afbeelding