In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 apr 2024, 13:08

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hier vallen de eerste regendruppels, was ook zo voorspeld.
Heb in de voormiddag nog een beetje gesnoeid, manlief was ondertussen naar de oogarts ( deze keer was het zijn beurt). Zijn ogen zijn perfect volgens oogarts , niets op aan te merken.
Ik zal deze week wel mijn nieuwe brilglazen hebben. Heb ze vorige week bestelt bij de optieker hier in de gemeente.

Vanavond als avondmaal koude zalm met sla en tomaat en aardappelen. Heb mooie kroppen sla staan in de serre. Denk eraan om ook slasoep te maken, is heel lekker.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 apr 2024, 14:23

Hier is mijn huisje weer proper voor zover dat kan.
De radiatoren zijn nog steeds niet terug aangesloten.
Ik zal me wel wachten van nog eens te bellen.
Ik kreeg een beetje naar mijn voeten toen ik verleden vrijdag belde.
Omdat ik de dag ervoor gevraagd had wanneer en ze me zouden bellen.
Ik ben nu niet van plan met de gsm naar het toilet te gaan.
Vandaag nog niets gehoord of gezien.
Mijn bel doet het niet.
J. had twintig minuten gebeld en geklopt op de ruit.
Ik was boven bezig.
Ze was in alle staten.
Had van alles gedacht en gevreesd: dood, gevallen, naar het ziekenhuis.
Ze was net zinnens naar de zoon te bellen toen ik er niets vermoedend aankwam.
Ik kreeg me daar nogal een omhelzing van contentement.
Toch iemand die om mij geeft... :)

Deze voormiddag hele koude wind maar een wolkenloze hemel.
Nu regent het en er komt nog wat aangewaaid voor seffens vrees ik.

Ik blijf hier verloren lopen zolang die radiatoren niet zijn aangesloten.
Ik kan nergens aan in de garage want ze staan tegen en voor alles wat ik nodig heb.
Tja, de schilder dacht dat ze die dadelijk zouden komen aansluiten.
Anders had hij ze wel ergens anders geplaatst.

Zo dames en dieren maak nog wat van de dag.
Ik ga nog een beetje lezen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 apr 2024, 15:21

Afbeelding

Goeie namiddag allen, hier regen,
hagel en bliksem en gedonder :roll:
Het klettert nogal tegen de ramen :?
Een gril van april!!
Zonet een betaling gedaan en nog
even de groetjes doen aan allen :)

Helena, ik heb de gsm altijd bij in
een zakje dat ik kan aanhangen...
Als er iets is kan ik altijd wel iemand bereiken
veiligheid voor alles...ik heb het al ondervonden :roll:

anjelierken, je man heeft geluk met z'n goede ogen
en succes met uw brilletje... :)

Voor iedereen nog een fijne dag en tot morgen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 apr 2024, 15:51

Goede namiddag seizoentjes,

Volgens Lilly is het ventjes schuld dat het buiten nat is. Ze is tamelijk boos. Ze loopt hier weg en weer en op tafel en van tafel.
Nu ligt ze op haar doos, boos met haar staart te zwiepen op de doos die op die op de salontafel staat.
Ventje gaat binnen 5 min naar de beenhouwer om kippebillen en een klein stukje crèmepatè.( en zijn 5 sneetjes rosbeef)

Helena: das ook vervelend dat je bel het niet doet. Kan geloven dat de Hulp in Paniek was.
Ik heb gisteren je link gekregen. kreeg de z/w foto van de kerk te zien. Binnen kon ik dus niet kijken natuurlijk.

Anjelier: ik ben dol op slasoep. Vanmiddag een gevogeltesoepje gegeten ( oplos) met een boterhammentje waarop kaas en gerookte gedroogde ham lagen.
ik ben nu bezig aan het genieten van een caramelkoffietje zonder iets erin. ( behalve 2 zoetjes) en ik heb al een mini-lion opgegeten.

Ik vind dat mijn scherm verdacht geel van kleur is. het kan ook de lichtinval zijn. straks eens zoeken naar mogelijke oorzaken.
Moet ook nog voortdoen met mijn criminal case op de tablet.

Ventje is in de keuken bezig met nieuwe olie in de friteuse te gieten. hij moet wel morgen een fles meebrengen: er zit niet genoeg olie in.
en ons tuutje is al achter de hoek gezet omdat het morgen draaien van kant is. ( en ze hier niet rap zijn om dat te doen.)

Ben hier bezig met de extra's te bekijken van de film die we gisteren bekeken hebben. Dat was The Sixth Day. Aan de overkant staat de bestelwagen van de diepvries. de Baron zal niet thuis geweest zijn toen die hier om 11 u 35 kwam. wij hebben kippeborrelhapjes en witte chocoladerepen met koffieijs erin gekocht. ventje moet dat laatste nog proeven.

de zon is hier aan het schijnen. maar er staat een sterke koude wind zegt ventje. 't is nog geen lente. Morgen naar de dokter. Moet daar om 11 u 40 zijn. aan de snelheid dat ik loop doe ik er zeker 10 min over. En eer ik dan binnen in haar kabinet geraak....
Hoop dat ik morgen niet te veel tegenwind ga hebben. ik ga voor een bloedafname dus ik moet tot dan nuchter blijven.

Overmorgen gaat ventje naar Brugge. Eerst springt hij bij mijn moeder binnen. Daarna rijdt hij door naar de Keizer karelstraat.

Ik wens iedereen nog een fijne namiddag verder.
Cats Rule!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 apr 2024, 09:07

Goede morgen seizoentjes,

En wat gezellig! Ik kom mezelf weer tegen! 8)
Ik heb net een mail met mijn bestelling in eenheden naar vishandel Neptunus gestuurd. we hebben gisteren de diepvries uitgekuist en nogal veel dingen gevonden die weg mochten.( dus we hebben plaats)
ventje gaat na zijn boodschappen (want ons moeder heeft koffiecapsules nodig) naar Stefanie om te vragen of ik om de 14 dagen mijn haar kan laten wassen aan de wastafel en daarna brushen en strijken. ( die kan dan rapper zien hoe de toestand van de puntjes is) Aan de Lavabo gaat het niet en douchen is te lang rechtstaan.
en hij gaat een datum prikken voor mijn gelaatsverzorging.

over gelaatsverzorging gesproken Die heb ik vanmorgen al gedaan. gezicht gereinigd met schuim van Liera* en de vochtinbrengende creme ervan. Gezichtstonic voor achter het schuim heb ik niet. ik moet nog juist Nive* achter mijn oren smeren want daar zit ook psoriasis. (zoals op mijn bilspleet) die straks ook insmeren met daktacord.

Ik heb slecht geslapen. elk uur eruit om te plassen en over heel mijn lichaam jeuk. Lilly lag heerlijk op mijn voeten. Gisteren lag ze tegen ventje aan en heb ik haar buik kunnen borstelen. dat moet haar geweldig deugd gedaan hebben want ze rekte zich nog langer uit. er kwam maar heel weinig haar van haar buikje. de samenstelling van haar pels is heel anders. precies zeemvel bovenaan.
ze werd tegen de ochtend actief en heeft heel luid in mijn oor gesnord.

Ik denk dat ik een kopje koffie ga zetten. Ik heb toch huisarrest voor volwassenen want ze komen met ventjes ijzeren koffer ( op dvd's in te stoppen in een zakje) die koffer is hier voor beneden. en eer die er allemaal inzitten... dan kan de kast afgebroken worden en de zwevende planken opgehangen. nadat er eerst geschilderd is. Als ventje zo'n roller gebruikt gaat dat rap zijn.
maar ventje moet eerst om 9 u 30 voor zijn haar te laten uitdunnen.

Fijne winderige dag seizoentjes, waai niet weg.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 apr 2024, 09:20

Afbeelding

Goedemorgen allemaal :wink:
Flink geregend vannacht en gisteren
3keer een ferme donderbui gehad
met hevige bliksems...echt bangelijk :roll:
Het zou de hele week zo blijven dus
zullen we het maar nemen zoals het komt :oops:

Een gezellige dinsdag allemaal en tot...... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

16 apr 2024, 11:03

Goede morgen, bijna middag, .....

Nu pas zijn de huistaken gedaan, wel toegegeven, geslapen tot 8.30 u en nog geen zin om op te staan. Koken moet ik niet vandaag, we zijn ingeschreven voor de stoofpotjesdag (elke dinsdag ) , wat niet let dat ik al een grote afwas van gisteren heb gedaan, maar alles is proper en in de kasten nu !

Heb hier nog veel bij te lezen,

MM, psoriasis.
Echt gebeurd, denk er het jouwe van.
Vroeger, toen alle kinderen in onze buurt nog klein waren (spelende kinderen) , was er een jongen die ook psoriasis had, niet gelijk jij, bilspleet en achter de oren, maar echt overal, in gezicht, tussen de haren, over gans zijn lijf...... had ik het niet gezien, ik zou het niet geloofd hebben.
Er was een dokter die de ouders aanraadde om in de vakantie naar de kust te gaan, en hem daar in het zeewater te laten spelen. En zo geschiedde, elke vakantie gingen ze naar de kust. Het werd een gewoonte.
Moet er wel bij zeggen dat beide ouders leerkrachten waren, dus ... vakantie ?!
Enfin, na 1 van de 'grote vakanties ' zag ik de buurjongen eens en wat wel opviel was, dat zijn gezichtje niets meer vertoonde van psoriasis. Blijkbaar de rest ook niet, volgens de ouders. Maar ze bleven trouw naar de kust gaan........
Jaren en jaren later zag ik , toevallig, die jongen nog eens terug, hij kwam met zijn gezinnetje op bezoek bij zijn ouders. We hebben er mee gepraat, en er was niet meer in zijn gelaat te zien dat hij psoriasis had/heeft......
Ik weet niet of hij nog regelmatig naar de kust gaat, over zo iets spreek je niet.........
Dit is echt gebeurd, geen verhaaltje........

En nu moet ik me wat reppen, om 11.30 u gaan we naar het 'restaurant' !

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 apr 2024, 11:13

Ja MM dat was dan een aangename kennismaking als je jezelf tegenkwam hier.
MJ dat zou best wel eens kunnen dat dat zeewater hielp om de symptomen te bestrijden.
Kindjes met eczeem werden vroeger ook naar zee gestuurd.
Ik zie MM nu nog niet gaan zwemmen in de zee... :)
Vandaag een date met de strijkstoel.
Die wacht nu al een tijdje op mij.
Mijn kleerkast begint leeg te geraken.
De stoel altijd maar voller...
Gelukkig heb ik altijd voorraad van van alles in huis, hoef ik niet door de regen.
Morgen wel of ik moest de kine afzeggen omdat de man van de chauffage zou kunnen komen.
Ik word onnozel dat die mensen geen correcte afspraken kunnen maken.
Geduld jawel, maar dat geraakt ook op.

Om het half uur schijnt de zon voor vijf minuten!
Eigenlijk is het de moment om op een klein stukje oprit te experimenteren.
Schijnt dat gewoon goedkoop was poeder de groene aanslag ?vanzelf? laat verdwijnen...

Ondanks het slechte weer aan allen een gezellige dag gewenst.
Tv-tje kijken, boekje lezen, puzzels invullen kan allemaal gezellig binnen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 apr 2024, 12:31

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: kijk eens op de website ww. batteliek.be
Over de psoriasis: naar het schijnt zou zeewater heilzaam zijn. Vroeger zag je vaak reclame om naar de Rode Zee te gaan voor mensen met psoriasis.

Gisteren heeft manlief nog vlug de gazon afgereden. Tijdens het eten zegt hij : ah , ja, ik heb daar een plantje omver gereden , ik had dat niet gezien. Ik dacht direct: ja, da's dat jostaplantje, en inderdaad er staat nog enkel een stokje :roll: . Nochtans had ik dat afgeschermd omdat ik wist dat dat kon gebeuren. Nu zie ik wel dat op dat stammetje scheutjes staan, dus het kan nog goed komen. De volgende keer hang ik er vlaggetjes aan :) . Is nog al gebeurd.

Nu is manlief vlug met Spaanse woef gaan wandelen tussen de buien door.

Dames, tot morgen allemaal.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

16 apr 2024, 20:37

wat een weer, regen en dat zal nog tot einde april zijn,
zouden we wel een mooie zomer krijgen of een natte,
weet niet of hier echt onweer geweest is, dat hoor ik toch niet,
morgen naar Aerts gaan met hoorapparaat om bij te stellen,
want alles klinkt zoals een mens heel verkouden is dus hees,
buiten fris dus blijf binnen bij de warmte , grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

17 apr 2024, 07:58

Afbeelding
heb gisteren met iemand contact gehad via in verband met de honden maar wacht nog op antwoord duimen dus.Toch raar dat de meestegeen antwoord sturen of enkele met de melding klantenstop .Ik hoop dat ik snel een antwoord ga krijgen anders is het nog maar zoeken ondanks ik al heel veel geschreven heb .Ook komt de dieren arts vandaag voor eentje die heeft last vanhaar teveel haar in haar oor en ik denk een oorontsteking .Dan zeggen sommige trek het je niet zo aan die begrijpen het niet wat die dieren voor een mens betekenen .Afijn ja over het weer zwijg ik daar mag iemand anders over klagen heb andere zorgen geniet van jullie dag groetje

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 apr 2024, 09:27

Goedemorgen aan allen, :wink:
hier een stralende zon, zolang het duurt
want we hebben vanmorgen ook al regen gehad :roll:
April geeft vanalles vooral veel beloven
maar het duurt nooit lang :roll:

Bekske, hopelijk wordt jouw probleem spoedig
opgelost voor de honden :roll:

Voor iedereen zonder namen ook een
aangename woensdag, maak er het beste van.... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 apr 2024, 09:59

Goede morgen seizoentjes,

wat een stralende dag! maar dat is maar voor enkele uren want daarna gaat het weer regenen. :? het is nog lang geen zachte lente waar we naar snakken.
ik hoop dat mijn bloeduitslagen een beetje redelijk zijn. de psoriarisch op mijn kont en in de bilpleet zijn lichtjes aan het genezen. die achter mijn oren zou na 2 tot 3 behandelingen met die daktacord moeten verdwijnen. maar moet regelmatig bekeken worden.

Marie-Jeanne, ik trek niet in twijfel wat je gezegd hebt maar nu met mijn blote kont effen in zee gaan zitten is een beetje te koud. :lol: en zoals Helena zei: ik kan niet zwemmen. echt helemaal niet. ik ben als kind uitgegleden op de treden om uit het zwembad te komen en kopje onder gegaan zonder dat iemand dat gezien had. uiteindelijk ben ik eruit geraakt en ben dadelijk op de bank gaan zitten ( alleen) en ik had eigenlijk onmiddelijk er weer moeten ingaan. maar dat heb ik niet gedaan. dus ik heb dan geweigerd om nog zwemlessen te volgen. ( ik vond die zwemleerkracht maar een griezel.) dus trauma opgelopen. ik moet gewoon de grond onder mijn voeten hebben eer ik ergens in zwembadwater ga.

ventje is zich aan het klaarmaken om te vertrekken. die zien we wel opduiken na enkele uren. hopelijk voor 4 uur. Hij gaat eerst naar mijn moeder om de bankzaken te regelen. Daarna gaat hij naar de keizer karelstraat waar zijn zus al gaat zijn .Het gaat daar langzaam vooruit en ventje denkt dat het maar na de winter op de markt gaat geraken. ( in 2025 dus) het bed in de voorkamer is al weg en de meubels moeten daarna ook weg. en ventje ( eeuwige tweeling) is nu weer aan het twijfelen of hij die zetels wel hier wil zetten. ( soms is dat getwijfel om zot te komen :roll: ) zal Lilly zich kunnen beheersen met dat leer? ( als ik er dubbelzijdig kleefband op plak dan zeker)

oei, het wordt hier donker. we gaan een goeie plensbui hebben.
Morgen gaat ventje op boodschappen. Vanavond eten we kippenborrelhapjes en donderdag frituursnacks. vrijdagmorgen moet hij effe tussendoor naar de dokter ( dr Tobias) en ze komen met mijn vis. ik moet de kreukels koken en de krabbenpoten ook. de rest moet verdeeld worden en ingevroren. de visbouillonblokjes hebben een andere jasje in plaats van blauw. nu heb ik er genoeg want ik ga het vlees van de st-jacobsschelpen ook moeten blancheren. laten afkoelen en dan invriezen.

Zo, de koffie is klaar. straks de vuurvreter zoeken die in de vriezer ligt. dat heeft niet veel ontdooitijd nodig en kan dan de oven in. ( en je staat versteld hoeveel vet er dan nog uitdruppeld!) die is dus voor vanmiddag met een instantsoepje. ik kan ook brood roosteren en er crème patè opsmeren.
ventje gaat geen brood meer kopen voor in de weekends. het blijft liggen voor 3 dagen. ( vrijdag, zaterdag en zondag)
hij gaat wel belegdozen bijkopen.

Anjelier: ik heb de website gevonden. ziet er goed uit. ik zou wel kunnen gaan drijven in de Dode zee. zit daar 6 maal meer zout in. dus je blijft boven drijven. het enige wat ik niet durf is in zo'n drijftank gaan liggen want dan doen ze het deksel toe. Brrr. Op het internet zijn Dode zeezout produkten te koop. wel heel prijzig. 75 euro voor 3 produkten! of 89, 95 voor 3 stuks. niet voor mijne portemonee. je maakt dan van 500 gr dood zeezout een papje en smeert dat op de aangetaste plek. zou dat ook niet gaan met Hymalayazout?

Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 apr 2024, 12:08

Helemaal klaar voor een toertje naar de winkel.
Ik kom buiten en het begint te hagelen.
Dan maar gewacht tot de bui over was.
Ik heb brood en bananen.
Dat is toch al dat.

MM ik had de link naar de Batteliek ook in de mail gezet hoor.
Ik zal daar toch eens naartoe moeten als het wat beter weer is.
Langs de vaart. Toffe weg van bij mij.

Deze namiddag naar de kine.
Ik had verlenging gekregen, maar weet niet goed of ik dat ga doen.
Als ik om de drie weken neem, dan ben ik nog een half jaar bezig...
Geen zin in deze zomer.

Is er eigenlijk wel een remedie tegen psoriasis?
Buiten symptoom bestrijding met alle mogelijke zalfjes?

Het belooft voor deze namiddag.
Dikke donkere wolken in aantocht.
Verwittiging voor hevige regen.
Dan maar de regenbroek en de cape inwijden.
Of toch maar met de auto?
Bibber, bibber...
De weg op zich geen probleem.
Parkeren een ander paar mouwen in die straat.

Weer of geen weer de dag zal wel om geraken.
Haal er het beste uit!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

17 apr 2024, 12:23

Dag seizoentjes allemaal:
Hier begint net een onweer . Tja, we zijn nog niet aan het echte mooie weer.
Oma C : heb je de resultaten al van de test voor je hart ?
Clive : we missen u hier . Hopelijk komt er beterschap !
Ik denk aan elk van jullie : veel moed en sterkte voor diegenen die hulp nodig hebben of ziek zijn.//
groetjes aan iedereen .