In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

07 mei 2024, 08:23

Goede morgen seizoentjes,


Frank heeft een beetje te hard gewreven en geduwd want mijn rug en nek staan stijf. moet nog een brief maken voor de ziekenbond. mijn 18 beurten waren ten einde. en mijn tablet is ook weer in orde en daarvoor zijn we niet naar de winkel gemoeten. ventje heeft de mail die ik gekregen had gelezen en daarna heeft hij er zich mee bezig gehouden en plots waren die veiligheidsrisricties opgeheven. oef! want hij was er redelijk kwaad voor. de volgende keer als ik naar de dokter moet: briefje voor nieuwe beurten vragen. Gaan kiezen mag ik niet. te ver.
Straks naar de kapster, dan de apotheek en daarna naar tieneke. Alles dicht bij huis en rond de kerktoren bij wijze van spreken.

in de behandelkamer zitten zwansen. Frank doet niets liever. dus ga ik me straks inwrijven met flexium. gisteren toen ik koffie zat te drinken bij ventje zus, messenger. Suus. heb direct gezegd dat ik niet thuis zat. dan is ventjes zus in beeld gekomen en de hond. ik had haar niet verwittigd. ventjes zus direct gaan kijken wie mijn bestie nu was en hoe ze eruit zag en de hond keek met een blik van: en ik was nu net zo heerlijk aan het genieten van streeltjes. Toen we thuis kwamen hadden we een kwade Lilly. Hoe durfde papa naar een vieze hond ruiken? mama is toch slimmer! ze heeft de hele avond naast hem gelegen om ventje haar geur terug te geven. ja, ze zeggen niets voor niets Kat & Hond die komen niet overeen. Lilly wil geen een van ons twee delen. wij zijn van haar!

Het is 11° en bewolkt. gisteren heel de dag regen en fel. ik hoop dat mijn broekspijp droog is en mijn jeansjasje ook. Anders kan ik een nieuwe broek zoeken en een poncho aandoen. 1 van die poncho's doet dienst als ik hier gewoon zit en het koud heb. wat de laatste tijd het geval is. ik krijg ineens koud.
Frank had gezien dat ik afgevallen ben. het cijfer is nu 79 kilo. en ik kom van tegen de 85 of meer. Suus was het al eerder opgevallen.
Vandaag gaat ventje nieuwe lakens leggen en wassen. lakens leggen met Lilly is altijd een avontuur. ze wil meehelpen. er moet ook kleurwas gedaan worden. die mand zit bijna vol. na de lakens en de kleurwas hebben we weer een goeie 14 dagen voor er opnieuw gewassen moet worden. er wordt hier niet alle dagen gewassen behalve dat we delicate spullen tussendoor wassen. plooien doet ventje pas als Lilly niet in de buurt is.( anders wil ze ook opnieuw meehelpen.)

Nu afwachten tot er iemand van de speksteenpelletkachel komt kijken want ventje heeft vele vragen. die buis naar boven moet langs onder en werkt het toestel met een stekker of moet er een draad getrokken worden? en nog andere zaken. de afvoerbuis gaat toch helemaal naar boven tot in de schouw anders verliest die aan flow. de dakwerkers moeten er dan een andere kap op zetten als ze de schouwen afbreken.
Erik van nummer 14 heeft al zijn sierschouwen weg gedaan. hij vond ze niet passen. ja, het is marmer. en dat ziet hij ( of Nancy) niet graag.
ik ga mijn schouw hier moeten afruimen. geen theelichtjes meer en wat weet ik nog meer. ach ja.

Ik ga een kopje koffie zetten. vandaag komen er pakjes aan. we hebben aan kaartlezer nodig om onze belastingbrief te ondertekenen. de Tokens werken niet meer en via ItsMe geraak je er niet. ik heb ook IsMe staan maar dat is voor de zorgvolmacht. anders moet ik met heel die papierwinkel onder mijn arm rondlopen. dus die kaartlezer en een pak hotcemel komen vandaag aan. dan kan de belastingsbrief gedaan worden. wij zouden moeten een terug gevave hebben maar die zal minder zijn dan vorig jaar. de hypotheken worden minder. nog een paar jaar en onze grootste is afbetaald.

En nu ga ik me gaan aankleden.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

07 mei 2024, 08:56

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ik ga dadelijk mijn oefeningen doen voor mijn longen. Manlief heeft me een tabletje gekocht, dan gaat de tijd beter vooruit. Want ben daar toch een uurtje aan bezig.
De 1° mei hadden ze veel pannenkoeken over en die werden verdeeld onder de vrijwilligers. Ik gaf toen ik thuiskwam Matice een stukje, blijkt hij daar verlekkerd op te zijn. Helaas kan ik dat niet in zijn menu stoppen, want daar zit suiker in. Ga er deze week zelf bakken zonder suiker, dan krijgt hij daar eentje van in zijn eten maar niet alle dagen.
Vandaag na het gewone HH , de badkamer volledig grondig doen. Alle kasten daar zijn al volledig uitgewassen en ook alle producten zijn afgeveegd.
Gisteren met Matice gaan wandelen in het bos. Heb altijd zo'n klein handtasje mee, met zijn poepzakjes, mijn GSM, snoepjes voor Matice en mijn GSM. Maar in het bos kwam ik in ademnood en wat had ik niet bij, ja, mijn puffer. Ben dan op een bankje gaan zitten en probeerde mijn adem terug te krijgen. Dat lukte na enige tijd. Matice wist dat er iets mis was en kwam met zijn poten op mijn schoot liggen mij af en te een lik te geven. Ben dan nadien doorgelopen, was blij dat ik ons huis zag. Heb het maar niet verteld tegen manlief. IK heb normaal gezien in elke handtas een puffer liggen en ook in de auto ligt er eentje. Maar gisteren had ik hem dus niet bij.

Zo, ik wens iedereen een mooie dinsdag. Bekske, voor jou brandt er een kaarsje.
Liefs en dikke knuffel voor elkeen.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

07 mei 2024, 09:02

Afbeelding
als er iemand bij mij komt als regent hebben ze gratis douche doordat de dakgoot naast mij overloop .Dat is juist naast mijn voordeur die afloop en gisteren kletste het water er enorm uit als dekinesist kwam die zei gratis douche daardoor dat ik het zeg .Weet niet wie de eigenaar is want die woont er zelf niet in .afijn ja straks eens horen hier of daar of ze weten wie die eigenaar is want dat is nu al maanden zo .Het water kletst regelmatig op mijn voordeur dat hoor ik soms nu is het voor de moment muggen pis hier buiten trachttoch te genieten van je dag .Heb voor mijn juffers een veldbed gekocht voor als het goed is buiten dan hoeven ze niet op de grond te liggen .groetje

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

07 mei 2024, 10:16

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:

Hier komt ook een zonnetje tevoorschijn
maar of het menens is zullen we moeten afwachten :roll:

clive, zo lastig hé die adem :roll: veel sterkte.... :?
sorry zonder alle namen nu, ik vergeet teveel :oops:

Verder allemaal een fijne dinsdag, ik moet straks weer
op controle bij de cardioloog, ben benieuwd...... :roll:

Groetjes aan iedereen , ik ga alles lezen nu want ik was
gisteravond niet meer aan de pc
Maak er allemaal een mooie dag van :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

07 mei 2024, 10:40

Afbeelding
sorry hadhet niet gelezen clive maarik weet ook wat ademnood is heel goed zelfs ik wensje heel veel sterkte en moed toe ik ga straks in de kapel een kaars branden zowel voor u als de anderen .

Afbeelding

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

07 mei 2024, 11:39

Gisteravond de vraag of Poes tot maandag mag komen logeren.
Oeps, maar maandag vertrek ik met verlof.
Geen probleem, zie dat ze eten en drinken heeft en een propere bak.
We komen ze dan wel halen de maandagavond.
We proberen alleszins de zondag nog langs te komen.
Zodoende in allerijl alles Poes proef gemaakt.
Nu nog haar plaatsje in de garage gereed maken en ze kan komen.

Ook al was opgeplooid (sokken onder andere zo een priegelwerkje)
Goed opgelet dat ik weer geen paar met één zwarte en één donkerblauw had...
Tussendoor al een en ander klaar gelegd om mee te nemen.

De zon is moeite aan het doen, maar voorlopig winnen de wolken.

Dames laat ons goed humeur overwinnen!

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

07 mei 2024, 20:55

we hebben eventjes naar Heist-Op-Den-Berg geweest,
naar hoor centrum om afspraak te maken voor bij te werken,
horen nog goed, maar klanken niet weer zo hees zoals je verkouden bent,
enkele winkels gedaan en een paar schoenen gekocht,
was goed weer daarvoor, een koffie gaan drinken en weer huiswaarts,
hopen dat er nog zo fijne dagen komen met zon,
grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

08 mei 2024, 09:18

Goedemorgen iedereen, :wink:
Hier ook geen zon, nog niet, :roll:
hoop doet leven dat ze komt....
maar hoop doet leven :)

groetjes allen en tot later....
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

08 mei 2024, 10:38

Goede morgen seizoentjes,


Vandaag houdt ventje zich bezig met scredden van papier ( eerst doornemen) en ik straks met kleren van op zolder. ik heb daar een jasje in Pied de Poule dat al jaren uit de mode is en ik kan er toch niet meer in. die kleren moeten weg en de dakwerkers zouden graag een lege zolder hebben. Hoop dat Lilly zich niet de pleuris schrikt al hij begint met schredden. Gimly is 'em al gesmeerd. Dat toestel maakt een enorm lawaai.Vannacht kreeg ik van Lilly, die kwam knuffelen en likje op mijn wang. een klein kattekusje. :) ze kan lief zijn als ze wil.

moesten gisteren een kaartlezer krijgen die we gekocht hebben. nog niets gezien. Foei Bol! en dat is al betaald ook! die slogan voor 23.59 u besteld morgen in de bus klopt dus aan geen kanten!
dus we hebben nog een beetje werk voor de boeg. ( de belastingen invullen online)

Gisteren voor mijn haren geweest en Stefanie last een klantenstop in. als bestaande klant wordt je nog geholpen. en wij zijn er vanaf het prille begin bij. ze heeft te veel werk en daarnaast geeft ze nog les op donderdag en heeft ze haar huishouden. bovendien stopt er in Bredene een andere kapster waar Stefanie woont en dus die gaan ook willen geholpen worden. ventje vind het mooi gedaan. het is bovenaan al helemaal wit. ik wordt dus kleurloos.heb daar gelukkig geen problemen mee. ik vond mijn oorspronkelijke kleur van haar toch niet mooi. eerst iets van rood erin en later muisbruin. dan heb ik het fondantchocolade bruin laten verven met een DIY kit. daarna een paar tinten minder op aanraden van mijn vroeger kapster. Toen kwam Covid. dus ik had een "ombrè" maar een natuurlijke en dan heb ik dat zo gelaten. dus nu volledig grijs.

Lilly had vanmorgen op een haartje na een vogel gevangen zei ventje. ze hoorde iets en ging in stealthmodus naar achteren. maar mis.
en waar ze nu is dat weet ik niet. waarschijnlijk naar boven of terug naar buiten. in elk geval: morgen gaat ventje zakken kleren die vanuit het ouderlijk huis komen wegdoen in de kledingcontainers aan de Carref. en misschien zal er ook een zak van mij bij zitten. we zien wel.

Ik ga vragen aan ventje om een kopje koffie te halen want hij zit naast me en ik kan niet passeren.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

08 mei 2024, 20:14

Poes is in goede orde aangekomen deze middag met een half dagje vertraging.
Er waren enige troubles met de aansluiting van de caravan aan de wagen.
Waren ze toch weer niet vergeten het luikje van haar toilet mee te geven.
Dat is essentieel vind ik.
Dus ik aan het naftstation aan het wachten tot ze daar voorbijkwamen onderweg naar de Franse Ardennen.
Hé hé luikje gescoord.

Kom ik te weten dat de middelste vanaf vrijdag ook weg is.
Moet ik buurvrouw weer als eerste zetten voor het alarm.

Nog een fijne avond allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

08 mei 2024, 20:57

Goeienavond allemaal, :wink:
Een mooi dag gehad, wel wat weinig zon
maar de temperatuur was goed,
ik heb de boodschappen gedaan vandaag
want morgen zijn de winkels toe: Hemelvaartsdag!
Vrijdag doe ik dan de volgende want alles in
één keer kan niet meer... maar als het goed
weer is maak ik er een wandelingetje van :wink:
De vuilzakken buitengezet want volgens de afvalkalender
wordt het morgen toch opgehaald :roll: weg is weg hé

Helena amuseer je met poes :) en allen een mooi lang weekend!
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

09 mei 2024, 08:28

Goede morgen seizoentjes,

Vandaag Heilig Bloedprocessie dus Brugge ga je best vandaag niet in. parkings gaan volzet zijn. en volk dat er verwacht wordt!
Vroeger deed ventje mee: als Romein. ook zijn zus en Frank, toen nog "het lief" deden mee. Ik niet. neen, dat was niets voor mij zeiden mijn ouders. we gingen wel elk jaar kijken. ons Pa applaudiseerde eens toen er een man van stad gekleed in een soort stalkecht outfit met een steekkarretje de paardenmest opruimde. de andere kijklustigen deden mee. die man werd rood. ja, dat was mijn vader. we hadden toch altijd onze vaste plaats aan vishandel Verrecas.helemaal vooraan de smedenstraat met zicht op het straatje waar ze uitkwamen want ze maakten de figuranten klaar in de beurshalle. ( die afgebroken is) Het schrijn met het heilig bloed heb ik nooit in processie gezien want die kwamen verderop in het parcours. en dan waren wij al lang thuis.( te voet)
ik heb het schrijn wel in de kapel gezien. toen was die schrijver daar concierge. je weet wel wie ik bedoel. sorry maar ik ben gene fan van hem en nu ook niet.

Lilly zit buiten en ze wil niet naar binnen .Mij best. Gimly ligt te maffen in "zijn" zetel.
het is zwaar bewolkt buiten, op een haar na mistig. luchtkwaliteit is niet goed schrijven ze en de vochtigheid is ook groot.
We hebben een oplossing gekregen van Charlotte van de kachelwinkel en we hebben onze goedkeuring gegeven, er komt nog iemand kijken en ten vroegste juni staat de kachel er. voorschot is ook al betaald. ventje zei: ik wordt arm :roll: :roll: :roll: Tsja. ik heb niets gezegd.

Gisteren dus van plannen veranderd. in plaats van naar het containerpark te gaan is ventje dan gaan schredden en we hebben heel de kleerkast van de zolder leeggehaald van kleren op hangers. ( nu nog 2 schuiven te gaan) Daarna maken we die proper en mag er iemand komen kijken. ( een opkoper van antieke meubelen) al wat we niet van zolder krijgen omwille van geen hulp, daar gaat een laken over. die dakwerkers willen een lege zolder. makkelijker gezegd dan gedaan. er staan boven nog ongeveer 10 zakken voor de kledingcontainer. er zitten er nog 3 in ventjes tuutje want dat zijn kleren van zijn moeder die oud en versleten zijn. de andere kleren gaan naar Antwerpen en Brussel want ventje zijn zus wil niemand zien rondlopen in wijlen hun moeders kleren hier in Brugge

Helena: gaan stalken om het luikje van de kattenbak terug te krijgen? :lol: ja, Poes zal content zijn. en de buurvrouw nu al eerste contact indien je alarm afgaat. wij wisten indertijd ook nooit van toeten nog blazen. waar zijn zus en familie naartoe gingen op vakantie en zo of als hun moeder en de 'levensgezel' ook op reis gingen daar wisten wij niets van. we waren de laatsten die van iets wisten. nu is dat anders. we zijn wel niet de eersten die van iets weten maar we zijn ook niet langer de laatsten.

Ik heb Lilly binnengelaten. ze zat op de stoepje om naar binnen te crossen zodra de deur openging. en toen ben ik een kopje koffie gaan maken. Gisteren moest ik een lintmeter rond een vinger om de maat te weten van een ring die ik op een chinese wenswinkel had gevonden. ventje keek me even aan en zei: waarom ga je niet naar Els? je hebt al de prijs van een zilveren ketting gevraagd omdat je er eentje wil. ik moest hem gelijk geven. dus we gaan als we op een dinsdag moeten passeren naar Els. en dan misschien ook naar Ann. paar nieuwe Bh's zoeken in mijn maat. samen met een slipje. en ik heb een zwart blazerjasje terug gevonden die lekker zit en een winterjas. vooral die laatste was belangrijk want ventje heeft die nog in de tijd voor mij gekocht als huwelijkskadoo. in zijn bomberjacket gevoerd met schapenvel kan hij helaas niet langer in.

Ventje zocht maar vond geen zwarte vuilniszakken. gelukkig zit er hier regelmatig een oranje zak in de brievenbus. en dan hebben we maar met grijze gewerkt waar er dus maar 1 stuk in kon.
Ik heb ze nu op de lijst van boodschappen gezet. en noch hij noch ik weten waar die vandaan komen. voor hetzelfde komen die zwarte van de A.

Ik ga genieten van mijn kopje koffie.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

09 mei 2024, 08:59

Afbeelding
hieris het mistig ga wachten om de was op te hangen .Heb al twee machines laten draaien en nu staat de derde klaar om te starten .Heb amper geslapen door de pijn en problemen met de adem .Dus vroeg begonnen want ik had veel was van de honden .Had die gisterengewassen niet in machinehe maar op tafel in een grote kuip .In bad gaat niet doordat daar een stoel instaat voor mij dat omhoog en omlaag kan .Afijn ja ze zijn gewassen heb ze wel zo laten drogen niet aan de waslijn maar hen zo laten rondlopen .Nu moet ik hen nog borstelen en de vloer dweilen .Heb nu meiets aangeschaft voor de vloer met water proper te water .IETS SIMPEL MAAR HET GAAT TOCH GOED DAT GEBRUIK IK NU DAGELIJKSEN TWEE KEER PER WEEK MET EEN MOP .Die ik ook niet moet uitwringen maar op pedaal van emmer duwen .Ja ik heb me van alles aangeschaft om het me gemakkelijk te maken .Want mijn handen willen niet altijd mee .Ik zit smorgens bijna een half uur mijn handen te verwarmen aan de aardgaskachel .Ik heb alleen 2 kachels om mijn huis te verwarmen en het is goed warm zelfs de warmte ga naar boven naar de slaapkamers die deuren staan open .In de badkamer gebruik ik als ik daar ben eenelektrisch vuurtje dat brandnooit zo lang .Afijn ja ik heb een oud huis met alles wat ik nodig heb wel een keuken maar geen geinstalleerde .Gewoon zoals ze vroegerdeden en ik maak ook dagelijks eten ondanks hetop diemanier is .Zoals er een iemand tegen mij zei hoe kun jij nu deftig eten maken heb gezegd heb een fornuis dat is toch genoeg .En ze zweeg afijn ja ik ben superblij met mijn huisje en diertjes rond mij en dat is voornaamste denk ik warm zitten dak boven jehoofd en op tijd en stond eten .Ook heb ik een tuin waar ze kunnen in lopen zo nu nog verder doen ga hen u eerst eens borstelen en dan is de mist hopelijk weg om dewas buitente hangen genietvan jullie dag groetje

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

09 mei 2024, 09:51

Goeiemorgen iedereen, :wink:
Een mooie zonnige dag en aangename temperaturen
een fijne dag om een wandeling te gaan doen
vitamientjes opdoen en voor de gezondheid zorgen
Maak er een fijne dag van allemaal :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

09 mei 2024, 11:12

bijna middag dus nog eventjes op de pc,
de zon is van de partij en hoop de ganse dag,
vandaag niet veel op programma dus een rustdag,
geniet van deze zonnige hoogdag grtjs krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.