In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

04 apr 2024, 21:15

Slaap wel allemaal, tot morgen....
ik ga nog wat bankhangen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

05 apr 2024, 09:22

Goede morgen seizoentjes,


Weet dat weer eigenlijk wat het wil? het zou een prachtige dag worden vandaag. neen het moet regenen. we steken het dan maar op aprilse grillen. hopelijk is er morgen wel zon met hogere temperaturen. 't zou een keer mogen voor het moraal ook.
ikzelf heb nog altijd last van die uursverandering. ik vind dat de tijd in de namiddag zo traag gaat. gisteren hebben we ook na 7 gegeten. eerder heb ik geen honger. het was een stukje runderlever dat ten eerste lang geleden was en ten tweede goed gekruid en doorbakken maar toch. 't smaakte mij niet echt. wel de spekblokjes. de dag voordien hadden we omelet met spekblokjes gegeten. dat had mij wel gesmaakt. maar gisteren weer geen zin in eten. 's middags eet ik dan te laat een broodje kaas. ik weet precies mijn tijd niet te doseren.


ventje is de ton in de garage van de buren terug gaan zetten. die zijn zijn 84-jarige vader gaan halen die gestrand is met een campingcar in spanje door een stijve nek. hij wou naar Portugal toen die nek blokkeerde. en nu mag hij niet verder rijden. die met 2 ( en coopertje) naar Spanje. dan keert buurman met zijn vader en de campingcar terug en buurvrouw met de bestelwagen. dus dat was hier gisteren een lichte paniek en een volksverhuizing van cooprtjes spullen. dus ventje heeft de bediening van de garage gekregen om de vuilniszak in de ton te zetten en die buiten te zetten. de vuilniswagen was laat vanmorgen.
nu is ventje zich gaan klaarmaken en gaat dan om een klein broodje.

Gimly heeft weer heel de living ondergewokt. gisteren was het weer een haarbal.
Lilly is boven. lag aan ventjes voeteind toen ik opstond. om 3 uur vannacht wilde onze juffrouw knuffels hebben. ik heb me op mijn andere zij gedraaid of anders heb ik haar staart in mijn neusgaten. :? en maar snorren. daarop ben ik weer in slaap gevallen. om de 2 uur opgestaan om naar de wc te gaan. morgen moet ik niet naar mijn moeder bellen.

Anjelier: natuurlijk doet dat raar als je beestje niet in huis is. toen Vinny net gestorven was, deed dat ook raar alleen Gimly te zien. maar hij is hier werkelijk waarschijnlijk toch aanwezig want uit mijn ooghoeken zie ik regelmatig een kat en als ik dan opkijk zit er geen. zowel Mies als hij zijn hier gestorven. Mies haar aanwezigheid merk ik niet op dus denk ik dat Vinny komt spoken. maar het kan ook aan mijn ogen liggen.

en hop: zowel Lilly als Gimly zijn naar buiten. hij zal rap weer binnen willen. zij zal wel een tijdje buiten zitten. meestal vergeet ik haar dan. zoals gisteren. ze stond rondjes te draaien aan de achterdeur. soms miauwt ze luid. dan weet je het wel. en dan komt ze binnen gespurt en heeft een boel te vertellen. of ze zit rap in de kattenbak. dan was het blijkbaar dringend.

Vanavond frietjes en frituursnacks. Vrijdag gebakken kabeljauwhaasje. als dat gaat lukken. :roll:
zaterdag moet er geen eten voorzien zijn en zondag eten we vogelnestjes.is ook lang geleden.
het is hier donker aan het worden. ja, hoor : Lilly uit al haar ongenoegen. het is zeker begonnen. en daar is ze weer: naar binnen. doe ik de deur dicht wil ze naar buiten.

Ondanks alles een fijne dag voor de seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

05 apr 2024, 09:23

Afbeelding

Goede morgen allen, nog niemand wakker?
Hier regen, grijs en donker :wink:
We maken er maar het beste van! :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

05 apr 2024, 10:27

Al heel lang wakker!
Om zes uur opgestaan.
Nog een weekje zeker?
Morgen en overmorgen uitslapen.
De benden is afgewerkt.
Nu zijn ze boven bezig.
Mijn slaapkamer, de overlopen en het plafond in de badkamer.
Alles onder de plastiek afgedekt in de badkamer.
De w-c was apart gedaan zodat ik niet naar beneden moest vannacht.
Zelf heb ik de achterkant van de wandkast een grondige beurt gegeven.
Evenals de vloer onder die kast geschuurd.
En al de bedrading van de radio en de lichten afgewassen.
Dat was best nodig.
Nu is het rust.
Na de middag las het over blijft om brood en beleg.

Somber en grijs, maar eens schijnt de zon denk ik toch.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

06 apr 2024, 09:21

Afbeelding
vandaag ervan profiteren om de was buiten te hangen moet enkele machines doen doordat er eentje ziek geweest is van iets te eten buiten .Gisteren al een machine gedroogd nu zekernog drie machines doen eentje is bijna klaar .Dus staan we in de startblokken en morgen meer rusten dan geniet want het zal een eendagsvlieg zijn dat mooie weer groetje aan iedereen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

06 apr 2024, 09:54

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Hier hangt al een wasje buiten
't zal rap drogen door die mooie zon en wat wind :wink:
Dan kunnen die lakens zo terug op mijn bed
heerlijk is dat om er vanavond weer in te kruipen
tussen die buiten gedroogde lakens :)
ik zal ze wel strijken als ik ertussen lig :oops:
de rest wordt natuurlijk wel gestreken, dat is voor morgen
Ik ga vandaag eerst boodschappen doen
Allen een fijn weekend :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

06 apr 2024, 10:09

Goede morgen seizoentjes,


Er was ons vandaag toch zon beloofd? en 23°?
ik zie helemaal geen gele bol bovenaan de hemel. ze hebben ons weer liggen dus.
En wat zullen we vandaag aandoen? jeetje de peetje. zelfs mijn kleerkast is de kluts kwijt.
mijn timing loopt ook door elkaar. gisteren ( vrijdag) dacht ik dat we donderdag waren. stel je voor.
gebakken kabeljauwhaasje niet zo lekker als verwacht. viel wel uit elkaar dat wel. maar er zat helemaal geen smaak in.
vis moet naar vis smaken.

ik hoor de deur van de gang. ja, hoor: op poezepootjes is Lilly binnengeslopen en nu is ze weer weg. ook heel stil naar boven terug gegaan.
ze was vannacht redelijk lastig. toen ik wakker werd lag ze aan ventjes voeteinde. in het begin heeft ze tussen mijn benen gelegen. languit.
ik hoor gestommel. ventje is wakker. hij zal om de kranten moeten. of er nog brood is, weet ik niet. het beleg was scampi in looksaus. dat heeft de beenhouwer niet altijd. vroeger zaten daar echte scampi in. nu leek het op roze garnalen. supersized.
ik ben benieuwd wanneer de buren thuis gaan komen. ik gok op morgenmiddag/ avond. dat is toch een lange rit. door belgenland naar le douce France en dan naar Spanje. en dan nog de terugrit. waarschijnlijk eerst vader buurman met campercar en al afzetten.
buurvrouw zei dat coopertje het meest uitgerust gaat zijn. hij had de keuze uit 2 mandjes.

We hebben gisteren Gimly weer een kammetje gegeven. haar dat daar afkomt? je kan er een tweede kat van maken. Lilly moeten we niet kammen. die houdt daar niet van. en haar pels is te dicht bij elkaar. net een fleece of een soort zeemvel. als ze in de regen loopt, blijft dat erop liggen. die wordt niet nat. eerder vochtig. Gimly zou een jasje aankunnen maar die is dat niet gewoon. en Vinny wilde niets liever dan kleddernat worden. ons Mies kwam ook kleddernat binnen en wilde dan eerst afgedroogd worden met hèt groene handdoekje. iets anders daar moest je niet mee afkomen. ze zeggen dat katten kleurenblind zijn? zeker ons Mies niet.


fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

06 apr 2024, 15:50

Dag seizoentjes allemaal :
hier scheen de zon volop met 25° maar nu komt er meer bewolking .
Ik zit NOG maar eens te wachten op de tuinman die sinds november niet meer is komen opdagen. Zucht .
Verder heel veel groeten aan iedereen : ook aan Wingerd en Senga als ze kan meelezen .
Voor Clive : heel veel :moed en voor iedereen beterschap als het niet zo goed gaat .

Afbeelding

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

06 apr 2024, 17:21

Afbeelding

Hallo iedereen,

Veel wind, ideaal als je was buiten hangt. Hier hangt was nr. 2 buiten.

Vandaag in de tuin bezig geweest. Wel met veel wind, maar het was geen koude wind, dat scheelt veel.

Spaanse woef zijn tandjes blinken nogal. DA had 4 tanden moeten verwijderen, omdat er tandplak opzat en toen ze die verwijderde was de tandhals bloot , wat pijnlijk kan zijn. Maar hij laat het niet aan zijn hart komen :D , kan nog altijd flink eten.
Dochter haar oudste kat heeft helemaal geen tanden meer , en kan zo ook goed eten.

Manlief kijkt naar de koers. Vandaag Parijs - Roubaix voor de vrouwen en morgen voor de mannen.

Al eventjes geleden dat we Clive gelezen hebben. Hoop dat alles oké is.

Dames, tot morgen allemaal.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

06 apr 2024, 18:09

heb vandaag 3 paar lakens buiten kunnen drogen,
is frisser, ook nog een blauwe was alles droog,
wel zon gezien maar toch niet zo warm als voorspeld,
ziek is voorbij weer beter, al ben ik moe,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

06 apr 2024, 18:41

Niet te geloven: één dagje buiten en ik heb al kleur op mijn armen.
Een paar wasjes geslagen.
Zoon kwam de ladder halen.
Mooi om zien.
Wij wonen niet zo heel ver vaneen dus hij te voet naar huis met de ladder.
Jongste kleindochter vond dat ze papa moest helpen dragen.
Zij de ladder van achter vast gepakt, hij van voor.
Zo vertrokken ze.

Mama is blijven babbelen met mij.
Dat was ook eens fijn.
En lang geleden.

Oeps ik zie dat ik moet gaan koken.
Dat is toch miserie dat zomeruur ja.

Nog een gezellige avond iedereen.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

07 apr 2024, 09:41

Afbeelding
hallo iedereen geniet maar van jullie zondag .Ik heb gisteren teveel gedaan had de dag tevoren al een machine laten draaien en buiten laten drogen .En gisteren nog drie machines laten draaien en buiten gedroogd.Alsook een beetje meegeholpen om de plaats waar de honden liggen buiten proper gemaakt .DAAR andere tapijten gelegd zodat ze daar kunnen op liggen en de oude in stukken gedaanen in zakken gestoken .Kreeg wel onder men voeten van de tuinhulp dat ik mee hielp een beetje afijn ja nu is er in de tuin niet zoveel meer te doen .De haag is gesnoeid en gras afgereden .En nog een stuk onkruidvrij gemaakt en daar een oude redelijk goede tapijt gelegd en daar dan keien op gelegd zo dat de juffers nog iets meer hebben om te liggen .En ze hebbenhet toch al goed gekeurd behalve ene die nog even het moet verwerken .Die heefttijd nodig al wat veranderd bekijk ze eerst even van op afstand .Maar ja hetis een hond meteen zware rugzak als zebij mij kwam .De andere zijn rugzak is iets lichter en dan ene zonder rugzak bij manier van spreken .Maar diemet een rugzak zijn enorme flodderaars aan mij van vreemden moeten ze niet hebben .Diemetde zwaarsterugzakdie is aan veranderen bij dehulp die met haar buiten ga nu laat ze zich toch al strelendoor deze persoon alsook begint ze nu als we buiten zijn te snuffelen dat deed zeover4 maanden niet .Ook als ze deze persoon nu ziet begint ze te kwispelen wat ze nooit deed want haar staart zat altijd tussen de poten afijn jazo is het beter .De andere met de ietslichtere rugzak is nog niet klaar om gestreeldte worden enz ze vertrouwd het nog niet .Nu dit posten en dan rusten .IK HEB HIER EEN GRASPARKIET ZITTEN DIE AL JAREN HEEFTWANT NORMAAL WORD DAT 15 JAAR MAAR DEZE HEEFT AL DUBBEL ZOVEEL JAREN .Heb nog wel anderevogels zitten maar daarheb ik ook vriensdschap van geniet van jullie dag groetje

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

07 apr 2024, 09:51

Goede morgen allemaal, :wink:
Tot nu toe weer een mooie zon
maar na de middag zou het gaan regenen?
We zien het wel, mijn was is in de kast geraakt
ik ben content....en de dameskoers was spannend :roll:

Voor allen een fijne zondag, geniet zolang je kan
van het mooie weer, de wind moeten we erbij nemen :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

07 apr 2024, 09:53

Goede morgen seizoentjes,



Het was een lekker etentje al zeg ik het zelf. die kok kan niet alleen uitstekende pizza's maken om duimen en vingers af te likken maar de meeste complimenten kreeg hij van ventje. diens osso bucco smolt op de tong. zelfs van het mergpijpje schoot niets over.
alleen vond hij ventje jammer dat hun 0,0 Carlsberg was. die lust hij niet. ik wel. mijn pizza was belegd met redelijk veel kaas en pikante salami. bij moeder lag er veel ananas. die heeft maar drie kleine stukjes gegeten dus we hebben de resten mee naar huis genomen. zij wilde hem laten wegsmijten maar ventje doet het nog liever mee. dus eten we vanmiddag stukjes opgewarmde pizza. om te verhinderen dat de korst beton wordt en de rest opdroogt, zet je daar een stenen kommentje water bij in de oven op 190°.

het lijkt mij dat het weer op den dool is. vandaag een prachtige dag. maandag als ik naar mijn martelsessie ben: regen.
Lilly heeft me de hele nacht genegeerd maar wilde wel weten wat de inhoud van de wc was nadat ik eraf kwam. ik zei dat dit privè was en gaf haar een duwtje. dan lag ze beteuterd op het matje voor de douche te kijken. toen ik bezig was, kroop de juffrouw in de opplooibare wasmand! ze is echt nieuwsgierig. ze heeft tijd om in mijn gratie te komen vandaag.

Anjelier: dus Spaanse woef is 3 tanden kwijt. je dochter heeft een tandeloze poes. dat die kan eten verbaasd me niet. na een tijdje neemt het tandvlees de taak van tanden over. wielrennen is een gevaarlijk beroep de dag van vandaag. mijn moeder kon nooit kijken naar de massasprint aan de eindlijn. te veel valpartijen.

En de baron gaat naar de kerk, met zijn boek vol zilverwerk.
Er staat een pakje in de gang voor buurvrouw maar ik heb nog geen bestelwagen gezien. misschien tegen de avond. als ze tegen morgenmiddag nog niet thuis zijn dan hebben ze pech want dan zijn wij weg. eerst naar de kwak en dan naar moeder terwijl ventje naar de ldl gaat en op naar Frank in zijn martelpraktijk.
we snijden vandaag een knoflookworst in stukjes.
ondertussen is de fanclub ook aangekomen maar ze zullen hem gemist hebben. staan tegen rijrichting. die mogen dat doen. hebben waarschijnlijk centen te veel.

Helena: dat moet een koddig gezicht geweest zijn met die ladder. ja, dat zomeruur zit stevig in je kleren.

gisteren zaten alle klungelige chauffeurs op de baan. en veel motorrijders. geef naar volle gas. ooit stak zo'n motard ons voorbij maar dien had niet gezien dat er dan een motard van de politie achter ons reed. die deed zijn lichten aan en blam er achteraan.en wat verder stonden die naast de baan. de politie motard ijverig aan het schrijven.

ventje wil op zijn verjaardag terug naar Carlitto's. we moeten dan wel eerst moeder gaan ophalen. er zat daar een groep van 9 man en een had een serieus probleem met de jeanskniemot. de baardmans naast hem zat mij af te loeren. en ze hadden bijna allemaal een zonnebril.
en ventje is beneden.

fijne zonnige dag seizoentjes.
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

07 apr 2024, 16:01

MM wat is jeanskniemot?

Hallo iedereen.
Vandaag al veel in de tuin gewerkt.
Zal seffens maar een dafalganneke pakken.
Want ik moet vandaag deftig koken van mezelf...
Het zal toch gemakkelijk worden vrees ik.
Kroketten, bloemkool met bechamelsaus, kip of kalkoen.
Dat laatste zal ik ontdekken als ik het diepvriesdoosje open doe.

Ik heb zeker vier manden onkruid uit de voortuin gehaald...
Nu rustig aan de rest van de dag.

Morgen komt de hulp en de schilder.
Is te combineren.
Hulp komt om half een.
Schilder is weg om drie uur.
Wij dus eerst om boodschappen.
Daarna strijken.

He enige spijtige is dat de hulp niet zo heel graag kookt.
Ze zou het doen als ik het vroeg hoor, maar ze doet al zoveel dat die anderen niet deden.
Take away zegt de schoondochter.
En dan diarree zeker.
We zullen nog maar een beetje zelf eten maken.
Dan eten we wat we graag eten.

Het gaat binnen vijf minuten regenen volgens de buienradar.
Het grootste deel van de was dus al binnen.
Ah ja, nog twee wasjes geslagen ook.

Maak er nog wat van van de rest van de dag.