NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Yorkske
Lid geworden op: 14 aug 2021, 12:27

14 apr 2024, 14:25

[img]uploads/a83a453569dce75e56017e0b6a77b4b7.jpg[/img]
Goeie zondagnamiddag allemaal,

Het eerst dat ik zag was mij een heel bekend zwaaiend klakske en dacht OEI.... iemand heeft Roske haar klakske gepikt gelukkig was je het zelf Roske. ben ook blij dat ik hier kan typen want dat klein gedoe is niet handig. Hopelijk stralen je kijkers na de operatie hou ons op de hoogte hé.

Meme-rietje fijne namiddag ook voor jou en biets doen dat zit er voor mij niet meer in, ik zet elke dag de wekker want als ik op de morgen nog in slaap val en 't is 8uur dan panikeer ik al. ik ben in alles veel trager dan jullie en heel af en toe moet ik ook eens gaan zitten :roll: Maar ik kan toch niet stilzitten dus geen probleem.

Oma-c profiteren doe ik ook hoor eenmaal 15uur stop ik met alles maar dat is dan ook mijn limiet dan vertrek ik eender waar eender welk weer ik moet buiten, soms zelfs gewoon eens met de auto gaan rijden die is 7 jaar en we hebben maar 20.000 km. daar moet ik iets aan doen hé :lol: de scooter is even ou en daar heb ik 7.500km mee nu eind dit jaar een nieuw crossmachien deze maakt soms geluiden om bang van te zijn maar ziet er splinternieuw uit. 8O
Slapen zit er voor mij ook niet in ik slaap steeds kleine stukjes of waakslaap met de telefoon in de hand elk kwartier denken dat ik uren geslapen heb. 't is niet goed ik weet het maar mensen kweken soms rare gewoontes en daar kan ik van meespreken. We hebben chance met onze kinderen ze zijn niet allemaal zo behulpzaam.

Greetie hier momenteel 13.35u stralende zon die mij naar buiten lokt en dat ga ik doen ook hoor, bij broer elke zondag koffie drinken en schoonzus is jarig.
Voor de mensen die graag koers zien, ik kan daar echt niet naar kijken gelukkig is gr. ook geen fanatieke koersmaniak (denk dat hij moe wordt van ernaar te kijken) :lol: :lol: :lol:

Jadi jij bent ook nog een crosser hé altijd wel met iets bezig. 'T is zondag zeggen ze dan tegen mij maar zondag of niet in mijn planning past geen zondag. Als ik er eens een ganse dag op uit wil (met de trein bijvoorbeeld) is dat tot in de puntjes gepland zodat er eigenlijk thuis niets kan mislopen en alles klaar staat.
Ik trek mijn plan wel helemaal alleen doorkruis ik ons mooie landje maar ik kan alleen naar plaatsen waar een station is of dichtbij is.
Je doet mij goesting krijgen naar een lekker pakje frieten van de frituur Hmmm.... maar ook dat lukt me niet dat behoort tot mijn taken :roll: en ofwel is het te ver om te gaan halen ofwel kan ik er onmogelijk binnen.
Nu we deden dat eigenlijk bijna nooit maar het zou me toch goed uitkomen om af en toe eens gemakkelijk te kunnen eten. Gr. eet 3x per week in de kliniek en zo'n winkel waar je zelf salades kunt kiezen hebben we hier ook niet hoor. Wel zo'n bakje klaargemaakt maar ben te kieskeurig denk ik.

Ritavdm. ik ben blij met elke foto die jij post op FB soms ook wat heimwee naar VOOR wat mij overkwam. De plekken waar jullie gaan zou ik toch niet kunnen doen met de scooter maar ik ben wel in een wandelclub en als het kan passen ze de route aan mij aan maar dat hoeft niet echt want ik neem een omweg en sta hem op te wachten aan het volgende punt.



wat ik doe voor de nodige boodschappen is: bij Delhaize laat ik DELIVERY komen ik kies van thuis uit alles wat zwaar weegt of in flessen of blik zit, telkens voor een paar maanden. ze brengen dat aan huis en zetten alles op het aanrecht zodat het juist nog moet weggezet worden. Raar die depot is in Gent en elke man die komt leveren is Frantalig 8O maar daar maken we geen probleem van. ik krijg een bericht op telefoon en zie waar de vrachtwagen met mijn bestelling zich bevind zo kan ik hem volgen tot bij onze voordeur heel gemakkelijk (leveringen alleen op gelijkvloers) en Nathalie moet de zaterdag geen zware dingen versleuren.

Buurman heeft deze morgen om 7.15u mijn brood al gebracht hij gaat daar in naburig dorp om lekker brood ook als het uit de diepvries komt dat was een hele zoektocht want al onze buurtwinkels gaan in pensioen. Die buurtjes bellen eerst als ze boodschappen doen of ik iets nodig heb super TOCH!!!

ik ga ook 1x in de week zelf naar Spar of andere grote winkel er gaat niets boven ZELF kunnen gaan, ik kan dat nog wel maar mee naar huis brengen is heel moeilijk, je ziet lekkere dingen waar je van thuis niet aan denkt. ik heb dan ook altijd te veel mee :lol: hulp moet je niet verwachten.
Met lange broek kan je het dan ook niet zien bij mij en ik loop normaal, maar zo'n scooter als ik geladen buiten kom zou toch al een lichtje moeten doen branden. NIET DUS!!! De mentaliteit is nu PLAN TREKKEN.
dat doen we dan ook.

Zien jullie nu waar jullie naar gevraagd hebben ik schrijf, als ik er tijd voor kan maken, een ganse gazet vol als
het moet :roll: ik kan blijven tetteren hoor ik moet een gans jaar inhalen :lol: :lol:

allee ben weg ga me klaarzetten om te vertrekken even bij vroegere buurtjes stoppen want die zitten nu buiten 3 huizen naast elkaar alle drie belle-etages 3 garages naast elkaar elke dag van de zomer kermis. daar is het nog plezant en moet ik eens stoppen.

Groetjes en tot????
Yorkske :wink:

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

14 apr 2024, 16:01

toch nog zon al is het met bewolking,
niet zo warm als gisteren maar zo mag het zijn,
wel heb vandaag een rustdag ingelast,
dus morgen is het weer een dag om te werken,
geniet maar van die laatste zonnen stralen morgen anders weertype,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

greetie
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Locatie: Land van Nevele

15 apr 2024, 08:00

Goede morgen,
Naar kliniek met een buurtje voor een infiltratie.
Deze namiddag gaan rummicubben!
Tot morgen
Greetie

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 apr 2024, 09:16

Goedemorgen allemaal, :wink:
Wij hebben vannacht ook een bui gehad
dat was zo gezegd door de weervrouw :)
Nu probeert de zon erdoor te komen
hopelijk houdt ze de volgende buien tegen :roll:
want het wordt een wissel vallende week is ons beloofd

Yorkske, ik ben blij met uw "gazet" :lol: ik kan niet
zoveel schrijven want ik kom bijna nergens meer
alleen de winkel en die wil ik ook nog graag zelf doen :)

Sterkte aan de zieken en hen die het kunnen gebruiken
en verder voor allen nog een fijne maandag :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

15 apr 2024, 09:41

goeie morgen iedereen
gisteren was een dag met een gouden randje
zo mogen er nog komen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Yorkske
Lid geworden op: 14 aug 2021, 12:27

15 apr 2024, 10:49

meme-rietje, hopelijk zit ik juist
[img]uploads/4a4cb634d4275ffc9d1d2e1f0172205f.jpg[/img]
Maak er een warme dag van, hopelijk niet alleen.
Knuffel
Yorkske :wink:

Ik lees nu van die dag met een gouden randje dat zal er mee te maken hebben dan, ben blij voor jou. :D

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 apr 2024, 11:13

@ meme-rietje, ik doe mee met Yorkske
en wens jou nog veel mooie jaren
Gelukkige verjaardag
... (sorry, ik wist het niet :oops: )

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Yorkske
Lid geworden op: 14 aug 2021, 12:27

15 apr 2024, 11:45

Hallo iedereen,

[img]uploads/1175206dde27b120e8540d409df8b78a.jpg[/img]
Allé ja het weer is terug naar de vaantjes, ik ben met kleine scooter een boodschap gaan doen, de grote hangt aan de baxter dingend voeding nodig. Mensenlief wat is het koud. Wanneer krijgen we nu eindelijk eens een beetje beter weer.
Het is echt koud hier vooral dan op de scooter die koude wind kletst in het gelaat.
Ben aan zo'n kippenkraam voor morgen voor mij 2 sneetjes kalkoen in witte druivensaus gaan halen zo heb ik ook gemakkelijk eten, mijn man eet in kliniek drie dagen en ik vind het nog steeds moeilijk om voor mij alleen te koken, inspiratie genoeg maar voor veel dingen te lang moeten rechtstaan of te veel over-en -weer moeten wat heel vermoeiend is voor mij.

Jadi, en nog anderen die alleen zijn wat doen jullie om "warm" eten op tafel te krijgen als je alleen bent??
ik heb al twee "heel goeie" traiteurs gehad maar de vrouwen die DAT lekker vinden die kunnen niet koken sorry niks voor mij (das ni lekker) :evil:
Vandaag terug vroeg uit bed alhoewel er niets zoveel te doen is, eten is klaar sinds gisteren, vogelnestjes met puree (das wel lekker) :lol:

Zaterdagnamiddag was ik bij Nathalie schoonzoon eet heel graag koetong in Madeira en hij was dat zelf aan het klaarmaken (hij moet wel want zijn huisgenoten lusten het niet) :lol: het is hem uiteindelijk na ettelijke proefbeurten en klein beetje hulp van ons maar hij heeft het toch gedaan want daar is ook werk aan. Proficiat dikke duim.

Wat kan ik nog vertellen, gisteren bij broer fijne namiddag met zicht op zijn supermooie tuin een babbeltje, taske koffie meer moet dat niet zijn.

OH ja deze morgen door die kou naar het kippenkraam, toen mijn bestelling klaar was zag ik plots dat ik mijn handtasje niet bij had, ambetant, :oops: en met die kleine scooter kan ik niet crossen das een wandelwagentje allee ikke dus weer naar huis. 100 meter verder op terugweg voel ik plots dat mijn handtasje toch aan mijn nek hangt :oops: daar hangt het nochtans altijd dus waarom ik er vandaag van overtuigd was dat het huis lag wijt ik dan maar aan oud worden zeker. :lol: :lol:

Deze namiddag OKRA gewoon een gezellig samenzijn met koffie en koek, heb geluk 2 zussen gaan mee en eentje komt me halen met de auto met de scooter drijfnat is eens plezant maar niet elke dag :? .
1) ze geven heel slecht weer, de radio weermannen spreken van zwaar onweer en wind tot 90km. per uur.
2) het dorpsplein ligt opgebroken om boompjes te planten :roll: dus geen parking dichtbij dat zal wel voor enkele maanden zo zijn. Er is geen andere zaal ter beschikking.

Gr. begint rond te lopen (ja soms overkomt hem dat eens STEEDS MET ROLATOR die hij soms gewoon achter zich voorttrekt maar die moet overal mee :roll: ) dat wil zeggen dat hij honger heeft ik moet
hem in het oog houden want anders staat hier binnen de kortste keren het middageten op tafel en dat is een dik uur te vroeg.

Genoeg voor vandaag, ik ga dit niet elke dag kunnen maar toch proberen om eens langs te komen.
Ik hoor de vorken en messen kletsen hij is de tafel aan het dekken. Moet gouw even die speedy gonzales gebruiken van Jadi of het loopt fout.
DE ZON SCHIJNT HIER INTUSSEN :lol: :lol:

Groetjes
Yorkske :wink:

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

15 apr 2024, 11:46

Afbeelding
Meme-Rietje ik wens je van harte proficiat met uw geboortedag ! !
Maak er een fijn moment van met allen die je dierbaar zijn ..
van ♥
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

15 apr 2024, 12:00


Afbeelding
Ik heb nog 5 min. Het kan nog een morgenplaatje :lol:
Al ben ik al heel lang terug van de markt, ik moest nog van alles doen ..
Voor ik naar hier kon komen bij jullie.
Even een diepe zucht, en het gevoel van och eindelijk neer zitten . Kan deugd doen
Dus . . . zucht. .. en nog een zucht . .
Hallookes, ik ben al naar de markt geweest. Weg en weer zoals men zou zeggen..
Er was niet veel volk, en niet veel kramen. Ik wou de regen en de storm voor zijn
Het is echt wel een koude wind brrr. .
De reden van de markt: ik had nu zo'n goesting op ribbetjes..
Daar ik er toch was, ben ik dan ook nog in de Carref. binnen gestapt voor een krant
Er stond begot een dronken, of gedrogeerde vrouw net voor mij aan de kassa..
Schrijnend. .
Het was toen 9.30u of wel was ze nog niet nuchter van de avond er voor. .
Yorkje ik moet/mag nog koken voor de zoon. Ik heb nog een doel. Maar soms heb ik ook geen goesting. Ik eet omdat het moet , maar het smaakt mij niet meer. Tja in de ene slagerij is de koetong lekker , ( die maak ik nooit zelf er was niemand die dat graag at met uitzondering van mijn zoon dan) in de andere ga ik dan voor een slaatje ..Het is een beetje zoeken .Maar ik moet toegeven ik kook nog veel zelf hoor
Aan iedereen een fijne dag
Ik was net thuis toen het lichtjes begon te regenen.
toedeloe
menu: zoals ik zei ribbetjes njam njam
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

greetie
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Locatie: Land van Nevele

15 apr 2024, 12:07

Memerietje, geniet en nog vele gezonde jaartjes🥰🥰
Afbeelding
Het regent en stormt hier toch den auto in voor te rummicubben :)
Greetie

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

15 apr 2024, 13:06

Met het schaamrood op mijn wangen ben ik hier terug. :oops:
JA 'k weet het 'k heb jullie verwaarloosd
mar er was hier de laatste dagen ook zoveel dat mijn aandacht vroeg :wink:

Bijlezen heb ik gedaan maar ook al de helft vergeten :roll:
'k zal mijn best doen om meer à jour te blijven.

Meme-Rietje 1949 was toch wel een goed jaar hé :lol:

VANHARTE PROFICIAT !

Afbeelding

Het weer : We zwijgen erover :cry:
Oud maar niet Out

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 apr 2024, 15:28

Afbeelding

Goeie namiddag allen, hier valt regen,
hagel en bliksem met gedonder :roll:
Het klettert nogal tegen de ramen :?
Amaai.... een gril van april!!
Zonet een betaling gedaan en nog
even de groetjes doen aan allen :)

jadi je brengt me op een idee... :lol:
ribbetjes dat is lang geleden,
ik breng er mee de volgende keer
als ik boodschappen doe, heb het opgeschreven...mmmmm :)

Een aangename dag nog en tot morgen
waai niet uit de kleren :roll: 8O
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

15 apr 2024, 17:32

Brrrr
'k dacht daarnet dat de wereld was aan 't vergaan :roll:
niet normaal !!!!
Best dat we de fietstocht voor deze namiddag niet hebben laten doorgaan :wink:
Oud maar niet Out

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

16 apr 2024, 07:50

een hele fijne Dinsdag gewenst aan iedereen
dank je wel voor die lieve wensen
weer een jaartje bij en we zijn blij dat we er nog zijn
al is het met veel mankementjes :lol:

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan