Outlook 2010

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

lucske74
Lid geworden op: 17 apr 2009, 19:50
Locatie: Tienen

19 jun 2019, 14:34

Ik heb een vraagje over outlook 2010
Ik zal beginnen met het begin , op mijn vroegere PC stond Vista en gebruikte ik windows mail om mijn emails te lezen , na het binnen halen van de mails , waren die ook weg uit de webmail van Telenet.
Wat nu blijkt met outlook 2010 kan ik de mails wel binnen halen , maar ze blijven wel staan in de webmail van Telenet , dus telkens ik outlook 2010 open doe komen dezelfde mails telkens terug binnen.
Daarom dat ik telkens op de webmail van telenet ga kijken en daar de mails die ik al had verwijder.
Dus de vraag is hoe kan ik dat regelen dat de mails die ik binnen haal met outlook 2010 ook verdwijnen in de webmail van Telenet , zodat ze telkens niet meer binnenkomen.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

28 jun 2019, 17:25

Beste lucske74,

-> Hier <- staat het goed uitgelegd met schermafdrukken.

Succes.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

lucske74
Lid geworden op: 17 apr 2009, 19:50
Locatie: Tienen

04 jul 2019, 10:24

Bedankt voor het antwoord , maar het heeft zich zelf een beetje opgelost denk ik.
nl , omdat outlook 2010 op de laptop stond en ik dat maar af en toe gebruikte om in te loggen via een link die in de mail stond voor de echtgenote haar werk (yess). En daar kwamen de mails telkens terug binnen.
Nu op de nieuwe PC gebeurde dit ook , maar na een paar dagen was dit euvel voorbij , ze kwamen niet meer terug binnen , maar bleven nog wel een tijdje op de Webmail van Telenet staan. Dus probleem opgelost.

Tot er nu er opnieuw een probleem is opgetreden , nl als ik nu een mail binnen krijg van bev Regionale krant Tienen en ik volg de link dan krijg ik de volgende meldingen ofwel met welk programma je het wil openen ofwel is er iets mis met een dll file ? zie afbeeldingen
Foutmelding 1.png
Foutmelding 1.png (15.69 KiB) 302 keer bekeken
openen met welk programma 1.png
openen met welk programma 1.png (20.03 KiB) 302 keer bekeken
Bij mijn weten heb ik niets veranderd , alleen heb ik een upgrade gedaan van Acrobate Reader .

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

04 jul 2019, 12:31

Kan u die link hier eens zetten.

lucske74
Lid geworden op: 17 apr 2009, 19:50
Locatie: Tienen

04 jul 2019, 14:29

Welke link bedoel je ? Ik krijg alle dagen een mail van HLN regionaal dus van Tienen.
Als de pc nieuw was en ik office 2010 heb geinstalleerd had ik dat probleem niet. Het is pas nu zo een 2 dagen geleden gekomen dat de fout zich voordoet. Dus ik heb het ook het raden ernaar ? Ik dacht dat het gekomen was met Acrobat Reader te upgraden dat het gebeurt is . Want het email programma wou geen pdf file meer open doen , dan heb ik gezegd(gekozen) dat hij een pdf file moet opendoen met de nieuwe Acrobat reader ? En dat werkte nadien terug.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

04 jul 2019, 15:51

In win10 hoef je geen adobe reader te updaten, die doet dat allemaal automatisch.
Je krijgt daar een melding van.
Er is wel een verschil tussen upgraden en updaten.

Een internet-link open je met Edge in win10, Explorer is verouderd.
Duid dus aan Edge en klik 'deze app blijven gebruiken'.
Er was/is iets mis met je standaard programma's, kijk dan ook eens na of een pdf opent met adobe reader.

lucske74
Lid geworden op: 17 apr 2009, 19:50
Locatie: Tienen

04 jul 2019, 18:10

Ik gebruik windows 10 , maar hij gaf me aan dat acrobat verouderd was en moest upgraden naar de nieuwe.
En idd er stond Edge op als browser , maar daar zit het hem juist , daar het werk van de echtgenote , internet explorer gebruikt omdat zij ook gebruik maken van het programma Silverlight , dit om verlofdagen aan te vragen , anders geraak ik er niet in , ook niet met Firefox of chrome. Dus heb ik internet Explorer terug geinstalleert. Als ik de pdf file open , dan gebeurt dat idd met acrobat Reader, dus dat werkt wel.
Dus heb er nog steeds geen idee van , waarom het email programma , die foutmeldingen geeft als ik een link wil open doen van de Hoofdpunten van het regionale nieuws hier in Tienen.Anders moet ik de nieuwe versie van Acrobat eens verwijderen of een weekje terug gaan met systeem herstel ?

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

05 jul 2019, 09:21

De standaardbrowser van Win 10 is Edge, maar u kan andere tegelijkertijd ook gebruiken, Chrome, Firefox, Opera, deze moet je downloaden en installeren. Explorer hoef je niet te 'installeren', die staat er ook nog op, maar de vraag is hoelang nog.
Wie weet bij een van de volgende grote updates, 20.03, 21.03, 21.09 dus één van de volgende jaren dat die verdwijnt in het pakket van Windows 10 net zoals vroeger MSN verdween bij een update.
Als je een link wil openen en de vraag komt nog eens, klik dan gewoon Edge aan.
Afbeelding
Zet de browsers die je hebt, op de taakbalk onderaan of aan start vastmaken(een tegel), dan start je van daaruit diegene die je wil gebruiken. Zoals voor uw vrouw.
Systeemherstel is in dit geval niet nodig. Zelfs niet gewenst.

lucske74
Lid geworden op: 17 apr 2009, 19:50
Locatie: Tienen

05 jul 2019, 18:01

Heb je bericht te laat gezien , maar is terug opgelost denk ik ? Heb nl toch een systeemherstel gedaan en alles werkt terug naar behoren , en idd als je nu de linken wil opendoen , dan doet hij idd het programma de Edge open . Alleen begrijp ik niet dat als ik eerder de melding kreeg met wat je dat wil openen en je kiest voor Firefox of internet explorer , dat hij dat niet vast legt in zijn systeem ? Want je kan dat ook aanvinken in het voorbeeld , maar het bleef maar terug komen , dat wil dan toch zeggen dat je Edge moet gebruiken.
Maar allee als de linken maar werken in de mail , voor het andere kies ikzelf wel. Alvast bedankt voor het meedenken.