Windows Life Mail.-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

04 apr 2020, 17:28

Beste medewerker,

Plots kan ik geen berichten meer versturen : wanneer ik op "Verzenden" klik wordt het bericht in "POSTVAK uit" geplaatst en niet in de kolom "Verzonden".Ik krijg de melding van een fout met de server tijdens het zenden.
Weet iemand een oplossing?

mvg,

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

04 apr 2020, 18:56

Maak het 'postvak uit' eens leeg -->verwijderen
Het kan zijn dat je getracht hebt een mail te verzenden met een te grote bijlage.
Mogelijkheid 2: storing in de mailserver, skynet?
probeer het later nog eens.

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

05 apr 2020, 12:57

sacho,

Het ledigen van "POSTVAK" uit en "Verwijderen" heb ik al verscheidene keren gedaan,zonder resultaat.Ik had geen enkel bericht met een te grote bijlage verzonden.Zelf een "test" bericht naar mezelf wordt in POSTVAK uit gezet.
Ik heb nu juist contact gehad met de helpdesk van Proximus.Deze persoon heeft van alles aan mijn account aangepast en gecontroleerd,ook zonder resultaat.Hij gaat mijn probleem doorgeven aan een IT-specialist van Proximus,die mij maandag ( hopelijk ) zal contacteren voor verdere hulp.
Hierbij enkele berichten die ik krijg bij het verzenden van een bericht :

Afbeelding


Afbeelding

mvg,

Willy V
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

05 apr 2020, 13:17

Ga eens kijken naar uw webmail bij Proximus of daar een mail zit die niet weg of binnen raakt.
Verwijder die dan daar als er eentje is.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

05 apr 2020, 13:37

De foutmelding zegt o.a.

Reactie van server: '554 Access denied- under investigation for spam abuse.

Dit betekend dat uw e-mail adres tijdelijk geblokkeerd is (blacklisted) omdat het vermoeden bestaat dat er via uw e-mail adres spam verstuurd wordt. Meestal lost dit zichzelf op na een tijdje.

Kijk hier voor meer informatie. (Zelf je IP-adres verwijderen) Of contacteer Proximus.

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

05 apr 2020, 14:36

sacho,

Ik heb mijn webmail gecheckt en die is volledig leeg : geen achtergelaten berichten.

hovel,

Ik heb dat ook gelezen : het verwondert mij dan dat mijn Norton Security Online deze spam niet zou ontdekken en mij daarvan verwittigen.
Ik zal wachten tot Proximus contact met mij opneemt , vermoedelijk maandag.

mvg,

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

05 apr 2020, 15:07

Ik moet wel zeggen dat de uitgaande poort bij mij niet 25 is. En de time out van de server op 5 minuten staat.
En let ook op de vinkjes die er staan. Ik heb wel telenet.
Afbeelding

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

05 apr 2020, 16:33

sacho schreef:
05 apr 2020, 15:07
Ik moet wel zeggen dat de uitgaande poort bij mij niet 25 is. En de time out van de server op 5 minuten staat.
Daar zeg je zo iets. Ook de beveiliging (SSL) staat op Nee. Die moet normaal Aan staan!
Zie ook

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

06 apr 2020, 10:26

sacho en hovel,

sacho : ik heb de instellingen aangepast zoals bij jou.Zo zien ze er bij mij uit :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tabblad "servers" : hier heeft de man van de Proximus-helpdesk mij bij Uitgaande e-mail (SMTP) de naam "relay.skynet.be" laten veranderen in "relay.proximus.be"

hovel : op het tabblad "beveiliging" zie ik niet staan wat jij bedoelt.En aan je verwijzing naar "Zie ook" kan ik niet aan uit .Wat daar staat onder "Windows Live - How to configure Windows Live Mail?"klopt niet met wat er bij mij staat.Punt 2 : "Click E-mail account en then click Next" staat er bij mij niet op.Wat doe ik fout?

Het eindresultaat is nog steeds negatief.

mvg,

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

06 apr 2020, 10:47

Uw instellingen staan nu juist.

Krijg je nog steeds de zelfde foutmelding?

Reactie van server: '554 Access denied- under investigation for spam abuse.

Zo ja dan is uw ip adres/e-mail adres nog altijd geblokkeerd.
In mijn bijdrage van gisteren staat er een link naar een pagina waar je uw gegevens kan opgeven op deze blokade op te heffen. Heb je dat al gedaan?

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

06 apr 2020, 16:18

sacho en hovel,

De helpdesk van Proximus heeft na lang zoeken mijn IP-adres van de Blacklist gehaald.Hoe het daarop gekomen is weet blijkbaar niemand.Alles werkt nu terug als voorheen,wat een opluchting.

hovel : wanneer ik op de link klik ,krijg ik volgend beeld :

Afbeelding

Vanaf punt 2 staat dat niet bij mij op WLM.

mvg,

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

06 apr 2020, 16:32

sacho en hovel,

Volgens de Proximus helpdesk is Norton er enkel voor virusdetectie en virusbescherming.Het zou daarom zijn dat ik geen verwittiging kreeg bij het blokkeren van mijn uitgaande mail (en op de Blacklist terecht kwam).Enkel CCleaner en Malwarebytes kunnen spam en malware ontdekken.Maar beiden gaven geen kik wanneer ik ze liet werken.Eigenaardig toch?

mvg,

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

06 apr 2020, 16:42

WillyV schreef:
06 apr 2020, 16:18
hovel : wanneer ik op de link klik ,krijg ik volgend beeld :
Vanaf punt 2 staat dat niet bij mij op WLM.
Ik had het over een andere link , maar dat is nu niet meer belangrijk. Uw instellingen staan nu goed (ref. uw schermafdruk) en alles werkt weer. Meer moet het niet zijn.

Op deze site Uw IP-adres staat in onze blacklist (= link waarvan sprake) wordt o.a. uitgelegd hoe het kan dat U op de blacklist terecht komt.

Extract:
Spam wordt vaak zonder uw medeweten verstuurd, bv. door:

- virussen en malware die spam versturen vanaf uw systeem.
- een foutieve instelling van uw mailserver waardoor spammers uw domeinnaam misbruiken om e-mail te verzenden.
- het versturen van bv. nieuwsbrieven naar meerdere personen waarvan de e-mailadressen die niet (meer) bestaan die u niet regelmatig verwijdert uit uw mailinglijst.
- spammers die uw persoonlijke gegevens hebben bemachtigd door phishing fraude.

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

06 apr 2020, 17:03

hovel en sacho,

Beiden bedankt voor jullie gewaardeerde hulp en "eind goed,al goed"
Hou jullie gezond en wel.

mvg,

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.