Versturen en ontvangen van mail

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

11 mei 2020, 16:44

Hello iedereen, mij is vandaag iets heel eigenaardigs overkomen, namelijk, een mail niet ontvangen.

Niet mogelijk?

Dacht ik tot op heden ook, maar niets is minder waar.

Ik heb veel mailverkeer met de verantwoordelijke van het Woon en Zorg Centrum alwaar ik verblijf, en vandaag, na een gesprek met de verantwoordelijke, zou deze mij de gevraagde informatie doormailen.

Nadat ik ongeveer 3 uur op die mail had gewacht, kwam ik opnieuw in gesprek met de verantwoordelijk met de vraag of hij aub die mail wou doorsturen.

Ik kreeg als antwoord dat direct na ons gesprek gebeurd was, en bij nazicht op zijn PC bleek dat inderdaad zo te zijn.

Die mail is dus bij de afzender vertrokken, en nooit bij de bestemmeling toegekomen.

Bij de bestemmeling is deze mail niet bij de spam of bij de verwijderde berichten te vinden, bij de afzender is er nergens iets te vinden dat er iets mis met het verzenden, ook het mailadres is juist.

Het kan dus blijkbaar wel dat iemand een toegestuurde mail niet ontvangen heeft.

Iemand een verklaring hiervoor waarvoor dank.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

12 mei 2020, 11:42

En je e-mail provider is ????

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

12 mei 2020, 11:50

hviaene schreef:
12 mei 2020, 11:42
En je e-mail provider is ????
Bedankt voor jouw antwoord.

Mijn provider is gmail.com

En bijkomende info, die mail is nog steeds spoorloos, deze was omstreeks 08u00 verstuurd, en dezelfde mail van rond 11u15 die opnieuw verstuurd (zelfde afzender toestel, en zelfde ontvanger toestel en dus ook adressen) werd is wel terecht gekomen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

13 mei 2020, 08:58

Wel, een echte verklaring zal er misschien nooit komen.
Maar ik heb al jaren les gegeven over computergebruik, en daarin gebruiken we ook gmail. En wat ik al dikwijls gezien heb is dat de verzender de naam van de bestemmeling begint in te tikken, en in plaats van te klikken op wat gmail je toont als mogelijke adres (en het is dus te zien), té ver doortypt, een tikfoutje maakt, en hij/zij krijgt eigenlijk een ongeldig adres. En dat zien ze dan niet omdat tijdens het tikken wél het juiste adres is te zien geweest, maar niet geselekteerd. Is hier ook zoiets gebeurd ????

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

14 mei 2020, 08:16

hviaene schreef:
13 mei 2020, 08:58
... een tikfoutje maakt, en hij/zij krijgt eigenlijk een ongeldig adres ...
Maar dan krijg je toch die mail niet verzonden, ik heb toch reeds meegemaakt dat die mail dan gebounced wordt.

Het zal voor eeuwig en altijd een mysterie blijven.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

14 mei 2020, 08:56

Danny. schreef:
14 mei 2020, 08:16
hviaene schreef:
13 mei 2020, 08:58
... een tikfoutje maakt, en hij/zij krijgt eigenlijk een ongeldig adres ...
Maar dan krijg je toch die mail niet verzonden, ik heb toch reeds meegemaakt dat die mail dan gebounced wordt.
...knip....
Dat hangt er van af, als het er uit ziet als een geldig adres (dwz de "@" staat er tussen e.d.), dan wordt die mail wel degelijk verstuurd. En dan hangt het van de geadresseerde mail server af óf die gebounced wordt. Het is een tijdje geleden dat het me is voorgevallen, maar ik meen me te herinneren dat hotmail niet reageerde op ongeldige gebruikersnamen.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

14 mei 2020, 10:58

Danny,
Mijn provider is gmail.com
Neen dat is je email programma via een browser.
Je provider is Proximus of Telenet of nog een andere ?
Gmail gebruik je via een browser.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

14 mei 2020, 15:29

Sony schreef:
14 mei 2020, 10:58
Danny,
Mijn provider is gmail.com
Neen dat is je email programma via een browser.
...
Sory Sony, eventjes fout :oops:

De provider is Proxymus.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

15 mei 2020, 09:07

Welke internet provider je hebt, zal heel waarschijnlijk geen rol spelen als je de Gmail site gebruikt, want dan gebruik je de mailservers van je internet provider niet.
Ik zou nog eerder de browser verdenken.