SPAM

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

10 aug 2020, 12:16

Hallo,
Na het verzenden van een mail, kreeg ik een mail terug : mail delivery system failure.
Na telefonisch contact met geadresseerde, zei deze persoon mij dat ik in mijn spam-mail moest gaan kijken en daar een wijziging moest in aanbrengen, dat mijn mailadres geen spam is, maar betrouwbaar.
Vraag is : hoe doe ik dat ? Ik mail met Mozilla Thunderbird en ik zie in mijn linker kolom enkel dit staan :
image.png
image.png (12.31 KiB) 1285 keer bekeken
Hoe ga ik tewerk ?
Vriendelijke groeten,Joerky.
Wat komt dit hier doen : image.png (12.31 KiB) Nog niet bekeken
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

10 aug 2020, 14:36

Jij kan er niks aan doen.
Maar heb je toevallig een foutje in het mailadres geschreven?

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

10 aug 2020, 14:56

joerky schreef:
10 aug 2020, 12:16
Wat komt dit hier doen : image.png (12.31 KiB) Nog niet bekeken
Joerky, dat heeft betrekking op de afbeelding die je hebt gepost,
het screenshot van jouw mailbox.
Een png afbeelding van 12.31 Kib, die toen nog door niemand bekeken was.
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

10 aug 2020, 15:59

Sacho,
Er is geen fout geslopen in het mailadres van de geadresseerde. Ik heb telefonisch contact opgenomen met de persoon in kwestie, ik heb er hun website bijgehaald en nog eens gekeken naar een eerder gekregen factuur en overal was het mailadres hetzelfde. Bedankt voor je antwoord. Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

10 aug 2020, 16:07

Sita,
Ik dacht dat ik een foutje gemaakt had bij het zoeken naar het juiste "screenshot" van mijn mailbox en dat het dus een gans ander item was (waar ik op geklikt had). Ook bedankt voor je antwoord. Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

10 aug 2020, 16:16

joerky schreef:
10 aug 2020, 12:16
Na het verzenden van een mail, kreeg ik een mail terug : mail delivery system failure.
mail delivery system failure is een algemene melding.
In die e-mail staan normaal meer details over de aard van het probleem.
Kan je die hier vermelden.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

10 aug 2020, 18:28

hovel,
Kan ik je hiermee helpen : heb mailadres geadresserde wel even weggehaald :
Reporting-MTA: dns; mailsec108.isp.belgacom.be

Final-Recipient: rfc822;mailadres geadresseerde
Action: failed
Status: 5.0.0 (permanent failure)
Remote-MTA: dns; [185.182.56.227]
Diagnostic-Code: smtp; 5.3.0 - Other mail system problem 550-'Your message to “mailadres geadresseerde” was classified as SPAM. Please add\nmore content, cut down on HTML links, use fewer naughty words etc. Also,\nask your IT dept to make sure your mailserver has REVERSEDNS, SPF, DKIM,\nand is not on any black lists. Your score: 160' (delivery attempts: 0)
Reporting-MTA: dns; mailsec108.isp.belgacom.be
Bedankt alvast, Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

10 aug 2020, 20:37

uwe mail wordt dus als spam gezien door uw provider
der staan woorden of dingen in die als spam gezien worden
gewoonlijk komt dat met doorstuurmails , vuile woorden , linken naar internetadressen enz.
en ge staat niet in de black list

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

10 aug 2020, 21:23

Beste Verhaegen,
Met mijn toestemming, de mail in kwestie en ik zie niet in, welke vuile woorden of wat dan ook, daar zouden in voorkomen :
"Uit een brief van Fluvius blijkt dat wij onze installateur - jullie dus - moesten contacteren, om de gastoestellen te controleren of ze geschikt zijn voor het rijke gas, waarop we zullen overschakelen vanaf 1 september. We vroegen Thijs, toen hij hier was voor het onderhoud van de ketel, of hij dat misschien tegelijkertijd kon doen, doch we moesten jullie opnieuw ergens in augustus daarvoor verwittigen. Vandaar onze vraag : wanneer kan er iemand langskomen ? Beste groeten."
Ik zie het probleem niet. Andermaal vriendelijke groeten. Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

11 aug 2020, 07:35

Beste, ik zie dat je ook Proximusklant bent .
Zou de fout niet eerder bij hen liggen ?....
Ik werd ook eens, zonder reden(!) , als spammer
aanzien ! Mij hadden ze zelfs op de zwarte lijst geplaatst !

viewtopic.php?f=10&t=210137&p=4827305&s ... 5#p4827305

Op hoop van zegen :)
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 aug 2020, 07:53

wat ook kan is dat ze uw ip gebruiken om spam te versturen
dan zou ik toch eens scannen op uw pc of der niks opzit (kan nooit kwaad)

Je IP-adres uit onze blacklist verwijderen

Van zodra er aan alle controles voldaan is, vraag om je IP-adres van de zwarte lijst te halen. Als je je IP-adres niet kent, surf naar WhatIsMyIP (in het Engels) om het te achterhalen. Het is van belang dat je alle controles hebt uitgevoerd omdat er anders een risico is dat je IP-adres anders automatisch terug in onze blacklist wordt opgenomen.
op deze onderstaande link
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... klist.html
Wij zullen je IP-adres dan zo snel mogelijk verwijderen uit onze blacklist. Indien je nog verder vragen hebt, contacteer ons.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

11 aug 2020, 12:09

Wat ik niet begrijp is dat ik naar zoveel adressen mail/al gemaild heb en daar gaat het altijd mee. Er is maar 1 mailadres in gans mijn adressenboek die de "delivery failure" doorgeeft. Daarom vraag ik mij af of de fout niet bij de geadresseerde ligt. Als die mijn mail ontvangt en die wordt gequoteerd al "spam", dat zij dan niet moeten aangeven aan hun server dat de ontvangen mail wel veilig is en mogen laten doorkomen ?
Ik heb ook enkele goochelsites die mij nu en dan post doormailen en er is ééntje bij die mij verwittigt dat het spam kan zijn, met de vraag er direct bij of ze mogen overschakelen naar een "andere/verbeterde" site, maar van dezelfde afzender. Waarop ik toestem, ik die site dan open en er geen probleem is !!
't Is me allemaal wat. Ik ga rustig alles bekijken en aangezien ik zeker geen computerfreak ben, heb ik nog schik dat ik nog fouten doe en per slot van rekening nog naar mijn laptopverkoper moet om alles terug recht te laten zetten. Die geadresseerde (van de failuremelding) woont hier eigenlijk om de hoek. Ik kan dus evengoed eens tot daar gaan of telefoneren. Ik dank in alle geval iedereen die mijn probleem ter harte genomen heeft. Groetjes, Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

11 aug 2020, 15:49

joerky schreef:
10 aug 2020, 21:23
"Uit een brief van Fluvius blijkt dat wij onze installateur - jullie dus - moesten contacteren, om de gastoestellen te controleren of ze geschikt zijn voor het rijke gas, waarop we zullen overschakelen vanaf 1 september. We vroegen Thijs, toen hij hier was voor het onderhoud van de ketel, of hij dat misschien tegelijkertijd kon doen, doch we moesten jullie opnieuw ergens in augustus daarvoor verwittigen. Vandaar onze vraag : wanneer kan er iemand langskomen ? Beste groeten."
Het probleem is wel degelijk uw e-mail. Dus niet uw IP adres dat zou blacklisted zijn.
Uit het fout bericht maak ik het volgende op:

- Het probleem wordt gerapporteerd door Belgacom (Reporting-MTA: dns; mailsec108.isp.belgacom.be)

- Het probleem is gevonden door server [185.182.56.227] (Remote-MTA: dns; [185.182.56.227])
Dit is een server van PCextreme B.V. gelokaliseerd in Amsterdam, Nederland.

- Uw e-mail is door de tweede server getest en geclassificeerd als SPAM. (Your score: 160' )

- Is het e-mail adres waar u naartoe zend correct?
- Probeer eens een test e-mail naar dat e-mail adres te zenden. (enkel tekst "test")
- Probeer uw e-mail met kortere zinnen i.p.v. een lange zin met veel comma's.
- Zit er misschien nog wat anders in uw e-mail? afbeelding? link?, reclame?, ...
- Test uw originele e-mail op SPAM. Zie website: http://www.mail-tester.com/
Ik heb zelf een e-mail met de tekst die u opgaf gestuurde naar de mail-tester. deze vond geen spam, maar er zit misschien meer in uw e-mail. Dus probeer eens.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

11 aug 2020, 18:35

Beste hovel,
Ben even uw voorstellen aan het overlopen.
1. E-mail adres is correct. Heb geklikt op het mailadres dat zij zelf doorgeven via hun site.
2. "Test"-mail doorgestuurd met enkel "test". Enkele seconden later terug "delivery failure"-bericht binnen gekregen.
3. Zal in de toekomst proberen kortere zinnen te formuleren en mij beperken in komma's, enz...
4. Heb absoluut niks bijgevoegd : geen afbeelding/link/reclame of whatever.
5. Nu ga ik nog als laatste actie de betreffende brief (mailbericht) doorsturen naar uw doorgegeven link.
Daarvoor ben ik nu benieuwd, zie. Ik laat nog weten wat er uit de bus gekomen is. Ik ga ervan uit, dat ik toch ook dat bericht moet krijgen dat er geen spam in zit. Als ze aan u al de melding gaven. Ik doe mijn best. Groetjes, Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

11 aug 2020, 18:54

Beste hovel,
Heb de spamtest gedaan. T.t.z. ik ben hem nog steeds aan het doen, want dat bootje blijft maar van links naar rechts varen, met cijfers van 14 tot 0. Wanneer weet ik als de test gedaan is en wat mijn score is ? Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.