Hoe sla ik een emailbericht van programma EM Clients of Telenetwebmail op op mijn harde schijf

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

carlie
Lid geworden op: 21 jun 2009, 13:11

20 sep 2020, 11:14

hviaene schreef:
18 sep 2020, 08:57
carlie schreef:
17 sep 2020, 21:53
carlie schreef:
17 sep 2020, 14:36


ok, bedankt.
Heb de test gedaan. Een nieuwe map aangemaakt bij de rubriek "lokale mappen". De mail daarin geplaatst. Maar op mijn Pc vind ik toch die mail nergens terug in mijn documenten....
Dan moet je eens in de instellingen van em-clients gaan neuzen waar die de lokale mappen opslaat. Je zal het daar ook wel kunnen wijzigen.
Heb in de handleiding van Em Clients nergens een antwoord gevonden hoe lokale mappen eventueel zouden kunnen opgeslagen worden op mijn PC... Ik sta weer nergens en mijn vraag is dus nog altijd niet opgelost. Zitten er geen slimme cracs bij Seniorennet die mij verder kunnen helpen ?..
windows 10 home op 1 PC en windows 11 op 1 PC/ Intel r core tm i7 8550 cpuc@ 1.80 ghz 1.99 ghz/ ram 8 gb / 64 bits x 64/antivirus Telenet/windows firewall/Malware en CCleaner op pc

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

20 sep 2020, 16:15

Als ik ervan uitga dat je met "lokale mappen" een aparte map bedoeld op je harde schijf van je pc en niet in het e-mail programma; dan kan je daar alleen de inhoud van een mail naar toe slepen ...

Wil je ook de afzender/CC/BCC en datum/uur en zo dan maak je een printscreen
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

21 sep 2020, 09:01

E.T. schreef:
20 sep 2020, 16:15
Als ik ervan uitga dat je met "lokale mappen" een aparte map bedoeld op je harde schijf van je pc en niet in het e-mail programma; dan kan je daar alleen de inhoud van een mail naar toe slepen ...

Wil je ook de afzender/CC/BCC en datum/uur en zo dan maak je een printscreen
Een lokale map in een e-mail programma IS een map op je harde schijf. Alleen is het zoeken waar het die plaatst.
Een googelen: "The default database location is in the eM Client folder under your user profile in hidden folders AppData\Roaming (the path is usually C:\Users\username\AppData\Roaming\eM Client). To change it, please navigate to Menu > Settings > General > Storage where you can adjust the database folder location."
In het nederlands: de standaard plaats van de database is in de EM-client folder onder uw gebruikersprofiel in de verborgen mappen AppData\Roaming (het pad is gewoonlijk C:\Gebruikers (of Users)\<naam>\AppData\Roaming\eM Client). Om dat te veranderen gebruik de menu (en nu moet ik gokken hoe die juist vertaald zijn) Menu>Instellingen>Algemeen>Opslag waar je de database map lokatie kunt vinden.
Nota van mijn kant: als je op die manier de lokatie wil wijzigen, dan zul je zeer waarschijnlijk ALLE mappen van plaats veranderen. Je zou nadien de inhoud van de originele map moeten kopiëren naar de nieuwe lokatie. Ik zou dat eerlijk gezegd nog niet zo snel doen, je weet nu waar de mappen staan.
Bij Thunderbird heb je meer mogelijkheden om de verschillende mappen afzonderlijk te plaatsen.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

21 sep 2020, 16:13

Ik heb uit nieuwsgierigheid het programma eM-Client geïnstalleerd.

Zoals hviaene al aanhaalde staat "Lokale mappen" per definitie op uw PC.
De locatie is: "C:/Users/<gebruikernaam>/AppData/Roaming/eM Client/Local Folders"
De map AppData is verborgen, dus die map en onderliggende zie je normaal niet.

In de map "Local Folders" vind je geen e-mails of toch niet rechtstreeks. Deze map staat vol met database bestanden. De e-mails en vele andere dingen staan in een of meerdere database bestanden. Dus niet rechtstreeks bereikbaar of zichtbaar.

Als je (vanuit eM-Client) een of meerdere e-mail(s) zichtbaar wil opslaan bvb onder Documenten dan kan dat zo:
- selecteer de e-mail(s) die je wil opslaan, (mogen meerdere zijn)
- Rechts-klik op de geselecteerde e-mails,
- Kies Opslaan-als,
- Selecteer de map waar je de e-mails wil opslaan en klik Map selecteren

Voorbeeld: de opgeslagen bestanden zien er zo uit:
Afbeelding

p.s. Ik gebruik Thunderbird. Ik ken eM-Client niet echt en ga die dan ook weer verwijderen.

carlie
Lid geworden op: 21 jun 2009, 13:11

24 sep 2020, 17:47

bedankt voor de laatste antwoorden. Ik zoek het verder eens uit...
windows 10 home op 1 PC en windows 11 op 1 PC/ Intel r core tm i7 8550 cpuc@ 1.80 ghz 1.99 ghz/ ram 8 gb / 64 bits x 64/antivirus Telenet/windows firewall/Malware en CCleaner op pc

carlie
Lid geworden op: 21 jun 2009, 13:11

25 sep 2020, 10:47

In de lokale mappen kan ik inderdaad mails opslaan. Als ik de mails van daaruit terug open is deze inderdaad bewaard en kan ik van daaruit weer verder doorsturen of beantwoorden of zo. En dit werkt dan met het programma Em Clients. Maar deze mails zijn niet meer bewaard op mijn PC als het programma Em Clients niet meer functioneert bijvoorbeeld. Een mail opslaan in "mijn documenten" op mijn PC kan ik. Maar als ik deze mail terug open om te versturen of te beantwoorden, dan opent die mail zich in het programma Windows Live Mail, en kan ik deze mail niet versturen of beantwoorden. En dit komt waarschijnlijk omdat het programma Em Clients niet als standaard mailprogramma is ingesteld. Dus blijkbaar is de enige mogelijkheid als ik een mail wil bewaren een printscreen maken of opslaan als PDF. Bedankt voor de antwoorden.
windows 10 home op 1 PC en windows 11 op 1 PC/ Intel r core tm i7 8550 cpuc@ 1.80 ghz 1.99 ghz/ ram 8 gb / 64 bits x 64/antivirus Telenet/windows firewall/Malware en CCleaner op pc

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

25 sep 2020, 16:22

carlie schreef:
25 sep 2020, 10:47
Een mail opslaan in "mijn documenten" op mijn PC kan ik. Maar als ik deze mail terug open om te versturen of te beantwoorden, dan opent die mail zich in het programma Windows Live Mail, en kan ik deze mail niet versturen of beantwoorden.
Dat is dan een probleem in Windows Live Mail. Ik gebruik Thunderbird en deze opent de mail en kan deze zoals normaal versturen en beantwoorden.
Je kan ook rechtsklikken op een e-mail en dan kiezen openen met ... Em-Clients.
carlie schreef:
25 sep 2020, 10:47
En dit komt waarschijnlijk omdat het programma Em Clients niet als standaard mailprogramma is ingesteld.
Inderdaad.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

26 sep 2020, 09:25

carlie schreef:
25 sep 2020, 10:47
In de lokale mappen kan ik inderdaad mails opslaan. Als ik de mails van daaruit terug open is deze inderdaad bewaard en kan ik van daaruit weer verder doorsturen of beantwoorden of zo. En dit werkt dan met het programma Em Clients. Maar deze mails zijn niet meer bewaard op mijn PC als het programma Em Clients niet meer functioneert bijvoorbeeld. Een mail opslaan in "mijn documenten" op mijn PC kan ik. Maar als ik deze mail terug open om te versturen of te beantwoorden, dan opent die mail zich in het programma Windows Live Mail, en kan ik deze mail niet versturen of beantwoorden. En dit komt waarschijnlijk omdat het programma Em Clients niet als standaard mailprogramma is ingesteld. Dus blijkbaar is de enige mogelijkheid als ik een mail wil bewaren een printscreen maken of opslaan als PDF. Bedankt voor de antwoorden.
In plaats van gewoon links te dubbelklinken op zo'n opgeslagen mail, klik er éénmaal rechts op, en kies dan em-clients om die mail te openen. Als je verder in dit dialoogvenster gaat, kun je ook live mail als standaard vevangen.

carlie
Lid geworden op: 21 jun 2009, 13:11

29 sep 2020, 14:33

hviaene schreef:
26 sep 2020, 09:25
carlie schreef:
25 sep 2020, 10:47
In de lokale mappen kan ik inderdaad mails opslaan. Als ik de mails van daaruit terug open is deze inderdaad bewaard en kan ik van daaruit weer verder doorsturen of beantwoorden of zo. En dit werkt dan met het programma Em Clients. Maar deze mails zijn niet meer bewaard op mijn PC als het programma Em Clients niet meer functioneert bijvoorbeeld. Een mail opslaan in "mijn documenten" op mijn PC kan ik. Maar als ik deze mail terug open om te versturen of te beantwoorden, dan opent die mail zich in het programma Windows Live Mail, en kan ik deze mail niet versturen of beantwoorden. En dit komt waarschijnlijk omdat het programma Em Clients niet als standaard mailprogramma is ingesteld. Dus blijkbaar is de enige mogelijkheid als ik een mail wil bewaren een printscreen maken of opslaan als PDF. Bedankt voor de antwoorden.
In plaats van gewoon links te dubbelklinken op zo'n opgeslagen mail, klik er éénmaal rechts op, en kies dan em-clients om die mail te openen. Als je verder in dit dialoogvenster gaat, kun je ook live mail als standaard vevangen.
Wauw, hartelijk bedankt voor deze fantastische tip. Nu kan ik weer mijn opgeslagen mails die in "mijn documenten" zaten, via Em Clients beantwoorden, versturen, enz door éénmaal rechts te klikken en Em Clients te openen. Bedankt !
windows 10 home op 1 PC en windows 11 op 1 PC/ Intel r core tm i7 8550 cpuc@ 1.80 ghz 1.99 ghz/ ram 8 gb / 64 bits x 64/antivirus Telenet/windows firewall/Malware en CCleaner op pc