Thunderbirt email instellen-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

09 nov 2020, 09:05

Ik heb 2 hotmailadressen en omdat er maar sporadisch mails binnenkomen op die twee adressen heb ik dat zo ingesteld dat die automatisch doorgestuurd worden naar mijn Telenet mailadres.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

09 nov 2020, 09:18

verhaegen schreef:
08 nov 2020, 19:54
je zou ervan verschieten hoe vlug de meerderheid ervan verdwijnt
wisselen van providers wegens .....
naamvoering , enz.


in 2004
Nieuwe klanten van internetverdeler Telenet krijgen geen e-mailadres meer dat eindigt op @Pandora.be. Op termijn moeten alle pandora-adressen verdwijnen. De 417.000 klanten van Telenet bereik je voortaan op @telenet.be. ,,Wij doen de verandering voor de duidelijkheid'', zegt Telenet-woordvoerster Paskal Deboosere,
https://www.nieuwsblad.be/cnt/go760bf5
Beste mijnheer Verhaegen,
De mailadressen die eindigen op Skynet, Pandora enz… dat is geen uitstervent ras, die blijven voor eeuwig en altijd bestaan, of de eigenaar van dit mail adres moet het zelf deactiveren.

Ik weet niet of je het mail adres kent dat eindigt op @........ .uunet.be
uunet bestaat al van 1987 en tot en met heden al door verschillende providers over genomen.

Tot op heden zijn er nog verschillende Belgische ondernemers die een mail adres gebruiken eindigend op @.......uunet.be, zelfs buiten België.

Als Telenet zelf gaat beslissen om alle Pandora adressen te laten verdwijnen zullen zij vele rechtszaken aan hun broek krijgen, want geen enkele ondernemer groot of klein die ook internationaal werkt zal dit niet aanvaarden, das mijn gedacht.
Maar ja das mijn zorg niet.

En dan ook nog:
IMAP uw mails worden bewaard op de server van de provider, U kan op al uw toestellen uw mails opvragen en lezen, verwijder je per ongeluk een mail op een toestel dan kan je deze nog altijd opvragen op een ander toestel.

POP3 uw mails worden niet bewaard op de server van uw provider, open je een mail op een toestel en je verwijderd die, dan is ie weg, foetsie gedaan.

Dus is het beter IMAP te gebruiken.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 nov 2020, 09:50

je moet toch eens goed lezen wat er in de vorige postings staat hoor !
we hebben het hier niet over uu enz.
het gaat over pandora /skynet
of weet u het blijkbaar beter dan de bestuurders van telenet en proximus ?
of schrijven ze zelf leugens over hun toepassingen ?

hoeveel mensen wisselen op 16 jaar tijd niet van provider ?
hoeveel mensen overlijden er op 16 jaar tijd niet met een pandora adressering ?
als je dat zou optellen zou je weten dat het aantal pandora adressen héél klein geworden is

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

09 nov 2020, 19:32

verhaegen schreef:
09 nov 2020, 09:50
je moet toch eens goed lezen wat er in de vorige postings staat hoor !
we hebben het hier niet over uu enz.
het gaat over pandora /skynet
Beste mijnheer Verhaegen,
Ik kan goed lezen en weet dat het over Skynet en Pandora gaat.

Maar blijkbaar leest U niet goed of begrijp je niet wat ik bedoel.
Ik verwijs naar @.........uunet.be als voorbeeld mail.

en ik blijf erbij oude mail adressen verdwijnen niet
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 nov 2020, 19:57

alléé , dan zijn die bestuurders en gazetten en andere berichtgevers mis hé
maar ik vrees dat jij niets in de melk te roeren hebt op dat niveau hoor , en ik ook niet
dergelijke adressen kan men niet erven of doorgeven hoor

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

10 nov 2020, 08:58

verhaegen schreef:
09 nov 2020, 19:57
dergelijke adressen kan men niet erven of doorgeven hoor
Daar gaat het niet over en dat begrijp ik ook wel.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

10 nov 2020, 09:09

benq schreef:
09 nov 2020, 09:18
verhaegen schreef:
08 nov 2020, 19:54
.....knip......
En dan ook nog:
IMAP uw mails worden bewaard op de server van de provider, U kan op al uw toestellen uw mails opvragen en lezen, verwijder je per ongeluk een mail op een toestel dan kan je deze nog altijd opvragen op een ander toestel.

POP3 uw mails worden niet bewaard op de server van uw provider, open je een mail op een toestel en je verwijderd die, dan is ie weg, foetsie gedaan.

Dus is het beter IMAP te gebruiken.
Prima uitleg over IMAP en POP3 ...... in teorie.
In de praktijk gebruik ik overal POP3, maar ik zie toch geregeld mails die ik op mijn desktop PC gelezen heb, opduiken op mijn smartphone. Ik krijg zo de indruk dat de mail servers nog wel POP3 verbindingen aannemen, maar dat ze intern er toch iets anders mee doen.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

10 nov 2020, 17:20

benq schreef:
09 nov 2020, 09:18
verhaegen schreef:
08 nov 2020, 19:54
.....knip......
En dan ook nog:
IMAP uw mails worden bewaard op de server van de provider, U kan op al uw toestellen uw mails opvragen en lezen, verwijder je per ongeluk een mail op een toestel dan kan je deze nog altijd opvragen op een ander toestel.

POP3 uw mails worden niet bewaard op de server van uw provider, open je een mail op een toestel en je verwijderd die, dan is ie weg, foetsie gedaan.

Dus is het beter IMAP te gebruiken.
Prima uitleg over IMAP en POP3 ...... in teorie.
In de praktijk gebruik ik overal POP3, maar ik zie toch geregeld mails die ik op mijn desktop PC gelezen heb, opduiken op mijn smartphone. Ik krijg zo de indruk dat de mail servers nog wel POP3 verbindingen aannemen, maar dat ze intern er toch iets anders mee doen.
Tekst hieronder is gepikt van Proximus:
Proximus mail instellen
Er zijn 2 mogelijkheden voor Proximus mail instellen, namelijk de in- en uitgaande e-mailinstellingen. Inkomende e-mailinstellingen zijn IMAP en POP3, uitgaande e-mailinstellingen zijn SMTP instellingen. Hieronder vindt u meer info over instellingen:
Het grote verschil tussen IMAP en POP3 is dat bij IMAP je berichten op de server blijven bestaan en vanaf meerdere apparaten (laptop, smartphone, pc, etc.) zijn te benaderen. Bij het gebruik van POP3 worden de mails van de server afgehaald, m.a.w. ze staan niet meer op de mailserver en zijn daarna ook niet meer via een ander device (mobiel, tablet, etc.) te benaderen. Met IMAP (ook wel IMAP4 genoemd) kunt u nog wel bij de e-mails op de mailserver.

Tekst hieronder gepikt van Telenet
Verschil IMAP en POP 3
Dit gaat over: E-mail Installeren Mailbox
Uw Telenet-mailadres kan u gebruiken voor verschillende mailprogramma’s. Zo hebt u waar u maar wil toegang tot uw mailbox. Stelt u uw e-mailadres in voor uw mailprogramma, dan moet u kiezen tussen twee protocollen: IMAP en POP3. Beide hebben voor- en nadelen.

Tip: wij raden IMAP aan. Zo hebt u op al uw toestellen toegang tot uw e-mails.
IMAP
• Met IMAP blijven uw e-mails op de server staan. Ze zijn altijd en overal bereikbaar.
• IMAP is de beste oplossing om altijd en overal uw e-mails te kunnen lezen en beantwoorden, supersnel én efficiënt.
• IMAP synchroniseert uwe-mails en mappenstructuur (als u daarvoor kiest).
• Uw contacten synchroniseert IMAP niet.
• E-mail instellen met IMAP
POP3
• Met POP3 worden uw e-mailberichten bewaard op uw toestel.
• Uw e-mailprogramma downloadt de e-mails naar het toestel en verwijdert ze van de e-mailserver.
• Logt u altijd in op uw e-mailaccount via een e-mailprogramma op hetzelfde toestel? Kies dan voor POP3.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

10 nov 2020, 18:26

Ik heb op mijn computers allemaal pop3 protocol en mijn mails kunnen tot 100 dagen op de server blijven staan. Die kunnen dus binnen komen op al mijn computers.
Ofwel worden ze verwijderd van de server als ik ze verwijder uit mijn mailprogramma.
Dus de uitleg van proximus en telenet kloppen niet.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

11 nov 2020, 09:09

@benq
De uitleg van sacho klopt met wat ik ondervind.
En de uitleg van Proximus en Telenet; ik heb zo'n idee dat die verouderd is. En naar de helpdesk van Proximus bellen als je echt problemen hebt, is een ramp. Bij Telenet heb ik betere (daarom nog niet schitterend) ervaringen.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

11 nov 2020, 09:49

Nu nog beter.
In Live mail met pop-mailserver tot 100 dagen op de server laten staan.
Met Thunderbird pop-mailserver tot meer als 10.000 dagen op de server laten staan.
De providers zeggen en iedereen slikt wat ze schrijven.

Afbeelding

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 nov 2020, 09:50

ik denk dat die uitleg wél klopt als alles ingesteld blijft zoals het origineel stond
maar het zal anders zijn ,als je zelf wat instellingen veranderd bij pop3

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

11 nov 2020, 15:58

Zo, thunderbirt mail instellen is opgelost,een kleinkind wist me te vertellen dat wanneer ik op extra druk in het mail programma,bovenaan de balk ,en dan op opties ,dan zie ik opgeslagen wachtwoorden, en dan wachtwoorden tonen, daar zie ik de 6 letter groot,en de 5de klein, en het moest omgekeerd zijn :oops: dus nu is het in orde. :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.