problemen met nieuwe versie van thunderbird 78.4.2-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

13 nov 2020, 18:59

tokkio schreef:
13 nov 2020, 18:00
Als u nog de set-up hebt van thunderbirt 68.10 dan zou ik die laatste die er opstaat helemaal verwijderen, en dan met de set-up 68.10 opnieuw instellen, wel die automatische update uitschakelen.
U moet dan wel zeker zijn dat u de juiste e-mail adressen ,met de bijbehorende wachtwoorden hebt.
? Het gaat hier over Thunderbird 78.4.2 , niet over (de oudere) 68.10 . Daarenboven was het probleem niet een update van Thunderbird maar de overgang van de mailserver van POP naar IMAP die toevallig op het zelfde moment plaatsvond.

p.s. Mijn Thunderbird is nu aan versie 78.4.3

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

13 nov 2020, 19:44

Afbeelding

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

13 nov 2020, 20:03

..bedankt coor de tip tokkio maar zoals hovel zegt zit ik aan versie 74.4.2 en bij het terugdraaien van de versie
ben je ook alle inhoud kwijt.....alle is nu dank zij hovel dik in orde....voor mij is het nu zaak om dit ook zo te houden........en is de zaak voor mij hierbij afgesloten.
Met dank voor de reactie
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

13 nov 2020, 20:17

Verhaegen

Dank voor de tip maar ik zal mij nu wel een beetje inhouden om direct een nieuwe update en/of versie
te plaatsen .....mijn automatische update staat trouwens uit en op ..".downloaden en vragen om te installeren" ingesteld , ik heb mijn les ....hopelijk ...geleerd met automatich te downloaden.
Er is een spreuk die zegt .....als er iets goed werkt en in orde is blijf er dan vanaf.
Alvast bedankt en goede avond nog
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

14 nov 2020, 09:35

geo schreef:
13 nov 2020, 20:17
Verhaegen
....knip....
Er is een spreuk die zegt .....als er iets goed werkt en in orde is blijf er dan vanaf.
Alvast bedankt en goede avond nog
Geo
Dat zei mijn schoonvader zaliger ook altijd, maar jammer genoeg gaat dat in de software-wereld niet goed op. Veel updates zijn noodzakelijk om beveiligingslekken te dichten. 't Is nu niet dat de halve wereld zit uit te kijken om in jouw of mijn computer in te breken, maar updates niet volgen is een riziko.
Wat je wél kunt onthouden uit dit verhaal: nooit twee dingen tegelijk veranderen. Als het misloopt, zit je gemakkelijk op het verkeerde spoor.

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

14 nov 2020, 10:03

Inderdaad, de problemen werden niet veroorzaakt door de update maar door een onoordeelkundige overstap van POP naar IMAP.
Een voorzichtige overstap zou als volgt geweest zijn:
- De POP account onwerkbaar maken (servernaam vervalsen)
- Nieuwe IMAP account maken en testen tot alles naar wens werkt.
- POP account verwijderen en opnieuw testen.
- Updaten
Maar dit zijn nu vijgen na Pasen.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

14 nov 2020, 11:18

hviaene
U schreef: " Wat je wél kunt onthouden uit dit verhaal: nooit twee dingen tegelijk veranderen. Als het misloopt, zit je gemakkelijk op het verkeerde spoor."

Daar heb je 100% gelijk in , Ik kan redelijk goed mijn plan trekken met computers , maar de fout die ik steeds weer maak is diegene die je op noemt .... " Nooit twee dingen tegelijk veranderen "... ik denk steeds weer ik zal het wel onthouden en niet op papier schrijven maar na een half uur rommelen denk ik dan....ja wat heb ik nu al allemaal veranderd ??....20 jaar geleden lukte dit allemaal wel maar je hoofd verouderd mee hè..

Ik weet dat je updates steeds moet downloaden maar die stond ingesteld op automatisch, die heb ik nu verplaats naar ....".Updaten maar eerst vragen om te downloaden" zodat ik eerst kan bekijken over wat het precies gaat, een gewone update zal ik laten uitvoeren....maar een Nieuwe versie zal ik eerst de kat uit de boom kijken , want daar zitten soms nog kinderziekten in en wacht dan op de volgende update 01 of 02 waar die de mogelijk fouten dan zijn verwijderd.

Weer een tip van U die ik in mijn computerboekje kan schrijven ...en klaar is kees....vergeet het maar, want dan vergeet je bij het volgend probleem om EERST eens in het boekje te kijken......mensen zijn niet perfect hè, en al zeker niet aan een bepaalde ouderdom.
Al goed dat we nog Seniorennet hebben die mensen in nood vooruit helpen, in het andere geval zou het ons
een deftig aantal Euro's kosten om een en ander te repareren.
Alvast bedankt voor hulp en de tips ,en nog een goede middag verder.
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

14 nov 2020, 11:41

Janneke dust 2
U hebt alle moeite gedaan om mij uren aan een stuk te helpen waarvoor ik U dankbaar ben, niet iedereen kan zomaar een gepast antwoord uit zijn mouw schudden in deze moeilijke materie.

U heeft het voorzichtig aangepakt dat dan langer duurt met in het achterhoofd geo moet ik stap per stap
begeleiden wat ik apprecieer .....en ik volg een helper altijd....maar ik ben ook al 20 jaar bezig met computers
maar dat kan jij dan weer niet weten.
Hovel is dan op de proppen gekomen met een resoluut antwoord ,en dit is dan direct gelukt.
Zoals je zegt ....dit zijn vijgen na pasen , maar ik dank u toch van harte voor de gedane moeite.
Groetjes
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 nov 2020, 12:02

dan zal ik het maar zetten als : opgelost

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

14 nov 2020, 12:41

Verhaegen
dat mag je gerust doen, het geeft plaats en tijd genoeg gekost
Met dank
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet