overgaan van telenet MAIL naar GMAIL

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

01 dec 2020, 17:23

Op welke wijze kan ik 'makkelijk' overstappen van MAIL (telenet) naar GMAIL mét behoud van mijn emailadressen en bestaande emailmappen ?
Kan ik ook de mails welke nog binnenkoomen met mijn emailadres "@telenet.be" blijven ontvangen in Gmail waar ik een gmailadres ga gebruiken ?

Dank voor een advies !
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

01 dec 2020, 18:51

Ik denk niet dat je moet overstappen. (Kan maar is niet eenvoudig)
Als ik MAIL zie staan dan denk ik aan het e-mail programma van Windows. Telenet heeft geen MAIL, wel een webmail.
Welk e-mail programma gebruik je? MAIL (=Windows), Thunderbird, Telenet-webmail (=via browser), Gmail (=via browser), ...
Waar staan uw mappen nu? Op de pc/laptop? , Op webmail? , ...

Zelf heb ik meerdere e-mail adressen @telenet.be (3), @gmail.com (2) , @outlook.be(1).
Ik kan voor al deze e-mail adressen e-mails ontvangen en verzenden in Thunderbird. Soms gebruik ik (als test) ook wel eens MAIL (Windows). Ook hier kan ik alle e-mails ontvangen/verzenden.

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

02 dec 2020, 09:53

Ik gebruik inderdaad MAIL van windows en niet van telenet... sorry.
Je zegt dat je denkt dat ik niet moet overstappen....waarom ? Ik hoorde reeds meermaals dat men beter af is met gmail... ?
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

02 dec 2020, 10:25

Als je dat hoorde moet je ook eens vragen wat de redenen zijn waarom.
Weten ze dat niet dan is het weer van een muis een olifant maken, ttz weer van horen zeggen!!!!
Ik gebruik Telenet(via Live mail en Thunderbird), G-mail en Hotmail(outlook.com)webbased en ze zijn alle drie goed als je er mee kan werken.

Het enige wat ik niet wil gebruiken is de mail-app van Windows 10.
Waarom niet de Mail-app, die is altijd IMAP protocol en ik heb POP3

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

02 dec 2020, 15:07

Dank voor deze info !
Als ik het goed begrijp heb ik geen reden om over te stappen van MAIL (windows) naar een andere toepassing voor email....
Mijn probleem was ook (en vooral) dat ik met mijn bestaande emailadressen een beetje sukkel. Ik gebruikte vroeger life mail van telenet en ik heb nu mijn adressenbestand van MAIL maar ik kan blijkbaar ook nog steeds adressen van lifemail gebruiken .... en het zijn deze adressen die ik niet meer kan verwijderen (als ze onbruikbaar zijn geworden bv) of ook niet wijzigen.
Vandaar dat ik op een nieuwe lei wou beginnen met gmail en een "proper" adressenbestand. In gmail (zo vermoed ik toch) kan men ook mappen creëeren met submappen wat in MAIL niet kan.
Ik overweeg trouwens een nieuwe laptop aan te schaffen en zou op dat moment ook met "een" nieuw emailprogr starten.... Vandaar dus mijn vragen hieromtrent.
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

02 dec 2020, 16:52

Mappen aanmaken in Mail ? Dan kan hoor.
Klik op "Meer"

Afbeelding

In het volgend venster klik op de + en geef de map een naam en enter

Afbeelding
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

03 dec 2020, 08:42

Mappen aanmaken in MAIL is uiteraard geen probleem maar submappen aanmaken kan niet.... en ik vermoed dat dit wel kan in Gmail.
Vooral een degelijk adressenbastand kunnen opbouwen is een andere vrome wens omdat ik nu blijkbaar met een mengelmoes zit van MAIL-adressen en adressen uit Life MAIL (van vroeger)
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

03 dec 2020, 09:04

Ik kan u maar ene raad geven.
Hou uw mailbox zo simpel mogelijk. Zonder te veel mappen en zeker geen submappen.
Heb je dan zoveel belangrijke mails? Met mappen en submappen heb je gewoon geen overzicht hoeveel mails je in de box hebt. Je gaat dan maar een nieuwe soepkom maken zeker :D :D

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

03 dec 2020, 09:38

Submappen kan wel degelijk nuttig zijn om bijv. mails bij te houden van verschillende verenigingen waar je lid van bent.
Maar ik maak die mappen en submappen aan op "Lokale Mappen", niet als mappen onder je mail account. Op die manier heb je geen zorgen over het verschuiven van mails als je ooit van emailadres en -provider verandert.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

03 dec 2020, 11:18

Zo kan je het zeker doen hviaene.
Ik heb al meegemaakt bij mensen, 5.000 tot 15.000 mails in de box(ontvangen, verzonden, concepten, verwijderde items) en geen enkele foto's of andere bestanden in de bestands- of systeemmappen, ze bleven gewoon in de mailbox staan omdat ze niet wisten hoe die over te brengen. Orde in de koelkast of kleerkast maar op de computer..........

De Grote Zwerver
Lid geworden op: 28 nov 2004, 19:38
Locatie: Evergen

03 dec 2020, 16:49

Ge kunt ook u mails van een andere laten site toe komen op u Gmail vb. Telenet enz.
Zie foto
Afbeelding
thuis is overal waar onze kampeerauto staat

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

03 dec 2020, 17:09

king schreef:
03 dec 2020, 08:42
Mappen aanmaken in MAIL is uiteraard geen probleem maar submappen aanmaken kan niet.... en ik vermoed dat dit wel kan in Gmail.
Rechts-klik op een map, dan klik Nieuwe submap maken.
Afbeelding
king schreef:
03 dec 2020, 08:42
Vooral een degelijk adressenbastand kunnen opbouwen is een andere vrome wens omdat ik nu blijkbaar met een mengelmoes zit van MAIL-adressen en adressen uit Life MAIL (van vroeger)
In de app Personen (=Windows-10 adresboek) , Instellingen, heb je daar een account staan?
Bij het importeren van een adresboek van een account, bvb windows live mail, wordt er een verbinding (=link) gemaakt tussen Personen en de bewuste account. Veranderingen aan contactpersonen worden automatisch gesynchroniseerd. Als later die account uit Personen verwijderd wordt blijven de contactpersonen staan maar kunnen die niet meer verwijderd of bewerkt worden in Personen. Een oplossing zou kunnen zijn de bewuste account weer toe te voegen in de app Personen.