Berichtvenster F8 niet meer tonen

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

rogerxx8
Lid geworden op: 20 jan 2004, 23:12
Locatie: In het bronsgroen eikenhout

04 dec 2020, 17:23

Afbeelding

Wanneer ik mijn mails raadpleeg in Thunderbird verschijnt regelmatig een berichtvenster onder de mails in Postvak In.
Dit werkt zo storend. Is er een middel om geen Berichtvenster meer te zien?
Graag hulp a.u.b.

Roger
En na de regen....
Kom jij !
Acer entertainment desktop.
Intel Core i5 4430
Windows 10 -64 bit. Home Microsoft Office 2010
Norton 360 via Proximus

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 dec 2020, 17:56

Vinkje weghalen ?
Wat gebeurt er als je functietoets F8 indrukt ?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

rogerxx8
Lid geworden op: 20 jan 2004, 23:12
Locatie: In het bronsgroen eikenhout

05 dec 2020, 12:29

Als ik geen berichtvenster heb en ik klik op F8 verschijnt her Berichtvenster.
Als ik een Berichtvenster heb en ik doe het vinkje weg is het Berichtvenster ook weg.
Heel effe toch, want bij het heropenen met Thunderbird kan het er terug staan.
Ik weet niet hoe ik het definitief kan verwijderen.
Daarom vraag ik om me te helpen

Roger
En na de regen....
Kom jij !
Acer entertainment desktop.
Intel Core i5 4430
Windows 10 -64 bit. Home Microsoft Office 2010
Norton 360 via Proximus

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

06 dec 2020, 08:59

als je dat vinkje wéghaalt
daarna thunderbird sluiten via : bestand > sluiten

rogerxx8
Lid geworden op: 20 jan 2004, 23:12
Locatie: In het bronsgroen eikenhout

06 dec 2020, 15:58

Verhaegen,

Ik heb hetgeen je voorstelde verscheidene malen geprobeerd,
soms lukte het (dacht ik) maar helaas inderdaad soms. Ik heb dat op verschillende manieren uitgetest : eerst om mijn skynet adres, dan op mijn gmail adres, dan op mijn hotmail adres,
maar helaas. Dan heb ik geprobeerd alle drie de mail adressen te selecteren en dan via Beeld, Vormgeving het vinkje verwijdert. Dan afgesloten zoals je vroeg door te klikken boven links op Bestand en dan op afsluiten. Jammer, maar helaas Berichtvenster stond regelmatig aangevinkt.

Nu wel een vraagje: je vroeg sluiten en ik gebruikte afsluiten.
Ik heb ook geprobeerd met gewoon sluiten, maar dat gaf ook niet het gewenste resultaat.

Verhaegen,
Mag je hieromtrent iets anders vragen?
Ik heb gekeken welke thunderbird ik gebruik en dat is: thunderbird 84.0b2( 64 bits) en dat zou een beta updatekanaal zijn. Kan het misschien daaraan liggen dat het niet lukt?
Mijn vraag is nu: kan ik beter een andere versie van Thunderbird installeren? Maar ..... verlies ik dan mijn mails die erop staan, mijn mailadressen skynet, gmail, hotmail niet? Als dat zo is ben ik verder van huis.
Graag raad.

Roger
Bijlagen
print027.jpg
print027.jpg (31.42 KiB) 1491 keer bekeken
En na de regen....
Kom jij !
Acer entertainment desktop.
Intel Core i5 4430
Windows 10 -64 bit. Home Microsoft Office 2010
Norton 360 via Proximus

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

06 dec 2020, 18:45

inderdaad dat is een beta
maar het hoeft niet persé te zijn dat je instellingen ,mails en contacten kwijt bent
je kan die gerust exporteren en nadien in de normale importeren
normaal zitten die allemaal in het profiel

best is om eerst even al de linken te lezen alvorens iets te doen
https://support.mozilla.org/nl/kb/profi ... %20bewaart

is net hetzelfde als gegevens naar een andere computer te brengen
https://support.mozilla.org/nl/kb/thund ... erplaatsen

soms kan een kort filmpje verhelderend werken
http://mozbackup.jasnapaka.com/

importeren en exporteren staat onder : gebeurtenissen en taken + onder extra

er bestaat ook een add on voor in thunderbird om het te doen (heb die zelf nog nooit gebruikt)
is zoals add ons in/voor firefox
https://addons.thunderbird.net/en-GB/th ... entlyadded

komt van hier : (rechtsonder )
https://addons.thunderbird.net/en-GB/th ... ortexport/

dus als je wilt kan je u op minstens 3 verschillende manieren eerst veilig stellen vooraleer je .....

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

07 dec 2020, 09:10

rogerxx8
Normaal gezien staat er op de pagina waar je een beta download een waarschuwing dat je die niet voor een produktie-omgeving (=dagelijks werk) mag gebruiken. Maar ja, de meeste mensen (ikzelf ook dikwijls) lezen die dingen niet. Thunderbird zelf heeft ook een (engelstalig) forum, maar als je daar aankomt met zo'n probleem van een beta, dan ga je op een (min of meer) beleefde manier bot vangen.
Besluit voor iedereen hier: blijf met je handen van beta's af, tenzij je specifieke redenen hebt om je daaraan te wagen.

rogerxx8
Lid geworden op: 20 jan 2004, 23:12
Locatie: In het bronsgroen eikenhout

07 dec 2020, 15:36

aan hviaene,
Bedankt voor de wijze raad. Maar dat is voor mij nu te laat.

aan Verhaegen
Wat je daar allemaal aanraadt, daar durf ik niet aan beginnen.
Lijkt voor een gewone, niet gespecialiseerde senior, toch wat ingewikkeld en gevaarlijk.
Toch bedankt voor je uitleg en ik heb dat wel aan het lezen geweest, maar dan toch maar wijselijk besloten daar niet aan te beginnen.
Ik heb wel gisteren nog geprobeerd een systeemherstel te doen naar een datum dat ik meende dat alles nog goed werkte. Die systeemherstel is gelukt maar het probleem was niet verholpen.
Ikzelf bedankt je voor je goede bedoelingen en wijze raad.

Groeten
Roger
En na de regen....
Kom jij !
Acer entertainment desktop.
Intel Core i5 4430
Windows 10 -64 bit. Home Microsoft Office 2010
Norton 360 via Proximus

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

07 dec 2020, 19:41

Op mijn tweede laptop stond de laatste officiële versie op 78.5.1 (32bits).
Ik heb er nu de beta versie 84.0b3( 64 bits) op geïnstalleerd.
De nieuwe versie heeft de vorige gewoon vervangen. Alle e-mails staan er nog.

Er is geen probleem met het in/uit schakelen van het bericht venster, met F8 of met het menu.

Straks ga ik er de laatste officiële versie op 78.5.1 (32bits) weer opzetten.

P.s. Hoe kom je aan die 64bit versie? Officieel wordt voor Windows alleen de 32bit versie aangeboden.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

07 dec 2020, 19:50

zo moeilijk is het niet hoor
misschien lijkt het moeilijk omdat ik 3 verschillende manieren gegeven heb voor een veilig stelling van gegevens
in princiepe is het gewoon maar een "kopieren " en gaan "plakken " van de profielmap
de versie die der opstaat verwijderen en de gewone versie instaleren
en indien dan toch nodig , gewoon opnieuw gaan kopieren en plakken

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

07 dec 2020, 23:38

verhaegen,

Er is toch een probleem. De officiële versie 78.5.1 kan niet overweg met het profiel van de nieuwere (en beta) versie 84.02b . Ik heb het zojuist getest. Men moet een nieuw profiel aanmaken. Hier is de langere weg van accounts aanmaken, e-mails en adresboek exporteren/importeren aangewezen.

Als er geen e-mails lokaal staan, bvb bij het gebruik van IMAP, en alle mails staan op de server dan is er voor de e-mails geen probleem.Blijft nog wel het aanmaken van de accounts en adresboek.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 dec 2020, 08:58

dat zou inderdaad kunnen zijn dat de gewone versie niet overweg kan met dat profiel van die beta
dan is het inderdaad de langere wég
hij kan eventueel wachten tot die beta vervangen wordt door de definitieve versie , maar hoelang dat zal duren is niet geweten

rogerxx8
Lid geworden op: 20 jan 2004, 23:12
Locatie: In het bronsgroen eikenhout

10 dec 2020, 18:18

Ik heb mijn probleem kunnen oplossen. Ik stuurde een mail naar een computerwinkel die ook herstellingen en reparaties uitvoeren. Een paar jaar terug kocht ik daar mijn laptop, vandaar.
Ik heb heel mijn probleem in die mail beschreven en kreeg daarop een mail terug met hetgeen ik moest doen.Eerst moest ik een programma downloaden MozBackUp 1.5.1 en dan dat installeren en zijn werk laten doen. Dit voor het geval dat....
Daarna moest ik mijn Thunderbird verwijderen en een nieuwe Thunderbird downloaden.
Dat heb ik gedaan en het is prima gelukt. Ik heb zelfs daarna die versie vervangen door eentje met 64 bits i.p.v. 32 bits en die heeft zich gewoon over de vorige geïnstalleerd.
Dat back-up programma heb ik niet moeten gebruiken.
Bedankt allen die me raad gaven en wilden helpen.
Groeten
Roger
Afbeelding
En na de regen....
Kom jij !
Acer entertainment desktop.
Intel Core i5 4430
Windows 10 -64 bit. Home Microsoft Office 2010
Norton 360 via Proximus