telenet MAIL-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

16 jan 2021, 17:21

sorry, bedoel natuurlijk de rubriek "E-mailbeveiliging".....
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

16 jan 2021, 18:25

ik vrees dat ge een volwaardig emailprogramma gaat moeten gebruiken
bv. outlook , thunderbird

ik heb eens op het net gaan kijken (omdat ik het program zelf niet gebruik ,en nooit gebruikt heb ) en vind daar véél van hetgeen u ook overkomt

hetgeen u tegenkwam :
DEZE INSTELLING KAN OP GEEN VAN UW ACCOUNTS WORDEN TOEGEPAST
staat hier beschreven
https://websetnet.net/nl/here-is-why-em ... g-for-you/

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

16 jan 2021, 18:39

Vooreerst een zeer hartelijke dank voor je opzoekingen die licht in de duisternis werpen !
Ik was reeds enige tijd zinnens om over te stappen op gmail maar hoorde ook hierover al commentaren vandaar dat ik nog niet verandere.
Vroeger werkte ik met outlook (tijdens mijn beroepsactiviteiten) en gezien deze mogelijkheid nu gratis is zal ik wellicht hierop overstappen.
Vraagjes hierbij zijn echter:
- kan ik mijn telenet emailadres behouden ?
- is er een mogelijkheid om mijn adressenbestand over te brengen naar outlook ?

Dit is NIET dringend, het is W.E. voor iedereen !
Nogmaals dikke merci voor het advies en geniet van het W.E.
Ik lees het wel wanneer ik je reactie krijg vooraleer ik probeer over te schakelen.
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

16 jan 2021, 19:25

outlook van microsoft pakket office is nog steeds niet gratis volgens mij hoor
ik denk dat ge het verwart met een outlook account , dat is wél iets anders , dat is outlook.com = online dienst net zoals gmail
dacht iets van ± 135€ voor het pakket office
en als men het per abbonement doet is het een ± 70 € per jaar
tenzij men een verjaarde koopt die kan vanaf een ± 20 €
bv.
https://www.windows-helpdesk.nl/product ... anbieding/

maar thunderbird is nog altijd gratis en een volwaardige mailbehandelaar , wordt door de meesten gebruikt en gekend en is in het nederlands ,
der is ook nog mailbird maar ik ken der weinig die het gebruiken
net zoals TouchMail, eM Client ,Opera Mail
kan ik mijn telenet emailadres behouden ? ja
- is er een mogelijkheid om mijn adressenbestand over te brengen naar outlook ? ja

ook voor thunderbird is het : ja voor alles
https://www.thunderbird.net/nl/
https://www.schoonepc.nl/tools/thunderbird.html

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

16 jan 2021, 19:34

Ik heb mijn office 2019 hier gekocht :
https://licentiepromo.be/product/micros ... entiecode/
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

17 jan 2021, 09:26

Gezien we toch geen sneeuwbazllen meer kunnen werpen.... thunderbird mail geïnstalleerd.
Een hele zak mails zijn gedownload (ik vermoed alles wat in webmail van telenet zat...die ik nooit gebruikte).
Alles weggedaan wat weg mocht en ik hou netjes mijn inbox over, prima.
Wat ik echter niet terugvind zijn mijn persoonlijke mappen noch mijn adressenbestand....
Kan ik deze overzetten en indien ja, hoe ?
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

17 jan 2021, 10:04

even nalezen en alles zal duidelijk worden
https://support.mozilla.org/nl/kb/overs ... hunderbird

qua mappen die je bij de andere gemaakt hebt kun je zelf gewoon even maken in thunderbird

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

17 jan 2021, 14:53

king schreef:
16 jan 2021, 17:20
Ik vind onder de rubriek de blijde boodschap " DEZE INSTELLING KAN OP GEEN VAN UW ACCOUNTS WORDEN TOEGEPAST" .......
Dit is normaal. Deze e-mail beveiliging is iets speciaal en niet van toepassing voor de meeste normale gebruikers. (ik krijg ook die melding)

Vraagje: Kan je die bijlage(n) openen als je de e-mail leest via Telenet webmail?

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

17 jan 2021, 18:44

Beste Mr Verhaegen,

ik heb uiteraard de link die ge me doorstuurde gelezen MAAR in het MAILprogr alle contacten selecteren... nergens is hiervoor een mogelijkheid te vinden en al evenmin zie ik ergens een mogelijkheid om "exporteren" te vinden....
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

17 jan 2021, 19:43

in windows mail is de contacten een andere naam , namelijk : personen
dat is blijkbaar een app
tik naast start in dat zoekglas : per
en personenapp zal aangeboden worden

https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... l-nl&ad=nl


De app Mail heeft geen contactpersonen. Deze vindt u in Windows 10 terug in de app Personen. Deze twee apps zijn standaard aan elkaar gekoppeld. Zodat u bij het aanmaken van een nieuwe e-mail wel beschikt over uw contactpersonen. De contactpersonen plaatst u in de app Personen ook weer via de omweg van Outlook.com:

bij windows mail is der blijkbaar géén mogelijkheid op personen (contactpersonen ) te exporteren volgens ik hier eens gaan lezen ben
https://support.microsoft.com/nl-nl/win ... 87589c509c

Afbeelding

mijn gedacht hé
kan je het gemakkelijkste windows mail een massamail versturen met alle contacten der in , en die ontvangen in thunderbird , en dan kan je rechtsklikken op die mail en de afzenders ineens opnemen in de contacten , en zet die in BBC
dan krijgen die allemaal wél een mail van u , maar zien ze maar enkel uw maildres als afzender
terwijl jijzelf al die mailadressen wél kunt opnemen in uw contactpersonen

ik weet zelfs niet waar die windows mail zijn contacten ergens opslaat op de comp
van al de andere emailprogrammas is dat wél geweten , alleen windows mail dus niet
alhoewel ik vermoed dat het een pst file zou kunnen zijn , als men daar de plaats van te weten komt kan het wél via thunderbord via importeren
die personen staan wél onder acounts in windows mail
en die windows mail (via windows verkenner ) staat onder programmas >windows mail
en daar staat die wabmig als contactpersonenimport

Afbeelding
dus daar is ook niemand iets mee

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

18 jan 2021, 09:15

't Is al een tijdje geleden dat ik nog zo'n operatie gedaan heb. Maar ik herinner me toch dat, wanneer je thunderbird de eerste keer nà installatie opstart, die komt vragen wat die moet importeren van wat al op je PC aanwezig is. Je moet wel oppassen dat je àlles selekteert, want voor zover ik me herinner is alleen de mails standaard aangevinkt.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

18 jan 2021, 09:46

thunderbird de eerste keer nà installatie opstart, die komt vragen wat die moet importeren van wat al op je PC
inderdaad
dat herrinner ik me ook zo
maar ik weet dat sommigen der over kijken , en dan is het ...
en bij sommigen niet verschijnt

maar zoals gezegd als men het voorheeft , het gemakkelijkst is een massamail éénmalig te versturen
en die via thunderbird te ontvangen , en de afzenders opnemen in de contacten
kan eventueel ook met telkens 20 afzenders per mail (in bbc)

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

18 jan 2021, 16:15

verhaegen schreef:
17 jan 2021, 19:43
bij windows mail is der blijkbaar géén mogelijkheid op personen (contactpersonen ) te exporteren volgens ik hier eens gaan lezen ben
Dat klopt, maar men kan wel exporteren vanuit outlook.live.com.

In sommige situaties staan de contact personen die men gebruikt in Windows MAIL niet in de Personen app zelf maar bij outlook.live.com. Als dat zo is dan kan je die van daaruit exporteren.

Rechtsboven in het outlook.live.com venster:
Afbeelding

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

18 jan 2021, 17:08

Ik heb ondertussen Thunderbird geactiveerd en heb ook quasi alle contacten ingebracht.
Mijn persoonlijke berichtenmappen uit mail moet ik nu nog zien over te brengen.

Nog een vraagje ... wat moet ik doen om geen mail meer binnen te krijgen via MAIL aangezien ik thunderbird gebruik nu ?
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

18 jan 2021, 17:15

ofwel gewoon dat ding niet méér starten (snelkoppeling verwijderen dan kan je der niet per ongeluk op klikken )
dan komt daar niks méér binnen
of in het prog gewoon de account verwijderen , dan komt der ook niks méér binnen