e-mail proximus-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

01 feb 2021, 21:23

Tara schreef:
30 jan 2021, 23:33
Goeie avond panel :)
Mijn probleem : ik werk met een skynet e-mailadres(al jàààren) heb recent mijn wachtwoord gewijzigd en sindsdien gaat mijn uitgaande post de mist in. Krijg steeds een foutmelding en het bericht wordt niet verstuurd.Heb alles met imap en relay in- en uitgaande post opnieuw geconfigureerd, op vraag van proximus mijn oudste basisadres gewijzigd (dat telefoontje met de technische dienst kostte heel wat tijd en men stuurde me met een kluitje in het riet als zou Proximus zelf technische problemen hebben) Er zijn inmiddels een aantal dubbele mappen verschenen die ik niet kan verwijderen dus ik zit vast.
Iemand enig idee hoe ik uit die soep uitgeraak?
Als je opnieuw geconfigureerd hebt, dan gebruik je geen webmail, maar een e-mail client.

Anderzijds denk ik dat je hier 't een en 't ander zwaar door elkaar schudt i.v.m. "myproximus", "google", serverinstellingen.......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

02 feb 2021, 08:54

Ik denk dat Charlie gelijk heeft: je hebt op je computer Windows Mail staan en je probeert die te konfigureren, maar eigenlijk gebruik je die niet want je gebruikt Webmail. En daar heb je niks te konfigureren. Als webmail je twee accounts of dubbele mappen toont, wil dat zeggen dat Proximus twee accounts heeft aangemaakt die dezelfde alias hebben gekregen, en daar kun jij niks aan doen, dat kan alleen Proximus zelf oplossen.

Tara
Lid geworden op: 29 jan 2006, 16:42
Locatie: Antwerpen

02 feb 2021, 22:23

@ Hviaene
U heeft wellicht gelijk..ik zal Proximus de zaak laten oplossen (àls men bereid is er iets aan te doen want het contact tot op heden is alles behalve geruststellend)

Bdkt voor de hulp in ieder geval
Tara
"A journey of a thousand miles begins with the first step!"
----------------------------------------------------------

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 feb 2021, 09:36

mailproblemen gaan die weinig aan doen vrees ik , en dat is voor alle providers geldig
men krijgt 1 mailacount met vooraf geconfigureerde inlog en wacht woord
men gaat der vanuit dat als men die correkt invoert op de eigen computer dat het werkt
maar als men aan die account veranderingen gaat uitvoeren of der aliassen of dergelijke gaat bijvoegen en gebruiken dit op eigen verantwoordelijkheid is
normaal moet alles werken als men via myproximus inlogt en webmail gebruikt , of rechtstreeks naar webmail en inlogt en gebruikt
wat er op een computer van een gebruiker gebeurd of met welke programma's hebben providers géén zicht en hebben ze géén verantwoordelijk
alléén als der iets aan die hoofdaccount niet werkt via webmail kan men in feite de provider der voor aanspreken , al de rest is in princiepe goodwil van providers

vandaar is het best altijd eerst op my proximus te gaan zien hoe alles staat , en net hetzelfde op de computer in te voeren

Tara
Lid geworden op: 29 jan 2006, 16:42
Locatie: Antwerpen

03 feb 2021, 22:57

Hallo iedereen!
Proximus is erin geslaagd de verbinding met de server te herstellen. Hartelijk dank nog een keer voor jullie reacties - ik sluit hiermee deze topic in de wetenschap dat ik op jullie kan rekenen als ik weer een keertje iets misprutst heb :D
Nog een rustige nacht en blijf gezond.
Tara
"A journey of a thousand miles begins with the first step!"
----------------------------------------------------------