pakje onderweg

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

03 mei 2021, 17:34

Ik krijg geregeld in mijn mail "van dienen brol" : "uw pakje is onderweg".

Afbeelding

Ik doe dit zelfs niet open. Ik gooi dit in mijn prullenbak en ik ledig die regelmatig ook. Ik heb immers niks besteld !!! Door te klikken op "track and trace" kom ik misschien op louche zaken. Want je hoort al regelmatig dat, als je op een link klikt, je beetgenomen wordt. Maar wat of wie is het ?
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

04 mei 2021, 09:13

Wie het is, zullen wij niet zo gauw achterhalen, er zijn er honderden die zich met dergelijke foefjes bezig houden.
En wat???? Dat kan ook van alles zijn, van een proggramma dat al je toetsaanslagen doorstuurt, tot een worm of bot - een programma dat dergelijke mailtjes ontvangt en doorstuurt naar al je mail-adressen in je adresboek/kontaktenlijst, tot weet-ik-veel-wat-nog..... In elk geval is je reaktie goed.

joerky
Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Locatie: Peutie

04 mei 2021, 16:10

Merci hviaene voor je antwoord.
Al hetzelfde zoals die telefoons die je krijgt vanuit Italië, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, etc....... Ze bellen je, je neemt op en je hoort niks meer. Dan hopen zij dat jij terugbelt, met alle gevolgen van dien. Gelukkig hebben wij een antwoordapparaat dat op het display het nummer doorgeeft dat jou contacteert, met het land erbij. Als het antwoordapparaat opspringt, zeggen ze natuurlijk niks. Dit probleem is al in "De Inspecteur" met Sven Pichal op radio 2 besproken geweest. Kunnen ze niks aan doen. Niet traceerbaar, want die buitenlandse nummers veranderen altijd. Ach mens toch, .......... rotte wereld.
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.