pdf op site-opgelost+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

maan
Lid geworden op: 22 okt 2006, 21:36
Locatie: Rollegem

11 dec 2008, 10:21

Om te beginnen: Ik ben een beginneling. Ik krijg iedere week uitslagen toegestuurd in Excel die ik dan gewoon kopiëer en plak op een html pagina. Nu krijg ik de vraag van bezoekers om die uitslagen wat printvriendelijker te maken zodat ze door 1 druk op de knop de uitslag kunnen opslaan of uitprinten. Met pdf zou dat wel lukken maar daar heb ik dan problemen mee. Ik probeerde al eens een pdf te uploaden maar dat was nogal omslachtig en het lukte me ook niet. :oops:
Is dat zo omslachtig of ken ik de juiste manier niet? Ik denk dat ik met DocMan geprobeerd heb.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

11 dec 2008, 17:18

maan schreef:Met pdf zou dat wel lukken maar daar heb ik dan problemen mee. Ik probeerde al eens een pdf te uploaden maar dat was nogal omslachtig en het lukte me ook niet. :oops:
Is dat zo omslachtig of ken ik de juiste manier niet? Ik denk dat ik met DocMan geprobeerd heb.
Beste maan,

Wat lukte er niet, het uploaden van het pdf of het tonen van het pdf-bestand?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

maan
Lid geworden op: 22 okt 2006, 21:36
Locatie: Rollegem

11 dec 2008, 19:49

Het uploaden, ik moet eerst aan een url of zo geraken eer ik de link kan maken naar dat formulier. Of zou dat gaan door gewoon dat pdf formulier met filezilla op de server te zetten? Ik zal dat eens proberen. Ik zal ook nog moeten zoeken of ik dat excel bestand kan opslaan als pdf. Als het dan op internet staat moet ik het ook nog tonen, maar dat zal wel lukken zeker :?:

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

11 dec 2008, 21:46

maan schreef:Het uploaden, ik moet eerst aan een url of zo geraken eer ik de link kan maken naar dat formulier. Of zou dat gaan door gewoon dat pdf formulier met filezilla op de server te zetten? Ik zal dat eens proberen. Ik zal ook nog moeten zoeken of ik dat excel bestand kan opslaan als pdf. Als het dan op internet staat moet ik het ook nog tonen, maar dat zal wel lukken zeker :?:
Beste maan,

Als het toegestaan wordt door de webhostserver om grote(re) bestanden op te laden, dan moet je het pdf-bestand opladen naar je webhostserver (bv. met FileZilla ftp client) en dan een link naar het pdf-bestand maken op je pagina. bv.

Code: Selecteer alles

<a href="www.domeinnaam.com/bestandsnaam.pdf">Resultaten bekijken</a>
Wanneer de bezoeker dan op de link klikt, dan kan hij/zij kiezen tussen openen of opslaan en zo het pdf-bestand lezen/afprinten.

Normaal moet je een excel-bestand naar pdf kunnen omzetten.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

maan
Lid geworden op: 22 okt 2006, 21:36
Locatie: Rollegem

13 dec 2008, 23:20

Coderunner, ik maakte een pdf-bestand met Primo, zette het op de server met Filezilla en voegde een link toe aan mijn webpagina. Als ik het bestand open vanuit mijn harde schijf is alles normaal, maar als ik het bestand op de server open is alleen de titel ( in een ander font) leesbaar. De rest zijn een soort bolletjes. En volgend bericht verschijnt:
Afbeelding
Wat zou ik daar aan kunnen doen?

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

13 dec 2008, 23:35

maan schreef:Wat zou ik daar aan kunnen doen?
Beste maan,

Plaats de link van het pdf-bestand hier eens, dan kan ik zien of dit hier ook het geval is.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

maan
Lid geworden op: 22 okt 2006, 21:36
Locatie: Rollegem

14 dec 2008, 11:03

Coderunner, dat zou de link moeten zijn:
http://pc-okapi.we.bs/week%2010.pdf

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

14 dec 2008, 14:20

maan schreef:Coderunner, dat zou de link moeten zijn:
http://pc-okapi.we.bs/week%2010.pdf
Beste maan,

Hier hetzelfde probleem (zie jouw schermafdruk: foutmelding) maar de code en de manier waarop het online staat is juist, dus zal je het moeten zoeken in de omzetting van het origineel bestand naar pdf.

Stuur anders het origineel bestand (vóór de omzetting naar pdf) en het geconverteerde pdf-bestand naar mijn email adres (zie privébericht), dan kan ik zien of het aan de omzetting zelf ligt.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

15 dec 2008, 11:57

Beste maan,

Ik heb de pdf hier bekeken en dat geeft idd geen enkel probleem.
Ook heb ik het online gezet en ook daar geen probleem wanneer je de link aanklikt. Nu is mijn vraag: Met welke ftp-client programma werd de pdf geupload naar de server ?
Een pdf-bestand mag NIET als ASCII bestand opgeladen worden maar als een binair bestand, anders krijg je de foutmelding die je hierboven aangeeft. (zie het verschil van tonen van het pdf-bestand opgeladen in ASCII en in Binair op bovenstaande link)

mvg,
Coderunner

Reaktie via privébericht
maan schreef:Ik heb dat gedaan met Filezilla. U hebt het bij het rechte eind. Ik heb dat bestand geupload als binair bestand en alles is OK !!!!
Probleem opgelost
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Huibc
Lid geworden op: 07 feb 2009, 09:49
Locatie: Korbeek-Lo

07 feb 2009, 10:22

Het verwondert me dat je een pdf-bestand met filezilla opgestuurd hebt als ascii. Normaal bevat filezilla een lijst van van extensies die automatisch als binair verstuurd worden (of omgekeerd) wat betekent dat je normaal goed zit. Had jij expliciet voor ascii gekozen? Heb je die lijst van extensies eens bekeken?