php code werkt plots niet meer - Dringend hulp AUB

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Hombre
Lid geworden op: 05 nov 2004, 12:48

26 dec 2008, 10:23

Hallo scriptschrijvers

Vorig jaar heb ik een website "geerfd" en bijgewerkt die gemaakt is in php. Nu is dit niet echt mijn ding, sommige code's begrijp ik goed maar sommige stukken weet ik echt niet hoe deze te interpreteren.
Probleem is nu, de server is drie dagen uitgevallen en het bedrijf heeft gemeld dat de website op een nieuwe server staat. Geen probleem dacht ik maar nu heb ik een foutmelding als volgt:

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting T_OLD_FUNCTION or T_FUNCTION or T_VAR or '}' in /usr/home/chiroz/public_html/database.php on line 4

Nu vind ik niet hoe dit op te lossen. De mensen van de server zijn met de feestdagen blijkbaar niet te bereiken maar ik wil de website terug opstarten natuurlijk.

Kan iemand me hiermee verder helpen?
Hartelijk dank

PS: phpversion: 4.4.7 krijg ik nu als info als ik de versie opvraag
Lo mejor del sol es la sombra, pero me gusta el sol, seguro.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

26 dec 2008, 16:14

Hombre schreef:Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting T_OLD_FUNCTION or T_FUNCTION or T_VAR or '}' in /usr/home/chiroz/public_html/database.php on line 4
Beste Hombre,

Zoals de foutmelding al weergeeft, staat er een fout op lijn 4 in het bestand database.php. Is de database nog bereikbaar na overzetting naar de nieuwe servers ?
Zonder enige php code (en hier blijkbaar verschillende php pagina's) is het zeer moeilijk te zeggen welke fout dus zul je zelf moeten zoeken/uitproberen welke fout het is in het php script.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Hombre
Lid geworden op: 05 nov 2004, 12:48

26 dec 2008, 17:07

Bedankt voor de informatie.

Ondertussen ben ik op zoek gegaan via een ander forum en heb ik een aanpassing van de code bekomen die het probleem voorlopig oplost.
Het blijkt dat de hostingsserver de versie van php 5 nog niet op de server heeft staan na de uitval begin van de week maar php 4.
Volgende week hoop ik dat dit is aangepast en alles weer normaal kan werken.
Hierbij hoop ik dat dit mag als afgesloten worden beschouwd.
Bedankt
Lo mejor del sol es la sombra, pero me gusta el sol, seguro.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

26 dec 2008, 17:18

Beste Hombre,

Okay, bedankt om dit hier te melden maar blijkbaar heb je op het ander forum wel de noodzakelijke php code meegestuurd :roll:
Voor andere gebruikers: hier staat de oplossing (= antwoord op de vraag van Hombre (daar Pol Peters) op het ander forum).

Probleem is opgelost!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.