Logo in adresbalk+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Julien Ph
Lid geworden op: 27 dec 2005, 08:01
Locatie: Westende

14 jan 2009, 19:55

Hallo,

In de adresbalk staat het logo van seniorennet juist vòòr http://www.seniorennet.be
Hoe kan ik mijn logo vòòr het adres van mijne site plaatsen?
Kan iemand dat uitleggen hoe dat juist moet?

Groeten,
Julien
Carpe Diem

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

15 jan 2009, 13:06

Beste Julien,

Wat jij bedoelt is een "favicon". Lees hier meer
Hoe je een favicon aanmaakt, lees je hier

Bondig overzicht:
Deel 1
- Je maakt een afbeelding bv. je logo.
- Je gaat naar een online favicon generator: bv. deze of deze
- Je browsed op je harde schijf naar de plaats waar je logo staat;
- Je duidt de grootte aan van het favicon
- Je klikt op "Create/Make/Generate favicon"
- Download het aangemaakt favicon en noemt deze "favicon.ico"

Deel 2
- Je plaatst volgende code op je html pagina

Code: Selecteer alles

<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">
Deel 3
Upload de html pagina EN het favicon.ico naar je webhostserver.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

16 jan 2009, 19:55

Beste Julien,

Is het je gelukt om een favicon aan te maken voor je website?

Graag een reaktie!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Julien Ph
Lid geworden op: 27 dec 2005, 08:01
Locatie: Westende

16 jan 2009, 21:44

coderunner schreef:Beste Julien,

Is het je gelukt om een favicon aan te maken voor je website?

Graag een reaktie!

mvg,
Coderunner
De favicon is gemaakt maar... hij staat er nog niet op....
Gisteren een tijdje mee bezig geweest, wilde niet lukken...
Ik denk dat hij in een verkeerde folder staat...
Ik ga nu wat verder doen....
Carpe Diem

Julien Ph
Lid geworden op: 27 dec 2005, 08:01
Locatie: Westende

18 jan 2009, 22:05

coderunner schreef:Beste Julien,

Is het je gelukt om een favicon aan te maken voor je website?

Graag een reaktie!

mvg,
Coderunner
Het is gelukt,maar.... ik heb het gedaan zoals het moet, maar ik zag geen resultaat, heel vreemd! Nog veel geprutst, helaas geen resultaat!
De PC gaat bij mij altijd op 'slaapstand', per toeval helemaal af gezet en daarna terug aan... en ineens zag ik het favicon staan!
Nu zijn de rariteiten nog de wereld niet uit...
Op de Desktop gebruik ik Windows Internet Exploren, daarmee zie ik het favicon staan... op de laptop gebruik ik Mozilla Firefox, en daar zie ik het favicon ook staan, maar... als ik op de laptop Microsoft Internet Exploren opstart, daar zie ik het favicon NIET staan.
Op de Desktop WEL, de laptop NIET... hoe kan dat nu?
Alleez, we zoeken verder...
Carpe Diem

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

19 jan 2009, 14:34

Julien Ph schreef:...Op de Desktop gebruik ik Windows Internet Exploren, daarmee zie ik het favicon staan... op de laptop gebruik ik Mozilla Firefox, en daar zie ik het favicon ook staan, maar... als ik op de laptop Microsoft Internet Exploren opstart, daar zie ik het favicon NIET staan.
Op de Desktop WEL, de laptop NIET... hoe kan dat nu?
Beste Julien,

Gebruik je op beide pcs (desktop en laptop) Internet Explorer 7 ? Als er ergens Internet Explorer 6 of lager op staat, dan kan het zijn dat de favicon niet zichtbaar is daar de "ondersteuning" in deze versies dikwijls problemen oplevert en resulteert in het niet tonen van de favicon.
Heb je de "tijdelijke internet bestanden folder" al eens geledigd want het kan zijn dat IE steeds de pagina uit de cache in die map oproept.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Julien Ph
Lid geworden op: 27 dec 2005, 08:01
Locatie: Westende

19 jan 2009, 18:20

coderunner schreef:
Julien Ph schreef:...Op de Desktop gebruik ik Windows Internet Exploren, daarmee zie ik het favicon staan... op de laptop gebruik ik Mozilla Firefox, en daar zie ik het favicon ook staan, maar... als ik op de laptop Microsoft Internet Exploren opstart, daar zie ik het favicon NIET staan.
Op de Desktop WEL, de laptop NIET... hoe kan dat nu?
Beste Julien,

Gebruik je op beide pcs (desktop en laptop) Internet Explorer 7 ? Als er ergens Internet Explorer 6 of lager op staat, dan kan het zijn dat de favicon niet zichtbaar is daar de "ondersteuning" in deze versies dikwijls problemen oplevert en resulteert in het niet tonen van de favicon.
Heb je de "tijdelijke internet bestanden folder" al eens geledigd want het kan zijn dat IE steeds de pagina uit de cache in die map oproept.

mvg,
Coderunner
Het werkt!!!
Zowel op de desktop, Windows Vista als op de Laptop Windows XP staat Explorer 7 op...
Ik heb vadaag onze jongste zoon gezien en het er even over gehad... hij zij ook dat ik moest wachten tot de 'cache verlopen' was in Explorer, wat nu dus blijkbaar gebeud is... anders had ik wel die 'tijdelijke internet bestanden' wel leeg gemaakt!
Voila, eind goed, al goed....
En, nogmaals bedankt voor de hulp!
Carpe Diem

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

19 jan 2009, 19:10

Julien Ph schreef:Het werkt!!!
Voila, eind goed, al goed....
En, nogmaals bedankt voor de hulp!
Beste Julien,

Dat is graag gedaan en bedankt om dit te laten weten.

Nog veel plezier met je website.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.