eigen website en ie 8-opgelost+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

lc023628
Lid geworden op: 29 okt 2006, 19:47
Locatie: Hemiksem

27 jun 2009, 22:57

Hallo, ik heb weer wat.
Onlangs heb ik window explorer 8 geinstalleerd. Vandaag kom ik tot de ontdekking dat de 'bronbestanden' veranderd zijn. De codes worden in twee kleuren, rood en blauw weergegeven. Mooi, maar ik kan de tekst of de codes niet meer veranderen. Ik kan mijn eigen website dus niet meer bijwerken.
Kan de installatie van explorer 8 de oorzaak zijn?
Hoe kan ik eventueel terug naar explorer 7 ?
Groetjes,
Louis
My nickname is LiC.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

27 jun 2009, 23:26

Beste Louis,

Ik denk dat de installatie van IE8 hier niets mee te maken heeft. Wanneer je in Internet Explorer de broncode oproept, dan opent het vooringestelde programma (kladblok) zich en toont de broncode.
Het kan zijn dat IE8 nu de broncode niet meer opent in kladblok (heb IE8 nog niet geinstalleerd) en op dezelfde manier te werk gaat als FF. Dan selecteer je de broncode en breng die in in bv. kladblok. Wanneer je wijzigingen hebt aangebracht dan moet je dit eerst bewaren op je harde schijf en dan via een ftp-client programma (bv. FileZilla, FireFTP, ...) terug naar je webhostserver opladen.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

lc023628
Lid geworden op: 29 okt 2006, 19:47
Locatie: Hemiksem

27 jun 2009, 23:41

Dank je voor je snelle antwoord.
Het probleem is juist dat ik de kladbladen op mijn PC niet meer kan veranderen wat tot hiertoe altijd lukte. M.a.w. de kladbladen zijn identiek geworden aan de bron op het internet.
De kladbladen hebben een identiek icoontje gekregen als op het internet en zijn geen kladbladen meer.
Groetjes,
Louis
My nickname is LiC.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

27 jun 2009, 23:56

Beste Louis,

Dan heeft Microsoft in IE8 ook de werkwijze van FF (Firefox) overgenomen.

Dan moet je zoals ik in mijn vorige post meldde, de broncode kopiëren d.m.v. achtereenvolgens de volgende toestencombinaties ctrl + a (="alles selecteren") en ctrl + c (="kopiëren") te maken.
Vervolgens het bij windows bijgeleverde programma "kladblok" (of eventueel een wysiwyg programma Frontpage, Expression Web, Kompozer, ...) te openen en daar d.m.v. de toetsencombinatie ctrl + v de broncode te plakken om dan wijzigingen in de broncode aan te brengen.

Noot: Het is aanbevolen op je harde schijf of USB-stick of ... een backup te hebben staan van je website:
1- indien de webserver crashed, dan heb je nog steeds een kopie om terug naar de webhostserver op te laden;
2- je hoeft niet via IE of FF je broncode op te roepen, maar je kan het desbereffende bestand direkt in "kladblok" of "wysiwyg" programma openen vanop je harde schijf.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

lc023628
Lid geworden op: 29 okt 2006, 19:47
Locatie: Hemiksem

28 jun 2009, 10:33

Het is me gelukt. Je hebt me goed geholpen.
Hartelijk dank,
Louis
My nickname is LiC.