Internet Explorer

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

08 jul 2009, 09:57

Ik heb mij Internet Explorer geupgraded van IE7 naar IE8.
Daarna stelde ik vast in mijn website : http://users.skynet.be/duynslager/bed&b ... rlands.htm
dat de linkerknoppen om van de ene pagina naar de andere te navigeren verdwenen zijn.

Weet iemand hoe die terug te plaatsen zijn?

groeten

duynvogel
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -

Condes
Lid geworden op: 05 mei 2005, 07:57
Locatie: BE (L)

08 jul 2009, 10:25

Geen direct antwoord maar bij jou (óf bij mij!!) is misschien toch nog iets mis.

IE8:
Afbeelding

FF:
Afbeelding

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

08 jul 2009, 10:49

hallo Condes
ik veronderstel dat de bovenste afbeelding "mijn" versie is de FF afbeelding hetgeen bij u te zien is....
dus blijkbaar O.K. bij u...
maar bij mij zijn die knoppen ribbedebie...

duynvogel
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

08 jul 2009, 12:37

Mijn IE8 crasht bij het opvragen van de broncode van die pagina. :s Raar.

In safari werkt het wel. De knoppen ook.

PS: Die webpagina is volledig in xml ofzoiets geschreven?
.NET en Java Programmeur

Condes
Lid geworden op: 05 mei 2005, 07:57
Locatie: BE (L)

08 jul 2009, 13:18

duynvogel schreef: dus blijkbaar O.K. bij u...
Neen, toch niet helemaal OK, zie:
IE8:
Afbeelding

FF:
Afbeelding
(of ligt de fout bij mij...?)

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

08 jul 2009, 14:02

Beste duynvogel,

Je website werd gemaakt met Microsoft Publisher 11 wat eigenlijk niet een erg geschikt programma is om webpagina's te maken. Ik denk dat daar de oorzaak te zoeken is. Ik stel voor de webpagina's een voor een terug te openen in MS Publisher en daar aan te passen zodat het menu wel terug zichtbaar wordt ook in IE8.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

10 jul 2009, 13:41

Hoi iedereen,

Ik heb de meest drastische oplossing gekozen en de IE8-versie er weer afgesmeten.
En ja, mijn website werkt weer "normaal".

dank voor alle tussenkomsten
groeten,
duynvogel
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

10 jul 2009, 14:16

duynvogel schreef:Ik heb de meest drastische oplossing gekozen en de IE8-versie er weer afgesmeten.
En ja, mijn website werkt weer "normaal".
Beste duynvogel,

Toch nog even iets meegeven om over na te denken ...
Je hebt dus gekozen voor de "persoonlijke" oplossing, nu is het probleem op jouw computer/laptop opgelost, maar een online website is bedoeld dat andere bezoekers je website bekijken en niet jijzelf, zeker in jouw geval waar het gaat over een aanbod van een "Bed & Breakfast" en waar je toch, denk ik, hoopt dat mensen op dit aanbod afkomen, niet ? Wanneer zij dus IE8 hebben geinstalleerd (wat meer en meer het geval zal zijn daar IE8 bij de aanbevolen Windows updates staat), krijgen ze een foute layout, waar zaken (hier je menu) ontbreken. Dan krijgt de bezoeker geen beeld van wat je aanbiedt, daar ze niet door je website kunnen navigeren. Een reden om toch eens over na te denken, zou ik zeggen. :wink:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

10 jul 2009, 14:29

duynvogel schreef: En ja, mijn website werkt weer "normaal".
Zoals Coderunner al aanhaalde is dit een verkeerde veronderstelling.

Door IE7 is uw website layout weer "normaal" op UW PC. Als je op een andere PC met IE8 gaat kijken, is het menu ook weg (= Abnormaal). Het probleem doet zich dus voor op elke PC die IE8 geinstalleerd heeft.

(Kijk maar naar de screenshots van Condes in dit topic. Hij heeft ook IE8 en kan de layout niet zien ;) )

Om dat te voorkomen moet u uw website herschrijven voor IE8. Anders kan niemand met IE8 uw website bezoeken.

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

11 jul 2009, 07:58

hallo coderunner en ultdave

jullie hebben meer dan gelijk en er zal dus moeten gesleuteld worden aan mijn website.
maar in die webmaterie ben ik nu eenmaal niet zo'n "straffe"...

heb al gedacht om een B&B BLOG te bouwen; BLOGBOUWEN heb ik behoorlijker onder de knie
ik heb trouwens nog nooit een B&B BLOG gezien van collega's, misschien zou de mijne daardoor beter opvallen

11 juli groeten
duynvogel
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -