les3 en 4 cursus-opgelost+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Lu1c
Lid geworden op: 26 nov 2008, 21:23
Locatie: Staden

14 jul 2009, 15:15

Ik zou graag voor mijn vereniging een website maken en ben daarom met veel moed begonnen aan de cursus, maar ik ben al rap geblokkeerd.
Ik veronderstel dat de cursus gestart is in 2003, mijn computer werkt met windows XP en dat bestond in die tijd nog niet. Misschien is dit al een begin van mijn probleem.

Les 3.

Voor de website moet ik een plaatsje zoeken (ik heb 'Mijn documenten' gekozen), daarop gaan staan met de cursor, met de rechtermuistoets daaop klikken en vervolgens krijgt men een menu waar ergens 'tekstdocument' staat.
Bij mij is dat niet het geval. Alleen maar als ik dubbelklik op de naam krijg ik al mijn documenten die ik vroeger gemaakt heb en daartussen staat ergens 'Nieuw-tekstdocument'. Als daarop dubbelklik en klik op Bestand krijg ik 'Nieuw'. Als ik daarop klik of dubbelklik gebeurt er niets.
Alleen als ik dubbelklik op 'Nieuw - tekstdocument' kan ik verder werken zoals in de cursus aangegeven.
Helemaal op het einde krijg ik dan bij 'Mijn documenten' een document met als naam index.htm.
Waarschijnlijk is dit het juiste resultaat van les 3 maar ik ben dat helemaal niet zeker.

les 4

Op het einde van de les staat er 'Zorg dat bovenstaande HTML-code ook in je index.htm staat ....'
???????
Wanneer en waar moet ik die code invoeren? Dat vind ik nergens terug.


[/b]

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

14 jul 2009, 15:46

Lu1c schreef:Ik veronderstel dat de cursus gestart is in 2003, mijn computer werkt met windows XP en dat bestond in die tijd nog niet. Misschien is dit al een begin van mijn probleem.
Dit heeft er niets met te maken. In alle versies van windows kan je dit doen.
Lu1c schreef:Waarschijnlijk is dit het juiste resultaat van les 3 maar ik ben dat helemaal niet zeker.
Ja dit doe je goed.
Lu1c schreef:Op het einde van de les staat er 'Zorg dat bovenstaande HTML-code ook in je index.htm staat ....'
???????
Wanneer en waar moet ik die code invoeren? Dat vind ik nergens terug.
Open het eerder gemaakt ïndex.html bestand terug met kladblok en schrijf de html code uit les 4 hierin zijnde

Code: Selecteer alles

<html>

<head>
</head>

<body>
</body>

</html>
en bewaar het index.html bestand terug op je harde schijf.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

14 jul 2009, 18:34

De hele cursus samengevat in een paar regels:

1) Open een nieuw bestand in kladblok (Engels: Notepad)

2) In dit bestand moet je je website schrijven door middel van "tags".
Bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

<html> 

<head> 
</head> 

<body> 
<p> Hallo dit is mijn website. </p>
</body> 
</html>
Tags zijn de woorden tussen de kleiner/groter-dan tekens ( "<" en ">" ).

<html> is een tag
<head> is een tag
<body> is een tag
<p> is een tag
</html> is een sluittag (vandaar die schuine streep)
</head> is een sluittag
</body> is een sluittag
</p> is een sluittag

3) Sla het kladblok bestand met de tekst op als "index.html" of als "index.htm".

4) Klaar. Om je website te bekijken moet je dubbelklikken op je bestand "index.html" of "index.htm" afhankelijk van hoe je hem genoemd hebt.

Hoe kan je je website aanpassen? => Je opent index.html terug in kladblok en je verandert de tekst. :)

Mvg,
Dave

PS: De code in puntje "3" hierboven, wordt uitgelegd in de cursus. In de hoofdstukken na "3", ga je verder bouwen op de basis door nieuwe dingen te leren. (Foto's toevoegen, en dergelijke)
.NET en Java Programmeur

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

14 jul 2009, 22:55

Ik heb PB gehad van lu1c. Het probleem is opgelost. ;)

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur