Website en/of fotoalbum-opgelost+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

D.M.
Lid geworden op: 23 mar 2007, 15:34
Locatie: mechelen

06 aug 2008, 21:21

Ik heb geprobeerd om een website te maken maar al die haakskes enzo, ik kan er kop of staart aan krijgen. Dus dan maar een fotoalbum maken, is ook plezant. Jawadde, ik begin met een nieuw fotoalbum, geef het een naam enzo en moet ik o.a. het albumadres invullen, maar ik krijg steeds de foutmelding "siteurl niet toegelaten". Wat moet ik in godsnaam dan invullen? Heb al vanalles geprobeerd. pppfffff toch niet zo simpel als ik dacht zenne

groetjes
dm
Beken ruisen immervoort,
En de schone rozen
Neigen 't kopke overboord,
Spieg'len zich en blozen.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

07 aug 2008, 07:12

Begin eens met te vertellen waar u precies dat fotoalbum wil opstarten.
Wat betreft een website zijn er diverse andere mogelijkheden :
- werken met een what-you-see-is-what-you-get programma
- gebruik maken van een webruimte die met standeaard sjablonen werkt waar u alleen maar de vakjes dient in te vullen met tekst of foto's.
- gebruik maken van een webruimte waar u gewoon een lege pagina opent en die kan opvullen met foto's.
Als u echter gebruik wil maken van een webruimte die uw internet provider aanbiedt is uiteraard alleen de eerste optie hier een mogelijkheid.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

D.M.
Lid geworden op: 23 mar 2007, 15:34
Locatie: mechelen

07 aug 2008, 14:30

Mijn bedoeling is om een site of fotoalbum te hebben waar we de familiefoto's op kunnen zetten. We hebben een vrij grote familie en nu met die digitale camera's ook een gigantische hoop foto's. Bij iedereen langsgaan of foto's via mail versturen is niet haalbaar, vandaar ons idee om het via een website of fotoalbum te doen.
Dat had ik dus eerst via mijn provider willen doen, maar daar lukt het me niet. Hier zomaar een website in mekaar flansen is ook niet evident. Via Fotoalbum wou ik dan een album aanmaken, dat zou eenvoudiger zijn, dacht ik. Maar daar zit ik dus met het probleem dat ik een album-adres moet ingeven. En gelijk wat ik daar inzet, ik krijg steeds de foutmelding siteurl is niet toegelaten.

In een notedop... hoe krijgen we op de meest simpele manier de familiefoto's op het internet.

Alvast bedankt voor de info/hulp.

dm
Beken ruisen immervoort,
En de schone rozen
Neigen 't kopke overboord,
Spieg'len zich en blozen.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

07 aug 2008, 14:57

Ja ja, ik begrijp het. Maar ik zou dan toch wel moeten weten via welke site je dat fotoalbum wil beginnen...
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

D.M.
Lid geworden op: 23 mar 2007, 15:34
Locatie: mechelen

07 aug 2008, 15:59

Ik ken daar niks van... maar dat kan via seniorennet, toch? Laat ons zeggen dat jij daar voor mij de keuze in maakt. Ik ken er toch niks van. Ik verlaat me helemaal op jou :)

dm
Beken ruisen immervoort,
En de schone rozen
Neigen 't kopke overboord,
Spieg'len zich en blozen.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

07 aug 2008, 16:53

Een voor de hand liggende mogelijkheid is dat je zoiets opzet bij de firma waar je eventueel on-line prints bestelt. Je kan daar al je digitale foto's opzetten, onderverdelen in mappen, mappen alleen via paswoord toegankelijk maken etc. Zo kan iedereen die over die url beschikt naar de foto's kijken en eventueel prints bestellen indien ze dit willen.
Ik wil en kan hier geen reklame staan maken voor een specifieke firma, maar als je bijvoorbeeld bij Belgacom zit voor je adsl en je kiest voor gratis tweemaandelijkse prints dan ligt de keuze vrij voor de hand, zou ik zeggen.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

07 aug 2008, 17:22

D.M. schreef: ... Dat had ik dus eerst via mijn provider willen doen, maar daar lukt het me niet ...
Beste D.M.

Wat is je provider (Telenet, Belgacom, Scarlet, Tele2, Dommel, ...) en wat is de url om de foto's te plaatsen bij deze provider. Misschien kunnen we je daar dan verder mee helpen om een online fotoboek aan te maken.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

D.M.
Lid geworden op: 23 mar 2007, 15:34
Locatie: mechelen

08 aug 2008, 00:25

Fantastisch dat jullie mij willen helpen :-)

Mijn provider is Telenet en mijn webadres is: http://users.telenet.be/kinderenmichiels
Ik heb daar 50 Mb ruimte.

Verder dan mijn adres aanmaken ben ik dus niet geraakt.

dm
Beken ruisen immervoort,
En de schone rozen
Neigen 't kopke overboord,
Spieg'len zich en blozen.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

08 aug 2008, 02:12

Beste D.M.

Als je telenet-klant bent, word je de mogelijkheid geboden om een foto album aan te maken op hun servers (grootte van 250MB).
Inschrijven gebeurt op volgende url http://foto.zita.be/s/na/signup.aspx?traj=1

Lees meer hierover op de telenet site zelf.

Neem ook een kijkje op deze pagina in de linker menu onder de rubrieken:
- Telenet Foto
- Algemene vragen
- Gebruik
- Mijn eigen Telenet Foto album
- Problemen en oplossingen
Hier vind je de antwoorden op al je vragen.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

D.M.
Lid geworden op: 23 mar 2007, 15:34
Locatie: mechelen

09 aug 2008, 18:41

Aan iedereen die mij hielp: hartelijk dank!! Ik heb via mijn provider mooie albums kunnen maken en mijn familie kan er evenzeer gebruik van maken.
Prachtig gewoon.

Groetjes en nogmaals bedankt :D
dm
Beken ruisen immervoort,
En de schone rozen
Neigen 't kopke overboord,
Spieg'len zich en blozen.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

10 aug 2008, 21:55

D.M. schreef:Aan iedereen die mij hielp: hartelijk dank!! Ik heb via mijn provider mooie albums kunnen maken en mijn familie kan er evenzeer gebruik van maken.
Prachtig gewoon.

Groetjes en nogmaals bedankt :D
dm
Eind goed, al goed. :)
Bedankt om dit hier te melden.

Veel foto plezier.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.