persoon die nood heeft aan begeiding

Vragen/antwoorden betreffende recht.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

08 aug 2020, 11:58

Wettelijk zijn de woorden : een persoon die nood heeft aan begeleiding (een persoon die hulp nodig heeft) mag met begeleiding naar de winkel. Dus NIET alleen.
Maar ik vind nergens wat men juist bedoeld met die "nood" en "hulp" en hoe men dat moet bewijzen.
Wie mag wettelijk die begeleider zijn ?
Moeilijk.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

08 aug 2020, 13:10

doggy,

ik denk dat u het echt te verzoekt.Het is van de winkelier gewoon een kwestie van gezond verstand.

Iemand die moeilijk te been is, met krukken gaat ( bv. been gebroken) ... het is logische dat men dan een helpende hand kan gebruiken.Die helpende hand kan iedereen zijn een buur, vriend,vriendin.... je hebt echt geen papiertje nodig van de burgemeester.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

08 aug 2020, 14:19

Inderdaad, ge hebt gelijk.
Ik heb aan iets gedacht dat moeilijk te begrijpen is als het van de winkelier of zelfs van de politie afhangt.
Ik ben slecht (heel slecht) te been. Moet ik mee naar het grootwarenhuis om eten te kopen enz... enz... Neen en ik zal dit dan ook nooit doen.
Ik ken er twee die wel een goede reden hebben en een formulier van de arts en de politie hebben om naar één grootwarenhuis te gaan (naam op papier en ook de dag van de week). De ene met de dochter en de andere met een kleinzoon. Staat ook op dit formulier vermeld.
Niet gemakkelijk, want ze mogen het ook dikwijls eens uitleggen en horen VEEL kritiek van andere klanten.
Moeilijk hé.