Erkende autoconstructeur voor het uirvoeren en aanpassen van auto voor persoon met handicap

Vragen/antwoorden betreffende recht.

Hptje
Lid geworden op: 06 apr 2006, 17:02
Locatie: Anzegem

05 sep 2022, 13:42

Beste, wij zijn beide personen met een zware handicap,vooral mijn partner hebben onlangs een tweedehandswagen aangekocht met meer ruimte om er de scooter, rolstoel en loopwagen er te kunnen inladen.
maar er was ( en is nog ) een probleem om mijn partner in de wagen te krijgen, uit informatie heb ik een firma gevonden ( met meer dan 55 jaar ervaring ) die er een draaizetel kan ( en kon ) er in monteren.aan de passagierszijde na een bezoek bij die firma zou dit geen probleem zijn.....duur 2 dagen niets was minder waar 7 dagen i.p.v. 2 dagen...bij het ophalen van de wagen had deze de deurbekleding een deel van afgezaagd.!!!! en ook de controle sensor van de veiligheidsgordel afgesneden..!! plus daarbij de afstand van de knie was veel te klein dus opnieuw problemen,de wagen terug gedaan voor dit aan te passen maar dat was amper nog hetzelfde toen werd er gesproken over een andere draaizetel gemaakt voor kleine beenruimte deze werd besteld maar is tot op heden er nog niet in gemonteerd hij schuift dit letterlijk op de lange baan,eerst ziekte,daarna geen vervangwagen enz...waar kan ik met dit alles terecht.....de eerste stoel is reeds betaald maar van de schade die er werd aangericht word er niets gedaan, ik heb deze de factuur aangetekend toegestuurd.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

05 sep 2022, 15:06

Hellokes, er wordt jaarlijks een beurs gehouden voor allerhande aanpassingen ten behoeve van mensen met bepaalde moeilijkheden.

Als je naar deze site gaat https://reva.be/exposanten-2022/ daar kan je een lijst vinden van de exposanten en ook van verschillende met meer informatie over wat zij voorstellen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender