Het einde van het geld

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

20 nov 2014, 12:52

Vesselin schreef:Iedereen, die meerderjarig is (en/of tot de jaren van verstand gekomen is), is op deze cloud ingelogd. Alles is open en bloot. Je kan niets verborgen houden. Dus als je dingen tot je neemt, staat dat als debet op je conto, iedereen kan dat zien! Je moet dat dus tezijnertijd vereffenen. Heb je daar moeite mee word je begeleid en geholpen.
Heb je iets nodig dat niet voorradig is, vraag je het aan, en iemand produceert het voor je. Heb je meer woonruimte nodig, omdat je gezin uitbreidt, wordt daar voor gezorgd. Iedereen wordt gelijk behandeld, en niemand kan profiteren van een ander. De grote verandering is: dat hebzucht vervangen wordt door vrije creativiteit. Je mag alles proberen te doen wat je graag doet, maar je moet er voor zorgen dat niemand schade lijdt en dat je conto vereffend wordt.
Inderdaad, dat is ook een beetje waarom die 'sociaal duurzame kas' in het leven geroepen werd, het is uiteindelijk het omgekeerde van schuldbemiddeling. Het is dus een preventiemaatregel om het zgn lotto-effect tegen te gaan, in het andere geval zal het weer iets worden zoals Zimbabwe en Weimar, totaal voorbijgaand aan het doel.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

20 nov 2014, 12:52

Ik vrees dat we niet terug mogen naar sectie 'politiek'. Er is tegen ons gelobbyd! :lol: :lol: :lol:
Maar ik ben wel van plan de huidige politiek er van langs te geven met vertalingen uit "Das Ende des Geldes". 8)
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

20 nov 2014, 12:54

Vesselin schreef:Ik vrees dat we niet terug mogen naar sectie 'politiek'. Er is tegen ons gelobbyd! Maar ik ben wel van plan de huidige politiek er van langs te geven met vertalingen uit "Das Ende des Geldes".
Er zal mi iets anders moeten gebeuren Vesselin, hebben dat al meermaals afgeleverd aan politiek maar ze weigeren om het debat aan te gaan. Er wordt steeds gevraagd om tot een co-creatieve samenwerking te komen, er is altijd wel een excuus om het niet te doen. We zien nu het resultaat, niets dan besparingen en bangmakerij.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

20 nov 2014, 13:02

Vesselin schreef:Verder zou ik YYZ er willen op wijzen dat ikzelf en de meeste mensen geen boekhoudkundige opleiding gehad hebben,
YYZ zelf ook niet, getuige het feit dat hij de gegronde opmerkingen van Wil ter zake straal negeert. :D
Jawatte

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

20 nov 2014, 13:06

cappa schreef:YYZ zelf ook niet, getuige het feit dat hij de gegronde opmerkingen van Wil ter zake straal negeert. :D
Onnozelaar, elke vraag werd beantwoord op een correcte manier en zoals dat boekhoudkundig perfect kan. Als je niks zinnigs te zeggen hebt, waarom zwijg je dan niet? Ben je zelf ook boekhouder misschien? Lees misschien eerst wat er staat alvorens hier weer nietsterzakendoende berichten te plaatsen. Moderatie?

Schuldrelatie

Het grote voordeel van het RDS is dat de schuldrelatie ontbonden wordt, het afboeken van de schuld en het overhevelen van de vordering kunnen immers afzonderlijk doorgevoerd worden. Op deze manier kan elke economische agent afzonderlijk benaderd worden volgens nader te bepalen criteria. Door deze ontkoppeling wordt vermeden dat het failliet van de ene ook de andere in problemen brengt, met in het kielzog nog meer spelers als gevolg daarvan. Ook hier volstaat een vereenvoudigd model om deze ontkoppeling weer te geven
Afbeelding
Leg eens uit?

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

20 nov 2014, 13:14

The Spirit of Flanders schreef:- en uiteraard rij ik met mijn vol-electrische auto op mijn gratis zonne-electriciteit.
En de kosten laat je de gemeenschap betalen?
Ik las onlangs dat elektrische auto's helemaal niet zo milieuvriendelijk zijn als ze lijken. O.a. hogere fijnstof productie door grotere remschijfslijtage en grotere bandenslijtage.
Jawatte

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

20 nov 2014, 13:18

cappa schreef:En de kosten laat je de gemeenschap betalen? Ik las onlangs dat elektrische auto's helemaal niet zo milieuvriendelijk zijn als ze lijken. O.a. hogere fijnstof productie door grotere remschijfslijtage en grotere bandenslijtage.
Het is weer van dat, mooie getuigenis.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

20 nov 2014, 13:21

The Spirit of Flanders schreef:
Vesselin schreef:De rente die je betaalt op een lening dient om de rente op spaarboekskes uit te betalen ....
Waar haal je dat?
Jawatte

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

20 nov 2014, 13:25

Moderatie?
Dit is de meest waarschijnlijke reactie van de moderatie!
Afbeelding
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

20 nov 2014, 13:29

cappa schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Vesselin schreef:De rente die je betaalt op een lening dient om de rente op spaarboekskes uit te betalen ....
Waar haal je dat?
Ik weet niet wie dat geschreven heeft! Maar ik zeker niet!!!

In welk bericht van mij staat dat?! Ge zult het niet vinden!
Persoonsverwisseling.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

20 nov 2014, 13:32

Vesselin schreef:Moderatie?Dit is de meest waarschijnlijke reactie van de moderatie!
Denk ik persoonlijk niet Vesselin, mensen die te pas en te onpas zaken verkondigen die leugenachtig zijn, worden wel degelijk aangepakt. Net weer zo een typisch voorbeeld gehad, ze zijn er enkel op uit om mensen belachelijk te maken en ze hebben zelfs niet eens gelezen wat er stond. En als je een extra vraag stelt daarover dan weten ze niet meer wat zeggen, wie is er dan de belachelijke uiteindelijk hé.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

20 nov 2014, 13:34

Vesselin schreef:Ik weet niet wie dat geschreven heeft! Maar ik zeker niet!!! In welk bericht van mij staat dat?! Ge zult het niet vinden!Persoonsverwisseling.
Zo zie je maar, uiteindelijk is die rente al een achterhaald thema, het is dus maar iets schrijven om te schrijven. Verder is er geen respect te vinden.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

20 nov 2014, 13:47

Ach, YYZ, jaag u er toch zo niet in op!
Mij interesseren alleen de grote lijnen in het debat:
Bvb, dat we met een monetair systeem zitten dat onbetwistbaar aantoonbaar gebaseerd is op bedrog.
Het geschermutsel in het struikgewas, het kwajongensachtige proppenschieten met niets ter zake doende 'petrol-achtige' opmerkingen, raken mijn koude kleren niet meer!

Het volk dient, in niet te misverstane, duidelijke uiteenzettingen, voorgelicht te worden!

(Hier wordt natuurlijk geen seksuele voorlichting mee bedoeld, want daar hebben ouwe vetzakskes, en kwabberige viespeukskes zeker geen behoefte aan! :twisted: )
Laatst gewijzigd door Vesselin op 20 nov 2014, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

20 nov 2014, 13:51

YYZ schreef:
jamaar schreef:Dat is de schuld van God die Adam en Eva uit het aards paradijs heeft verdreven. Maar jullie leven echt in een virtuele wereld. Duidelijk alle contact verloren met de realiteit van het werkelijke leven. Een psychose en blijkbaar een folie à deux.
Kan de moderatie hier niets aan doen aub?
Dat hebben velen jaren lang gevraagd om van uw onbegrijpelijk off-topic gelul af te geraken. Vergeefs.
Hopelijk blijf je nu op deze draad zitten.
Ter info, ik ga wel akkoord met de kern van je betoog. Dat is al vele jaren bekend op het internet. In Nederland is zelfs een vordering in voorbereiding van een hypotheeknemer tegen ING, omdat de bank hem jarenlang rente doet betalen voor geld dat "gecreëerd werd door een toets op de computer in te drukken".
Jawatte

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

20 nov 2014, 14:32

Cappa schreef:In Nederland is zelfs een vordering in voorbereiding van een hypotheeknemer tegen ING, omdat de bank hem jarenlang rente doet betalen voor geld dat "gecreëerd werd door een toets op de computer in te drukken".
Waarschijnlijk, omdat deze hypotheeknemer het fameuze precedent kent, daterend van, nota bene, 1969 in Minnesota, bekend als: "Daly vs. First National Bank of Montgomery, Credit River Decision".
Mr. Daly weigerde simpelweg zijn Hypotheekcrediet, ter waarde van 14000$, terug te betalen, met het argument dat de bank, bij het verlenen van zijn krediet dat geld uit 'lucht' geschapen had en dat het vóór het verlenen van dat krediet helemaal niet bestond. De Rechter vond dit onbegrijpelijk en niet waar. Om zeker te zijn, riep hij de directie van de desbetreffende bank op, als getuige. Deze gaf onomwonden toe dat het geld inderdaad niet bestaat voor de kredietname, maar dat het bij de kredietverlening zelf, zonder enige concrete tegenwaarde, door een eenvoudige boeking geschapen wordt.
Mr. Daly won zijn proces en moest zijn krediet niet terug betalen!
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain