Inbraken

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.
Ice

08 jan 2020, 16:12

Dat is geen falen meer, Wiana maar vooral politieke onwil waardoor justitie minder mogelijkheden heeft om te kunnen straffen.
Oog om oog, tand om tand is ook barbaars maar er zijn genoeg andere mogelijkheden zoals forse financiële gevolgen of
de oververtegenwoordiging van migranten/allochtonen in criminaliteit al eens beginnen aan te pakken door gevangenisstraffen in eigen land uit te zitten - daarvoor werd speciaal een wet in 2005 gestemd - de familie mee uitwijzen en de criminaliteit, niet enkel inbraken, zou meteen aanzienlijk dalen.
Het probleem is wel dat de politiek zelf haar eigen wet saboteert door de belgische nationaliteit van criminelen niet te willen ontnemen waardoor nu de gevangenissen overvol zitten met...."belgen"...

Al ooit geweten dat relschoppers auto's in brand steken, winkels vernielen en plunderen en, met herkenning op beelden, schadevergoeding moeten betalen?
Al ooit geweten dat carjackers de auto in vernieling rijden en moeten vergoeden?
Al ooit geweten dat inbrekers de schade van vernieling en stelen van goederen moeten betalen?
Niet..waarom niet?

Je kunt dus niet anders dan concluderen dat er geen politieke wil is om de veiligheid van de eigen bevolking te vrijwaren maar criminelen politieke bescherming genieten waardoor de criminaliteit blijft toenemen.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

08 jan 2020, 17:09

Een oplossing voor al die wantoestanden is er dus niet,
zolang de mentaliteit niet verandert !

Ik zou wel eens willen weten, hoeveel mensen in de
politiek stappen uit idealisme, om de bevolking te dienen !
“Eigen belang eerst !

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

08 jan 2020, 19:15

Ze staan rapper terug op straat dan dat ze opgepakt zijn, dus die lachen ons eens goed uit.
Wat zou de politie zich nog uit de naad werken als het toch geen avance is...
Je kan ze geen ongelijk geven.
Hoe frustrerend moet dat niet zijn...
Maar die oog om oog, maatregel da tis e toch een beetje over hoor Ice.
We leven hier niet in een barbaars land.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

09 jan 2020, 08:45

Helena van Troje schreef:
08 jan 2020, 19:15
Ze staan rapper terug op straat dan dat ze opgepakt zijn, dus die lachen ons eens goed uit.
Wat zou de politie zich nog uit de naad werken als het toch geen avance is...
Je kan ze geen ongelijk geven.
Hoe frustrerend moet dat niet zijn...
Zo is dat, Helena, en jammer genoeg heeft niemand daarvoor een pasklare oplossing.
Ik vrees ook dat de ware aard van het beestje nooit verandert,
al zou ik liever het omgekeerde willen geloven.
Ice

09 jan 2020, 10:51

Wiana schreef:
08 jan 2020, 17:09
Een oplossing voor al die wantoestanden is er dus niet,
zolang de mentaliteit niet verandert !

Ik zou wel eens willen weten, hoeveel mensen in de
politiek stappen uit idealisme, om de bevolking te dienen !
“Eigen belang eerst !
Wantoestanden worden alleen opgelost als de oorzaken worden aangepakt, anders blijft het dweilen met de kraan open..

Ik denk wel dat er mensen in de politiek stappen uit idealisme maar het is moeilijk om je dan staande te houden in een corrupte, verrotte omgeving...en dan worden principes aan de kant geschoven want macht en hebzucht corrumperen of anders worden ze eruit gewerkt of erger: vermoord, zie maar naar Cools, Pim Fortuyn...

Hun idealisme is dan niet oprecht want anders zouden ze het democratisch principe van referenda gebruiken om bijval te krijgen van het volk om hun idealen om te kunnen zetten in wetten voor het algemeen welzijn.

Alles begint uit idealisme, zie maar eens de vakbonden wat daarvan is terecht gekomen...de vakbonds(top) is intussen voor de werkgevers met een spaarpot in Zwitserland, in plaats van voor de werkmens.

De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.
Ice

09 jan 2020, 11:20

Helena van Troje schreef:
08 jan 2020, 19:15
Ze staan rapper terug op straat dan dat ze opgepakt zijn, dus die lachen ons eens goed uit.
Wat zou de politie zich nog uit de naad werken als het toch geen avance is...
Je kan ze geen ongelijk geven.
Hoe frustrerend moet dat niet zijn...
Maar die oog om oog, maatregel da tis e toch een beetje over hoor Ice.
We leven hier niet in een barbaars land.
Natuurlijk lachen criminelen ons uit, ze weten immers intussen dat ze niet gestraft worden..eigenlijk krijgen ze zo toestemming om misdrijven te blijven plegen.

Dan moet de politie gaan klagen bij de politiek, die justitie verhindert dat de politie haar werk kan doen, we komen altijd weer terug uit bij de politiek.
Je kunt je ook vragen stellen bij de houding van de politie tegenover criminelen, dat dwingt ook geen respect meer af.

Nee, maar de barbaren die zulke maatregelen gewend zijn, lopen hier wel rond, die straf je niet met een opgeheven vingertje en 'niet meer doen', hoor.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

09 jan 2020, 15:58

Uit dit alles kunnen we allicht
maar één iets besluiten:
nu is onze “beschaving” aan de beurt
om zichzelf te vernietigen .

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

09 jan 2020, 16:45

Ice schreef:
09 jan 2020, 10:51
Ik denk wel dat er mensen in de politiek stappen uit idealisme maar het is moeilijk om je dan staande te houden in een corrupte, verrotte omgeving...
nee voor de POEN
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:
Ice

09 jan 2020, 17:19

benq schreef:
09 jan 2020, 16:45
Ice schreef:
09 jan 2020, 10:51
Ik denk wel dat er mensen in de politiek stappen uit idealisme maar het is moeilijk om je dan staande te houden in een corrupte, verrotte omgeving...
nee voor de POEN
Benq: je moet wel de hele zin lezen: " ..en dan worden principes aan de kant geschoven want macht en hebzucht corrumperen..."
Dus ja, ook voor de poen.